Aihe: Putkipäätettä mallintavalle
1 2
tommiot
14.10.2007 19:09:34
Mulla on tällä hetkellä setuppina kitara -> Boss GT8 -> Laney VH100R poweramp input -> Marshall 1960AX (modattu 2xV30, 2x Greenback).

Nyt pitäisi Laney laittaa kuitenkin lihoiksi ja päätettä tilalle. Luulen että jatkan samaan tyyliin että pelkillä etuastemallinnuksilla, putkipäätteellä ja kitarakaapilla mennään, sillä se on tuottanut hyvinkin tyydyttävät saundit tähän asti.

Eli on käynyt mielessä VHT:n 2:90:2 ja Mesan 2:50 (käytettynä). Nuohan ovat vissiin aika erilaisia saundeiltaan ja pitäisi kai käydä testaamassa eikä täällä kysellä.. Olisi kiva jos löytyisi muitakin ehdotuksia päätteeksi!

Kysymys nyt on kuitenkin se että saanko mä mitään merkittävää hyötyä putkipäätteestä johonkin hyvään trankkupäätteeseen verrattuna kun soitan mallintavalla kuitenkin?

Kertokaa kokemuksia. Tonni tässä olis rahaa käytettävissä, mutta ei sitä oo pakko kaikkea käyttää.
min
14.10.2007 19:36:43
Suosittelen Atomic Reactor 1x12 50W tai 2x12 50W!! Itselläni on 2x12 atomic, joka on aivan järjettömän hyvä peli. Oikeesti! Käytän nykyään nimenomaan mallintavia etuasteita (paljon tullut testailtua), ja ainoa mikä varmasti pysyy on Atomic.

Olen kokeillut suurinpiirtein kaikki muut vaihtoehdot: suoraa PA:han, aktiivi kajarit (pari), marsupino (mallintava kytketty returniin) ja kiipparivahvarit, eikä mikään näistä vedä vertoja Atomicille.

Ainoa miinus, että uutena saat näitä vain Saksasta www.g66.eu, mutta niillä on kuitenkin 15 päivän palautus oikeus. Ja palvelu on muutenkin HUIPPULUOKKAA!! Jos tulee ongelmia takuu aikana, ne hakee vanhan pois ja tuo uuden kotio!!!!

2X12 50 W Atomic maksaa 749e + rahti (kotiovelle) , joten sulla jää tosta touhu tonnista vielä rällättävää:)

Käy tsekkaan. Suosittelen!!
tommiot
14.10.2007 21:21:07 (muokattu 14.10.2007 21:27:52)
Suosittelen Atomic Reactor 1x12 50W tai 2x12 50W!! Itselläni on 2x12 atomic, joka on aivan järjettömän hyvä peli. Oikeesti! Käytän nykyään nimenomaan mallintavia etuasteita (paljon tullut testailtua), ja ainoa mikä varmasti pysyy on Atomic.

Olen kokeillut suurinpiirtein kaikki muut vaihtoehdot: suoraa PA:han, aktiivi kajarit (pari), marsupino (mallintava kytketty returniin) ja kiipparivahvarit, eikä mikään näistä vedä vertoja Atomicille.

Ainoa miinus, että uutena saat näitä vain Saksasta www.g66.eu, mutta niillä on kuitenkin 15 päivän palautus oikeus. Ja palvelu on muutenkin HUIPPULUOKKAA!! Jos tulee ongelmia takuu aikana, ne hakee vanhan pois ja tuo uuden kotio!!!!

2X12 50 W Atomic maksaa 749e + rahti (kotiovelle) , joten sulla jää tosta touhu tonnista vielä rällättävää:)

Käy tsekkaan. Suosittelen!!

Heh, unohtui koko Atomic... Mun toisen bändin treeniksellä seisoo kitaristin nurkkauksessa tuollainen. Pitäis kai raahaa oma lauta sinne ja testaa, se äijä kun soittelee Tonelabilla. Olis melko järeä setti kun vetäis treeniksellä 2x12 suljetulla combolla + 4x12 kaapilla =)

Toimiiko toi Atomic Reactor stereona kun siellä puhutaan jostain true stereo jutusta?

EDIT: Jaa mono se on. Harmi. Mutta pitää tosiaan harkita tuota.
pekurides
14.10.2007 22:29:33

Kysymys nyt on kuitenkin se että saanko mä mitään merkittävää hyötyä putkipäätteestä johonkin hyvään trankkupäätteeseen verrattuna kun soitan mallintavalla kuitenkin?

Kertokaa kokemuksia. Tonni tässä olis rahaa käytettävissä, mutta ei sitä oo pakko kaikkea käyttää.

Ei sillä mitään väliä tuleeko se signaali mallintavasta vai putkietusesta samalla lailla ne putket ja trankut käyttäytyy.

