Sälski 13.10.2007 21:10:33 (muokattu 13.10.2007 21:11:42) | |
---|
Ei jelppi kerhosta apua herunnut joten perustetaan oma thredi (jossa viisaammat ihmiset voi tulla valittamaan että pistä jelppikerhoon tai käytä hakua joka ei toimi) Alright. Niin elikäs tossa Framuksen 2x12 kaapissa on tehon kesto ilmeisesti 120w joten meniskö siihen Randalin RH150G3 nuppi vai onko se liian kova tehoinen? 2x12 framus kiinnostaa erityisesti, joten ellei tuo yhdistelmä millään pelaa niin voisko joku suositella hyvää tuohon sopivaa nuppia. Musiikkia soittelen Pink Floydysta/Panteraan/Metallicaan, enempi hevi puolta kuitenkin. Semmonen missä riittää jytää ja munaa treenikseltä keikoille.hinta olis kiva kun pysyis 1000e alapuolella. http://www.musamaailma.fi/epages/mu .. ectPath=/Shops/musa/Products/593000 Kiitos. E: sori tosi huono otsikko en keksinyt parempaa... Detonator 666 -
At The Dawn Of Sadistic Infernal Holocaust |
Antti1 13.10.2007 21:15:32 (muokattu 13.10.2007 21:17:51) | |
---|
Sanotaan, että mä uskaltaisin paukutella menemään ihan huoletta. Mulla on 90W kestävän 2x12" kaapin perässä 300W räkkipino, eikä vielä oo ollut mitään ongelmia. Niissä laitteissahan on ne volanapit ja bassot pystyy pitämään kurissa eq:lla. En kuitenkaan halua kuulla valituksia, jos sä onnistut raiskaamaan laitteistosi niitä väärinkäyttämällä. :) EDIT: Lisäänpä vielä yhden jutun. Puhdasta tehoa noi ämyrit kyllä ottavat vastaan paljon ilmoitettua enemmänkin. Jos päätteen säröarvot alkavat kohoamaan, möly ei ole missään määrin kompressoitunutta, tai eq:lla on hirveitä korostuksia vaikka bassoilla, niin alkaa ongelmia ilmaantua. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Sälski 13.10.2007 21:17:08 | |
---|
Sanotaan, että mä uskaltaisin paukutella menemään ihan huoletta. Mulla on 90W kestävän 2x12" kaapin perässä 300W räkkipino, eikä vielä oo ollut mitään ongelmia. Niissä laitteissahan on ne volanapit ja bassot pystyy pitämään kurissa eq:lla. En kuitenkaan halua kuulla valituksia, jos sä onnistut raiskaamaan laitteistosi niitä väärinkäyttämällä. :) no siis onko tossa mahdollisuus että räjäytän jotain? meinaa en tykkää hyvää kun on uudet laitteet ja niit alkaa räjähtelee Detonator 666 -
At The Dawn Of Sadistic Infernal Holocaust |
Antti1 13.10.2007 21:19:31 (muokattu 13.10.2007 21:20:24) | |
---|
no siis onko tossa mahdollisuus että räjäytän jotain? Jos sä tykität kaikki napit up to eleven. Järkevillä perusmeiningeillä ei tarvitse edes miettiä. Kato nyt vaikka tuota mun settiäkin, siinä on tehoa tuplaten ja tehonkestoa kolmanneksen vähempi. Ei mitään ongelmia ja saa luukuttaa niin lujaa, kuin tarve on, tai sitten vielä reippaasti enempi. EDIT: Toi täpöllä luukuttaminen on siis ongelma silloinkin, kun tehot ja tehonkestot sattuisivat mätsäämään. Se ei oo ikinä hyvästä laitteille pitemmän päälle. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Sälski 14.10.2007 21:03:17 | |
---|
Excellent. Tulee lompakko tykkäämään, 4x12 kaappi maksaa jo parisataa enemmän. Onko porukukoilla enempi ehdotuksia nupin tilalle? Diggaan lempeästä putki-sondista mutta sirkkelisäröt olis myös kiva saada. Detonator 666 -
At The Dawn Of Sadistic Infernal Holocaust
http://muusikoiden.net/levylista/lista.php?list_id=3175 |
JuSu 14.10.2007 21:13:42 (muokattu 14.10.2007 21:15:46) | |
---|
Diggaan lempeästä putki-sondista mutta sirkkelisäröt olis myös kiva saada. Hintaluokka? Pari perusvastausta hintahaitarin alapäästä: Peavey ValveKing ja Randall RT50H. Jos ei sirkkeliä ihan suoraan irtoakaan (mun korvaan kyllä, mutta makuja on monia), niin Metal Zone eteen ja hoblaa. JuSu EDIT: Tuohon tehonkestoon... Mä olen ihan huoletta ajanut 150 W nuppia 80 W kaappiin. Ylipäätään, jos kaapin tehonkesto on yli 50 W, niin enpä ole päätä kauheasti vaivannut, sillä ainakin mulla tulee metakansietokyky vastaan ennen kaapin tehonkestoa. "Life sucks and then some guy on an internet forum refuses to swap his wife for a packet of biscuits."
