Aihe: delay true bypassin kera?
1 2
Swan
11.10.2007 20:17:20
Kyllä Line 6 DL4:ssä true bypass on. Autenttiset on sen retrommatkin saundit, mutta jos tarvitsee analoginen olla, niin ei kai siinä sitten. Modaamattomana tbp löytyy ainakin Maxonin AD9-reissuesta.
Pinkki Testarossa ja Crockett's Theme - ranskanpastilleja, mmm...
>-)))> #26
S.M.A.K.
Andy J.
15.10.2007 17:00:57
MP:n Deep Blue Delay? Custom Soundsilta pitäisi löytyä ihan kotomaasta. Muualta butiiqqiosastoltahan sitten löytyy sekä digi-että analogi-TBP-delayta, mutta niitä ei juurikaan Suomen kaupoista kävellä ostamaan...
Jungleman
15.10.2007 19:16:39
MP:n Deep Blue Delay? Custom Soundsilta pitäisi löytyä ihan kotomaasta. Muualta butiiqqiosastoltahan sitten löytyy sekä digi-että analogi-TBP-delayta, mutta niitä ei juurikaan Suomen kaupoista kävellä ostamaan...

Jos pitää analogi olla, MP ei käy. Muuten hyvä.

En ole itse kokeillut, mutta H.B.E Mimic I ja II Analog Delayt lienevät ominaisuuksiltaan varsin lähellä sitä mitä ollaan etsimässä. Soundstore ja Musamaailma myyvät. Noinkin yksinkertaisilla ominaisuuksilla varustetuista analogidelaypedaaleista saa kylläkin maksaa aika mehevästi.

Carl Martinin DeLayla sitten esimerkiksi ei ole analoginen, vaikka joskus ovat niin mainostaneet. Firman edustaja myönsi taannoin pikku markkinointimokan thegearpage.net-sivustolla. Ei ole myöskään True Bypass.

Harvassa ovat.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
baba o riley
15.10.2007 19:38:06 (muokattu 15.10.2007 19:40:49)
Haku ei toimi.

Tarviin lähinnä juuresmeininkiin ja mahdollisesti johonkin Kingston Wall / Pink Floyd tyyliseen taipuvan delayn. Haluun tosiaan simppelin delayn enkä mitään line6-avaruusasemaa. Ei mitään 4s toistoaikoja ja looppeja sun muita eikä digitaalisen kolkkoja soundeja. Myös se tbp pitäisi löytyä. Ehdotuksia?

No nyt oot asian ytimessä. MemoryManDeluxe Electro Harmonixilt on nyt ainot järkevä tapa selvitä tosta dilemmasta :)

Totta puhuen se on mielestäni parhaiten soundaava delay mihin olen koskaan törmännyt. Sen nupikoita voi runkauttaa ja saada mielettömiä whole lotta love sweeppejä ym. Helppokäyttöinen, tunnet näpeissä kokoajan missä mennään. En tiedä käyttikö pete itse tätä, sillä oli viiveet aika taimissa usein... MM soundaa "lo-fi" toistonsa takia, tyypillinen analogeille, helkkarin hyvältä taimissa tai ei. Digitaalihässäkät harvoin toimii yhtä sulavasti :)

Taitaa siinä tbp kytkin nykyään valmiina, vintageissa ei ole, mutta se on kädenkäänteessä vaihdettu.
M Hossa
15.10.2007 19:51:55
Haku ei toimi.

Tarviin lähinnä juuresmeininkiin ja mahdollisesti johonkin Kingston Wall / Pink Floyd tyyliseen taipuvan delayn. Haluun tosiaan simppelin delayn enkä mitään line6-avaruusasemaa. Ei mitään 4s toistoaikoja ja looppeja sun muita eikä digitaalisen kolkkoja soundeja. Myös se tbp pitäisi löytyä. Ehdotuksia?

