Aihe: Millainen satula paksulle kielisetille?
1
jounihynynen
11.10.2007 17:24:42 (muokattu 11.10.2007 17:25:20)
Pahoittelen turhahkoa uuden aiheen aloittamista mutta nopeaa vastausta kaivataan ja näin sen saaminen lienee todennäköisintä. Eli tarkoitus on saada nelikieliseen bassoon paksu setti, jossa paksuin kieli olisi .140 ja kolme ohuempaa normaalin alkuperäisen setin E-, A- ja D-kielet. Satulan kieliurat siis jäävät aivan liian pieneksi ja viilailemiseen ei ole intoa, joten haluaisin ostaa satulan, jossa on valmiina tarpeeksi suuret urat. Myydäänkö tällaisia? Ja millainen satula sopisi tähän tarkoitukseen? Mistä yleensäkkin tietää kieliä sovittamatta onko satula sopiva juuri sen paksuisille kielille kun sitä olisi tarkoitus käyttää?
ötzi
11.10.2007 17:38:57 (muokattu 11.10.2007 17:39:54)
Hyvin varustelluista musaliikkeistä saa satulaaihioita, jotka pitää sitten itse viilata tai sitten viilaavat kaupassa maksua vastaan. Mutta HC-tuunaaja tekee luusta paremman itse
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin
kouranka
11.10.2007 17:39:23

Viilailu on vaikeeta ja vittumaista touhuu ainaskin minusta, niin helpompaa on jyystää uutta kieltä edestakaisin satulassa kunnes siihen muodostuu sille täydellinen ura.
Nyt herkutellaa!
jounihynynen
11.10.2007 17:42:47
Eli valmiiksi sopivaa satulaako ei kaupasta kannata etsiä? Ja jos basson nykyiseen satulaan haluaisi tuon .140 -kielen istuttaa niin pakko on ainakin aluksi viilailla, sillä se onkin jo semmoinen kisko ettei sitä saa mahtumaan edes osittain satulan uraan. Eli aluksi on pakko tehdä viilalla tilaa.
kouranka
11.10.2007 17:48:57

Eli valmiiksi sopivaa satulaako ei kaupasta kannata etsiä? Ja jos basson nykyiseen satulaan haluaisi tuon .140 -kielen istuttaa niin pakko on ainakin aluksi viilailla, sillä se onkin jo semmoinen kisko ettei sitä saa mahtumaan edes osittain satulan uraan. Eli aluksi on pakko tehdä viilalla tilaa.

Joo no eihän siinä. Mulle 135:sen istuttaminen ei kyl tuottanu ongelmia.
Nyt herkutellaa!
Goswin
12.10.2007 11:04:07 (muokattu 12.10.2007 11:06:04)
Jos saat käsiis jostain ja joku ehkä helppii, niin kyllä messinki tai pronssi olis kans aika komeesaundinen satula yrmeempään musaan? oon itte tykänny ja ehkäs alumiinikin oikein kovakorvaiselle... Satulat helppoja ja halpoja modiksia, kannattaa opetella tekeminen ja kokeilla kaikkea. Ja kyllä luukin, mutta ehkäs enempi semne "luonnollinen" saundi? Hevikirveen pitäs ärjästä eikä mutista...? Ja meinas unohtua, motonetti myy hyviä viiloja y.m rekvisiittaa ihan kohtuullisesti, et ainoo ongelma on löytää jostain romixelt materiaalia ja joku joka jeesii alkuun.
Goswin
12.10.2007 19:09:28
Et oo millään muotoa uffona. Kyllä kaikki muut vaikuttaa enemmän yhteensä saundiin kuin se satula, mutta jos haluaa makustella... Eikä maksa paljon, kun sen palasensa komppaa romikselta. Olen tehnyt siitä hirvensarvestakin ja kuulostaa ihan kivalta nauhattomassa kun vertaa entiseen muoviseen, jotenkin artikuloivampi jos sen hienosti pistää. Pronssi on enemmän mun makuuni, sillä mää sitä koitan puffata et muutkin kokeilis. Eikä yletön sustaini mikään itseisarvo ole, mut kun mä tykkään viä avokielten kans pulata, mulla on kaikki viat. Ja viä lopuksi, ei se nyt mitään maailmoja tosiaan tee, se satula yksistään. Aihioita on näkynyt muutamalla eurolla monessakin paikas tarjolla, T-kauppa, sp elektroniikka, postikulut on ikävä lisä mutta kannattanee tilata montaa sorttia kerralla ja kokeilla, sillai oppii oman makunsa ja tulee halvemmaksi kun koko toosa. Ja sitten fiilaamaan ja höyläämään...;-)
Hullu basisti
13.10.2007 11:08:25
Rupes noi metalliset satulat kiinnostaan kanssa. Mulla on sellaisia pronssi- ja messinkipaloja pari, joista vois väsätä. Ootteko lakannu esim. kirkkaalla (värittömällä) kynsilakalla ne satulat viilauksen/hionnan jälkeen, vai annatteko tummua/patinoitua ajan kanssa?
"I have taken more out of alcohol than alcohol has taken out of me" Winston Churchill
rissy
18.10.2007 13:34:28
Meikä ainakin hioi vaan satulan urat hienolla hiekkapaperilla hieman isommiksi, kun pistin omaan 6-kieliseen Warwick Corvetteen setin, jonka paksuin kieli on .145. Jos ohkasempaa settiä tulee ikävä, niin uuden satulan hankkiminen on edessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)