Aihe: Keskustelua roots-skabasta
1 2 3 4 5 6 7101 102 103 104 105
Manetti
17.10.2007 20:53:13
Hirveellä kiireellä väsäsin tsooloo ku luulin et loppuu tänään kello ysiltä..., mut tässähän onkin vielä päivä aikaa, joten oikean sävellajisen munnarinkin ehtii käydä vielä ostamassa, nyt on banjo ja lap steel jo pulkassa puuh....tää on kivaa.
...Hämmentävää että puhut Albert Järvisestä noin kauniisti. Yleensähän suomalaiset kitaristit lähinnä kyräilevät toisiaan...
blaekie
17.10.2007 21:39:31

Hirveellä kiireellä väsäsin tsooloo ku luulin et loppuu tänään kello ysiltä..., mut tässähän onkin vielä päivä aikaa, joten oikean sävellajisen munnarinkin ehtii käydä vielä ostamassa, nyt on banjo ja lap steel jo pulkassa puuh....tää on kivaa.

Kunnon roots kamaa siis tiedossa :-)
Nii onkii ...
Manetti
18.10.2007 00:51:16 (muokattu 18.10.2007 01:29:50)
Kunnon roots kamaa siis tiedossa :-)
No emmä siitä kunnolisesta niin tiiä...Kumpikin sekä banjo kuin myös oikea lap steel ovat mulle ihan uusia soittimia mut kielethän niissäkin on, joten kai niistä jotain äänia saaa lähtemään jokainen joka on kitaraakin soittanut.

Bluegrass banjossa on se kirein kieli alimpana ja sekin vain osan matkaa kaulaa. ja lap steeliä ei soiteta putkella vaan semmosella nyrkkiraudalla joka painaa melkosesti.....on siinä vanhalla ukolla opettelemista.

Bluesharppua oon jonkunverran soittanu joskus kauan sitten, mut ei mulla ole varmaan oikea tekniikka kun tulee pallea niin kipeeks...

Nää roots skabat kyllä motivoi harjoittelemaan, ei oo niin turhan tiukkapipoista meininkiä ja jos viel joku jaksaa antaa ihan rehellistä palautetta niin kyl kelepaa.

Kovasti yritin Wiskaria saada tänään meille, et ois haastanut velsan tossa laulusuorituksessa.... ei se jaksanu sitte kuitenkaan lähtee ajelee 11 tunnin duunipäivän jälkeen, mut jos ja kun nää jatkuu, niin uskon että tullaan kuulemaan vielä Arttuakin täällä. Sehän on myös basisti, joten sehän on puhutettavissa mihin vaan....8)
...Hämmentävää että puhut Albert Järvisestä noin kauniisti. Yleensähän suomalaiset kitaristit lähinnä kyräilevät toisiaan...
blaekie
18.10.2007 11:19:30

http://d2.mikseri.net/m/526/3000776 ... lanov%20-%20Roots-skaba1_Olanov.mp3

mahtavaa "kampatrumpetti" hommaa Olanovilla :-) hyvä hyvä
Nii onkii ...
Manetti
18.10.2007 11:52:22
tossa muuten ihan hyvää juttua mm virityksistä non pedal lap steelin kanssa http://www.well.com/user/wellvis/tuning.html , jos et jo noista tiennyt, eihän noi eroo oikeastaan kitarasta juurikaan, pedal steel on sitten kokonaan eri juttu

Eiks basistit yleensä saa alkomaholipitoisilla juomilla houkuteltua 8)

Kiitos hyvästä linkistä, oonhan mä tosiaan soittanu slideä aikaisemmin tavallisella kitaralla ja lasiputkella, mutta lähinnä se vaikeus ton lap steelin kanssa on mulle se soittoasento ja rautapulikan kanssa soittaminen. Noihin on eri virityksille myös erilaisia kieliä, E-TUNING SET ja G-TUNING SET ainakin.
velsa
18.10.2007 14:03:23 (muokattu 18.10.2007 14:05:33)

Kovasti yritin Wiskaria saada tänään meille, et ois haastanut velsan tossa laulusuorituksessa....

