weikka 06.10.2007 19:32:44 | |
---|
Mitä mikrofoneja suosittelette esim. harmonikan äänityksiin? Entä laulu? Mikä olisi hyvä yleismikrofoni äänitykseen kuin äänitykseen? Varaa ei ole mihinkään kalliisiin mikrofoneihin, eli Neumanneista ei voi haaveillakaan, mutta esim. 100-200 euron hintaluokassa jotain löytynee, joka pelittäisi niin että esim. saisi suhteellisen hyvälaatuisia demoäänityksiä tehtyä. Mitä olette mieltä akg 1000 S:n käytöstä? |
hape 06.10.2007 20:10:28 | |
---|
Mitä mikrofoneja suosittelette esim. harmonikan äänityksiin? Entä laulu? Mikä olisi hyvä yleismikrofoni äänitykseen kuin äänitykseen? Varaa ei ole mihinkään kalliisiin mikrofoneihin, eli Neumanneista ei voi haaveillakaan, mutta esim. 100-200 euron hintaluokassa jotain löytynee, joka pelittäisi niin että esim. saisi suhteellisen hyvälaatuisia demoäänityksiä tehtyä. Mitä olette mieltä akg 1000 S:n käytöstä? Katoppa vaikka tuo viereinen threadi http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=154013 Ja tuota AKG 1000 en suosittele, vaan sijoita se satku johonkin em. keskustelussa suositeltuun isokalvoseen. Esimerkiksi Studio Projects B1 on vallan mainio yleismikki eikä maksa ku 115€. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
M Hossa 06.10.2007 20:26:38 (muokattu 06.10.2007 21:22:23) | |
---|
Mitä mikrofoneja suosittelette esim. harmonikan äänityksiin? En suosittele harmonikan äänittelyä missään olosuhteissa, hik ja rok... ;) Edit: Anteeksi :) |
weikka 07.10.2007 06:00:45 | |
---|
Kiitokset vastauksista! Ja eikun aamukahville! Heittäkää vaan lisää mielipiteitä, nitä ei ole koskaan liikaa! |
M Hossa 07.10.2007 10:24:55 | |
---|
Rode NT1A toiminee ihan kivasti ainakin näin krapulapäissään. ;) |
Henri93 08.10.2007 21:36:06 | |
---|
Hommaa Shure sm 58 tai 57. Oulussa Musiikkikullaksella ne sano, et se on sama mikki muuten paitsi, että kartio on eri. Joku konkka vois olla myös ihan hyvä, jos sulla on akustiikkaa, kompressoria, ja phanttomia :). Mut monissa ohjelmissa on jo itessään hyviä efekti ja kompressori laiteita joilla mäkin oon saanu vaikka mistä paska vehkeistä huippu soundeja irti. Ps. Osta yksi soitinmikki ja yksi laulumikki niin saat kaiken purkkiin, mutta älä erehdy ostamaan Thomannin omia mikkejä. -kokemuksella Näin ei oo vielä ikinä käyny mut taas kävi näin - HB/LEEVI |
hape 08.10.2007 22:07:53 | |
---|
jos sulla on akustiikkaa Tämä oli kyllä aika pirun hyvin lohkastu. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
Ukko 08.10.2007 22:07:58 | |
---|
Hommaa Shure sm 58 tai 57. Oulussa Musiikkikullaksella ne sano, et se on sama mikki muuten paitsi, että kartio on eri. Joku konkka vois olla myös ihan hyvä, jos sulla on akustiikkaa, kompressoria, ja phanttomia :). Mut monissa ohjelmissa on jo itessään hyviä efekti ja kompressori laiteita joilla mäkin oon saanu vaikka mistä paska vehkeistä huippu soundeja irti. Ps. Osta yksi soitinmikki ja yksi laulumikki niin saat kaiken purkkiin, mutta älä erehdy ostamaan Thomannin omia mikkejä. -kokemuksella Kokemuksia löytyy varmaan yhtä paljon kuin on käyttäjiäkin. Sitäpaitsi nuo Shuren sm 58 ja 57 mikit ovat ehken enemmänkin keikkakäyttöön sopivia kuin poimimaan äänen eri nyansseja. Laajakalvoinen konkkamikki, mikä malli nyt kenellekin parhaiten sopii, täyttää äänitys mikrofonin kriteerit paremmin mm. laulussa ja akustisissa soittimissa. |
