Aihe: Keskustelua seitsemänkielisistä kitaroista.
1 2 3 4 531 32 33 34 3562 63 64 65 66
Sensonic
17.10.2007 15:47:52 (muokattu 17.10.2007 16:52:15)
Kymppisetin kanssa .059 on juuri sopiva ainakin Daddarioissa. Ysisetti ottaa .054:n kaikkein parhaimmin.

Nämä ovat kyllä mutuilua mutta kokeiltu on kaikki .066 aina .050 paksuuksiin. B-kielien sointi alkaa kärsiä 0.60:ä paksummilla kielillä, ja .058 ei enää tunnu hyvältä kymppisetin kanssa.

OK, täytyy käydä katsomassa, mitä noista lähikaupoista löytyy näin ensi hätään.
Sääli, että tuo Optima ei tee 7-kielisten kitaroiden kielisettejä, sillä Optiman kielet ovat kyllä ehdottomia suosikkejani. D'Addariota en laittaisi kitaroihini enää missään nimessä. Kestävät aivan liian lyhyen aikaa...

Edit: jos vaikka kokeilisi tuollaista .009-.056 settiä näin aluksi...

Toinen edit: GHS Boomersia näyttäisi saavan .009-.058 -settinä. Täytyisi varmaan investoida tuollaiseen settiin...
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Explorer
17.10.2007 19:24:14
Sitten tähän heti sellainen kysymys, että minkälaisia kieliä te käytätte noissa seiskoissanne? Myyjä on laittanut kitaraan jonkun oman "suosikkimixin" eri irtokielistä, mutta minkälaista settiä tuohon kannattaisi laittaa kiinni? Olen itse käyttänyt 6 -kielisissä kiinteätallaisissa kitaroissani 009 -settiä, jossa punotut kielet ovat tavallaan 010 -sarjasta, eli setti on ".009-.046 -setti". Löytyykö tuollaista settiä 7 -kieliseen ja mikä olisi silloin tuon paksun B:n paksuus?

H-vireisessä seiskassa on ollu aina 10-46 -setti ja H-kielenä jotain 52:n ja 62:n väliltä, mutta parhaimmaksi olen todennut 56:n. Sulla siis paksuimmaksi kieleksi olisi mun mieltymysten mukaan sama 56. Jos ei settinä löydy niin irtokieltä kehiin vaan normaalin setin kaveriksi. Sitten jos ekana valkattu kieli ei pelaa niin ainahan voi testailla muita.
Painajaismainen
17.10.2007 19:56:31 (muokattu 17.10.2007 19:59:37)
Kiinteätallainen Ibanezin seiska olisi kiva mutta kun ei toomannilla ole kuin 7321...

Kellään näyttää kuvaa tämän värisestä seiskasta? Jacksonin sivuilla ollut kuvaa moisesta Red Blue Pearlista.

http://www.thomann.de/fi/jackson_dk_7_christian_olde_wolbersrbp.htm
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä
Twist
17.10.2007 20:23:04 (muokattu 17.10.2007 20:24:40)
Kiinteätallainen Ibanezin seiska olisi kiva mutta kun ei toomannilla ole kuin 7321...

Kellään näyttää kuvaa tämän värisestä seiskasta? Jacksonin sivuilla ollut kuvaa moisesta Red Blue Pearlista.

http://www.thomann.de/fi/jackson_dk_7_christian_olde_wolbersrbp.htm

http://www.isptechnologies.com/christiandecimator.1.JPG
tuollainen se taitaapi olla

E: eikäko... red blue pearl? X_x
Oops, I twisted again...
Invader
17.10.2007 20:42:39 (muokattu 17.10.2007 20:45:14)
http://www.drumcityguitarland.com/d … Pearl-7-String-Guitar--P32C403.aspx

Mitähän lie tuo blue tuossa nimessä oikein tekee...

Tekisi mieli vaihtaa Blackjack tuollaiseen punaiseen seiskalehmään.
Tai sitten ei..
Painajaismainen
17.10.2007 22:12:31
On kyllä hieno keppi. Loistavat speksit lukuunottamatta Bolt-on-kaulakiinnitystä, ja tuo väri!
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä
Räbbänä
17.10.2007 22:20:39
Argh, pitäisi vielä päästä jossain vaiheessa testaamaan tuota omaa seiskaa jollain paremmalla vahvarilla, kun ei selvästikään pelaa oikein yhteen tuon Valvestaten kanssa. :/ Saundit saa kyllä muuten kohdilleen, mutta B on yhtä mössöä, mutta sitten kun B:n saa saundaamaan siedettävältä, muu on yhtä munatonta sirinää sitten.
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist." "Ekke Ekke Ekke Ptang Zoo Boing!" "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä"
hullu_ukko
17.10.2007 22:38:41 (muokattu 17.10.2007 22:39:26)
Saundit saa kyllä muuten kohdilleen, mutta B on yhtä mössöä, mutta sitten kun B:n saa saundaamaan siedettävältä, muu on yhtä munatonta sirinää sitten.

