Aihe: Telecaster
1 2 3 4 543 44 45 46 47122 123 124 125 126
Joees
07.10.2007 19:04:27
Jumankekka tuo mun uusi tele soi kauan. Kerkeisi käydä kahvillakin ja se vaan jatkaa soimistaan. Vaikka en ees kahvia juo.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
rock-kukko
07.10.2007 20:36:37
sitten vielä kysymyksiä telejen laadusta;
kuinka laadukkaaksi luokittelette meksikossa valmistetut fenderit. onko jollain ollut ongelmia, miten kestäviksi luokittelette ne? onko kitaran laatu selkeästi huonompi verrattaessa 100-200e kalliimpaan jenkki-teleen?

Noh yleensä noita meksikolaisia classic malleja taidetaan pitää suht laadukkaina. Noita standard malleja sitten ei niin laadukkaina kuin classikkeja. Ja niissä highway 1:ssä kuulemma tulee hardwarea muualtakin kuin ameriikasta.
Guitaristi
11.10.2007 19:50:06

Luin lähes koko topicin läpi, ja hakua olen käyttänyt (no whining, please).

Olen armottoman tele-gasin kourissa. Tokain malleja lähinnä tekisi mieli, noita kalleimpia. Budjetti kun on sen 600-700e, ja sillä ei fenkun jenkkimalleja saa (paitsi käytettynä) ja käsittääkseni japsitokait pieksee meksikofenkut.

Elikkäs kokemuksia tokain ate-55 ja sitä lähellä olevista malleista kiitos! Kävin tänään liikkeessä testaamassa mutta paikan päältä ei löytynyt ainuttakaan japsitokaita, prkl. Kokeilin yhtä fenkun highway-mikälie-sarjalaista ja se oli hyvän tuntuinen, tosin liian kallis. Uskaltaako tuommoisen tokain tilata sokkona kun on fenkkua kokeillut? Kaikenlainen höpinä näistä vehkeistä on enemmän kuin tervetullutta!
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
VMM
11.10.2007 20:05:14

Olen armottoman tele-gasin kourissa. Tokain malleja lähinnä tekisi mieli, noita kalleimpia. Budjetti kun on sen 600-700e, ja sillä ei fenkun jenkkimalleja saa (paitsi käytettynä) ja käsittääkseni japsitokait pieksee meksikofenkut.

Elikkäs kokemuksia tokain ate-55 ja sitä lähellä olevista malleista kiitos! Kävin tänään liikkeessä testaamassa mutta paikan päältä ei löytynyt ainuttakaan japsitokaita, prkl. Kokeilin yhtä fenkun highway-mikälie-sarjalaista ja se oli hyvän tuntuinen, tosin liian kallis. Uskaltaako tuommoisen tokain tilata sokkona kun on fenkkua kokeillut? Kaikenlainen höpinä näistä vehkeistä on enemmän kuin tervetullutta!

Miksi ihmeessä et ostaisi käytettyä? Ei tokaitkaan varmaan huonoja ole, mutta tohon hintaan voi hyvin jo saada jenkkifenkun käytettynä.
FensonGibder
11.10.2007 20:05:40
Tottakai voi tilata sokkona 600-700:n kitaran sokkona. Ostin just 25000 auton enkä edes koeajanut sitä ensin.

Ei vaineskaan:
Auton tosin ostin "sokkona" mutta kitaraa - en perkele - mene tilaamaan sokkona.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
foxtrot
11.10.2007 20:07:47

Kaikenlainen höpinä näistä vehkeistä on enemmän kuin tervetullutta!

jep, itsellänikin on telen osto ajankohtaista. olen ajatellut meksikolaisen hankkia, sillä budjetti on tiukahko. mustana lampaana hankintalistalle singahti g&l.

mitä mieltä tyypit olette tokain ja meksikon fenkun laatueroista? onko meksikon fenkut yliarvostettuja, löytyykö niistä laatua? onko kellään kokemuksia g&l -telestä?

guitaristille vielä sellainen vinkki, että kannattaa tsekata g&l -merkkinen tele. g&l=george fullerton & leo fender. tehdään käsittääkseni fenderin tehtaalla jenkeissä ja telen perusmalli on hintaluokassa 500-600e. itselleni jäi nopean testauksen jälkeen todella hyvä kuva kitarasta ja ilmeisesti hinta-laatu-suhde on huomattavasti parempi kuin meksikolaisissa fenkuissa.
Kuha
11.10.2007 20:16:22

g&l=george fullerton & leo fender. tehdään käsittääkseni fenderin tehtaalla jenkeissä ja telen perusmalli on hintaluokassa 500-600e. itselleni jäi nopean testauksen jälkeen todella hyvä kuva kitarasta ja ilmeisesti hinta-laatu-suhde on huomattavasti parempi kuin meksikolaisissa fenkuissa.

