JMM 30 17.10.2007 11:26:44 (muokattu 17.10.2007 11:31:21) | |
---|
Terve, Olen tässä aloittelemassa bassonsoittoa ja serkkupoika haluaa kaupitella mulle vanhan soittopelinsä. Basso on merkkiä Charvel (tarkkaa mallia en osaa sanoa). Soitin on väriltään musta ja varustettu kolmella Jacksonin aktiivimikillä. Soitin on jo noin 15 vuotta vanha, ellei vanhempikin. Eli paljon tästä kannattaa maksaa? En viitsisi tulla ryöstetyksi.. |
Johannes_t 17.10.2007 11:50:19 | |
---|
150e? Kokeile. |
Samu S. 17.10.2007 19:18:54 (muokattu 17.10.2007 19:19:26) | |
---|
Hinta-arviota varten tarttis kyllä vähän tarkempia speksejä: - Logon tyyppi (lavassa kitaran näköinen vai "tekstattu" logo) - Pultti- vai läpikaula? - Mikkiasetelma (eli mitä mikkejä ja montako, oletan kuvauksestasi että P/J eli yksi kappale Precision- ja Jazz-mikkejä) - Mikkivalitsimet / sävynsäädöt (eli montako potikkaa ja vipua) Lisätietoa kataloogien muodossa tarjoaa http://audiozone.dk/index-filer/CatalogScans.htm ja luultavimmin sieltä 80-luvun puolivälin ja 90-luvun alun Charvelin kuvastot. Oletan nyt siis sokkona, että kyseessä on tuon aikakauden japanilaisvalmisteinen soitin. Keskimäärin väitän japsicharveleitten olevan hyviä, mutta niiden markkina-arvo ei ole välttämättä kummoinen. This code was generated by a tool.
last.fm |
Kiitos vastanneille! Tässä vähän tarkempaa kuvausta: - kaulan logo on tekstattu, mitään kitaran muotoista kuviota siinä ei ole - kaula kiinnitetty neljällä ruuvilla -> läpikaula? - mikkejä siis kolme, joista kaksi yhdessä ryppäässä ja yksi erillään - nuppeja bassossa on neljä, (volume ja 3 äänenvärinsäätöä), nupit muodostavat "salmiakkikuvion" - vipuja soittimessa ei ole laisinkaan Katalogeista en ainakaan vielä onnistunut löytämään oikeaa mallia, jatkan etsintää... |
joukov 17.10.2007 23:48:18 | |
---|
Kiitos vastanneille! Tässä vähän tarkempaa kuvausta: - kaulan logo on tekstattu, mitään kitaran muotoista kuviota siinä ei ole - kaula kiinnitetty neljällä ruuvilla -> läpikaula? - mikkejä siis kolme, joista kaksi yhdessä ryppäässä ja yksi erillään - nuppeja bassossa on neljä, (volume ja 3 äänenvärinsäätöä), nupit muodostavat "salmiakkikuvion" - vipuja soittimessa ei ole laisinkaan Katalogeista en ainakaan vielä onnistunut löytämään oikeaa mallia, jatkan etsintää... Eli hammastahnalogo, pulttikaula, PJ-mikit tai 1 humbucker & 1 singlecoil, potikat: volume, 2 tonea ja mikkien valinta/sekoitus tai volume, treble, basso ja mikkien valinta/sekoitus. Mitä kaulalaatassa lukee ja mikä on sarjanumero? Hey! Ho! Let's Go |
JMM 30 18.10.2007 10:27:33 | |
---|
Kaulalaatassa lukee CHARVEL, sarjanumero on 0903503. |
Sir Härö 18.10.2007 11:19:08 | |
---|
Oiskos perus japsihärveli. Kuten tuossa jo aiemmin mainittiin niin markkina-arvo on melko matala noissa. Se on sinänsä hauskaa sillä 10-15 vuotta sitten jokaisen havemiehen unelmissa pyöri jackson tai charvel. Nykyään ainoa arvo tuntuu olevan käyttöarvo, ovat nimittäin aivan vitun hyviä pelejä. Saundikin on usein todella uniikki. Mulla olisi vielä pari kymysystä. Kysy serkultasi onko basso aktiivi vai passiivi? Minkälaiset ovat kaulan inlayt eli ne upotetut merkit? Onko ne pienet pallot vai hainevät? Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa! |
joukov 18.10.2007 11:45:56 | |
---|
Aktiivit oli mainittu jo aloitusviestissä. Hey! Ho! Let's Go |
Johannes_t 18.10.2007 12:18:28 | |
---|
Aktiivit oli mainittu jo aloitusviestissä. Lausunto "kolme Jacksonin aktiivimikkiä" ei kuulosta ihan luotettavimmalta ;) Melkein veikkaisin, että passiivimikit ja aktiivietunen on (tässäkin) homman nimi. |
joukov 18.10.2007 13:43:57 | |
---|
Lausunto "kolme Jacksonin aktiivimikkiä" ei kuulosta ihan luotettavimmalta ;) Melkein veikkaisin, että passiivimikit ja aktiivietunen on (tässäkin) homman nimi. Noinhan ne yleensä taitaa olla. Hey! Ho! Let's Go |
Samu S. 18.10.2007 19:35:36 | |
---|
This code was generated by a tool.
