Aihe: Emg-Hz vs. Seymour duncan/Esp Ltd mmv 07
1 2
Essan
14.10.2007 11:50:21
Tiedän, että etusivulla on 28 sivuinen aihe mikeistä, mutta en jaksa tosissaan sitä nyt alusta loppuun selasta. Hakukaan ei antanut hakusanalla ''Esp Ltd mmv'' yhtäkään tulosta.

Kysymykseni olisi sellainen, että kun tässä nyt harkitsen Jackson RR3 ( http://www.thomann.de/fi/jackson_rr3_randy_rhodes.htm ) ja Esp Ltd mmv 07 ( http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10171062 ) välillä, kummanko kitaran ostaisin.

Kummatkin kitarat ovat suomessa kutakuinkin saman hintaisia, mutta mietin nyt lähinnä näiden kitaroiden MIKKIEN vertailua. Eli perusteltuna voisi kertoa kummat mikit ovat yleisesti (Ja miksi) parempia.

Muutakin kokemusta kyseisistä kitaroista saa kertoa, mutta toivoisin että aihe pysyisi näiden kitaroiden vertailussa, eikä menisi siihen ''säästä vähän lisää ja osta rr1'' tms. Kyllähän isolla rahalla aina paremman kitaran saa, tietysti. Itse olen tällä hetkellä enemmän Ltd:n puolella, lähinnä sen takia kun oletan niiden mikkien olevan paremmat.
Jormaz
14.10.2007 11:53:00
Osta se kitara kumpi tuntuu paremmalta, mikit voi aina vaihtaa.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Essan
14.10.2007 11:59:54
Tuota, kun varaa ei ole heti noita mikkejä vaihtaa, ja ihan tarkoituksena nyt ostan sen kitaran näistä, joissa on valmiiksi ne paremmat mikit, jos ei muuten kitara ole susi. Kummallakin kitaralla olen soitellut, tosin suht vähän, enkä osaa päättää vielä.
Dunga
14.10.2007 12:11:29
Hakukaan ei antanut hakusanalla ''Esp Ltd mmv'' yhtäkään tulosta.

http://muusikoiden.net/keskustelu/h … .php?seek_id=210515&o=0#results
Jormaz
14.10.2007 12:12:33
Toi Jackson on näköjään tuota uudempaa mallia missä pitäisi olla ihan oikeat Duncanin mikit, "Duncan Designed"-mikkien sijasta. Että kyllä mä mikkien puolesta kallistuisin siihen Jacksoniin. On mulla EMG-HZ-mikit ollut kans joskus kitarassa, mutta ei samassa lankussa ole tullut verrattua muihin kuin aktiivi-EMG:hen.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Dunga
14.10.2007 12:17:28
Fatal Error: Invalid Seek ID!

D'oh... Ei vissiin pysty enää linkittämään suoraan hakutuloksiin?
pekurides
14.10.2007 12:24:42

tuo litidin set-neck kyllä sustainin suhteen parempi kuin pulttiliitos.

hz-mikit kyllä aika paskat. hmm. tuo ltd vielä helvatun ruma... mutta kyllä minä liimakaulaisen kitaran pulttikaulaisen sijasta valitsen.

Jaskassa taas esikuvaansa samaa ei muuta kuin bodyn muoto.
Tunteella päin vittua.
oiva tumpeloinen
14.10.2007 12:28:33

Höpö höpö. Pulttikaulaisissa sen huonompi sustain ole.

Jormaz mun mielestä sanoi sen parhaiten: laitat liikkeessä molemmat kitarat vahvisimeen vuorotellen, ja kumpaa soittaessa tuntuu paremmat fibat, niin ostat sen. Mikkien merkkejä en ensimmäisenä laittaisi tuossa valintakriteeriksi. Ne on kuitenkin helpoin osa vaihtaa kitarasta jatkossa. Valitse suurempi mojo ja paremmin syliin istuva.
Essan
14.10.2007 18:14:43
No näimpä taidan tehdä. Vielä kysäsisin, että kun tossa espissä ainaki on passiivimikit, ni eikö siihen oo itte kuitenki mahdollista vaihtaa aktiivimikit? Ainaki kaveri tällästä sano. Ja mikeiks oon kelannu http://www.thomann.de/fi/emg_zakk_wylde_pro.htm näitä. Joskus ku on varaa.
Theodor
14.10.2007 18:27:13
No näimpä taidan tehdä. Vielä kysäsisin, että kun tossa espissä ainaki on passiivimikit, ni eikö siihen oo itte kuitenki mahdollista vaihtaa aktiivimikit? Ainaki kaveri tällästä sano. Ja mikeiks oon kelannu http://www.thomann.de/fi/emg_zakk_wylde_pro.htm näitä. Joskus ku on varaa.