-noir- |
treaz 14.10.2007 21:33:36 | |
---|
Excellent. Tulee lompakko tykkäämään, 4x12 kaappi maksaa jo parisataa enemmän. Voithan tietenki vaihtaa tuohon 2x12 kaappiin jotain elementtejä suuremmalla tehonkestolla, jos tuntuu että tulee ongelmia. Enpä kylläkään usko että tommonen 30w heitto kovin paljoa haittaa, kun ollaan kuiteski yli 100 watin tehoissa eikä nuppeja tarvi vääntää kaakkoon. |
tommiot 14.10.2007 21:51:16 (muokattu 14.10.2007 22:12:40) | |
---|
Mikä siinä on ettei kitarakaapeilla muka saa ylittää kaapin tehonkestoa päätteen maksimitehossa, kun PA-kamoissa pitää olla yli tuplasti päätetehoa kaappien tehonkestoon nähden? Varsinkin kun tässäkin puhuttiin trankkuvehkeistä eikä putkilaitteista (jolloin päätesärö on usein toivottavaa)? Suurella teholla ainakin huomaat kun tulee vitun kovaa ja tajua kääntää pienemmälle, kun taas alitehoisella vahvistimella tulee helposti luukutettua trankkupäätesäröllä (eikös se ole aika kanttiaaltoa) kun ei vaan lähde mökää, ja sit sulla on elementit kivoja kesähattuja. |
Antti1 14.10.2007 22:08:58 | |
---|
Se on sitä taikauskoa ja sensellaista. Ihan huoletta on aina voinut melkein millä tahansa luukuttaa mitä tahansa. Mä en enää noista jaksa välittää, soundi ratkaisee. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
bfoc 15.10.2007 00:14:56 | |
---|
Mikä siinä on ettei kitarakaapeilla muka saa ylittää kaapin tehonkestoa päätteen maksimitehossa, kun PA-kamoissa pitää olla yli tuplasti päätetehoa kaappien tehonkestoon nähden? Varsinkin kun tässäkin puhuttiin trankkuvehkeistä eikä putkilaitteista (jolloin päätesärö on usein toivottavaa)? Kait sillä on jotain tekemistä sen kanssa että kitarakamoja luukutetaan keksimäärin kovaempaa kuin PA:ta. Tuskin yleensä koko bändi kuitenkaan luukuttaa kympillä koko aikaa siihen pikku PA:han. Toinen juttu (hyvin lyhyen Thomanin sivujen kelauksen jälkeen) on se että PA kaapeille ilmoitetaan tehonkesto näin: 600W RMS/ 2400W peak Kitaraskobelle taas ei tuota piikkitehoa yleensä ilmoiteta joten ihan kaikki ei sit halua kokeilla omilla rahoillaan että kestääkö kaappi piikkinä 1,2 vai 4 kertaa sen RMS-tehon. Toisaalta kitaralla ei noita piikkejä varmaan hirveästi tulekkaan vaan niitä komppeja hakataan tasaisesti ja leadia korostetaan ehkä vähän volumella, mutta kuorma lienee aika tasaista. Ne jotak tykkää soitta pienemmällä volalla hommaavat pienemmän kaapin ja ne jotka tamppaa matot kaapin edessä hommaavat 100W Marsuun sen 300W 1960A:n Suurella teholla ainakin huomaat kun tulee vitun kovaa ja tajua kääntää pienemmälle, kun taas alitehoisella vahvistimella tulee helposti luukutettua trankkupäätesäröllä (eikös se ole aika kanttiaaltoa) kun ei vaan lähde mökää, ja sit sulla on elementit kivoja kesähattuja. Tai sit ei tajua. En mä ainakaan silloin harvoin kun tosissaan innostun. Tunti pari hirveetä huuto ja sit 15 minuuttia keräillään kaikkea hyllyiltä pudonnutta pikkusälää. Eipä pääse munuaiskiviä siinä jytinässä kasaantumaan tukkekksi kroppaan... Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Sälski 15.10.2007 00:26:11 | |
---|
Ne jotak tykkää soitta pienemmällä volalla hommaavat pienemmän kaapin ja ne jotka tamppaa matot kaapin edessä hommaavat 100W Marsuun sen 300W 1960A:n Hei kyllähän mä haluun tampata matot kaapin edessä! Eikö 2x12 kaapilla ja 150w nupilla sitten millään pysty? täytyykö välttämättä olla se 100w täysputki marsu ja 300w kaappi? riittääkö ylipäätään munaa tossa mun yhdistelmässä? luulis ny.. Mielellään soitan kovaa meinaa.. Detonator 666 -
tommiot 15.10.2007 00:48:54 | |
---|