last.fm |
JMM 30 18.10.2007 21:59:35 (muokattu 18.10.2007 21:59:56) | |
---|
Jep, basso on juurikin samanlainen kuin tuo katalogikuvan yksilö. Ilmeisesti luulin tuon upotuksen olevan sama asia kuin kaulalevy... Eli paljonko tuollaisesta kannattaisi ruveta maksamaan? Soitin on kyllä hyvässä kunnossa ja soundikin ainakin mun korvaan ihan ok, tosin hieman puuroinen. |
joukov 18.10.2007 22:41:33 | |
---|
Jep, basso on juurikin samanlainen kuin tuo katalogikuvan yksilö. Ilmeisesti luulin tuon upotuksen olevan sama asia kuin kaulalevy... Eli paljonko tuollaisesta kannattaisi ruveta maksamaan? Soitin on kyllä hyvässä kunnossa ja soundikin ainakin mun korvaan ihan ok, tosin hieman puuroinen. Uudet kielet ja kunnon vahvistin niin soundi voi muuttua huomattavasti paremmaksi. Hey! Ho! Let's Go |
Sir Härö 18.10.2007 23:19:52 | |
---|
Lausunto "kolme Jacksonin aktiivimikkiä" ei kuulosta ihan luotettavimmalta ;) Melkein veikkaisin, että passiivimikit ja aktiivietunen on (tässäkin) homman nimi. Tätä nyt vähän ajoinkin takaa. Itse en ostaisi charvelin bassoa jossa olisi kolme aktiivimikkiä. Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa! |
Larmer 19.10.2007 14:22:53 | |
---|
Jep, basso on juurikin samanlainen kuin tuo katalogikuvan yksilö. Ilmeisesti luulin tuon upotuksen olevan sama asia kuin kaulalevy... Eli paljonko tuollaisesta kannattaisi ruveta maksamaan? Soitin on kyllä hyvässä kunnossa ja soundikin ainakin mun korvaan ihan ok, tosin hieman puuroinen. Sanoisin 200-400 euroa olevan menevä hinta Hieman tanakka yksilö |
Sir Härö 19.10.2007 16:17:18 | |
---|
Sanoisin 200-400 euroa olevan menevä hinta En maksaisi juurikaan yli 200 euroa. Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa! |
Samu S. 19.10.2007 20:46:02 | |
---|
Edellisten kirjoittajien linjalla olen ja sanon, että pari-kolmesataa vois olla ihan jees, vähän kunnosta riippuen. Ja tietysti siitä, sopiiko näppeihin, miellyttääkö silmää, soundaako hyvältä, jne. Kyllä tuosta Charvelista mun mielestäni saa rahalle mainiosti vastinetta. This code was generated by a tool.
last.fm |
Larmer 20.10.2007 16:11:03 | |
---|
En maksaisi juurikaan yli 200 euroa. Tosiaan yhtään Charvelin bassoa en ole ennen soittanut, mutta olen pitänyt silmällä menneitä myyntejä. Pari Fuusiota olen nähnyt menneen siinä 250$ tienoilla, joten kotimaassa kääntäisin tuon euroiksi ja ehkä postikulujen verran päälle tarvittaessa Hieman tanakka yksilö |
Sir Härö 21.10.2007 15:42:18 | |
---|
Tosiaan yhtään Charvelin bassoa en ole ennen soittanut, mutta olen pitänyt silmällä menneitä myyntejä. Pari Fuusiota olen nähnyt menneen siinä 250$ tienoilla, joten kotimaassa kääntäisin tuon euroiksi ja ehkä postikulujen verran päälle tarvittaessa Joo'o. Vähän on markkinat tällä hetkellä siten että noista saa just sen verran mitä joku suostuu maksamaan. Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa! |