Niq 08.10.2007 22:29:00 | |
---|
Hommaa Shure sm 58 tai 57. Oulussa Musiikkikullaksella ne sano, et se on sama mikki muuten paitsi, että kartio on eri. Ei, niissä on ihan muutakin eroa. Suuntakuvion leveys ja soundi. Mitä järkeä olis tehdä kaks samaa mikkiä eri kuorissa? "I have a cunning plan" -Baldrick |
Säätäjä 08.10.2007 23:16:13 | |
---|
mutta älä erehdy ostamaan Thomannin omia mikkejä. -kokemuksella Kyl ne ihan hyvin himahommissa futaa. Et jos on budjetti tiukalla niin kyl mä lähtisin sille linjalle ehkä. |
Antti1 08.10.2007 23:45:19 | |
---|
Kyl ne ihan hyvin himahommissa futaa. Ja ainahan voi kysyä vaikka Karjalaiselta mielipidettä siitä, miten noi studiokäytössä toimii ja kelpaavatko levylle asti. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Henri93 09.10.2007 18:39:42 (muokattu 09.10.2007 18:42:58) | |
---|
Elkikkäs. Ajatukseni oli ehdottaa mikkiä demo nauhoituksiin eikä mihinkään kaupalliseen tuotanoon. Ja Shure Sm 57, 68 ovat perus varmoja ja luotettavia mikkejä jotka kuulostavat kohtuu hyviltä tilassa, kuin tilassa. Yhdyn kuitenkin itsekkin siihen, että kondensaattorimikki kuulostaa paremmalta akustisilla soittimilla ja laululla. Ja mitä tulee 57 ja 58 yhteneväisyyteen. Se samanlaisuus juttu ei ollut minun päästäni vaan Soitin kaupan myyjien suusta. Itselläni käytössä olevat t.bone mikit ovat olleet todella huonoja. En tiedä onko vika vain mallissa tai yksilössa, mutta en ole ainoa joka on asiasta samaa mieltä, että t.bone ei ole yleensä hyvä valinta. |
Aazi 09.10.2007 18:48:19 | |
---|
Ja mitä tulee 57 ja 58 yhteneväisyyteen. Se samanlaisuus juttu ei ollut minun päästäni vaan Soitin kaupan myyjien suusta. Itselläni käytössä olevat t.bone mikit ovat olleet todella huonoja. En tiedä onko vika vain mallissa tai yksilössa, mutta en ole ainoa joka on asiasta samaa mieltä, että t.bone ei ole yleensä hyvä valinta. Soitinkauppojen myyjien suusta on ajansaatossa kuultu vaikka mitä tarinoita.. siitä lienee jopa surullisen huvittava ketju täällä jossain, miten ammattitaidottomia huijareita ne saattaakaan olla. Mullon useita t.bone mikkejä, löytyy myös studio projectsia, rödeä, sennheiseria ja akg:tä. ja hintaisekseen väitän t.bonejen olevan demottelumeiningeissa kyllä ihan asiansa ajavia.. joskin itsekin mieluusti ostan kalliilla vähän hyvää kuin halvalla enemmän keskinkertaista. mutta toi yleistäminen ei kyllä toimi. on niillä hyviäkin kapuloita. |
Säätäjä 09.10.2007 18:56:13 | |
---|
Osta T-Bonen 57 -klooni ja sit joku konkka kaveriks niin hyvin saat homman pikkurahalla alkuun. Mun 2 senttii |
JoKo 10.10.2007 12:09:43 | |
---|
