Aihe: Kuinka moni täällä käy muissa töissä?
1 2 3 4 5 6
Sertzo S
10.10.2007 13:08:56
Täysin yhteiskunnan almuilla ja armopaloilla "laiskotellen" pääosin elän.
Velkaa ei ole ja vaimolla on onneksi töitä ammatti-ihmisenä.
Sertzo S
10.10.2007 13:10:57 (muokattu 10.10.2007 13:11:22)

Nyt teen kotitöitä ns. työhuoneeni remontin vuoksi ja seinien paklausvaihe vielä menossa.
KoskPaavo
10.10.2007 13:15:14

Kuin myös, eläkeukko , uunipankolla lojun ja välillä päästelen kinttukoholla pitkää pierua.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
jeppeq
10.10.2007 13:37:20
Minä myös käyn oikioisa töisä.Nosturikuski-ei enempää ei vähempää.

onko luontaisetuna punanen takki?
Jos tulee kovaa -luumu auttaa!!
mack the knife
10.10.2007 15:30:36
Pitäähän tuota pirssiä joskus ajaa. Keikkoja n. 100 vuodessa, ei ihan elä.
COVS n:o 1.
Ukko
10.10.2007 16:49:29

Minä myös käyn oikioisa töisä.Nosturikuski-ei enempää ei vähempää.

Oikeissa töissä käyn minäkin. Eikä suuremmin innostaisi lähteä hakemaan leipää rymyämällä ympäri maata hunpan tahdissa. Rasittavaa meikälle se pitkä autossa istuminen.
Ukko
10.10.2007 16:50:44

Kuin myös, eläkeukko , uunipankolla lojun ja välillä päästelen kinttukoholla pitkää pierua.

Kyllä se jälkimmäinen kuule muiltakin luonnistuu :/
half
10.10.2007 17:42:43

Kuten Horolan Väinö.
kuunsirppi
10.10.2007 18:14:32
Vakituista päivätyötä ei oo. Milloin laulan, milloin näyttelen, milloin teen turva-alan töitä. Vähän sekalaisia hommia. Kyllä tuo isäntä silti mut elättää ja mä saan vaan joskus noista muista lähinnä suolarahaa, jopa vois sanoo, että ovat harrastuksia, joista ei ite tarvi kovin kauheita summia maksaa
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen(ainakin joskus!)
KoskPaavo
10.10.2007 19:07:18
Kuten Horolan Väinö.

Jess, tyhjäntoimittaja oli Väinö niinkuin minäkin.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Ukko
10.10.2007 19:58:22

Jess, tyhjäntoimittaja oli Väinö niinkuin minäkin.

Mutta Horolan Elinapa ei ollut mikään tyhjäntoimittaja.
häläppääjä
10.10.2007 20:00:05
Oikeissa töissä käyn minäkin. Eikä suuremmin innostaisi lähteä hakemaan leipää rymyämällä ympäri maata hunpan tahdissa. Rasittavaa meikälle se pitkä autossa istuminen.

Kyllä voi vaan olla jatkuvasti kiitollinen notta tuota nosturia saa ajella meikäki-umpitollo tervaaja pottujen. Jok-on vielä kivasti tällä hetkell päisään...
Sama
veeka
11.10.2007 06:33:52
Kyllä voi vaan olla jatkuvasti kiitollinen notta tuota nosturia saa ajella meikäki-umpitollo tervaaja pottujen. Jok-on vielä kivasti tällä hetkell päisään...

Humalainen nosturikuski, hmm... kuulostaa vaaralliselta, enpä haluais olla töissä sillä työmaalla. Toisaalta, on ainakin vauhtia ja vaarallisia tilanteita!
työtä työttömille, viinaa soittajille
R.Syke
11.10.2007 06:36:17
Oikeassa työssäni olen pro. Musiikissa wannabeesatsatsaa...
rintapek
11.10.2007 10:07:32

Oikeassa työssäni olen pro. Musiikissa wannabeesatsatsaa...

Sama täällä. Musiikissa amatööriharrastelija. Mutta ei me sitä yleisölle kuuluteta. Mikään ei estä yrittämästä vetää mahdollisimman ammattimaisesti.
One kind of music only - the good kind
baron
11.10.2007 10:16:51

Sama täällä. Musiikissa amatööriharrastelija. Mutta ei me sitä yleisölle kuuluteta. Mikään ei estä yrittämästä vetää mahdollisimman ammattimaisesti.

Meidän rumpali on pari kertaa rynnännyt mikkiin ennen ensimmäistäkään nuottia ja kertonut kaikkien siviiliduunit ja että me ollaan "vain" harrastelijoita.
Eli käytännössä ilmoittanut yleisölle että kohta on tulossa huonoa musaa.

Nykyään hänellä on mikkikielto.
Kyllä proasenteella pitää aina mennä keikalle.
Jos yleisön pitää jotain huomata niin kyllä ne ihan itse osaavat.
Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius)
juguli
11.10.2007 10:27:03
Musiikissa amatööriharrastelija. Mutta ei me sitä yleisölle kuuluteta. Mikään ei estä yrittämästä vetää mahdollisimman ammattimaisesti.

Meidätpä kuulutettiin kerran lavalle, jotta "musiikin amatöörit". Me oltiin sitten niitä: sitä saa, mitä tilaa. Tehtiinpä instrumenttivaihtokin kesken keikan: urkuri rumpuihin ja rumpali pissalle..
Melkoinen nöyryytys oli se kuulutus, vaikka oikeaan osuikin, kun kaikki ollaan siviilitöissä(kin).
Tuloista varmaankin 90% tulee siviilitöistä ja loput keikoista ja muista hämärähommista. Onkahan keikkoja liian vähän vai muuten vain kova palkka..???
Sertzo S
11.10.2007 10:54:14
Kuuluttaja: Seuraavaksi meille esiintyy amatööriorkesteri nimeltään Rytmin raajarikot.
Pojat, olkaa hyvä.
ÄM
11.10.2007 22:19:09

Päivätöissä käydään juu. Viikonloppuna keikkoja ja välillä viikollakin. Aika rankkoja on nuo viikkokeikat tai lähinnä seuraava aamu. Viikonloppuisinkin pyrin siihen, että olis vaan yks keikka, joko pe tai la. Meikä on semmonen nautiskelija, että mukavata pitää olla koko ajan.

Mielenkiintoisia prosentteja muuten:

Mulla ainakin musiikki hommat vie 50% työajasta ja antaa 10% vuosiansioista;) Eli ra(s)kas harrastushan tämä on. Kuka täällä olevista siis hankkii toimeentulonsa pelkästään musiikin avulla?

Eli onko helevetisti treenejä ja vähän keikkoja, vaiko helevetinmoinen päätyön liksa.

Eli Jussin esittämän kaavan mukaisesti pyrin minimoimaan työpäivät. Työpäiviä on vuodessa reilut sata, niistä soittokeikkoja n. 30 %. Niiden osuus tämän vuoden tuloista tulee olemaan n. 9 %.

Eli keikkoja n. 30, jos vaikka 200e/keikka, tulee muiden töiden päiväpalkaksi 866.60e. Vaihdetaanko hommia.

No ni meikä menee vaikka nukkumaan.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)