Aihe: Toto
1 2 3 4 59 10 11 12 1338 39 40 41 42
Tomtom
23.08.2007 10:01:04
Tämmönen: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=7728095

Muitakin mielpidéttä on pidellyt, löytyy ko. ketjusta.

No voe helewetti, ei tuo kyllä hyvältä kuulostanu. Luulis että niille olis jouku kertonu että Kekkoslovakiassa ei tartte vetää muuta kuin "perussetti" ja kansa on pähkinöinä..
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
stratocaster
23.08.2007 16:32:22
Oon kyllä ihan eri mieltä. Tykkäsin todella paljon keikasta Oulussa. Settilista oli täydellinen, oli vanhaa uutta ja keskivanhaa. Ballaadeja oli ihan tarpeeksi livekeikalle. Soitto äärettömän tiukkaa ja stemmat loksahtelivat paikalleen (ei sieltä todellakaan joka stemma nauhalta tullut). Loistava livemeininki bändillä, otti yleisön haltuunsa. Soundit oli lukatherilla aivan omaa luokkaansa, ei mitään valittamista. Muutenkin keikka oli hyvin miksattu. Ainut miinus tulee siitä että Lukather innostui välillä vähän liikaa tiluttelemaan ja jamittelua oli vähän liikaa lopussa.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
MK73
23.08.2007 17:08:12 (muokattu 23.08.2007 17:09:00)
Ainut miinus tulee siitä että Lukather innostui välillä vähän liikaa tiluttelemaan ja jamittelua oli vähän liikaa lopussa.

Tuo on ollut tyypillistä "uuden aikakauden" Toto:lle. Jeffin aikana jamittelut sooloineen pysyivät vielä kohtuuden rajoissa. Jeff oli bändin henkinen johtaja, joka piti soittajat ruodussa.
lukeman
25.08.2007 12:07:48
Kyllähän noi Lukather ja Phillips on soitellut esim. Derek Sherinianin soololevyillä.
Jos noita nyt voi tohon sessio-nimikkeen alle laskea.
Simonhan soittaa yhellä Corrsin levyllä kans. Tosin vain yhdessä biisissä.

Juu kyllä Simoniltakin tuota meriittilistaa löytyy aika hyvin. Judas Priest, Who, ym,ym...
Ja tuolta muutama lisää. :)

http://www.simon-phillips.com/disco/disco.html
Sammo
18.10.2007 12:32:29
Kukaan ei ole tainnut vielä hehkuttaa mutta Falling In Between Live tupla ilmestyy kuluvan kuun 29. päivä. www.melodicrock.com kertoo että mukana on amazing 2007 lineup of Steve Lukather, Simon Phillips, Bobby Kimball, Greg Phillinganes, Leland Sklar and Tony Spinner ja settilista on seuraava :

Track list CD 1: 1. Falling In Between, 2. King Of The World, 3. Pamela, 4. Bottom Of Your Soul, 5. Caught In The Balance, 6. Don't Chain My Heart, 7. Hold The Line, 8. Stop Loving You, 9. I'll Be Over You, 10. Cruel, 11. Greg Solo.
Track list CD 2: 1. Rosanna, 2. I'll Supply The Love, 3. Isolation, 4. Gift Of Faith, 5. Kingdom Of Desire, 6. Luke Solo, 7. Hydra, 8. Simon Solo, 9. Taint Your World, 10. Gypsy Train, 11. Africa, 12. Drag Him To The Roof.

Vastaava DVD on tulossa ensvuoden alussa joten jollei levyä hehkuteta aivan mielettömästi, säästän rahani siihen ...
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
sirdickyj
18.10.2007 13:04:40
Kukaan ei ole tainnut vielä hehkuttaa mutta Falling In Between Live tupla ilmestyy kuluvan kuun 29. päivä. www.melodicrock.com kertoo että mukana on ja settilista on seuraava :

Vastaava DVD on tulossa ensvuoden alussa joten jollei levyä hehkuteta aivan mielettömästi, säästän rahani siihen ...

vitun kornia tää joka rundilta liven julkaisu, mutta täysin ymmärrettävää, toki.

etenkin DVD:n julkaisu. Mielelläänhän sitä kertaa kokemansa.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Sammo
18.10.2007 14:20:45
Enemmän kuin tarpeeksi on jo Totolta näitä (uudempia) live-julkaisuja. On kyllä tosiaan naurettavaa ja ymmärrettävyyskin kyseenalaista. Paljon fiksumpaa olisi penkoa vanhoja arkistoja 70-80-luvuilta. Bändin kulta-ajoilta kun ei ole live-matskua juuri lainkaan.

Mulla on Tokyo '82 ja Italia '88 - bootsit ja niiden perusteella kulta-ajoista ois ehkä vaikea saada myyvää pakettia aikaiseksi: soiton osalta molemmat on mun mielestä aivan mahtavia, mutta sekä laulupuoli että pukeutuminen on ihan pikkasen nolon puolella. Sitä Pariisin liveä oon taas diggaillu ihan eri tavalla
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
MK73
18.10.2007 15:18:38
Mulla on Tokyo '82 ja Italia '88 - bootsit ja niiden perusteella kulta-ajoista ois ehkä vaikea saada myyvää pakettia aikaiseksi: soiton osalta molemmat on mun mielestä aivan mahtavia, mutta sekä laulupuoli että pukeutuminen on ihan pikkasen nolon puolella. Sitä Pariisin liveä oon taas diggaillu ihan eri tavalla

Ei yhtään noloa vaan asiaankuuluvaa. Ne rillit ja kaikki... :-)
Sammo
19.10.2007 09:12:55
Ei yhtään noloa vaan asiaankuuluvaa. Ne rillit ja kaikki... :-)

Rillipäänä/nelisilmänä television kokoiset pokat ei ole paha juttu, mutta siinä vanhemmassa Kimbalin valkoiset bootsit on polviin mustien farkkujen päällä (nykyään niitä on tapana kai sanoa f**k-me-bootseiksi?) ja myöhemmässä pojilla on päällä sikamuodikkaat aamutakit.
lukeman
20.10.2007 19:25:36
Kukaan ei ole tainnut vielä hehkuttaa mutta Falling In Between Live tupla ilmestyy kuluvan kuun 29. päivä.