Tarkoitat varmaankin G&L:n Koreassa valmistettua Tribute-mallistoa. Niiden hinnat on tuota luokkaa. Jenkkipelit on sitten paljon kalliimpia.
foxtrot
11.10.2007 20:25:11
Tarkoitat varmaankin G&L:n Koreassa valmistettua Tribute-mallistoa. Niiden hinnat on tuota luokkaa. Jenkkipelit on sitten paljon kalliimpia.

kyllä. sori innostuin vähän liikaa. tributea olen siis testannut, lähtisi mukaan 509e kokoisella rahasummalla.
Guitaristi
11.10.2007 20:54:17

Miksi ihmeessä et ostaisi käytettyä? Ei tokaitkaan varmaan huonoja ole, mutta tohon hintaan voi hyvin jo saada jenkkifenkun käytettynä.

Tottakai voisin ostaa käytetyn, mutta nyt olisi vähän niinkuin kiire, eikä torilla näytä paljoa telejä olevan (haluaisin sunburst värisen S-S mikityksellä). Unohtui mainita tuosta aloitusviestistä. Itselleni tässä 18v syntymäpäivälahjaa nimittäin haen, ja mutsi lupasi ostaa minulle reilulla 600e:llä telen jos mieluisen löydän, ja siis pikaisesti. Eihän se mukavaa ole, jos ostaa käytetyn skeban kuukauden synttäreiden jälkeen nimenomaan synttärilahjaksi... Itselläni on tokai-kitaroista vaan niin paljon hyvää kokemusta (itsellä japsi-lessu) ja ne ovat oikeassa hintaluokassa, että vaikuttavat parhaalta vaihtoehdolta.

Noista G&L kitaroista en tiedä mitään, en ole koskaan testannut. Ei taida turun seudulta löytyä tuommoisia?
Joees
11.10.2007 20:59:21
Tottakai voisin ostaa käytetyn, mutta nyt olisi vähän niinkuin kiire, eikä torilla näytä paljoa telejä olevan (haluaisin sunburst värisen S-S mikityksellä). Unohtui mainita tuosta aloitusviestistä. Itselleni tässä 18v syntymäpäivälahjaa nimittäin haen, ja mutsi lupasi ostaa minulle reilulla 600e:llä telen jos mieluisen löydän, ja siis pikaisesti. Eihän se mukavaa ole, jos ostaa käytetyn skeban kuukauden synttäreiden jälkeen nimenomaan synttärilahjaksi... Itselläni on tokai-kitaroista vaan niin paljon hyvää kokemusta (itsellä japsi-lessu) ja ne ovat oikeassa hintaluokassa, että vaikuttavat parhaalta vaihtoehdolta.

Noista G&L kitaroista en tiedä mitään, en ole koskaan testannut. Ei taida turun seudulta löytyä tuommoisia?

Onko se sitten kivaa ostaa hätäisesti ja toivoa että se on jees? Kyllä mä ennemminkin venaisin vaikka sen kuukauden ja sitten ostaisin.
Hello punks!
Guitaristi
11.10.2007 22:06:57

Onko se sitten kivaa ostaa hätäisesti ja toivoa että se on jees? Kyllä mä ennemminkin venaisin vaikka sen kuukauden ja sitten ostaisin.

Äh tuli näköjään muotoiltua lauseet hieman huonosti...

Onko japanin tokailla ja halvimpien jenkkifenkkujen laadulla suurta eroa? Mitään deluxe sarjaa ei taida millään saada 600e:llä käytettynä. Lähinnä kiinnostaisi noitten laatuerot. Ja millaisia soittimia ovat tokain breezysoundit? Olen kuullut aika hyvää kommenttia niistä, miten pärjäävät vertailussa fenkkujen kanssa?
duc
11.10.2007 22:18:52
Testasinpas pikaisesti Joe Strummer Telecasteria kaupassa. Tosi hienon näköinen kyllä, ja runkokin oli kevyen tuntuinen. Ne kaulan relikoinnit tuntuivat vaan aika oudolta kättä vasten, ja metalliosien ruosteetkin olivat ehkä vähän liian rankat. Mutta hienolta vaikutti muuten :-)
Jungleman
11.10.2007 22:45:23
Testasinpas pikaisesti Joe Strummer Telecasteria kaupassa. Tosi hienon näköinen kyllä, ja runkokin oli kevyen tuntuinen. Ne kaulan relikoinnit tuntuivat vaan aika oudolta kättä vasten, ja metalliosien ruosteetkin olivat ehkä vähän liian rankat. Mutta hienolta vaikutti muuten :-)

Minä testailin myös, neljää eri yksilöä. Yksi niistä tuntui ja kuulosti melkoisen hyvältä, mutta ulkonäöstä ja kokonaisfiiliksestä en oikein ole varma. Mietiskelin pitkään... jotain rivoa touhussa on.