Itselläni käytössä olevat t.bone mikit ovat olleet todella huonoja. En tiedä onko vika vain mallissa tai yksilössa, mutta en ole ainoa joka on asiasta samaa mieltä, että t.bone ei ole yleensä hyvä valinta Parissa mallissa ne on onnistuneet: RM700 ja RB500 ribbon mikeissä, muut toisiaankin ovat ovat enimmäksen aikamoista kuraa. |
hape 10.10.2007 12:35:25 | |
---|
Parissa mallissa ne on onnistuneet: RM700 ja RB500 ribbon mikeissä, muut toisiaankin ovat ovat enimmäksen aikamoista kuraa. Mulla on SC180 (pienikalvonen konkka) -pari ja olen kyllä niihin varsin tyytyväinen. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |
masterhat 10.10.2007 14:51:48 | |
---|
Mä oon havainnut hyväks justton Studio Projectsin B1:n. Sopii monee hommaan, ja soundi on hyvällä tavalla raikas. Aivan kuten Sm57 tai 58:kin on hyvä löytyä pienen budjetin himapajasta, koska näillekin mikeille löytyy käyttöä moneen tarkoitukseen, noin niin kuin äänitysteknillisessä mielessä. Ja soundi on tosi hyvä, riippuen tietysti äänittäjästä... Snails against humanity |
Parissa mallissa ne on onnistuneet: RM700 ja RB500 ribbon mikeissä, muut toisiaankin ovat ovat enimmäksen aikamoista kuraa. Mulla on ainakin seuraavat bonet, monia noista useampia kappaleita: Konkat: T-bone SC450 - onnistunut laajakalvo. Tykkään kovasti, toimii melkein missä vaan. Saatan ostaa pari lisää ettei aina tartte ruuvata övereitä veke setistä ;-) T-bone SC100II - pikkukalvoinen, kireännahea yläpää, Akkareissa jne. OK, overina vähän räikeähkö. T-bone MM1 - mittamikki, tekee minkä lupaa, tietääkseni. En oo päässyt mittailemaan eroja kalliimpiin. Haitsumikkinä tällä hetkellä... T-bone ST500 - enpä oo tainnut koskaan käyttää muuhun kuin rumputilamikkinä - siihen toimii ainakin. T-Bone EM81 - setin mukana tullut överimikki, ei erityisen hyvä, aika samansoundinen kuin ne SC100II:t. Keräilleet pölyä viime aikoina. T-bone EM9600 - haulikkomikki. Tämä oli pieni pettymys, kun on tottunut kertaluokkia kalliimmilla äänittelemään videohommissa. Tarttuu se ääni toki tälläkin, hiukan ohkaisena vain... Dynaamiset: T-bone BD25 - onnistunut bassarimikki T-bone CD56 Beta - rumpu yms. mikki, itseasiassa sangen samankuuloinen kuin SM57, oikeinkin hyvä siis. Saatan ostaa pari lisää skittoja varten, kun on niin kätsyn muotoinen. Lisäksi mulla on pari nappimikkiä joiden tyyppinumeroa en muista ulkoa. Kaikki yllämainitut ovat toimineet moitteitta vaikka osa on saanut aika koviakin kolhuja viimeisten parin vuoden aikana. Mitään korvinkuultavaa eroa en ole samanmallisten mikkien välillä huomannut, eli laatu lienee aika tasaista kuitenkin (mulla on monia noista useampi kappale). Yleisesti ottaen mielestäni noiden hinta-laatusuhde on sangen erinomainen. SC450 on noista kallein, noin satasen, ja sekin on mielestäni älyttömän halpa. CU
--
Eki |
j-o-n-e 12.10.2007 22:32:18 | |
---|
B1 + 57, hit the rec and make a hit! "I only record digital or analog. I don't monkey around with all that other stuff." |