Oikee nauhakaiku? Diamond Memory Lane tai Moog Moogerfooger MF-104z Analog Delay? Noi rivikutoset voi heittää mereen, mutta kai sellanen paska kelluukin.
Andy J.
16.10.2007 23:32:58
Jos pitää analogi olla, MP ei käy. Muuten hyvä.

Eipä tässä mielestäni määritelty, että pitää analoginen olla? "Ei digitaalisen kolkkoja soundeja", eikä MPstä kyllä oikein niitä lähde, enemmänkin se on yksinkertainen peli just siihen kaivattuun juuresmeininkiin.
...mites Maxon AD-9? Saksasta kai ainakin saa, analoginen perusdelay, erona Ibaneziin ainakin juurikin TBP.
TamuT
17.10.2007 02:29:37
BYOC DD-80? TBP löytyy ja pitäis olla analogisen saundinen. Omani odottaa kasausta, maybe tommorrow...

http://www.youtube.com/watch?v=ZQkNp8SJU1Q

http://www.custom-sounds.com/epages … c4274159fa3d3d061e+FI/products/2090
Built To Spill
Keke Urlaub
17.10.2007 08:21:23

BYOC DD-80? TBP löytyy ja pitäis olla analogisen saundinen. Omani odottaa kasausta, maybe tommorrow...

http://www.youtube.com/watch?v=ZQkNp8SJU1Q

http://www.custom-sounds.com/epages … c4274159fa3d3d061e+FI/products/2090

Mulla on toi, soundaa kivalta; bossin uudemmat digikaiut ovat todella kolkkoja siihen nähden.
-( Chipping My Electro Magnetic Soul to Pieces )-
opaa
18.10.2007 12:02:31
Eipä tässä mielestäni määritelty, että pitää analoginen olla?

Juu ei, jos digipeli soundaa hyvältä niin en mä rupee nipottamaan.

Nyt mulle on jenkeistä tulossa EH:n Deluxe Memory Man, piti nopea valinta tehdä kun äippä on jenkeissä matkalla ja ostaa sieltä reilumpaan hintaan uuden pelin. Rupesi aika moni täällä ehdotettu pedaali kuumottamaan, mutta delaytähän tässä vaan haetaan, ei kai se voi saundia kaataa vaikka ei olisikaan ihan täydellinen pedaali. TBP:n laita nyt ei oikein selvinnyt että onko tuossa Memory Manissa vai ei. Tiedä sitten mitä siitäkin tulee jos joudun itse yrittää modata :p
Andy J.
20.10.2007 23:54:34
TBP:n laita nyt ei oikein selvinnyt että onko tuossa Memory Manissa vai ei. Tiedä sitten mitä siitäkin tulee jos joudun itse yrittää modata :p

Juu on, tai siis pitäisi olla kaikissa uusissa EH:n speduissa TBP. Jos kyseessä elämän ja kuoleman asia, niin kannattaa tarkistaa, kuulemma niissäkin saatta olla valmistuspäivän ja -fiiliksen mukaan vähän eroja... DMMn arvo voi ihan pian, kun valmistus loppuu (vai loppuiko jo?) nousta kovasti...
opaa
22.10.2007 12:35:47
Nyt tuli jenkeistä Memory Man ja vähän ongelmia mukana. Muuntajaa ei tullut mukana enkä saa tuohon omaa muuntajaa kiinni. Se "piikki" johon muuntajan plugi työnnetään on karvan verran liian paksu. Ja vaikka saisinkin muuntajan kiinni niin missään ei lue mitä jännitettä pedaaliin tulisi syöttää. Mulla on siis muuntajassa myös semmoinen jatkopiuha johon saa useamman pedaalin kiinni eikä mihinkään koloon sitä pedaalia saa mahtumaan. Mikähän neuvoksi?