Emmä näe mitään muuta syytä kallistua trankkuun kun että budjetti on todella rajallinen ja eikä saundeista oikein ole kiinnostunut, eli huonompikin kelpaa:)

Kyllä se putkipääte vaan murskaa trankut 6-0 joka osa-alueella.

Itsellä VHT2150 ja voin suositella varauksetta! Paras pääte mitä tiedän.

Tuskimpa tuon mesan kanssa voi metsään mennä mutta VHT KT88 pääteputkilla on semmoista jyrää että seinää katuu, ei samaan pienemmillä putkilla pysty.
Ja se tehomäärä 100w/50w ihan toissijainen seikka kun runttausta sinäkin varmaan harrastat.(2x100w paljon tykimpi mun mielestä ja tehonpuolituskin löytyy)
Tunteella päin vittua.
tommiot
14.10.2007 22:49:50
Niin, toisaalta mulla on jo toi kaappi niin se Atomic Reactor olisi siltä osin vähän turha. Pitää käydä vähän vertailee. Onneksi löytyy sellainen treenikseltä...

VHT:ltä voisi kyllä riittää toi halvempi 50-wattinen päätekin... Kyllähän ne isommalta ne KT88:t kuulostaa, mutta EL34:llä on tähänkin asti pärjätty :)
kipu69
14.10.2007 23:04:19
Nyt pitäisi Laney laittaa kuitenkin lihoiksi ja päätettä tilalle. Luulen että jatkan samaan tyyliin että pelkillä etuastemallinnuksilla, putkipäätteellä ja kitarakaapilla mennään, sillä se on tuottanut hyvinkin tyydyttävät saundit tähän asti.

oletko testannu GT kasia suoraan nupin fxloopin returniin??
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
tommiot
15.10.2007 00:49:54
oletko testannu GT kasia suoraan nupin fxloopin returniin??

Niinkuin tuossa lukee, kytken juurikin poweramp in -liitäntään GT8:n. Juuri siksi myyn nupin ja hommaan erillisen päätteen, kun en etuasteella tee mitään.
kipu69
15.10.2007 09:49:30
Niinkuin tuossa lukee, kytken juurikin poweramp in -liitäntään GT8:n. Juuri siksi myyn nupin ja hommaan erillisen päätteen, kun en etuasteella tee mitään.

niimpä tuolla lukeekin. sitä kun unissaan pienessä kaljapöhnässä lukee niin jää rivejä välistä. sori...
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
JuSu
15.10.2007 09:57:39 (muokattu 15.10.2007 09:59:21)
Kysymys nyt on kuitenkin se että saanko mä mitään merkittävää hyötyä putkipäätteestä johonkin hyvään trankkupäätteeseen verrattuna

Mun mielestä saat. Suurin hyöty tulee sitten, kun päätät lopulta heivata tuon GT-8:n ja hommaat putkietusen... =)

No leikki leikkinä. Mitä mä olen noita kokeillut, niin onhan siinä putkipäätteessä hiukan elävämpi soundi, mutta ei hyvä trankkupääte mallintavan kaverina hirveästi putkipäätettä häpeä. On lisäksi kevyempi ja vaivattomampi.

Jos rahat on tiukassa, niin mä kallistuisin trankkupäätteeseen. Mun mielestä putkipäätteellä ei saa mallintavan kanssa hintaeron arvoista etua, mutta tää on toki vain mun kokemus.

Toisaalta, jos rahaa on se tonni käytettävissä, niin ehkä putkipääte voisi olla hyvä sijoitus, ettei mene turhuuksiin rahat...=) Putkipääte palvelee paremmin sitten, jos/kun etunen vaihtuu myös putkilaitteeksi.

Vähän niinkuin molempi parempi.

JuSu

EDIT: Ja tietty sitten vähän laitekohtaistakin toki tämä, kuten RaskasKalusto yllä mainitsi.
"Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits." -noir-
tommiot
15.10.2007 10:42:20
Mun mielestä saat. Suurin hyöty tulee sitten, kun päätät lopulta heivata tuon GT-8:n ja hommaat putkietusen... =)

Kyllähän se varmaan joskus tulee heivattua, mutta siinä vaiheessa pitää sitten olla jo midiohjattava etuaste + multiefekti. Ja niihin ei tällä hetkellä ole rahaa :)

No leikki leikkinä. Mitä mä olen noita kokeillut, niin onhan siinä putkipäätteessä hiukan elävämpi soundi, mutta ei hyvä trankkupääte mallintavan kaverina hirveästi putkipäätettä häpeä. On lisäksi kevyempi ja vaivattomampi.

Jos rahat on tiukassa, niin mä kallistuisin trankkupäätteeseen. Mun mielestä putkipäätteellä ei saa mallintavan kanssa hintaeron arvoista etua, mutta tää on toki vain mun kokemus.

Niin mutta toisaalta aina on tullut soitettua putkivahvistimilla niin mitä sitä turhaan nyt trankkuun siirtyisi =) Hitto kun ei oo PA-päätettä treeniksellä, vaan aktiivikaapit. Niissäkään ei taida olla ulostuloja päätteen jälkeen. Olis voinu kokeilla...