Tai sit ei tajua. En mä ainakaan silloin harvoin kun tosissaan innostun. Tunti pari hirveetä huuto ja sit 15 minuuttia keräillään kaikkea hyllyiltä pudonnutta pikkusälää. Eipä pääse munuaiskiviä siinä jytinässä kasaantumaan tukkekksi kroppaan... Sä et kyllä saa miksaajista sun kavereita... |
Sä et kyllä saa miksaajista sun kavereita... Ääh. Tolla konstilla soitetaan yksin autotallissa (ja vain silloin kun vanha innostuu). Treeniksellekin raahaan 1 X 12 combon ja siinäkin volat luokkaa 6. Lavalla (jos sinne joskus joutuu) jätetään se äänenpaineiden määritys ammattilaisille... Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
bfoc 15.10.2007 01:20:22 | |
---|
Hei kyllähän mä haluun tampata matot kaapin edessä! Eikö 2x12 kaapilla ja 150w nupilla sitten millään pysty? täytyykö välttämättä olla se 100w täysputki marsu ja 300w kaappi? riittääkö ylipäätään munaa tossa mun yhdistelmässä? luulis ny.. Mielellään soitan kovaa meinaa.. Watti on watti trankuista ja putkista riippumatta ja 150 watissa riittää vielä headroomiksi asti tehoja. Trankkupeliä ei kuitenkaan kannata täysillä huudattaa, ei ole välttämättä kivan kuulloista se. Jos haluaa pelata varman päälle, ottaa tietysti kaapin jossa tehonkesto on pomminvarmasti yli sen vahvistimen ulos työntämän tehon. Kyllä noilla kamoilla saa varmasti korvat soikeeksi ja pään kipeeksi ihan tulppienkin kanssa ja jos siltä tuntuu voi ostaa toisen Framuksen kaveriksi sille ekalle. Se on nyt sanottava että itse innostun aina muutaman kuukauden välein tuohon luukutukseen ja suurin osa ajasta ollaan paaljon pienemmillä volumeilla. En mä nyt tiedä onko mitään järkeä pudottaa tavaraa hyllyiltä pelkällä äänenpaineella. Hauskaa se tosin välillä on ja hellasärökin piettyy kummasti. Sinänsä tamppaushommiin full stack olsi vielä parempi kun laittaa sen räsymaton roikkumaan yläkaapin ja nupin väliin. Tai hmm. Marsun 100W steropäättäriin saa 4 4X12 kaapia kiinni. Saa persialaismatotkin kyytiä. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
dbv 15.10.2007 11:15:05 (muokattu 15.10.2007 11:19:17) | |
---|
Mikä siinä on ettei kitarakaapeilla muka saa ylittää kaapin tehonkestoa päätteen maksimitehossa, kun PA-kamoissa pitää olla yli tuplasti päätetehoa kaappien tehonkestoon nähden? Varsinkin kun tässäkin puhuttiin trankkuvehkeistä eikä putkilaitteista (jolloin päätesärö on usein toivottavaa)? Suurella teholla ainakin huomaat kun tulee vitun kovaa ja tajua kääntää pienemmälle, kun taas alitehoisella vahvistimella tulee helposti luukutettua trankkupäätesäröllä (eikös se ole aika kanttiaaltoa) kun ei vaan lähde mökää, ja sit sulla on elementit kivoja kesähattuja. Alitehoinen trankkuvahvistin tuhoaa elementin päätesärön takia. Siksi. EDIT: En huomannut lukea loppuun. Olit itse vastannut omaan kysymykseesi :) |
Sälski 15.10.2007 16:04:34 | |
---|
Alitehoinen trankkuvahvistin tuhoaa elementin päätesärön takia. Siksi. EDIT: En huomannut lukea loppuun. Olit itse vastannut omaan kysymykseesi :) Joo mutta niinkuin joku tuossa mainitsikin että toi 30w heitto ei haittaa ellei luukuta monta tuntii täpöl? että toi niinku periaatteessa toimis, en nyt todellakaan viitti mennä tuhoamaan mitään. saattaa harmittaa myöhemmin. Vai onko parempi hankkia tuo 4x12 kaappi? Heti pal vaikeempi roudata ja maksaakin enempi... Detonator 666 -
dbv 15.10.2007 16:46:34 | |
---|
Joo mutta niinkuin joku tuossa mainitsikin että toi 30w heitto ei haittaa ellei luukuta monta tuntii täpöl? että toi niinku periaatteessa toimis, en nyt todellakaan viitti mennä tuhoamaan mitään. saattaa harmittaa myöhemmin. Vai onko parempi hankkia tuo 4x12 kaappi? Heti pal vaikeempi roudata ja maksaakin enempi... Enpä kyl usko et rikki saat. Ja sit jos saatkin, niin saat todella hyvän tekosyyn ostaa kaappiin paremmat elementit ;) |