On muuten niin totta tämä ja mulla siis Valveking ja Framuksen 2x12-skobe V30 elementeillä. Kitarassakin on EMG:n aktiivit, neck-thru vaahterakaula ja vielä 27''-skaala, joten kyllä siitäkin päästä pitäisi erottelevuutta löytyä. Mutta kun ei niin ei...
Myönnän, että mulla on vähemmän middleä kuin trebleä tai bassoa, mutta en mä sitä middleä ala yhtään enempää tuuttaamaan, kun meinaa vähän honottaa jo näilläkin säädöillä.. Eli: Treble: 8 Middle: 6 Bass: 8 Gain: 7-8
Lisäksi välissä on Bad Monkey vähän tiukentamassa pakettia. Silti jotenkin pitäisi saada nuo kielet soimaan balanssissa. Tuolla säädöllä hyvältä kuulostavat siis B-, E- ja A-kielet.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
DZN
17.10.2007 23:40:27
On muuten niin totta tämä ja mulla siis Valveking ja Framuksen 2x12-skobe V30 elementeillä. Kitarassakin on EMG:n aktiivit, neck-thru vaahterakaula ja vielä 27''-skaala, joten kyllä siitäkin päästä pitäisi erottelevuutta löytyä. Mutta kun ei niin ei...
Myönnän, että mulla on vähemmän middleä kuin trebleä tai bassoa, mutta en mä sitä middleä ala yhtään enempää tuuttaamaan, kun meinaa vähän honottaa jo näilläkin säädöillä.. Eli: Treble: 8 Middle: 6 Bass: 8 Gain: 7-8
Lisäksi välissä on Bad Monkey vähän tiukentamassa pakettia. Silti jotenkin pitäisi saada nuo kielet soimaan balanssissa. Tuolla säädöllä hyvältä kuulostavat siis B-, E- ja A-kielet.

Mullapa ei ole tuota ongelmaa. Kannattaa hankkia VHT:n tuotteita niin ei tarvitse tuollaisilla asiolla päätään vaivata. =)
Aka. Dino and 6077dino
Räbbänä
18.10.2007 16:23:07 (muokattu 18.10.2007 16:23:29)
Mullapa ei ole tuota ongelmaa. Kannattaa hankkia VHT:n tuotteita niin ei tarvitse tuollaisilla asiolla päätään vaivata. =)

No lahjoitappas se pari tonnia niin saa sen VHT:n, niin ongelma on ratkaistu. :)
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist." "Ekke Ekke Ekke Ptang Zoo Boing!" "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä"
Painajaismainen
18.10.2007 16:33:01
No se pari tonnia niin saa sen VHT:n, niin ongelma on ratkaistu. :)

Miksei sitä itse VHT:tä samantien. =)
Aresius
18.10.2007 16:46:53
Anteeksi mainostauko mutta luulen että on kiinnostuneita. Olen myymässä/vaihtamassa tässä joku aika sitten ostamani RG7421XL:ää pois koska käsi ei kestänyt soittaa vehkeellä. Vaihdossa haluaisin pienempiskaalaista seiskaa, kuten RG7621, RG7620 tai vastaavia. Jos jollakulla on tarjota jotain niin mailia tai viestiä. Anteeksi vielä kerran mainostus, mutta pakko saada uusi seiska :).
"Playing a guitar is pretty much like making love to a beautiful woman. First you bring it home and start to warm up her and your fingers. Then you plug him up and pick her gently to make her scream just the way you like" THV-klubi #41
DZN
18.10.2007 18:21:11
No se pari tonnia niin saa sen VHT:n, niin ongelma on ratkaistu. :)

Mä tiedän erään joka lahjottaa sulle sen pari tonnia ilmaseks. Mene sellaiseen paikkaan, kun macdonalds, kääntele pari kuukautta hampurilaispihvejä. Ne Lahjottaa sulle pari tonttua ihan ilman mitään muuta. =)
Aka. Dino and 6077dino
hullu_ukko
18.10.2007 18:27:20
Mä tiedän erään joka lahjottaa sulle sen pari tonnia ilmaseks. Mene sellaiseen paikkaan, kun macdonalds, kääntele pari kuukautta hampurilaispihvejä. Ne sulle pari tonttua ihan ilman mitään muuta. =)

