Aihe: Muusikoiden kilometrit verotuksessa.
1 2 3 4 5
onni
11.10.2007 18:54:16
Onko teiltä otettu omavastuu osuus pois kun olette vähentäneet
kilometrejä verotuksesta.
Timi
11.10.2007 21:27:43
Ei ole!Miksi pitäisi?
Kylmän viileesti!
baron
11.10.2007 21:34:19 (muokattu 11.10.2007 21:34:47)

Mä en oikeestaan ymmärrä kysymystä?
Asunnon ja (kiinteän) työpaikan välisissä matkoissa on se omavastuu, mutta ei mun käsittääkseni koske jos reissaat duunin perässä.
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
uruttaja
11.10.2007 21:44:44

Meidän duunit on pitkin maalimaa, ei vähennetä yhtään kilometriä.
onni
11.10.2007 21:44:59
Multa oli otettu 500 € oma vastuuta.
Täytyy valittaa.
Kiitos näistä.
uruttaja
11.10.2007 21:45:58
Multa oli otettu 500 € oma vastuuta.
Täytyy valittaa.
Kiitos näistä.

Jos sun työt on vain kotoa yhteen duunipaikkaan, niin verottaja on tehnyt ihan oikein.
onni
11.10.2007 22:19:45
On ollut moneen paikkaan.
Se täytyy tarkistaa jos keikka bussi lähtee Tampereelta ja menen omallani niin mites sitten.
Ilmeisesti menee sellaattis että on vaan vakio ajoa.
paice60
11.10.2007 22:35:21
Jos musiikki on sun ammatti ja matkustat eri paikkoihin sen perässä niin ei mitään omavastuuta. Näissä hommissa ei oteta muutenkaan mistään mitään vastuuta.
Vittu näitä hommia.
half
12.10.2007 08:58:01
Jos musiikki on sun ammatti ja matkustat eri paikkoihin sen perässä niin ei mitään omavastuuta. Näissä hommissa ei oteta muutenkaan mistään mitään vastuuta.

Oikein, vastuu siirretään kuuntelijoille.
vesku.ka
12.10.2007 11:52:40
Kannattaa ehdottomasti valittaa jos on omavastuuosuus vähennetty.
Mulla tuli toistatonnia mätkyjä mutta soitin verokäsittelijälle ja kyselin vähän että miten tämä on mahdollista, tein valituksen ja nyt verotuskääntyi niin päin että palautuksia tulee vähän.

Pikkuvinkki kaikille. Tehkää työhuonevähennys.

tossä vähän selvitystä suoraan verottajan sivuilta.

1. niille verovelvollisille, joille työnantaja ei ole järjestänyt työhuonetta ja jotka käyttävät työhuonetta pääansiotulonsa hankkimiseksi, kuten esimerkiksi freelancertoimittajille; 680 euroa/vuosi.
2. niille verovelvollisille, jotka käyttävät työhuonetta osapäiväisesti pääansiotulonsa tai pysyväisluontoisten tai huomattavien sivutulojensa hankkimiseksi, kuten esimerkiksi eri oppilaitosten opettajille ja sivutoimisille isännöitsijöille tai komitean sihteereille, 340 euroa/vuosi.
3. sekä niille verovelvollisille, jotka käyttävät asuntoa satunnaisten sivutulojen hankkimiseksi, 170 euroa/vuosi.

Milloin molemmat aviopuolisot käyttävät osapäiväisesti pääansiotulojensa tai pysyväisluontoisten sivutulojen hankkimiseksi työhuonetta, vähennyksen määränä pidetään yhteensä 510 euroa/vuosi.

Ite oon laittanu tuon 340€ vuosi ja läpi on aina mennyt.
Ei taivaaseen hevillä pääse.
WanhaWetäjä
12.10.2007 13:59:41

Et kai vaan laittanut kilsoja väärään lokeroon?

Muusikolla ne laitetaan tulonhankintakuluihin, ei työmatkoihin...
KoskPaavo
12.10.2007 14:02:00
Et kai vaan laittanut kilsoja väärään lokeroon?