Hyvä vaan ettei tullu.......ei se ois kumminkaan pärjänny ja sil ois tullu paha mieli.....8)
Kauas on pitkä matka........
Forest
18.10.2007 16:44:07
Oli ihan pakko osallistua kun on niin hyvä meininki täällä. Ei oo pipon nyörit ainakaan liian kireällä. Täytynee hommata ensalkuun ainakin parempi äänikortti että kehtaa jatkossakin osallistua..vaikka koskettimilla.
"If you always have to read from musical scores, you're not a musician, you're a robot" - Tommy Emmanuel
BigPapa
18.10.2007 17:42:12

Kysyn tosta piste systeemistä...riittääkö 6 pojoo vai laitetaanko samalla tavalla kuin tuolla sooloskabassa?
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
LamaAjanElvis
18.10.2007 17:57:47
Sen verran vähän osallistujia, että kuuskin varmaan riittää. Tosin mulle ihan sama, miten vain.
Sormet lähtee soundista. "Kippaan nakin patja keent kämiin" -Remu "Tuossa heviä ajalta jolloin naisetkin oli vielä naisia, ja miehet naisia" -ötzi
BigPapa
18.10.2007 18:17:48 (muokattu 18.10.2007 18:20:21)

Sen verran vähän osallistujia, että kuuskin varmaan riittää. Tosin mulle ihan sama, miten vain.

Juu siellähän on kanssa alle 15 6:lla pisteellä..ja sit 8:n jos on 15-25...ihan vaan pientä säätöä jos siltä tuntuu..
BigPapa
18.10.2007 21:29:03 (muokattu 18.10.2007 21:29:14)

Otsikko väärin johtuen kahden skaban vetämisestä ja valvotuista edellisestä yöstä..sori. Laitoin korjauspyynnön.
Manetti
18.10.2007 21:56:27 (muokattu 18.10.2007 23:13:54)
Manetti 3p-AIVAN MAHTAVAA TOUHUA!!!!!!

AIVAN MAHTAVAA oli myös sun ja kaikkien muidenkin touhu!
ja mikä parasta..... tää oli kivaa ja tästä tuli hyvät fiilikset.

Edit: ku ei ollu oikeen sävenlajista harppuu ni jouduin transponoimaan ton taustan D:hen ja unohin tarnsponoida sen takas C:ksi,,,,korjaan virheen ensitilassa,..kauhia moka.

Edit 2; Nyt pitäs kuulua oikeassa sävellajissa. jos veto kuuluu edelleen D:ssä niin tyhjennä tietokoneesi välimuisti niin avot, jo menee C:stä
BigPapa
19.10.2007 10:36:13 (muokattu 19.10.2007 10:47:11)

Olanov, hieno veto nuorisolta ,kampaoopperan tähti :-)

junnusta on kehkeytymässä kampamane(e)tti...8D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kampamaneetit

unohin tarnsponoida sen

Transvestointi on taidelaji? 8D
Manetti
19.10.2007 11:49:16
Transvestointi on taidelaji? 8D

kyl, niinku investointikin...8)
LamaAjanElvis
19.10.2007 13:20:32
LamajanElvis 1p. tommosest kitarasaundist mie oon aina tykänny.

Thanks! Ihme että irtosi vielä jotain saundia. Paskanen ysisetti melko matalalla actionilla ei ole oikein parasta tohon rautikseen.
Sormet lähtee soundista. "Kippaan nakin patja keent kämiin" -Remu "Tuossa heviä ajalta jolloin naisetkin oli vielä naisia, ja miehet naisia" -ötzi
BigPapa
19.10.2007 13:21:06 (muokattu 19.10.2007 13:23:29)

Big Papa. Hahah, aika kova veto Casiolla.

No mutku mutku mutku...8) parisivuu sit vertailtiin hammondmasterin kanssa meiän soittovempaimia....mut kyllä mä casionkin kelpuutan..8DD

http://www.vintagesynth.com/roland/jx3p.shtml

Päästiiks niistä mustista nappuloista yksimielisyyteen, Velsalla oli kyllä aika hyvä teoria niistä..8DDD
LamaAjanElvis
19.10.2007 13:25:53 (muokattu 19.10.2007 13:28:17)
No läheltä liippas kuitenkin ;)

edit: Helvetti pitäis kyllä ostaa joku koskettelusoitin vaikka joululahjaksi itselle. Iski gäässit noita kuunnellessa.
LamaAjanElvis
19.10.2007 13:32:27
http://img.photobucket.com/albums/v601/LamaAjanElvis/kitarat213.jpg

Tollaset löyty vielä pari vuotta sitten. Ostin joskus parilla eurolla yhdestä romupajasta jossa olin työharjoittelussa. Annoin kuitenkin pikkusiskolle sen, että on edes jotain mitä soittaa.
BigPapa
19.10.2007 13:36:05 (muokattu 19.10.2007 13:38:19)

http://img.photobucket.com/albums/v601/LamaAjanElvis/kitarat213.jpg

Tollaset löyty vielä pari vuotta sitten. Ostin joskus parilla eurolla yhdestä romupajasta jossa olin työharjoittelussa. Annoin kuitenkin pikkusiskolle sen, että on edes jotain mitä soittaa.

Ai että on hienot....8)...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)