Toisaalta, jos rahaa on se tonni käytettävissä, niin ehkä putkipääte voisi olla hyvä sijoitus, ettei mene turhuuksiin rahat...=) Putkipääte palvelee paremmin sitten, jos/kun etunen vaihtuu myös putkilaitteeksi.

Vähän niinkuin molempi parempi

Turhuuksiin kuten turvallisen auton ostoon =) Voishan sitä soittaa Roadkingillä ja ajaa Sierralla, mut ei ihan huvita :)
tommiot
16.10.2007 23:19:24
Onks kellään VHT 2:50:2? Tarttis hommata se pääte kun bändin jätkät hermostuu kun ei pääse treeneihin soittaa :)

En oo käynyt sitä Mesaa testaamassa, mutta veikkaan kuitenkin että turvaudun tuttuun ja turvalliseen EL34 päätteeseen kun ne on tähänkin asti kuulostanut niin hyvältä.
pekurides
18.10.2007 01:17:18

Onks kellään VHT 2:50:2? Tarttis hommata se pääte kun bändin jätkät hermostuu kun ei pääse treeneihin soittaa :)

En oo käynyt sitä Mesaa testaamassa, mutta veikkaan kuitenkin että turvaudun tuttuun ja turvalliseen EL34 päätteeseen kun ne on tähänkin asti kuulostanut niin hyvältä.

Eiköhän siihen mesankin päätteesen saa el34 ihan kytkintä kääntämällä vaihdettua 6l6 tilalle...

Ja tuosta trankku+putkipääte yhdistelmästä, mielestäni putkipääte tuo sen oman lisänsä saundiin verrattuna trankkupäätteeseen oli se kuinka vain mallintava tai trankkuetunen. Ei se pääte tiedä edelleenkään mistä se signaali tulee.

Tosin tässäkin sellainen mahdollinen ongelma jos etunen suunniteltu käytettävän puhtaasti toistavan trankkupäätteen kanssa niin silloin putkipääte voi värittää isommilla voluumeilla saundia liikaa ja väärään suuntaan...
(kysymys käsittääkseni siitä kun se jo valmiiksi matkii putkisaundia...)

näin kovasti varoiteltiin PSA-1 etusen kohdalla mutta silti täräytin sen VHT2150 eteen ja väritti tai ei mutta perkeleen hyvin se vain saundasi!!!!

Mun mielestä taas pääte on melkein 50% saundista.. etunen ikäänkuin määrää sen "luonteen" tai miten sitä peruslähtökohtaa nyt selittäisi?
Tähän mietteeseen olen päässyt käyttämällä monia eri päätteitä mutta aina kuitenkin ruuvannut etusesta samanlaiset saundit.

Varsinkin kun pääsee samalla etuasteella tyyppimään eri päätteitä niin rupeaa korvat aukeamaan.
KYllä se on aika pitkä matka ollut mullakin Mosvalven powerampista VHT2150, niin ja hintaerokin aika verrannollinen saundiin.imo.
Tunteella päin vittua.
kunnasja
18.10.2007 15:07:56
Mesa 20/20 tuottaa ökyä varmasti bändisoittoon riittävän määrän. On pienikin, niin ei tarvi suuria roudauksellisia lahjoja (hauiksia). 2:50 on myös ok, mutta on isompi ja painaa. Molempia käyttäneinä ottaisin 20/20:n. Käytettynä hinta noin 700 eukkaa.
Deranged
18.10.2007 17:40:59

Marshall EL34 50/50 on hyvä vaihtoehto.
tommiot
18.10.2007 18:23:51
2:50 Mesa lähti tuosta Torilta tännepäin :)
Lennu
18.10.2007 18:41:54

2:50 Mesa lähti tuosta Torilta tännepäin :)

Jaa, eli sä sitten ostit sen? *möks*

No ei olis nyt ollu kyllä oikeen varaakaan.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
tommiot
18.10.2007 18:43:23
Jaa, eli sä sitten ostit sen? *möks*

No ei olis nyt ollu kyllä oikeen varaakaan.

Olihan niitä siinä useampikin, tää vaan oli ainoo uusilla putkilla :)
msormune
18.10.2007 19:08:47
Kyllä se putkipääte vaan murskaa trankut 6-0 joka osa-alueella.

Paitsi toimintavarmuudessa, huolettomuudessa, HINNASSA ja painossa. Onko ihme jos halvempi trankku ei ole niin hyvä?
Boldari
18.10.2007 19:43:17
Paitsi toimintavarmuudessa, huolettomuudessa, HINNASSA ja painossa. Onko ihme jos halvempi trankku ei ole niin hyvä?

Mutta eihän nuo ole Kalle Kitaristin ongelmia, ne on Kalle Tavaranomistajan ongelmia...
There's no geographical answer to an emotional problem.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)