kaksi 16.10.2007 20:28:04 (muokattu 16.10.2007 20:44:22) | |
---|
Moro, tuli tossa muutama viikko sitten postissa toi Mapexin Black Panther snare. Tänään kävin uudet kalvot hakemassa, Remon Ambassador coated päälle ja alle Evansin joku snareside en muista tarkkaa nimeä. Nyt kun aloin virppaa virittää, niin koko aika soittaessa kuuluu kauhea kaiku ääni, josta en pidä lainkaan.. Voiko joku sanoa mikä on vikana, olen kokeillut melkein kaikkia kalvon kireyksiä. Tarkoitan sellaista ääntä, että kun virveliin lyö maton ollessa "päällä", niin siitä tulee kauhea tausta ääni. Tällä hetkellä kalvot ovat täydessä kireydessä yön yli. tMiE |
hollmi-5 16.10.2007 20:48:58 | |
---|
Laita se alakalvo reilun kireälle, matto löysälle (ruuvaa mattoa kireämmälle ja kuuntele lyöntien eroja) ja lyöntikalvo sopivasti. Kuulostaa sille, että sinulla on kalvot kuitenkin hiukan löysällä. Soundit, piuhat ja kajarit. |
kaksi 16.10.2007 20:53:11 | |
---|
okok, kiitos. nyt kokeilemaan. tMiE |
kaksi 16.10.2007 22:09:58 | |
---|
Ei oo kyllä muissa kun puu virpoissa näkyny tota ongelmaa, esim. Ludwigin Suprassa ei tota ongelmaa ilmene.. Puu virpat on perseesta! :D tMiE |
hollmi-5 16.10.2007 22:15:10 | |
---|
Ei oo kyllä muissa kun puu virpoissa näkyny tota ongelmaa, esim. Ludwigin Suprassa ei tota ongelmaa ilmene.. Puu virpat on perseesta! :D No ei ne kaikki ole, mutta Supra on melko paha vertailukohta mille vain. Soundit, piuhat ja kajarit. |
joravuo 17.10.2007 00:48:46 (muokattu 17.10.2007 01:13:14) | |
---|
Heitän sitten ihan vastapalloon kysymyksen: Miten saan virvelin soimaan? Virveli on Premier artist messinkirunkoinen ja 6,5". Virveli ei tykkää soida ollenkaan. Onko jotain taikatemppua jolla saan snareen eloa? It does'nt matter what is right. It's only wrong if you get caught. |
Myggan 17.10.2007 01:32:12 | |
---|
yksi hyvä peruskikka on olemassa, noin ylipäänsä virvelin viritykseen. Voi kuulostaa ihan ääri homostelulta, mutta jos virittää alakalvon G-säveleen ja yläkalvon esim. terssi sen alapuolelle, niin saa todella hyvän perus soundin. Itse olin kovin huvittunut tämän kikan kuullessani, mutta kokeiltuani sitä usean eri rummun kanssa oli pakko myöntää, että se toimii todella hyvin. kannattaa kokeilla. Möllisty |
Tindrum 17.10.2007 09:45:10 | |
---|
yksi hyvä peruskikka on olemassa, noin ylipäänsä virvelin viritykseen. Voi kuulostaa ihan ääri homostelulta, mutta jos virittää alakalvon G-säveleen ja yläkalvon esim. terssi sen alapuolelle, niin saa todella hyvän perus soundin. Itse olin kovin huvittunut tämän kikan kuullessani, mutta kokeiltuani sitä usean eri rummun kanssa oli pakko myöntää, että se toimii todella hyvin. kannattaa kokeilla. Ei homostelua ollenkaan. Myös tomeilla toimii, yläkalvo puhtaan intervallin verran löysemmälle. Toimii. : ) m©
Milestonet myynnissä, tsekkaa tori! |
Mutta eikös kuitenkin lyöntikalvosta yleensä haeta attakkia ja sopivaa tuntumaa kapulalle ja resokalvolta vire. Eli silloin toisinpäin, lyöntikalvo kireämpi kuin resokalvo, riippuu tietenkin siitä mitä virettä hakee. Kuitenkin niin että kalvot eivät ole koskaan keskenään samassa vireessä, tai jos on niin täytyy kyllä käyttää melko dempattuja kalvoja tai muita demppauksia. |
Tindrum 17.10.2007 11:30:53 (muokattu 17.10.2007 12:07:45) | |
---|
Kyllä toi sama vire alhaalla ja ylhäällä toimii (etenkin siis tomeissa), luonnollisesti sustain on pisimmillään tässä viritystapauksessa. Makunsa mukaan kullekin... m©
Niq 17.10.2007 12:22:10 | |
---|
Kyllä toi sama vire alhaalla ja ylhäällä toimii (etenkin siis tomeissa), luonnollisesti sustain on pisimmillään tässä viritystapauksessa. Makunsa mukaan kullekin... Niin tomeissa toimii, mutta virvelissä ja basarissa ei. Ellei haussa ole nimenomaan "pummmm" -soundia basarista tai "dinggg" -soundia virvelistä. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Tindrum 17.10.2007 12:28:33 | |
---|
Niin tomeissa toimii... No niinhän mä sanoin. m©
dumbass 25.10.2007 12:38:51 | |
---|
Heitän sitten ihan vastapalloon kysymyksen: Miten saan virvelin soimaan? Virveli on Premier artist messinkirunkoinen ja 6,5". Virveli ei tykkää soida ollenkaan. Onko jotain taikatemppua jolla saan snareen eloa? Molemmat kalvot samaan vireeseen, ei kauhean korkealle. Näinhän se fysiikan lakien mukaan pitäisi soidas eniten, jos ei soi niin ei soi. Tietysti kalvovalinta vaikuttaa Mitä kävisi, jos kaikki maailman tupakoitsijat laitettaisiin seisomaan käsi kädessä maailman ympäri? Kaksi kolmasosaa heistä hukkuisi. -taikuri Luttinen |