eaglhart 15.10.2007 14:38:57 | |
---|
Eikö kukaan osaa tarkemmin sanoa mikä LC-malli on kyseessä? Kiitos joka tapauksessa tähän astisista, onhan tuo jo auttanu paljon! |
Illu 15.10.2007 20:33:35 | |
---|
Onko muuten vaahtera vai mahonki kannella tuo? Virhe! Tyhjänpäiväinen tai liian lyhyt kirjoitus! |
eaglhart 16.10.2007 13:19:01 | |
---|
Mistäs sen voi tietää? |
Estranged 16.10.2007 13:29:22 | |
---|
Mistäs sen voi tietää? Mikkien koloista? Paitsi tietenkin jos nekin on maalattu yms. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
Illu 16.10.2007 21:21:11 | |
---|
Arvelisin, että todennäköisesti kyseessä on nykyistä LC-85 mallia vastaava kitara, mikä se nyt sitten vuonna -92 on malliltaan ollutkaan, LC-80? Virhe! Tyhjänpäiväinen tai liian lyhyt kirjoitus! |
MTM 17.10.2007 09:17:02 | |
---|
Täytyy sanoa että en ole Tokain customeissa nähnyt tuota Gibson-tyyppistä logoa. Vanhimmissa ei ole logoa lainkaan, sitten oli neljästä vinoneliöstä muodostuva isompi vinoneliö ja uusimmissa kukkakiehkura. Muuten sanoisin kitaran olevan LC-60. |
eaglhart 17.10.2007 12:06:48 | |
---|
Mikkien koloista? Paitsi tietenkin jos nekin on maalattu yms. Minkä värinen sen sitten pitäis olla jos on mahonkia, entäs jos on vaahteraa? Minä ku tunnen vaan männyn, hongan ja petäjän... ;) |
Hannu H. 17.10.2007 12:53:34 | |
---|
Minkä värinen sen sitten pitäis olla jos on mahonkia, entäs jos on vaahteraa? Minä ku tunnen vaan männyn, hongan ja petäjän... ;) Vaahtera on melko vaaleaa. Mahonki sellaista rusehtavan punertavaa vähän lajista ja käsittelystä riippuen. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella |
tuomittu 17.10.2007 15:20:28 | |
---|
Onkos nuo kaikki LC:t muuten kokonaan mahonkia, kantta myöten? Tuo miun LC-80 on ainakin kokonaan mahonkia. I broke my G-string while fingering A minor. |
MTM 17.10.2007 15:39:02 | |
---|
|
Explorer 17.10.2007 19:19:17 | |
---|
Onkos nuo kaikki LC:t muuten kokonaan mahonkia, kantta myöten? Tuo miun LC-80 on ainakin kokonaan mahonkia. Joo, jos numeron perässä ei ole ässää. Ainakin nykyään vaahterakantinen LC saa S-kirjaimen numeron perään, esim. LC-80S on vaahterakantinen mutta LC-80 ei. |
Trueno 17.10.2007 21:27:37 | |
---|
Kai LS:t on mahonkia vaahterakannella kaikki? "Meksikolainen sananlasku: keskinkertaista yritettiin, mutta paskaa tuli." |
fox 17.10.2007 22:14:51 | |
---|
Kai LS:t on mahonkia vaahterakannella kaikki? Ei kaikki, siel on mahonki-vaahtera-vaahteraviilu tai mahonki-vaahtera-sykomoriviilu, ja, yllätyksenä mahonki-vaahteraviilu (eli ei oo ollenkaan massiivivaahteraa), vasta kun mennään tuonne LS-150-200 -osastolle tulee täysvaahterakansi. Näin noissa kuvio-vaahterakansissa (loimu- ja quilt- kannet). Parissa mallissa on halvemmissa tosin plaintop-vaahterakansi mahongin päällä. Näin muistelisin tuon olevan. Sinänsä tuossa ei ole mitään kummallista, sillä tuolla tavoin pystytään valmistuskustannuksia (ja raaka-aineen rahtimaksuja) pitämään kurissa, sillä nuo kuviolliset