sunder 12.10.2007 20:58:12 | |
---|
Ostat sen mistä saa parhaat vibat. |
Karlsson 12.10.2007 20:58:49 | |
---|
Ostat sen mistä saa parhaat vibrat. Oujeah... "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
kettu77 12.10.2007 22:17:33 | |
---|
Näinhän se on pakko tehdä. Enhän mä vielä edes ole lähtenyt kokeilemaan erilaisia keppejä... Senhän näkee sitten mikä istuu käteen parhaiten. Yhtä neuvoa kaipaan vielä. Mitä ominaisuuksia keikkabassossa tulee olla? En siis ole vaihtamassa bassoa sen takia etten uskoisi että mun nykyisestä olisi siihen vaikka halpa onkin. Toisaalta en tiedä mitä kepiltä vaaditaan kun soitetaan helvetin kovaa... |
Basismi 12.10.2007 23:07:44 | |
---|
Toisaalta en tiedä mitä kepiltä vaaditaan kun soitetaan helvetin kovaa... Yleensä käytetään vahvistimia. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Mitä ominaisuuksia keikkabassossa tulee olla? En siis ole vaihtamassa bassoa sen takia etten uskoisi että mun nykyisestä olisi siihen vaikka halpa onkin. Toisaalta en tiedä mitä kepiltä vaaditaan kun soitetaan helvetin kovaa... Vireen pitävyys kovassakin menossa ja tietenkin basson on sovittava käteen hyvin, että jaksat vetää koko setin läpi. Ei haittaa vaikka saisit useammankin soundin bassosta kuin yhden niin saat soviteltua soundia hiukan tilan mukaan. Hey! Ho! Let's Go |
suurjoke 13.10.2007 06:41:03 | |
---|
Fenderiäkin ostaessa kannattaa pitää korvat auki. Soittimet on yksilöitä, kaksi periaatteessa samanlaista voi soundata erilaisilta. Toinen kuulostaa paremmalta, toinen paskemmalta. Kun sopiva löytyy pyydä mukaan kokeiltavaksi omilla kamoilla ja mielellään bändisoitossa, jos sitten olet tyytyväinen kuulemaasi niin homma on ok. |
Johannes_t 13.10.2007 13:20:38 | |
---|
Mä oon pikkasen samalla polulla ketjun aloittajan kanssa. Periaatesyistä en hommaa Fenderiä, mielummin vaikka Tokain tai jonkun. Synnynnäinen vastarannan kiiski siis ;) Mielelläni kyllä Fenderin tuotteita kuntelen ja vaikka soitankin. En vaan halua omistaa. Kun kaikilla muillakin on. Presarin kanssa meinas kyllä käydä köpösesti ihan äskettäin, vaan jotenkin siitäkin pääsin yli. |
Visakoivu 13.10.2007 13:32:37 | |
---|
Meni meikälläkin tuo "PakkoollaFender" ohi sillä, että oli Fender Jasso puolivuotta. Sen jälkeen siitä meni lankku hiukan halki. Takuuseen meni, mutta uutta Fenderiä en ottanut. Tilasin Sandbergin. Ei se huono ollut, ei missään nimessä, mutta ei se loppujen lopuksi ihan niin legendaarinen ollut kuin mitä merkki lavassa antoi odottaa. |
Samu S. 13.10.2007 14:01:45 | |
---|
Ei se huono ollut, ei missään nimessä, mutta ei se loppujen lopuksi ihan niin legendaarinen ollut kuin mitä merkki lavassa antoi odottaa. Mä en oikein tajua mistä ihmisille tulee semmonen käsitys, että nimenomaan Fenderit olisivat jotenkin hohdokkaampia soittimia kuin muut. Nehän on alusta asti tarkotettu nimenomaan massatuotettaviksi karuiksi työkaluiksi, vrt. esim Fenkun vanha kilpailija Gibson, jonka tuotteissa on ollut käsityöosuutta, blingblingiä ja hintaa enemmän. Leo Fender kumppaneineen onnistui 50-luvulla ensimmäisissä malleissaan toiminnallisuuden ja muotoilun suhteen hyvin ja sen jälkeen niitä onkin ollut ajan oloon nähden paljon saatavilla ja jopa monessa hintaluokassa. Voisi olettaa, että niitä on siksi käytetty paljon ja ehkä myös klassinen rokkibändisoundi on jossain määrin muovautunut niiden mukaan. Monella ihmisellä on siis Fender. Huh. Mä olen ajatellut Fenderit rakenteeltaan simppeleiksi, työkalumaisiksi soittimiksi, jotka toimii hyvin monessa jutussa. Ite tykkään niiden ominaisuuksista monessakin suhteessa mutta on niitäkin, jotka eivät tykkää. Sitten hankitaan jotain muuta. This code was generated by a tool.
