Aihe: Leijonan Kita -sarja
1 2 3 4 5 6
jp8000
13.10.2007 09:49:58 (muokattu 13.10.2007 09:50:35)

Jos keksisin jonkun toteuttamiskelpoisen idean, niin tuskin veisin sitä heidän rohmuttavakseen. 80% on todellakin liikaa.

(Paitsi jos se olisi vain alkutaipaleella, ja idean tuottaessa prosentit kääntyisivät toisinpäin (sijoittajalle 20% ja itelle 80%))
Ethnicolor or OK, do it fast many times a day makes me happy.
Tympee Huttunen
13.10.2007 10:04:11 (muokattu 13.10.2007 10:04:48)
Juu, tämä. Ihan oikeasti surullinen video tuo. Aika sekopää tuo jätkä.

On todellakin. Vaimosta tuossa ei sen enempää puhuttu, mutta ainakin hääsormus oli jo myyty. Lisäksi asunto oli mennyt ja auto vaihtunut vanhaksi farmari-Volvoksi. Ehkä tuo hänen keksimänsä peli oli ainoa asia, joka oli jäänyt jäljelle hajonneesta avioliitosta ja hyvästä elämästä. Ehkä juuri sen takia hän kiintyi tähän peliin niin kovin, että siitä tuli suoranainen pakkomielle. Tiedä sitten, surullista kuitenkin.
Minä Rakenna itse pedaalisi As drunk as a cuckoo.
Heissi
13.10.2007 17:28:52
Jos keksisin jonkun toteuttamiskelpoisen idean, niin tuskin veisin sitä heidän rohmuttavakseen. 80% on todellakin liikaa.

Milläs rahalla sitten toteutat jos ei sijoittajien massit kelpaa?

(Paitsi jos se olisi vain alkutaipaleella, ja idean tuottaessa prosentit kääntyisivät toisinpäin (sijoittajalle 20% ja itelle 80%))

Luonnollisesti voit sitten ostaa suuremman osuuden itsellesi. Jos sulle myydään. Ei ne nyt ittellään noin vaan kellahda.
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M
jp8000
13.10.2007 18:27:02

Lainalla tietty..
Mutta ei ole ideaa taikka kiinnostusta
Ethnicolor or OK, do it fast many times a day makes me happy.
Toveri
18.10.2007 20:41:27

Aika rauhallinen kundi sen hakeharvesterin kanssa liikenteessä. :)

Nyt on mainostauon verran aikaa pohtia, mitä tekevät kellokännykkä-keijot ton tarjouksen suhteen? Oli aika mystistä tosiaan, että halusivat vain 45 prosenttia, mutta onhan se aika karu korotus siitä viidestä. Mä en oo ihan varma, miten tommonen idea kantaa, mutta jos se sitten kantaa, on siinä fyffeä aika runsaasti pelissä.
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta.
Toveri
18.10.2007 20:51:03

Joku mulla menee tossa logiikassa ohi: "mä pistän 150 tonttua, sä pistät saman verran, sit voidaan neuvotella saanko 55 vai 70 prossaa..."

Niin silmään kusemisen kuulosta ku voi olla, mutta tää on kai sitten sitä kuuluisaa bisnestä.
pira
18.10.2007 20:55:26 (muokattu 18.10.2007 20:58:42)
Joku mulla menee tossa logiikassa ohi: "mä pistän 150 tonttua, sä pistät saman verran, sit voidaan neuvotella saanko 55 vai 70 prossaa..."

Niin silmään kusemisen kuulosta ku voi olla, mutta tää on kai sitten sitä kuuluisaa bisnestä.

Olishan sillä valmis jakelukanava sitten. Mutta joo, pisnismies on pisnismies.
Toveri
18.10.2007 20:59:17

Olishan sillä valmis jakelukanava sitten.

No joo, nähdäänhän se näinkin, mutta koko (mielestäni arveluttavaa) suojattua sukulaismerkki-ideaa ei toisaalta olisi ilman sitä kundia, joka aiemmin tehnyt töitä sen eteen.
Klezberg
18.10.2007 21:28:10

No joo, nähdäänhän se näinkin, mutta koko (mielestäni arveluttavaa) suojattua sukulaismerkki-ideaa ei toisaalta olisi ilman sitä kundia, joka aiemmin tehnyt töitä sen eteen.

Toisaalta, jos teet duunissa keksinnön tai muuten hyvän idean, et yleensä saa tuonkaan vertaa.
a'tini al-nay...
DaKiller
18.10.2007 22:17:40

Toisaalta, jos teet duunissa keksinnön tai muuten hyvän idean, et yleensä saa tuonkaan vertaa.

Öö, pitää vain saada työnantajalta lupa keksinnön patentoimisesta. Tai jotain.
Klezberg
18.10.2007 22:19:15 (muokattu 18.10.2007 22:24:30)

Joo, mä tarkoitinkin juttuja jotka työnantaja patentoi.