Minä tykkään kolhuista ja lommoista kitaroissa, joo. Voisin hyvinkin ostaa Fenderin Custom Shop -kitaran relikoituna, jos löytäisin kivan ja olisi sopivasti ylimääräistä taskussa. Mutta tuosta tuli hiukan "kuolleen miehen maineella rahastetaan" -tyyppinen fiilis. Yli 1200 € meksikolaisesta Telestä - joka on kuitenkin aika pitkälti 60's Classic -malli - on aika paljon. Vaikka ensimmäisten 1500 kappaleen mukana tuleekin mukana tarroja, sapluunoita sekä Joe Strummerin omin käsin signeeraama aitoustodistus ;-)
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
duc
12.10.2007 00:31:30 (muokattu 12.10.2007 00:32:15)
Juu, onhan tuo hinta vähän vintturassa, samalla rahalla saisi kumminkin jo vähän normaalia jenkkiteleä paremman mallinkin. Vaikutelma tuosta olikin, että hauskan tuntuinen ja näköinen, mutta oma on silti parempi :-)
Mordax
13.10.2007 11:50:31
Testailin tällä viikolla Fenderin Classic -sarjan Baja Telecasteria paikallisessa musiikkiliikkessä ja harvinaisen hyvä fiilis jäi testauksen perusteella. Kovan telekuumeen kourissa ei tulisikaan mennä kitaroita testailemaan ja nyt kyllä tuntuu siltä, että tuollaisen kitaran vielä tämän vuoden puolella tulen hommaamaan. Speksit on just eikä melkein sitä mitä olen etsinyt ja nyt on harvinaisen kova kaasutus. Pitäisi vaan saada pikaisesti lisää rahaa...
Kitarat on kivoja
superfly
13.10.2007 11:55:34 (muokattu 13.10.2007 11:57:04)
Äh tuli näköjään muotoiltua lauseet hieman huonosti...

Onko japanin tokailla ja halvimpien jenkkifenkkujen laadulla suurta eroa? Mitään deluxe sarjaa ei taida millään saada 600e:llä käytettynä. Lähinnä kiinnostaisi noitten laatuerot. Ja millaisia soittimia ovat tokain breezysoundit? Olen kuullut aika hyvää kommenttia niistä, miten pärjäävät vertailussa fenkkujen kanssa?

Itse testailin taannoin alle tonnin telejä Tampereen kaupoissa mukaan tarttui juurikin japanilainen Breezysound. Se oli kaikin puolin paras soitin mitä kokeilin tuossa hintaluokassa. Fenkut ei vaan sopineet kouraan. Ja varsinkin se tallamikin soundi oli paljon äkäisemmin pureva kuin fenkuissa ja juuri sitä mitä rokkitelestä hain. Breezysoundeissa oli vaan hirmuisesti yksilöeroja ja kokeilematta ei kannata ostaa. Sama kyllä koski fenkkujakin.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
rheinone
13.10.2007 12:03:06
tarroja, sapluunoita sekä Joe Strummerin omin käsin signeeraama aitoustodistus ;-)

HOHO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
rheinone
13.10.2007 12:24:47 (muokattu 13.10.2007 13:31:59)

Meikäläinen kyllä suosittelis japsifenkkua. Mieluiten käytettynä ja testattuna. Tosin uudet ei oo kovin pahanhintasia.

http://www.thomann.de/fi/fender_62_tele_custom_rw_3tsb.htm

E: Mulla oli ennen 50th Anniversary Fender Telecaster MIJ 1996, josta tykkäsin kovasti. Myin pois just tolla hinnalla joka sulla on budjettina, mistä voi ehkä päätellä että säilyttää jälleenmyyntiarvonsa aika hyvin (=laadukas).

EE: Tommonen elvis-in-lasvegas-osaston ritsa: http://muusikoiden.net/dyn/users/30372.jpg
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Joees
13.10.2007 13:33:10
Meikäläinen kyllä suosittelis japsifenkkua. Mieluiten käytettynä ja testattuna. Tosin uudet ei oo kovin pahanhintasia.

http://www.thomann.de/fi/fender_62_tele_custom_rw_3tsb.htm

E: Mulla oli ennen 50th Anniversary Fender Telecaster MIJ 1996, josta tykkäsin kovasti. Myin pois just tolla hinnalla joka sulla on budjettina, mistä voi ehkä päätellä että säilyttää jälleenmyyntiarvonsa aika hyvin (=laadukas).

Japsifenkut on kyllä jees, mäkin suosittelisin katsastamaan niiden tarjonnan myös. Samaten nuo Tokain vermekset tuossa hintaluokassa taitaa olla ihan pätevää kamaa, niitä en tosin ole kokeillut kuin yhtä kai.
Bajakaan ei ylettömän kallis ole, käytettynä voi löytää hyväänkin hintaan. Jos niitä siis käytettynä sattuu näkemään.
Hello punks!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)