Kyllä siihen on mahdollista vaihtaa, mutta patterille pitää löytää sopiva kolo jostain. Kyseisestä kepistä en osaa sanoa, mutta joskus jotkut on joutuneen jyrsimään tilaa paristolle.
Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin
espguitarshredder
03.09.2008 22:30:00

hz-mikit kyllä aika paskat. hmm. tuo ltd vielä helvatun ruma... mutta kyllä minä liimakaulaisen kitaran pulttikaulaisen sijasta valitsen.

Jaskassa taas esikuvaansa samaa ei muuta kuin bodyn muoto.

no siis se kitaran ulkonäkö on mielipide kysymys jos haluaa ne paremmat mikit niin ehdottomasti mmv itselläni on kyseinen keppi eikä ne emg hz mikit ole huonot jos siihen asentaa esim emg afterburnerin mikä tekee aktivoitujen mikkien efektin ja after burner maksaa 30e niin ämskiä peliin
slerbis
03.09.2008 23:19:15 (muokattu 03.09.2008 23:23:51)
no siis se kitaran ulkonäkö on mielipide kysymys jos haluaa ne paremmat mikit niin ehdottomasti mmv itselläni on kyseinen keppi eikä ne emg hz mikit ole huonot jos siihen asentaa esim emg afterburnerin mikä tekee aktivoitujen mikkien efektin ja after burner maksaa 30e niin ämskiä peliin

Välimerkkejä mä metsästän... Mikä muuten on aktivoitu mikki ja sen efekti?

Muuten olen samoilla linjoilla Jormazin ja Oivan kanssa. Tosin sen verran lisäisin soppaan, että kannattaa ihan oikeasti seurata käytettyjen markkinoita. Torilla pyörii välillä melkoisen laadukasta tavaraa samaan hintaan, ellei jopa halvemmalla.

edit. Jos nyt noista esimerkkikitaroiden mikeistä vielä: Molemmat löytyy täältä, sekä hz4, että SD JB. Hz:tat ovat aika kylmiä puhtailla, mutta säröllä puolestaan ei ole mitään valittamista. Luulenkin, että suurin osa tämänkin palstan dissailusta johtuu ihan muusta kuin käytännön kokemuksesta ;).

JB:t toimivat sitten lähes kaikessa. Ei erityisemmin loista millään osa-alueella, mutta all-aroud -mikkinä mielestäni vertaansa vailla.
A tergo in bona nates
JohnnyLee
03.09.2008 23:33:26 (muokattu 03.09.2008 23:35:45)

Aivan kelpo mikit nuo on Duncanin "JB" TB4:t
Löytyyhän samainen mikki myös Jacksonin paremmistakin malleista ja jopa kärkimalli RR1:sta.
Melodista kitara-heviä: www.mikseri.net/johnnymichael
Juicy
03.09.2008 23:56:16 (muokattu 04.09.2008 00:01:33)

Omistan sekä RR3:sen että mmv-06:sen, ja itse henk. koht. tykkään enemmän Jacksonista. Siinä on hieman leveämpi ja "suorempi" otelauta, ainakin näin mun sormien mukaan. Runko on hieman pienempi kuin mmv:ssä, ikäänkuin "sirompi". Ja onhan siinä hienompi lapakin :D

Jacksonin Low Profile JT580-talla on 10x parempi kuin mmv:n tinasusipaska, vaikka en ihan kokoaikaa floikkaa revikkään. Ainakaan sitä ei tarvi virittää joka divebombin jälkeen. Alkuperäisillä mikeillä ei ole väliä, ne kumminkin menee vaihtoon. Ei ne duncan designitkaan ihan niin huonot ole kuin vaikkapa halppis Ibanezien INF-kiroukset.

