Aihe: Apua mikkikytkentään
1
fox
18.10.2007 10:48:54

Mistäköhän löytyisi sopiva..

a) kiertokytkin

Soveltaen voi löytyä elektroniikkaliikkeestä, muuten kannattaa kysyä vaikka
http://www.stewmac.com/shop/Electro … ches_and_knobs/Rotary_Switches.html

b) ja miten tulisi kytkeä

..jotta sais seuraavat kytkennät:

- kaula
- keski
- talla
- kaula + talla
- kaikki pois päältä

?

www.guitarelectronics.com ja sieltä katselet, helpompi hahmottaa, kun on skema.
Eli vähän onneton on sanallisesti tässä selvittää.. kun yhtään tiedä
-mikkien merkkiä = johtojen väriä
-sitä kiertokytkintä
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Ocku
18.10.2007 10:59:59
Soveltaen voi löytyä elektroniikkaliikkeestä, muuten kannattaa kysyä vaikka
http://www.stewmac.com/shop/Electro … ches_and_knobs/Rotary_Switches.html

Just jotain tuohon tyyliin, mutta kotimaasta ois hyvä löytää.
Viisi asentoahan on minimi mutta montako polea tällainen systeemi vaatii? Mikit ovat kolme normaalia yksikelaista stratomikkiä.
fox
18.10.2007 11:20:57

Just jotain tuohon tyyliin, mutta kotimaasta ois hyvä löytää.
Viisi asentoahan on minimi mutta montako polea tällainen systeemi vaatii? Mikit ovat kolme normaalia yksikelaista stratomikkiä.

Sitte 3-pole 5-way vähintään tarvii, että saat nuo kaikki haluamas. Mihin kitaraan noi tulee?
Ocku
18.10.2007 11:40:59
Mihin kitaraan noi tulee?

Stratoon. Ostin uudet mikit ja teen siihen uuden pleksin, ja samalla ajattelin vähentää potikoiden määrän yhteen, eli mikkivalitsimeen.
vrajala
18.10.2007 11:50:02
Toomannilla on niitä useampinapaisia 5-asentoisia vipukytkimiä. Se nyt on melkein kotimainen. Kiertokytkimiä ei ollut kuin PRS:n orikinaali. Ja hinta tietty sen mukainen...
Häh?
fox
18.10.2007 14:31:33

Stratoon. Ostin uudet mikit ja teen siihen uuden pleksin, ja samalla ajattelin vähentää potikoiden määrän yhteen, eli mikkivalitsimeen.

Kysyin sillä, että mulla saattaa olla 4p6w kiertokytkin, kun kattelen.. mutta solid shaftilla, ei knurled/split.. eli käy ainakin wanhemmille ruuvikiinnitteisille potikannupeille, ei painettaville.
Toinen syy oli se, että _jos_ olis ollut joku 4 potikalla ja 3-as mikkiswitchillä, siihen olis saanut Baxter-Koonz -modauksen, jolla olis saanut nuo kaikki, mutta sitten olis tarvinnut lisäksi laittaa jonkunmoinen "kill-switchi".
Ocku
18.10.2007 16:00:45
Kysyin sillä, että mulla saattaa olla 4p6w kiertokytkin, kun kattelen.. mutta solid shaftilla, ei knurled/split.. eli käy ainakin wanhemmille ruuvikiinnitteisille potikannupeille, ei painettaville.

Mulle käy hyvin solid shaft. Aina siihen jonkun nupin saa hitsattua kiinni. Raaskitko myydä kytkimen?

Toisessa foorumissa luin äsken että 2p-kytkimelläkin saisi nuo kytkennät aikaan. Siiloin kytkentä menisi näin:

A1 -> kaula
A2 -> keski
A3 -> talla
A4 -> talla
A5 -> maa

B1 -> -
B2 -> -
B3 -> -
B4 -> kaula
B5 -> maa
fox
18.10.2007 16:06:08

Mulle käy hyvin solid shaft. Aina siihen jonkun nupin saa hitsattua kiinni. Raaskitko myydä kytkimen?

Täytyy ensittäin selvittää, onko mulla moista..en oo kovin pitkiin aikoihin tehny mitään modausta jossa olis tarvinnu.. Koska en enää tee ns. hommikseni. Palannen pikaviestillä, jos tarvetta, ks. seuraava:

Toisessa foorumissa luin äsken että 2p-kytkimelläkin saisi nuo kytkennät aikaan. Siiloin kytkentä menisi näin:

Tuolla systeemillä toki, väärinkäsitin, että sun tarvitsis saada lisääkin yhdistelmiä. Tuo riittää, ja on yksinkertanen, tuolla Guitarelectronicsin sivuilla varmasti on moiselle kytkis..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)