Aihe: Mikkikeskustelua
1
op76
12.10.2007 12:44:54
Mulla olis hankinnassa uudet mikit, mutta mitkä? Oon miettiny Duncanin Mustaine LW settiä tai EMG 81/85 settiä, mutta onko vielä muita, joita kannattais ottaa mukaan harkintaan? Onko passiivipuolella mitään harkinnan arvoista?

Pikkasen alkaa itsellä vaakakuppi kallistua tuonne EMG:n suuntaan samplejen perusteella, mutta miksi tuosta EMG:stä kuulee niin paljo huonoa?
Sensonic
12.10.2007 12:46:51 (muokattu 12.10.2007 12:47:01)
...mutta miksi tuosta EMG:stä kuulee niin paljo huonoa?

Ehkä jengi unohtaa/ei osaa vaihtaa niihin pattereita? ;-)

Omassa Charvelissa on kiinni EMG81:t. Voin suositella.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Krice
12.10.2007 12:59:42

mutta miksi tuosta EMG:stä kuulee niin paljo huonoa?

Ehkä suurin syy on siinä, että se tuuttaa ulos melko samalla voimakkuudella riippumatta siitä millä voimakkuudella näppäilee kieliä. Onhan siinä jonkinlainen dynamiikka, mutta on se erilainen kuin passiiveissa.
arska
12.10.2007 14:14:24
Meikä tykkää Emg:eistä. Tokain Lepsaan semmoset aikanaan asentelin. Toimiivat Englin Screamerin kanssa mielestäni todella hyvin... kerrassaan täydentävät toinen toisiaan :)... Kannattaa toki pitää mielessä että ei ne paremmat mikit soundia paljoa parempaan suuntaan muuta mikäli on huono vahvistin... Ugh, olen puhunut
Elektroniikkaa ja erotiikkaa
zaimou
12.10.2007 21:10:55
DiMarziolla on hyviä passiiveja, esim. Super Distortion ja X2N ovat aivan mahtavia.
Droppivireillä jos tykkää soitella niin D Sonic sopii siihen kuin puukko vanhaan mummoon.
oiva tumpeloinen
12.10.2007 23:09:38
Tuleeko näiden mikkien lisäksi joitain muita hyviä mikkimerkkejä mieleen:

DiMarzio
Seymour Duncan
EMG
Gibson

Putiikkimikkien valmistajiahan on vaikka kuinka. Täällä paljon puhuttuja ovat mm. Bare Knuckle PU's ja Lindy Fralin. Suomalaisista löytyy ainakin Mikki House ja Jarno Salo sekä Ruokangas taitaa käämiä mikit itse. Nyt näin nopeasti....
McNulty
12.10.2007 23:19:51 (muokattu 12.10.2007 23:24:22)
Putiikkimikkien valmistajiahan on vaikka kuinka. Täällä paljon puhuttuja ovat mm. Bare Knuckle PU's ja Lindy Fralin. Suomalaisista löytyy ainakin Mikki House ja Jarno Salo sekä Ruokangas taitaa käämiä mikit itse. Nyt näin nopeasti....

Muistaakseni Ruokangas ei itse käämi mikkejä vaan että ne olisivat Harry Häusselin tekeleitä. Voinpi muistella väärinkin.

Tuohon sitten lisäksi vielä Lace Sensor, Sheptone, Rockfield, Bill Lawrence, Fender, PRS, Lundgren, Suhr, Lollar, Rio Grande, Schecter, TV Jones... humbuckereita tai ei, mielestäni tarpeen muistaa nämäkin valmistajat.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
oiva tumpeloinen
12.10.2007 23:37:38
Muistaakseni Ruokangas ei itse käämi mikkejä vaan että ne olisivat Harry Häusselin tekeleitä. Voinpi muistella väärinkin.

Ruokankaan takia juurikin laitoin sen "taitaa käämiä" perään. En muistanut kuka niille mikkejä tekee (vai tekeekö itse), mutta muistikuvat sanoi, että niissä on kuitenkin jotkut muut mikit on laitettu kuin suurimmassa osassa tehdasasennuksena. Sulla on kyllä paljon pidempi (kai se tarkoittaa myös parempi ;)) lista noista valmistajista.
Iron Horse
12.10.2007 23:45:01
Seymour Duncanillahan on sitten se Custom Shop. Ja kun aktiiveista puhuttiin, niin ne Blackoutit eivät ole kovin huonoa vastaanottoa saaneet..

Kitaramikrofoneista löytyy paljon tietoa, kokemusta ja mielipiteitä sitten Seymour Duncanin foorumilla, siis se paikka ei ole todellakaan rajoittunut suhteessa muiden valmistajien tai omien tuotteiden mielipiteiden levittämiseen.

Niin, ja valmistajista myös mm. Kinman (hurinattomat Stratomikit), Wolfetone (paf-kopioita mm.).
More is more. Blackmore. http://www.youtube.com/watch?v=HOVK4Q4jMhg&mode=related&search=
pekurides
13.10.2007 00:14:34

Kyllähän dimarziot ja duncanit on varmoja valintoja, kummissakin aika helkatin paljon eri vaihtoehtoja että en lähtisi pelkästään valmistajan mukaan vertaileman.

Omasta mielestäni ainakin tuo Bare knucklen Warpig aikamoinen EMG aktiivien tappaja että sitä ainakin voin varauksetta suositella ja samalla tuli BKP:stä omalta osalta suosikki seuraaviinkin mikkivalintoihin vaikka on aikalailla tyyriimpi kuin perinteiset merkit. ....mutta jotain niissä vaan tuntuu olevan enemmän tai ainakin erilailla...
Makuasioita....

Tuo EMG81 oikestaan aika vanha malli jo ja toisethan sen nimeen vannoo edelleen hevanderissa enimmäkseen,mutta varsinkin putkivaffarin kanssa tuntuu aivan kuin ne ei antaisi kaikkea dynamiikkaa ja väriä mitä kitarasta hyvän passiivin kanssa voisi saada....

Tämäkin ihan makuasioita mutta sen verran omia kokemuksia että kyllä ne on passiiveihin vaihtuneet ennemmin tai myöhemmin. Warpig.

Sitten myöskin materiaalit vaikuttaa , toiset tykkää enemmän keraamisesta runtusta ja toiset alnicon lämmöstä... itse kuulun jälkimmäisiin:)

Maistelua ja fiilistelyä! sitähän tämä on mutta ei kai sitä koskaan voi olla liikaa?
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)