last.fm |
rmac 13.10.2007 14:20:36 (muokattu 13.10.2007 14:23:36) | |
---|
Ain katso tarkkaan, harkihe tarkkaan, soita tarkkaan, tähtää vyön alle, siitä se basso lähtee pois pelistä : Bassossa pitää olla tappamisen meininki! |
Visakoivu 13.10.2007 18:47:04 | |
---|
Mä en oikein tajua mistä ihmisille tulee semmonen käsitys, että nimenomaan Fenderit olisivat jotenkin hohdokkaampia soittimia kuin muut. Tarkoitin lähinnä, että vaikka soundi ja soitettavuus oli tuossa Fenderissä oikeinkin hyvä, eivät ne olleet juurikaan parempia kuin esim. yhdessä Tokaissa millä olin soitellut. Ja hohdokkaitahan nuo Fenderit ei nimenomaan ole. |
irwing 14.10.2007 10:32:49 | |
---|
Ain katso tarkkaan, harkihe tarkkaan, soita tarkkaan, tähtää vyön alle, siitä se basso lähtee pois pelistä : Bassossa pitää olla tappamisen meininki! tuo oli kyllä parasta verbaalia mitä tällä foorumilla olen lukenut... onnittelut Tuntemattoman taitajalle!!!! :)) |
irwing 14.10.2007 10:36:34 | |
---|
Ain katso tarkkaan, harkihe tarkkaan, soita tarkkaan, tähtää vyön alle, siitä se basso lähtee pois pelistä : Bassossa pitää olla tappamisen meininki! sorry, näinhän se olisi pitänyt tehdä -en vielä hallitse tätä netin wordiä... |
rmac 14.10.2007 12:33:32 | |
---|
...tuo oli kyllä parasta verbaalia mitä tällä foorumilla olen lukenut... onnittelut Tuntemattoman taitajalle!!!! :)) Siitä vaan plussaa painamaan, niin mieki saan jäähyn! PS Mutta jos tuosta oli iloa teitil edes hetkeksi, olen tyytyväinen. |
Le Haba 14.10.2007 20:47:30 | |
---|
My name is Baron, Le Baron |
duane 14.10.2007 21:01:53 | |
---|
-röyh- |
Sir Härö 14.10.2007 21:14:28 | |
---|
No kuule, ostapa se ja koita myydä muutaman vuoden päästä. 8-) Itse en välttämättä myisi. Tosin tuosta puuttuu yksi kieli jotta se olisi unelma. Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa! |
2541 14.10.2007 21:29:48 | |
---|
|
hollstro 14.10.2007 22:34:31 | |
---|
Mutta hieno se on tääkin: http://www.fenderforum.com/userphotos/index.html?recid=42379 Pirkaleen Hukkanen, kun meni myymään ton siulle.:) Olisin ottanu muuten kotihoitoon. Sillä frekvenssillä millä noita on tullut vastaan niin seuraava myytävä tulee sitten 2025. Ja jos hinnannousu on se sama minkä nuo ovat viimeisen 20 vuotta nousseet (11% vuodessa) niin hinta on 2000 x 1.11 potensiin 18 = 11790 € vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Le Haba 15.10.2007 11:55:34 | |
---|
Joo, mulla on siinä TI flatit ollut jo kolmisen vuotta ja aina vain toimii ja tuo telebasso on kyllä hurja peli. Hukkanen teki hyvin kun mulle möi :-) My name is Baron, Le Baron |