Onko siellä noin hyvä palkka? Mä olisin veikannut jotain about 500-600 euroa... Eijjumalauta mä taidankin hakea mäkkäristä töitä tähän koulun ohelle niin saan vaikka vahvistimen vaihdettua jossain välissä.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir
DZN
18.10.2007 18:59:30
Kaikki opiskelijathan haluaa käydä töissä opintojen ohessa! Näin meidän hallitus ainakin luulee ja valtiovaltahan on aina oikeassa. =)
Aka. Dino and 6077dino
Ze Kink
18.10.2007 19:58:04 (muokattu 18.10.2007 19:59:09)

Jotenkin tuntuu, että ette vain osaa :D Oletteko koittaneet säätää mikkien korkeutta? Entä ruuvata eq:ta korvilla, ei silmillä? Itse olen ainakin saanut pirun hyvät saundit ihan tuosta Valvekingistä omalla 7421:llä, tosin 4x12" Framuksella. Bad Monkeylläkin tuota koklailin, ihan jees. Omat säädöt taisi olla suunnilleen Bass 5, Middle 6, Treble 7, tai sitten middle 7 ja treble 6. Säröä käytän tosi vähän.

Melko hyvinhän Stef Carpenterillakin jytisee tuo keppi, ja vielä välillä niinkin alhaalla kuin drop F:ssä, eikä silti ole puuroa.

Ja tosiaan, olisin edelleen kiinnostunut vaihtamaan tuon baritoniviperini ( http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=193669 ) seiskaan, koska tarvitsen toisen seiskan Bb-vireeseen.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
saastara
19.10.2007 15:09:54
Anteeksi mainostauko mutta luulen että on kiinnostuneita. Olen myymässä/vaihtamassa tässä joku aika sitten ostamani RG7421XL:ää pois koska käsi ei kestänyt soittaa vehkeellä. Vaihdossa haluaisin pienempiskaalaista seiskaa, kuten RG7621, RG7620 tai vastaavia. Jos jollakulla on tarjota jotain niin mailia tai viestiä. Anteeksi vielä kerran mainostus, mutta pakko saada uusi seiska :).

Itsellä ei ole seiskaa vaihdossa antaa, mutta jos olet myymässä suoraan niin voisin olla kiinnostunut..
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
HeavyMachinery
19.10.2007 16:45:08

http://www.drumcityguitarland.com/d … Pearl-7-String-Guitar--P32C403.aspx

Mitähän lie tuo blue tuossa nimessä oikein tekee...

Tekisi mieli vaihtaa Blackjack tuollaiseen punaiseen seiskalehmään.

Blue meinaa sinistä helmiäistä... Kato niihin sarvien viisteisiin niin huomaat.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Sensonic
20.10.2007 12:21:26
Lisää tyhmiä kysymyksiä liittyen tuohon ostamaani seitsemänkieliseen Schecteriin:

diggaan soittaa kitaralla, jonka kielet ovat todella matalalla. Kitaran säätötoimenpiteiden yhteydessä tsekkaan myös kitaran kielien korkeuden millimetrimitalla. Kaikissa omistamissani kitaroissa on kielet samalla korkeudella ja ne ovat toimineet ongelmitta.

No säädin tämän ostamani Schecterin juuri samanlaisiin säätöihin, kun muutkin kitarani. Sitten huomasin, että jos beendaa korkeita E- tai B -kieliä, niin ne "kuolevat" 12 välin jälkeen, jos niitä beendaa enemmän kuin 1 sävelaskeleen. Kaula näyttäisi olevan suora pituussuunnassa, mutta kitaran "bridge" on enemmänkin tasaisen muotoinen, eikä noita "bridgen" kieliohjureiden korkeutta ole muotoiltu kaulan sivuttaiskaarevuuden (kuperuus) mukaan, kuten yleensä esim. Les Paul -tyylisissä kitaroissa on. No tämä aiheuttaa sitten sen, että em. E- ja B- kieliä beendatessa ne "kuolevat" kaulan sivuttaissuunnan kuperuuden takia, eli saavuttaessa kaulan keskiosan kuperuuden "huippupisteen", jossa G- ja D -kielet yleensä ovat.

Vähän hankalasti selitetty, mutta mikä neuvoksi? Niin, ja "korota kielien korkeutta" ei sitten hyväksytä vastaukseksi. Jos tuo kielien korkeus toimii mun muissa kitaroissa, niin kyllä sen pitää toimia tuossa Schecterissäkin, vai onko niiden laatu aivan p*sk**?
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)