Aihe: Futurama jatkuu..
1 2 3 4
MrQ
17.10.2007 10:16:49
...Eli jenkeissä marraskuun lopulla ilmestyy suoraan DVD:lle puolentoista tunnin elokuva "Benders bif score" joka myöhemmin editoidaan neljäksi erilliseksi episodiksi lisämateriaalin avulla.

Ensi vuoden puolella vastaavia elokuvia tuleekin sitten kolme kappaletta lisää.

Julkaisukanavana toimii comedy central eli sama talli jonka alla mm. south park on, eli ultrakonservatiivinen FOX ei pysty enää sanelemaan ehtoja.

Futuramahan laitettiin kiinni neljännen tuotantokauden jälkeen jatkuvien esittämisaikojen muuttamisien jälkeen vaikka ohjelma keräsikin miljoonittain katsojia, eikä kanavayhtiö suostunut myymään ohjelman oikeuksia muille kanaville vuosiin.

itse odotan tätä kuin kuuta nousevaa, vaikka suomen julkaisuajankohdasta ei olekaan vielä tietoa.
Lennu
17.10.2007 12:45:41

Kyllä. Futurama on parhautta. Aikoinaan oli tapana kerääntyä kaverille juomaan kaljoo ja katella Futuramaa DVD:ltä. Bender on ihan kingi.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
juuso a
17.10.2007 14:10:10

Eipä tähän voi muuta todeta kun, että tämä on mahtipontisen mahtavata.
The only way is up!
MrQ
17.10.2007 14:50:43
jos siis se jäi epäselväksi, kyseessä on kaikkien aikojen lempisarjani by far.
Mikään mitä olen seurannut tai fanittanut ei tule lähimainkaan samalle viivalle.

Mun maailmassa toi on ihan omaa luokkaansa, ja toden teolla piäksää simpsonit, niin uudet kuin vanhatkin mennen tullen.

Simpson-elokuvan jälkeen tuli tarve katsoa futuramat pitkästä aikaa ja olin melkolailla yllättynyt että jätkien tarvitsi tehdä elokuva jotta pääsisivät tylytyksessä ja tykityksessä samalle tasolle kuin keskiverto futuraman jaksossa.

Ymmärrän kyllä että futurama ei ole niin... valmiiksi pureskeltua ja joillekin se aukeaa vaikeammin kuin simpsonit, mikä pelaa aika simppeleillä arvoilla loppujen lopuksi, esim. amerikkalainen poliittinen historia tai populaarikulttuurireferenssit eivät välttämättä oikeasit aukea kaikille. Saatika sitten ne matemaattiset vitsit. alef0:t ja vastaavat.

Mutta hitosti parempi tuo on kuin mikään.
jp8000
17.10.2007 17:28:38

Kumma kyllä, etten pidä tästä sarjasta, vaikka tekijä on sama kuin Simpsoneilla
Ethnicolor or OK, do it fast many times a day makes me happy.
Tumocs
17.10.2007 18:44:07

Minusta Futurama taas hakkaa simpsonit sata nolla. Ei simpsonitkaan huono ole, mutta sitä on jo nähnyt ihan tarpeeksi. Futuramassa kun ei ole vielä ollut 18 tuotantokautta niin siitä jaksaa vielä innostuakkin. Futuraman huumori ja ympäristökin jotenkin vain nappaa paremmin.
MrQ
17.10.2007 18:52:20

se on ihan kiinni siitä ymmärtääkö niitä vitsejä ja sitä meininkiä yleensäkään. Kuten sanoin, toi ei oo niin helposti aukeava juttu kuin simpsonit. Tarvii enemmän tietämystä jenkkimeiningistä.

Oon nyt katsonut kaikki episodit kolmeen kertaan, silloin kun ne ekaa kertaa tuli suomessa, sitten paria kolmea vuotta myöhemmin ja sitten taas tänä vuonna.

mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän ne läpät aukeaa ja silti joka kerralla settiä on vaan lisää ja lisää ja lisää.
LamaAjanElvis
17.10.2007 19:03:06
Hyvä sarja, jota tulee aina joskus tuijotettua putkeen useampienkin jaksojen verran. Toi american way homman piikittely parhautta.
Saisi tulla taas töllöstä. Vituttaa välillä noiden hitaiden online linkkien venailu.
Sormet lähtee soundista. "Kippaan nakin patja keent kämiin" -Remu "Tuossa heviä ajalta jolloin naisetkin oli vielä naisia, ja miehet naisia" -ötzi
Mursukanta
17.10.2007 19:10:27
Futuramahan laitettiin kiinni neljännen tuotantokauden jälkeen jatkuvien esittämisaikojen muuttamisien jälkeen vaikka ohjelma keräsikin miljoonittain katsojia, eikä kanavayhtiö suostunut myymään ohjelman oikeuksia muille kanaville vuosiin.