vaahterat on tuontitavaraa tuonne itämaille. Tärkein kuviovaahteran lähde on leveälehtivaahtera (Acer macrophyllum), toki jopa tää euroopanvaahtera (A. platanoides) voi loimupuuta tuottaa, samoinkuin sokerivaahtera, mutta tuo leveälehtivaahtera taitaa olla "varmin" kuviollisen puuaineksen "tuottaja"... Näin ollen, kun ottaa huomioon tuotantomäärät, olis massiivivaahteran tuonti lankkuina kalliimpaa, eli viilua saa halvemmalla tietenkin, ja on riittoisampaa. Tuosta itse topikin aiheesta, jos se LC on viininpunainen, se kansikin on mahonkia, jos taas esim. valkoinen tai musta, on se runko mahonkia vaahterakannella. |
mattim 17.10.2007 23:52:18 (muokattu 17.10.2007 23:54:22) | |
---|
Minun kokemukseni mukaan: LS85Q mahonkirunko, jonka päällä vaahterakansi 0,3cm - 1,3 cm, jonka päällä on "Quilt" viilu 1mm. Tummahko, varsin aidon oloinen ominaissoundi. LS80 mahonkirunko, päällä vaahterakansi. Kyseinen yksilö on kirkassaundinen, varsin yksinuottinen, ei pahasti värise akustisesti. LC80S mahonkirunko, päällä vaahterakansi. Hieman kirkkaampi soundi kuin tuossa LS85Q:ssa, mutta selkeästi keskiäänisempi kuin tuo LS85. Kaikissa kolmessa on samat II-version Gotoh mikit. Matti |
eaglhart 18.10.2007 10:39:58 | |
---|
Tuosta itse topikin aiheesta, jos se LC on viininpunainen, se kansikin on mahonkia, jos taas esim. valkoinen tai musta, on se runko mahonkia vaahterakannella. Eli kun mun LC on musta, se olis sitten mahonkirunko ja vaahterakansi? Melkoista salapoliisityötä tämä on... Taidan vielä tarkistaa mikkien koloista jos tuo puulajimääritelmä varmistuisi sieltä. BTW, tämä kyseinen soittopeli on myynnissä koska pitkään haussa ollut musta Explorer on nyt sopuhintaan tarjolla, ja kun olen kuitenkin pääsääntöisesti basisti ja soitan kitaraa lähinnä omaksi huvikseni ja muiden kauhuksi niin ei viitsi suht hinnakkaita kitaroita useampia nurkissa pitää. eli jos hyvä ja ikäisekseen siisti Tokai Lespaul Custom kiinnostaa niin laittakaa vaikka pikaviestiä. Torilla ei vielä ole ilmoitusta, mutta lähiaikoina laitan. Nyt olis siis nopealle hyvä tilaisuus ennenkuin virallinen myynti-ilmoitus on kaikkien nähtävillä! |
ikäisekseen siisti Tokai Lespaul Custom Ei kun se on Love Rock ;-) |
eaglhart 18.10.2007 12:49:27 | |
---|
Lespauli mikä lespauli. Jätetään ne loverockit ja lovemetallit ihan muille... Jos se näyttää lespaulilta niin se on lespauli, ha ha! ;) |
tuomittu 18.10.2007 13:30:44 | |
---|
Kerpele, oispa rahhaa. I broke my G-string while fingering A minor. |
Illu 18.10.2007 19:17:24 | |
---|
Virhe! Tyhjänpäiväinen tai liian lyhyt kirjoitus! |
eaglhart 19.10.2007 15:03:37 | |
---|
Pitäsköhän mun kirjottaa tohon tokain lapaan että "lespauli" ja laittaa se kuva omiin kuviin niin sitte ei ois kellään nokan koputtamista tästä asiasta... ;) Enhän minä väitäkään että se olis Tokain Les Paul Reborn vaan lespauli. He hee... Nooh, kukin kutsukoon sitä sillä nimellä millä haluaa, mulle se on aina ollu lespauli. Tai lespopauli välillä... |