EDIT: Mä nyt vaan vaan tarkoitin että tuotot on yleensä enemmän suhteessa riskinottoon ja businesskykyyn kuin siihen ideaan ja sen työstämiseen käytettyyn aikaan. Yksi ääripää on että teet viisi vuotta palkkaduunia toiselle oman ideasi pohjalta kuukausipalkalla plus jollain korvauksilla.
a'tini al-nay...
Jii
18.10.2007 22:21:10

Tuskin saisit jonkun kuningaskeksinnön isänä firmalta lupaa patentoida. Saisit hyvän työntekijän kunniakirjan. ;-)
Birth, copulation and death. Is this your life?
JPQ
19.10.2007 04:55:45

Toi symboli mies ja se metsäkone mies oli ylivedot jälkimäinen jo kun ei vastannu kysymyksiin anteeksi vain jos luette tätä syystä tai toisesta en vaan voi olla nauramatta.
jp_one
19.10.2007 09:30:24

En ole nähnyt aikaisempia jaksoja, mutta tämän jakson perusteella en nähnyt täsäs ohjelmassa kummempia törkeyksiä. Sukari tuossa aika selvästi toi esille, että jos kaverilla ei ollut kanttia pistää yhtään omaa rahaa peliin tollaisella idealla, ei sillä idealla ollut mitään arvoakaan. Tarjous oli tuon tason idealle minusta suorastaan ällistyttävän hyvä.Ja loppujen lopuksi Sukarihan sanoi että 51% riittää. Muutenkin jonkinlaista realismia olisi hyvä olla mukana noilla yrittäjillä.
bedlam
19.10.2007 09:31:19 (muokattu 19.10.2007 09:31:43)

Toi symboli mies ja se metsäkone mies oli ylivedot jälkimäinen jo kun ei vastannu kysymyksiin anteeksi vain jos luette tätä syystä tai toisesta en vaan voi olla nauramatta.

Käytä hyvä mies välimerkkejä. edit: ok, tajusin katsoa kellonajan.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
JPQ
19.10.2007 11:13:49 (muokattu 19.10.2007 11:34:50)

En ole nähnyt aikaisempia jaksoja, mutta tämän jakson perusteella en nähnyt täsäs ohjelmassa kummempia törkeyksiä. Sukari tuossa aika selvästi toi esille, että jos kaverilla ei ollut kanttia pistää yhtään omaa rahaa peliin tollaisella idealla, ei sillä idealla ollut mitään arvoakaan. Tarjous oli tuon tason idealle minusta suorastaan ällistyttävän hyvä.Ja loppujen lopuksi Sukarihan sanoi että 51% riittää. Muutenkin jonkinlaista realismia olisi hyvä olla mukana noilla yrittäjillä.

Niin olisi koska te jotka molaatte (ei en puolusta leijoniakaan) leijonia ooteko kysyneet vaikka pankista asuntolainaa ? sen saaminen ei ole helppoa. PS. hullutuksista unohtui aivoima. Valitan jos oikeasti hyvä idea mutta selitys eli pointti jäi hämäräksi.
PS välimerkkejä en oikein osaa käyttää noloa tunnustaa.
Deep Shadow
19.10.2007 12:01:18
Harmittaa kun en tuota viime viikon "laatikko-miestä" nähnyt, mutta ilmeisesti aika törkeästi oli miestä vedätetty.

Oli hauska lukea tuo talouselämän kolumni ja samalla kyseisen sivuston keskustelupalstaa. En tosiaan ollut kovin tarkkaan tähän ohjelmaan perehtynyt, enkä esim. tiennyt aiemmin, että Eero Lehti on Suomen yrittäjien puheenjohtaja. Ei tosiaan anna nyt toiminnastaan pienyrittäjien kannalta mitenkään mairittelevaa kuvaa.

Toisaalta olisi myös hauska tietää, mitä ohjelman tuottajat ajattelevat, ja miten tätä ohjelmaa leikataan. Jos "laatikko-mies" ei olisi suostunut tarjoukseen, niin olisiko hänen ideansa näytetty televisiossa, jonka jälkeen rahoituksen saaminen muualta olisi varmasti helpompaa vai näytetäänkö vain ne ideat, jotka leijonat tyrmäävät, tai joista he onnistuvat saamaan enemmistön.
Mummun saappaassa soi fox
Sertzo S
19.10.2007 14:37:37
Olen juuri kehittelemässä pienten järvikalojen nopeaa, taskuunmahtuvaa ja kokoontaitettavaa suomustuslaitetta, sillä kalojen nahassahan se maku on ja matikassa ehdoton (made ei tuota kyllä tarvitse). Talent-ohjelmaan en mene ronkkumaan heidän rahojaan. ;9
obiwan
19.10.2007 14:50:09
Talent-ohjelmaan en mene ronkkumaan heidän rahojaan. ;9

Tämä olisikin kova Nelosen Talent-ohjelmassa, jossa etsitään tosiaan uusia esiintyjäkykyjä.

"No tää mun performanssi on että mää perkaan tän kalan tässä lavalla, että painakaa ruksia sitte kun siltä tuntuu...":D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)