Tässähän oli se syy. Huono hivutustaktiikka.

Valju lypsylehmä jätettiin tuotantoon ja riskejä ottava pikkuveli pistettiin tylysti peiton alle.
Päärynä
17.10.2007 23:20:08
Tätä on kyllä odotettu ku kuuta nousevaa. DVD:t löytyy miljoonan kertaan katsottuina. Ainoa sarja, minkä olen jaksanut vahdata läpi myös kommenttiraitojen kanssa. Välillä aivan hulvatonta sekoilua silläkin puolella. Ja kyllä, tämä pesee minusta Simpsonit mennen tullen.

*SPOILERI VAROITUS*
http://www.gotfuturama.com/Informat … ew_Futurama_DVDs/#Benders_Big_Score Tuolta löytyy tietoa tuosta ekasta leffasta ja ainakin muiden kolmen nimet.
Simo78
18.10.2007 10:52:16
jos siis se jäi epäselväksi, kyseessä on kaikkien aikojen lempisarjani by far.
Mikään mitä olen seurannut tai fanittanut ei tule lähimainkaan samalle viivalle.

Futurama oli/on kyllä yksi parhaista sarjoita koskaan. Mun silmissä simpsonit on kyllä edellä, south park on kyllä hyvä mutta ei ihan futuraman tasolla. No mutta paras sarja ikinä on, Beavis & Butthead--> kyllä silloin nuorena poikana tulikin valvottua noita katsoen, sitten oltiin silmät ristissä koulun penkillä. Mistähän johtuu, että kaikki parhaat jenkkisarjat on piirrettyjä?
MrQ
18.10.2007 12:51:55
Siitä, että piirretyt saavat puhua televisiossa niistäkin asioista, mistä oikeat ihmiset eivät saa.

koska ne eivät ole oikeita ihmisiä niin ne eivät edusta oikeita mielipiteitä.

asia saa mielenkiintoisia uria juuri silloin kun simpsoneissa ja futuramat oikeat ihmiset tulevat esittämään oikeita ihmisiä ja puhuvat oikeita mielipiteitään satiirin ja vittuilun keinoin.
cortti
28.10.2007 17:46:58 (muokattu 28.10.2007 17:52:32)
itse odotan tätä kuin kuuta nousevaa, vaikka suomen julkaisuajankohdasta ei olekaan vielä tietoa.

Samoin. Kun Futuramaa alettiin esittämään Suomessa (taitaa olla jo hitosti aikaa) ajattelin sen olevan enintään varjo Simpsoneista. Nyt tykkään Futuramasta reilusti enemmän. Uusiin Simpsoneihin ei kannata edes verrata, tykkään itseasiassa enemmän kun vanhoistakin. Jotenkin vaan kiinnostavampi miljöö, monipuolisemmat hahmot (vaikka Simpsoneissa ehkä persoonallisempia) ja hyvää huumoria. Simpsoneissa ongelmana on että kaikki rajoituu enimmäkseen Springfieldiin, mutta Futuramassa riittää temmellettävää koko maailmankaikkeudessa (ja rinnakkaismaailmankaikkeuksissa). Kuuluu niihin harvoihin ja valittuihin sarjoihin/ leffoihin joiden ostoa uutena saatan edes harkita.

Tosiaan itsekin sitä huomaa kuinka iän myötä vitseistä on saanut hitosti enemmän irti, vaikka harva niistä aukeaa teksitysten kautta. Joka kerralla jotain uutta hauskaa hokannut.
Once a man, like the sea I raged, Once a woman, like the earth I gave.
MrQ
31.10.2007 02:06:56
Tosiaan itsekin sitä huomaa kuinka iän myötä vitseistä on saanut hitosti enemmän irti, vaikka harva niistä aukeaa teksitysten kautta. Joka kerralla jotain uutta hauskaa hokannut.

ja kun sitä komiikkaa on sitten popkulttuurista, huumekulttuurista, poliittisesta kulttuurista, matematiikasta, scifiparodiaa, vaikka mitä....

...etenkin ne matemaattiset vitsit on loistavia.
Akiman
21.11.2007 13:39:51

Huh.