RR3:sen kitarapiuhan liitin on yläsakarassa, toisin kuin mmv:ssä jossa se tulee kohtisuoraan reittä vasten istualtaan soitellessa. En kyllä tiedä miten on 07-mallissa, ovatkohan jo vaihtaneet sen paikkaa... Eikös siinä parjatussa Alexi 200-mallissa se kumminkin ole yläsakarassa?

mmv:ssä tosin on nätimpi otelauta, tummempi ja tasaisempi kuin tässä mun Jaskassa, saattaa tosin olla yksilöistä kiinni. Niin ja onhan siinä tietenkin 24-nauhaa, ja parempi pääsy ylärekisteriin liimakaulan ja soololoven ansiosta. Mun mielestä melko pitkälle makuasia, kumman ottaa. Riippuu mille on tarvetta, ja kumpi sopii paremmin lapaseen.

EDIT: fretit vaihtui nauhoiksi, tuumein että parempi jättää ne eläinkauppaan :P
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
mhaarala
04.09.2008 15:46:19 (muokattu 04.09.2008 15:47:06)
LTD:ssä on tietysti Laiho-lisä mojossa mutta itse liimakaulaisen MMV:n omistaneena neuvoisin kyllä mieluummin ostamaan Jacksonin. Ne tuntuu olevan yleisesti ottaen paljon paremmin viimeisteltyjä ja pulttikauloistaan huolimatta laadukkaampia kuin nämä "erikoiset" LTD:t joita ei kai normaalisti edes ole ESP/LTD:n kansainvälisemmissä katalogeissa. Soittoergonomia on parempi varsinkin jos soittaa istuen, joskin LTD:n paksumpi kaula voi sopia jonkun tassuun vähän paremmin. EMG-HZ:sta ja aidosta Seymour Duncanista ei voi edes puhua samana päivänä, Duncanit ovat ehdottomasti paremmat. Talloista en osaa sanoa juuri muuta kuin että ainakin silloin kun vertasin oman LTD:n tallaa RR3:n vanhemman version tallaan niin Jacksonissa talla tuntui paremmalta siitä huolimatta, ettei sitä oikein hyväksi voinut sanoa millään.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
espguitarshredder
14.09.2008 18:57:43
Omistan sekä RR3:sen että mmv-06:sen, ja itse henk. koht. tykkään enemmän Jacksonista. Siinä on hieman leveämpi ja "suorempi" otelauta, ainakin näin mun sormien mukaan. Runko on hieman pienempi kuin mmv:ssä, ikäänkuin "sirompi". Ja onhan siinä hienompi lapakin :D

Jacksonin Low Profile JT580-talla on 10x parempi kuin mmv:n tinasusipaska, vaikka en ihan kokoaikaa floikkaa revikkään. Ainakaan sitä ei tarvi virittää joka divebombin jälkeen. Alkuperäisillä mikeillä ei ole väliä, ne kumminkin menee vaihtoon. Ei ne duncan designitkaan ihan niin huonot ole kuin vaikkapa halppis Ibanezien INF-kiroukset.

siis pitääks mmv:ssävirittää floikka sen jälkee ku tekee divebombin?
Snapo
14.09.2008 19:15:58
siis pitääks mmv:ssävirittää floikka sen jälkee ku tekee divebombin?

Luulis sinun tietävän, tee vielä tuostakin uus topicci.
"Heavy kitarat on toinen juttu mutta ne on ohut kaulasia ja sopii lähinnä pelkkään tilitykseen." -zanteri
espguitarshredder
16.11.2008 18:22:46
Luulis sinun tietävän, tee vielä tuostakin uus topicci.

oliks toi dissaus?
everyone needs metal!
Qwertyxi
16.11.2008 18:35:42
Kyllä siihen on mahdollista vaihtaa, mutta patterille pitää löytää sopiva kolo jostain. Kyseisestä kepistä en osaa sanoa, mutta joskus jotkut on joutuneen jyrsimään tilaa paristolle.
Itselläni on tuo sama ltd ja tilasin just eilen zakk wylde setin netistä, joten paristolle löytyy tilaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)