Aihe: Oma napa, vai bändi?
1
Secreterial
15.10.2007 10:52:57
Tulipas mieleeni tälläinen kysymys, onko itsellesi oma napa, vai bändi tärkeämpi? Itse laitan aina bändin edelle, hyvänä esimerkkinä keväällä ollut keikka, jossa soitin 39 asteen kuumeessa, josta seurasi kuumejakso, joka kesti melkein koko hiihtoloman.

Kysymys tuli mieleeni, kun bändille tarjottiin tänään sellasta pientä keikkaa koululla ja toinen kitaristi sanoo "Ei mua innosta", "Voitte te soittaa ilman mua, jos haluatte". Eli oma napa ennen bändiä?
Simo78
15.10.2007 10:59:19
Kyllä se taitaa nykyisin mennä tonne oman navan puolella. Vähän pakostakin kun lainat ei maksa itseään pois ja ei meikäläisen taidoilla rockilla elä. Tottakai bändin eteenkin uhrauksia tulee tehtyä, mutta ei samassa määrin kuin parisen vuotta sitten...
Roksennus
15.10.2007 11:07:56
Vaikka tuo koulukeikasta kieltäytyminen vaikuttaa omaan napaan tuijottelulta niin ei se sitä välttämättä ole.

Mietippäs koulukeikkoja noin yleensä. Siellä on musiikinopettaja miksaamassa paskoilla kamoilla loputtomasti kaikuvassa liikuntasalissa. Volumet vedetään alas kun eihän kellään oppilaalla ole korvatulppia mukana. Niistäkin oppilaista ehkä 5% on oikeasti kiinnostuneita katsomaan bändiänne.

Itse sanoisin tuollaiseen keikkatarjoukseen "ei" ihan jo pelkästään bändinkin takia. Ja kai se Oma Napa haluaa myös bändille hyvää...
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
Secreterial
15.10.2007 11:22:00
Vaikka tuo koulukeikasta kieltäytyminen vaikuttaa omaan napaan tuijottelulta niin ei se sitä välttämättä ole.

Mietippäs koulukeikkoja noin yleensä. Siellä on musiikinopettaja miksaamassa paskoilla kamoilla loputtomasti kaikuvassa liikuntasalissa. Volumet vedetään alas kun eihän kellään oppilaalla ole korvatulppia mukana. Niistäkin oppilaista ehkä 5% on oikeasti kiinnostuneita katsomaan bändiänne.

Itse sanoisin tuollaiseen keikkatarjoukseen "ei" ihan jo pelkästään bändinkin takia. Ja kai se Oma Napa haluaa myös bändille hyvää...

Kyllä tuolla ihan kunnon volumeilla on aina soitettu. Kun tuo ei nyt periaatteessa ole aivan perinteinen koulun juhlakeikka. Mutta mietippäs mitä koulukeikka meenaa pienelle bändille? Me soitettiin eka kerran koulun kevätjuhlissa (Breaking the law :D) ja kesälomalla tulikin jo puhelu ja pyydettiin keikalle. Pienet koulukeikatkin saattaa poikia jotain suurempaa.
Juntunen
15.10.2007 11:24:06

Pienet koulukeikatkin saattaa poikia jotain suurempaa.

Oikea asenne. Siitä plussaa.
Dian on bändini, täältä löytyy blogini.
Secreterial
15.10.2007 11:30:45
Oikea asenne. Siitä plussaa.

Itsellä on kokemusta tuosta, niin helppo sanoa. Meidän musiikinopettaja oli antanut kevätjuhlien jälkeen mun numeron tän paikkakunnan nuorisotoimen musiikkivastaavalle. Sen jälkeen ollaankin käyty melko monella sen järjestämällä keikalla.
Secreterial
15.10.2007 11:37:56
Kyllähän ne saattaa, olen tuosta samaa mieltä.

Tarkoitukseni olikin valottaa tuon bändinne erään jäsenen mahdollisia mietteitä. Jos hän vaikka ajatteleekin että "tehdääs pojat demo ja lähdetään vaikka naapuripaikkakunnan nuorisotalolle keikalle että päästäis vähän etiäpäin".

Demoa aletaan tekemään, kunhan saadaan pari asiaa kondikseen ja naapuripaikkakunnan nuorisotalolla ollaan jo käyty :D
paavi
15.10.2007 12:29:03
Ja kai se Oma Napa haluaa myös bändille hyvää...

Nimenomaan. Miksi erottaa noita kahta..oma napa vai bändi...sehän on sekä oma napa että bändi. Ja parasta, että näin olisi kaikilla bändin jäsenillä.
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
kimurantti1
15.10.2007 12:31:05
Tämä riippuu kovasti bändistä ja sen tavoitteista. Humppakeikalle saa kyllä tuurajan, kunhan ilmoittaa tarpeeksi ajoissa. Toisaalta jos ottaa väärän asenteen, ja muiden pitää aina pitää kysellä tuuraajia, voipi olla, ettei kyselyjä keikoille enää tulekaan yhtä paljon.

Omaa musaa soittavan bändin tilanne on toki täysin eri. On hyvä selvittää ihan suoraan puhumalla, että mitä kaikki odottavat bändiltä. Ongelmia tulee, jos yksi on valmis menemään niin pitkälle kuin mahdollista, ja toiselle bändi on vain kivaa ajanvietettä. Sanomattakin on selvää, ettei siinä ymmärrystä välttämättä löydy, kun toista ei vaan huvitakaan mennä keikalle. Sitten jos keikka on jo sovittu, eikä tuuraajaa ole saatavilla, niin aika hyvä syy saa olla, ennen kuin force majeure -korttia kantsii käyttää, eikä "ei huvita" kyllä käy syyksi.
Wash Burn
15.10.2007 20:43:27
Kyllähän ne saattaa, olen tuosta samaa mieltä.

Tarkoitukseni olikin valottaa tuon bändinne erään jäsenen mahdollisia mietteitä. Jos hän vaikka ajatteleekin että "tehdääs pojat demo ja lähdetään vaikka naapuripaikkakunnan nuorisotalolle keikalle että päästäis vähän etiäpäin".

Nooh, jos setti on kasassa niin tuskin yksi koulukeikka demon tekoa haittaa. Toki ajatukset voi olla demossa ja sen takia keikka ei täysillä kiinnosta, mutta kaikin puolin keikka kannattaisi kyllä ottaa - soittakoon vaikka ne biisit joita demolle on tulossa. Kyse on pelkästään aikataulusta ja jostain sitä mainetta on revittävä. Mutta tottakai joku ajattelee toisella tavalla, se on ihan normaalia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)