Kumpaakin julkaisua odotellessa, pakkohankintojahan nuo ovat. Kaksi kertaa pääsin näkemään bändin FIB-kiertueella. Lukatherilta saisi myös pian ilmestyä soolomatskua.
Budy
20.10.2007 20:26:36
Jos jotakuta himottaa, niin CDON.comissa Toton levyjä 5,95 € kipale !
Itse tilaan pari-kolme, täytyy laajentaa Toto-arkistoa ;)
Mukkelis Makkelis
MK73
28.10.2007 10:40:36
täytyy laajentaa Toto-arkistoa ;)

Minunkaan Toto-valikoima ei vielä ole täydellinen; Turn Back -albumi puuttuu. Odotan siitä remasteroitua painosta. Sinänsä hieno levy, mutta cd soi niin hiljaa, että saa kääntää volumea reilusti kaakkoon ennen kuin kunnolla kuuluu. Outoa, kuinka ensimmäiset Toto cd:t ovat soundeiltaan huomattavasti tätä onnistuneempia. Sittemminhän soundipolitiikka on taas ollut kunnossa.

Isolation on myös levy, joka usein jää varjoon. Mielipiteitä? Mulla se on pyörinyt melko taajaan viime aikoina.
rice88
28.10.2007 13:07:35
toton hitit on ihan jees
Kyllä varmasti löydät kirjotus virheitä .
90125
29.10.2007 13:37:18
Isolation on myös levy, joka usein jää varjoon. Mielipiteitä? Mulla se on pyörinyt melko taajaan viime aikoina.

Henk.koht. lemppari. Isolation.

Osittain johtunee myös ajankohdasta jolloin levy tuli (omiin stereoihini). Kesä alkamassa. Kuperkeikkahormoonit aivoista juuri liikkeelle lähdössä.
Tykkään F.F:n laulusaundista. Loisto AORrää tämä levy.
Progressor
31.10.2007 21:28:59
Isolationilla on monta hyvää kappaletta. Erityisesti Lion, Endless ja nimikappale ovat minun suosikkejani. Levyn soundit ovat vähän kylmät ja kolkot, mutta eipä toisaalta taida olla monta vuonna 1984 julkaistua levyä, joille se ei pitäisi paikkaansa.

Bobby Kimball lauloi Tampereella Isolationin hienosti. Yksi keikan kohokohtia minulle.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
MK73
31.10.2007 22:23:19
Levyn soundit ovat vähän kylmät ja kolkot, mutta eipä toisaalta taida olla monta vuonna 1984 julkaistua levyä, joille se ei pitäisi paikkaansa.

Minusta Isolationilla Toto kuulostaa selvästi modernimmalta ja teknisemmältä vanhempiin levyihinsä verrattuna. Ja ehkä vähän luonnollisuuden kustannuksella. Noihin aikoihin bändi jos toinenkin sortui leikkimään studiotekniikan uusimmilla saavutuksilla. Onneksi Toto piti tämänkin suhteen riman "siedettävän korkealla".
Carama
08.11.2007 16:15:33 (muokattu 09.11.2007 22:02:59)
Kukaan ei ole tainnut vielä hehkuttaa mutta Falling In Between Live tupla ilmestyy kuluvan kuun 29. päivä.

Hehkutan taas sen verran että olin itse kyseisellä keikalla paikalla!...;o)
Oppis vaan soittamaan..
Mozku
17.11.2007 19:05:16 (muokattu 17.11.2007 19:06:39)
Löysin Toton pari vuotta sitten ensimmäistä kertaa kuultuani Hold the Linen kiekkomatsissa Hakametsässä. Sen jälkeen olen ollut enemmän kuin kova Toto-fani. Suosikkibiisejäni ovat Hold the Linen lisäksi Africa, I Won't Hold You Back sekä Rosanna.

Muista kuin suurimmista hiteistä mainittakoon piinkova Don't Chain My Heart sekä I'll Be Over You. Tällä hetkellä unfortunately levyhyllyssä ei ole yhtäkään Toton levyä, mutta tilauksessa on tällä erää sekä originaali Toto-albumi sekä Live in Amsterdam-DVD.

Yksi tämän kesän parhaimmista hetkistä tuli koettua Toton Tampereen keikalla Ratinassa. Jengiä oli mukavasti ja pienen sateen jälkeen aurinkokin paistoi iloisesti. Bändi veti huikeasti ja vuosikymmenien jälkeen Toto on edelleen vedossa. :) Seuraavaa Suomen keikkaa odotellessa. Forza Toto!

EDIT// Mainittakoon vielä, että Lukather on maailman aliarvostetuimpia kitaristeja. IMO.
sirdickyj
17.11.2007 20:21:46
EDIT// Mainittakoon vielä, että Lukather on maailman aliarvostetuimpia kitaristeja. IMO.

Mainittakoon vielä, että taidat olla aika pihalla.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)