Tuli tsekattua yöllä tuo ensimmäinen Futurama-leffa ja sepäs oli sen luokan pätkä, että harmistuneisuus sarjan loppumisesta katosi aika nopeasti. Tottakai Futuraman kaltainen juttu toimii 20-minuuttisina jaksoinakin hienosti, mutta tuo 80-minuuttinen leffa osoitti aika hyvin, miten paljon enemmänkin koko pohja voi antaa. Olihan tuossakin aika paljon kaikkea sisältöä ja joku sanoo ihan varmasti, että siinä on jälleen yksi pidennetty jakso. Tuo vain toimi ihan helvetin hyvin noin, kun ei ollut mikään kiire viedä koko juonta siihen 20 minuuttiin, minkä sijaan kuvio kasvoi, syveni, kasvoi ja syveni loppukliimaksia myöten mainiosti. Yhtään spoilaamatta siis erittäin kova pätkä, suositeltava Futurama-faneille, viitteitä koko sarjaan löytyi ja kaiken päälle Fox sai vielä ansionsa mukaan.

Ja pakollinen vertaus: Simpsonit-leffa 4/10 vs. Futurama-leffa 9/10
:: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: PRIMORDIAL, SYNESTESIA ja ICED EARTH ::
JPQ
21.11.2007 13:47:49

ja kun sitä komiikkaa on sitten popkulttuurista, huumekulttuurista, poliittisesta kulttuurista, matematiikasta, scifiparodiaa, vaikka mitä....

...etenkin ne matemaattiset vitsit on loistavia.

Mitä on matemaattiset vitsit ? ainoa sen tapainen jonka muistan ohmi kertaa käämi pimeäksi koko lääni.
PS. Kun pakolliset on ostettu pitänee harkita futuramaa dvdeellä.
laite
21.11.2007 14:24:39 (muokattu 21.11.2007 14:52:41)
Mitä on matemaattiset vitsit ?

Tämä lienee maailman paras matematiikkavitsi:

Eksponenttifunktio e^x ja vakio C (joka varmaankin oli syntynyt jossain integroinnissa) kävelivät kadulla. Näkivät sitten etäältä, että vastakkaisesta suunnasta lähestyi derivaattaoperaattori. Vakio C säikähti ja totesi, että nyt on aika ottaa pitkät, muuten tulee noutaja. Lähtikin siitä livohkaan. Funktio e^x ei kuitenkaan turhia säikkynyt. "Mullehan ei käy tässä edes kuinkaan." Jatkoi sitten matkaansa kohti operaattoria ja kajautti:
- Päivää! Päivää! Olen funktio e^x.
- No päivää. Olen osittaisderivaattaoperaattori d / dy.

EDIT: Pannaan nyt vielä samalla rahalla toinenkin.

Mitä x sanoi ystävälleen l x l :lle?
-Sinä se olet aina niin positiivinen
Millainen uskovainen, sellainen Jumala.
cortti
21.11.2007 15:59:26
Huh.

Tuli tsekattua yöllä tuo ensimmäinen Futurama-leffa ja sepäs oli sen luokan pätkä, että harmistuneisuus sarjan loppumisesta katosi aika nopeasti.

Mistäs voisi katsoa? En meinaa siis netistä, vaan myydäänkö sitä jossain? On se vaan sääli ettei Futurama leffalla ole mitään asiaa oikeaan leffateatteriin.
Once a man, like the sea I raged, Once a woman, like the earth I gave.
Disposable
21.11.2007 17:21:35
Eksponenttifunktio e^x ja vakio C (joka varmaankin oli syntynyt jossain integroinnissa) kävelivät kadulla. Näkivät sitten etäältä, että vastakkaisesta suunnasta lähestyi derivaattaoperaattori. Vakio C säikähti ja totesi, että nyt on aika ottaa pitkät, muuten tulee noutaja. Lähtikin siitä livohkaan. Funktio e^x ei kuitenkaan turhia säikkynyt. "Mullehan ei käy tässä edes kuinkaan." Jatkoi sitten matkaansa kohti operaattoria ja kajautti:
- Päivää! Päivää! Olen funktio e^x.
- No päivää. Olen osittaisderivaattaoperaattori d / dy.

Mitä x sanoi ystävälleen l x l :lle?
-Sinä se olet aina niin positiivinen

Sääh, hymähdin. Paljastin sisäisen matikkanörttini, noooooooo!

Kyllä mulle on aina Simpsonit Futuramaa enemmän potkinu, mutta ei siinä mikään mahtava ero ole; Futuraman keskivertoa parempi jakso selättää kyllä Simpsonien keskiverron jakson.

Mutta Homer on silti populäärikulttuurin parhain, hauskin, ja amerikkalaisena vielä ominaisuuksiensa puolesta osuvin hahmo. Aina.
"PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)