Fuckbarbie 18.10.2007 15:35:29 | |
---|
Soitin muutama päivä sitten kaverini isän Gibson SG:tä. Jotain todella vanhaa, mallista ei tietoakaan. Kaula oli todella ohut ja jotenkin kapea, siis omaan käteeni aivan mahtavan tuntuinen. Paikallisista liikkeistä yritin metsästää vastaavanlaista kaulaa mutta en löytänyt kovinkaan samanlaista. Onko todella vanhojen SG:tten kaulaprofiilit olleet kovinkin erilaisia? Millaisista uusista kitaroista tälläisen kapean kaulan voisi löytää? pt2 Viitsisikö joku heittää vähän apua noihin kaulaprofiileihin muutenkin, kun ne ovat minulle niin hepreaa? Esim kaula - malli |
Juuri minäkin olen etsinyt ja etsin yhä sellaista kitaraa, jossa on ohut kaula, mutta ei silti leveä. Fenderin kitaroiden kanssa olen jo epätoivoinen, mutta menen katsomaan vintage 62 vielä kun se tulee liikkeeseen. Sitten jos siitä ei ole mihinkään niin sitten otan yhden esp:n vähän erilaiseen musiikkiin kuin mitä fenderillä olisin soittanut. Gibsoneista meikäläisellä ei ole harmainta hajuakaan, en ole edes nykäissyt. Käsitys on kuitenkin tullut että aika paksu kaula niissä on. |
Kuha 18.10.2007 16:21:18 (muokattu 18.10.2007 16:21:39) | |
---|
|
hapan 18.10.2007 16:32:23 (muokattu 18.10.2007 16:34:02) | |
---|
Käsitys on kuitenkin tullut että aika paksu kaula niissä on. Käsityksesi on kuin natsi; se on väärässä ja turhanpäiväinen. Kyllä Gibsoniltakin löytyy ohutta ja kapeaa kaulaa. Esim. 60's slim taperit ovat kaposia ja ohkasia, kun taas 50's mallit les pauleissa on melkoisia möykkyjä. 70-lukuisissa SG:issä ainakin osassa on tommonen ohut kaula. |
fox 18.10.2007 16:51:17 | |
---|
Käsityksesi on kuin natsi; se on väärässä ja turhanpäiväinen. Kyllä Gibsoniltakin löytyy ohutta ja kapeaa kaulaa. Esim. 60's slim taperit ovat kaposia ja ohkasia, kun taas 50's mallit les pauleissa on melkoisia möykkyjä. 70-lukuisissa SG:issä ainakin osassa on tommonen ohut kaula. 70-luvun SG:ssa kaikissa on tosi kapee ja "nopee" kaula, leveät ja matalat nauhat ja ohut profiili. Oikein sopivia mun tassuihin. Muistuttaa kyllä 60's slim taper-kaulaa. Siis sitä, mikä on LP:ssa. 59-profiili on enemmän sellanen tukeva rounded, 58-profiili sitten jo ehdottoman paksu mun makuuni. Sellanen "syvä U"... Mutta tuolta jotain: www.everythingsg.com |