Aihe: Nitrolakatun kitaran kiilloitus?
1
Jii-Gee
09.10.2007 16:13:31

Onko tietoa että saako nitro (satiini?) lakattuun kitaraan (esim USA Fender ) lisättyä kiiltoa kotikonstein,esim autovahalla glanssaamalla tai jtn?
Mitkä aineet tuhoavat nitrolakan,ja mitkä eivät?
cimar
09.10.2007 18:02:32
Onko tietoa että saako nitro (satiini?) lakattuun kitaraan (esim USA Fender ) lisättyä kiiltoa kotikonstein,esim autovahalla glanssaamalla tai jtn?
Mitkä aineet tuhoavat nitrolakan,ja mitkä eivät?

kiiltävällä nitrolakalla olen kitaroita lakkaillut ja sinol ainakin näyttäs sulattavan
lakkaa,dicco pulituurilla olen käsitellyt pintaa mutta sekin näyttää kiiltoa vievän
mutta saa tasoitettua pinnan,autovahalla olen tehnyt lopullisen kiillon mutta
sekään ei ilmeisesti kestä kauan kiiltävänä,ken tietää enemmän kertokoon.
Juniper
09.10.2007 18:41:31
Fareclan G3 ja G10:llä saa pinnan kiillotettua erittäinkin kiiltäväksi. Lopuksi suojavaha päälle niin hyvä tulee.
Jii-Gee
10.10.2007 20:53:55

Fareclan G3 ja G10:llä saa pinnan kiillotettua erittäinkin kiiltäväksi. Lopuksi suojavaha päälle niin hyvä tulee.

Jep,G3 & G10 käsittely pelaa.Thanks Juniper!
Ja vielä,onks kokemusta vahoista,mikä olis hyvää?
Toimiiko ihan normaali autovaha,jtn huonekalu/puuesine vahaa vai mikä olis
paras vaha tähän käyttöön?
reverend
10.10.2007 21:02:02
Kuinka kauan kannattaa odottaa lakan kovettumista ennenkuin käsittelee Dicolla lakatun pinnan Fareclalla? Diccon tuoteselosteessa taitaa lukea että kestää noin kuukauden kunnes lakka saavuttaa lopullisen kovuuden. Onko odotettava siis kuukausi ennenkuin pinnan uskaltaa käsitellä hiomatahnalla, vai voiko jo aiemmin kiillottaa?
Myöskin minua kiinnostaa tuo vahaaminen, ilmeisesti autovahat käy joissa ei ole silikoonia?
Jopo12
13.10.2007 19:20:36 (muokattu 13.10.2007 19:21:43)
Ite oon käyttäny Peaveyn Guitar polish formulaa, vähän suihkitaan sitä ja sit hinkataan liinalla. Vielä on SG:ssä lakat ja maalit tallella... tai jos ei oo ni ei haittaa koska en ite huomaa mitään eikä se oo vielä ees mätä

P.S. Kiiltää myös, näkee valitettavasti oman kuvansa jos katsoo
vrajala
14.10.2007 15:50:30
Ite oon käyttäny Peaveyn Guitar polish formulaa, vähän suihkitaan sitä ja sit hinkataan liinalla.

Tämän tyyppiset aineet ovat yleensä ihan hyviä kitaran maalipinnan ylläpitoon. Uuden, hiotun lakkapinnan kiillotukseen ne eivät kuitenkaan sovi. Tällaisessa kiillotuksessa käytettävät aineet sisältävät hiovia komponentteja, joilla hiomapaperin jättämät jäljet saadaan hierottua näkymättömiin.
Häh?
guit_r
02.11.2007 09:01:46
Ymmärsin että haluat satiinilakatusta (kuten HW1) kiiltävän?
Alla linkki keskusteluun aiheesta ja yksi esimerkki. Toivottavasti auttaa..

http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&topic_number=591216
http://www.areyouexperienced.net/fender_highway_1.htm
PPG
02.11.2007 21:24:29

dicco pulituurilla olen käsitellyt pintaa mutta sekin näyttää kiiltoa vievän

kyllä pulituurilla saa peilipinna, sellaisen kun esim pianoissa usein on, mutta vaatii vaan h....tin kovaa työtä ja mulla se tuli (osaan) kitaraa säkällä luulisin.
Hiotaas tosta vielä vähän...Ohops...
Kumiankka
03.11.2007 09:28:09 (muokattu 03.11.2007 09:32:50)
Tuli vaan mieleen että eikös joissain lakoissa ole koostumuksessa se killtävyysaste tai himmeys. Dicco nitroselluloosalakkaa ainakin ennen myytiin kiiltävänä ja puolihimmeänä. Käsittääkseni himmeämmässä lakassa voi olla jotain lisäainetta joka aikaansaa sen että lakkapinnasta tulee sellainen kuin tulee. Eli jos haluaa mahdollisimman kiiltävän lopputuloksen niin en tiedä miten jälkikiillotus onnistuu jos pinta on vedetty puolihimmeällä tai puolikiiltävällä.

NO KATO JOO edit tuolla edellä Fenderin foorumilla oli jopa kuviakin ennen ja jälkeen joten pitänee uskoa että se on mahdollista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)