DMMn arvo voi ihan pian, kun valmistus loppuu (vai loppuiko jo?) nousta kovasti... No hyvä, saanpahan ainakin kaupaksi jos tää homma menee ihan v****lleen
ReBeat
22.10.2007 12:55:35 (muokattu 22.10.2007 12:56:19)

Nyt tuli jenkeistä Memory Man ja vähän ongelmia mukana. Muuntajaa ei tullut mukana enkä saa tuohon omaa muuntajaa kiinni.

Deluxe Memory Man tarvitsee ilmeisesti 24V DC. http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_24dc_100_eu_netzadapter.htm
opaa
22.10.2007 13:22:05
Deluxe Memory Man tarvitsee ilmeisesti 24V DC

No niinpä tietysti. Löytyisköhän sopivaa muuntajaa musakaupoista tms?
opaa
29.10.2007 21:24:28
Hei onko se delay todellakin niin tärkeää saada sinne efektilenkkiin (niinkuin täällä on hehkutettu)? Olin jotenkin aina luullut että mun fenderissä on efektilenkki mutta eipä olekaan. Säröt otan pelkästään pedaaleista ja jos delay olisi wahin kompuran ja särön jälkeen ja ennen vahvistimen etuastetta niin olisikos tuo nyt niin big deal? Paha tehdä vertailua kun ei ole efektilenkkiä, joten sanokaapa mielipiteitä.
tommiot
29.10.2007 21:26:44
Hei onko se delay todellakin niin tärkeää saada sinne efektilenkkiin (niinkuin täällä on hehkutettu)? Olin jotenkin aina luullut että mun fenderissä on efektilenkki mutta eipä olekaan. Säröt otan pelkästään pedaaleista ja jos delay olisi wahin kompuran ja särön jälkeen ja ennen vahvistimen etuastetta niin olisikos tuo nyt niin big deal? Paha tehdä vertailua kun ei ole efektilenkkiä, joten sanokaapa mielipiteitä.

Hyvin toimii.
Tami
29.10.2007 21:36:59

Ei ole välttämätöntä, mutta jos säröt otetaan vahvistimesta niin varsinkin runsailla säröillä delay toimii paremmin vasta "särön jälkeen".
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Andy J.
30.10.2007 14:26:02
Säröt otan pelkästään pedaaleista ja jos delay olisi särön jälkeen...
Niinkuin jo todettu, niin juuri näin tämä toimii hyvin, jos taas hakisit särösi etuasteesta, ts. delayn jälkeen, jälki ei olisi monenkaan mielestä kovin kaunista kuultavaa.
Imper
30.10.2007 14:52:18

Niinkuin jo todettu, niin juuri näin tämä toimii hyvin, jos taas hakisit särösi etuasteesta, ts. delayn jälkeen, jälki ei olisi monenkaan mielestä kovin kaunista kuultavaa.

Makuasia toi on, mutta ite oon kyllä ehdottomasti sun kanssa samoilla linjoilla. Jotkut vaan tykkää siitä että delayn jokainen toisto on vähemmän säröinen (näin siis jos delay on ennen särölähdettä).
Everyone is a per-son
Jucciz
01.11.2007 08:12:34 (muokattu 01.11.2007 08:13:46)
Makuasia toi on, mutta ite oon kyllä ehdottomasti sun kanssa samoilla linjoilla. Jotkut vaan tykkää siitä että delayn jokainen toisto on vähemmän säröinen (näin siis jos delay on ennen särölähdettä).

Tätä mieltä olen esimerkiksi minä. Mulla on muutamassa vahvistimessa ollut efektilenkki, mutta yhdessäkään en ole sitä vielä käyttänyt. Delay toimii mun makuun hienosti myös vahvistimen edessä. Tavallaan delayssä on enemmän "luonnetta" kun delay-toistojen särön määrä vähenee eikä pysy samana koko ajan. Mut kukin tyylillään.

Tässä pätkässä on Boss DD-5 -delay ennen vahvistimen inputtia:
http://mp3.jucciz.com/dd5/lpr9_mojovibe_budda_test.mp3
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)