Muusikolla ne laitetaan tulonhankintakuluihin, ei työmatkoihin...

Nimenomaan näin , ja itse laitoin erillisen liitteen kuukausittain jaoteltuna, aina meni läpi
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
tope2
12.10.2007 14:56:34
Klassisten muusikoitten taksaluetteloissa on ainakin joskus ollu kaikemaailman "sivusoittimen roudaus -lisiä" ja perässä maksettava korvaus alkavalta tunnilta jne. Olispa tota hauska soveltaa humppakeikoillakin.. tai sit ei.
Ukko
12.10.2007 14:56:40

Jos musiikki on sun ammatti ja matkustat eri paikkoihin sen perässä niin ei mitään omavastuuta.

Näin on monessa muussakin ammatissa.
isojussi
12.10.2007 20:27:00
Klassisten muusikoitten taksaluetteloissa on ainakin joskus ollu kaikemaailman "sivusoittimen roudaus -lisiä" ja perässä maksettava korvaus alkavalta tunnilta jne. Olispa tota hauska soveltaa humppakeikoillakin.. tai sit ei.

Samahan se on esim teatterissakin.

Kun nyt esin pääsisitte sen tessinekin yli.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Timi
13.10.2007 16:28:30
Meillä ei oikeastaan tule km vähennyksiä koska kun teen laskelman asiakkaalle ja toimitan verokortit.Olen jo eritellyt kundeille km korvaukset ja mahdolliset päivärahat.
Kylmän viileesti!
Coelhinho21
13.10.2007 17:09:12 (muokattu 13.10.2007 17:11:29)

Tuon kommentin kanssa vois varmaan mennä jonnekin toiselle palstalle..

Edit:
täsmennys: muilta pastoilta löytynee keskimäärin enempi alle TES:in tekijöitä, kuin tältä TM-osastolta.
Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa typerältä kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset :-)
jon lord
13.10.2007 19:04:18

Nyt pitää taas puuttua asiaan. Niille harvoille bändeille jotka tänäpäivänä tekevät pelkkää kapakkaa, ei makseta enempää kuin TES. Mukaan ei lueta lavabändejä,bilebändejä sun muita. Se on ihan turha meuhkata täällä muuta. Näitä bändejä on aivan turha "Mollata" täällä ja missään muuallakaan, kundit tekee kovaa työtä ja sillä siisti. Kun ei ole pakko maksaa TES enempää niin silloin ei makseta. Ja tuo iänikuinen keikkapalkoilla "leveily" ei ole minun mielestäni sivistyneen humaanin ihmisen hommaa. Jokainen tekee sillä millä tekee. Jonain päivänä voi tulla tilanne jokaikiselle jolloin "hattu kädessä" kerjää ruokarahaa. Jotain nöyryyttä pitäisi aikuisilta ihmisiltä löytyä eikä kulkea rinta kaarella pitkin kylän raittia. Kyllä sitten vituttaa kun sieltä "puskista" tuleekin kovempi kaveri joka vie sen keikan ja palkan. Näitä juttuja on kuulkaa nähty tarpeeksi vuosikymmenien mittaan.
Eikä ole mitään väliä jos joku suuttuu tai tulee jäähyä, mutta minä olen tätä mieltä ja mielestäni pitäisi muidenkin olla. Jos joku nyt "haluaa" ymmärtää väärin ja väittää minua hinnanpolkijaksi niin sitten ei ole ollut tarpeeksi järkeä lukea teksti oikein. TES ei ole hinnanpolkemista. Olisi parasta kun jokainen pitäisi turpansa kiinni niistä "kovista" keikkaliksoista ja antaisi jokaisen tehdä sillä hinnalla millä tekee ,yli TES:in.
COVS jäsen N.o 3
Timi
13.10.2007 19:13:21
Samahan se on esim teatterissakin.

Sitähän alvariinsa yritetäänkin.Vaan kun aina riittää tulijoita alle tariffien,saati hiukan enemmän tai vähemmän.
Kylmän viileesti!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)