vanttera 09.10.2007 13:18:18 | |
---|
No offence, mutta mä epäilen että mun mittapuillani kumpikaan noista kriteereistä ei likimainkaan täyty millään niistä ateriakokonaisuuksista joita Heseissä on tarjolla. Hyvää kännisafkaa ne on, kallista ja epäterveellistä. *h4liih* |
möyssy 09.10.2007 16:28:15 | |
---|
Toiseksi, se on sitä samaa kaavaa mitä kaikki muut kotimaiset leffat on. Eli panemista, typeriä hokemia (joita saa kuulla kokoajan jokapaikassa leffan ilmestymisen jälkeen) ja samat näyttelijät joka vitun kotimaisessa. Kyllä! Myöskään Samuli Edelmanin paljaan perseen osuutta suomalaisissa elokuvissa en lähtisi yhtään vähättelemään. ''Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille
miten menetellä helteen tullen.'' |
RocknRoll 09.10.2007 16:35:33 | |
---|
Ilmeisesti kaikki mun mainitsemani oksettavat asiat on tullut ilmi? -Leffassa oleva paneminen -Sloganit joita kaikki nykyään hokevat kun haluavat olla hauskoja(höpinää tötteröön) -Samat naamat joka vitun leffassa, jos tuonne se saatanan Kari Hietalahtikin on tungettu. |
Mika Antero 09.10.2007 17:24:19 (muokattu 09.10.2007 17:25:53) | |
---|
Tämä on mielenkiintoinen keskustelu, josta huomaa, että idealismia löytyy vielä tästäkin veltosta ja sisuttomasta kansasta. Markkinavoimien vastustaminen on hyvä juttu. Itse en moista jaksa juurikaan tehdä, sen verran kovasti nautin monenlaisesta isolla rahalla tuotetusta viihteestä. Edes nuo paljon närästystä aiheuttaneet mainostukset eivät makkarapakettia lukuunottamatta minua häirinneet. Osittain se varmasti johtui siitä, että en saanut vuorosanoista selvää. Ja siitä, että yleensä käännän telkkarista kanavaa mainosten alkaessa enkä siten edes olisi tunnistanut mitään mainoslauseita. Elokuvan kovimmat arvostelijat näyttävät löytyvän niistä, jotka eivät ole sitä nähneet ja jotka eivät meinaa sitä katsoakaan. Hyvä juttu varsinkin tuo jälkimmäinen; jaloillaan kannattaa äänestää, jos joku asia ei kiinnosta. Aika moni katsonut tuntuu kuitenkin olevan positiivisesti yllättynyt. Senpä takia listaan muutamia hyviä asioita Ganesista: -oli hyvä valinta, että musiikki ei ollut aitoa Hurriganesia, vaan näyttelijöiden itsensä (?) soittamaa. Eihän se Hurriganesin veroista ollut, mutta tunnelma oli erittäin paljon aidompi kuin vaikka siinä kun Tapio Liinoja Kulkurissa ja joutsenessa aukoi suutaan Rautavaaran äänellä. -Milonoff oli aika hyvä, vaikka välillä näyttikin siltä kuin Remu olisi näytellyt sekaisin mennyttä Remua. Muitakin hyviä näyttelijäsuorituksia oli, kuten Korpela ja yllättäen myös Hietalahti. Ja kauniita naisiakin oli paljon. -miljöö oli saatu useimmiten mukavan 70-lukulaiseksi -elokuva vaikutti rehellisen oloiselta, esim. Remun rikollinen tausta tuli esiin vielä selvemmin kuin vaikka H. Aaltosen mainiossa kirjassa, jossa asiaa vähän hyssyteltiin. -lopun aidot Hurriganes -haastattelut ja aito musiikki oli mainio päätös elokuvalle. Jotain tuollaista. Ei tässä mistään Mies vailla menneisyyttä tai Emmauksen tiellä tai Sissit -tyyppisestä kotimaisesta mestariteoksesta ollut kyse, mutta onnistuneesta viihteestä kuitenkin. ...rusahteli särkyessään. |
eewo 10.10.2007 17:27:49 (muokattu 10.10.2007 17:33:21) | |
---|
Odotin mm. täältä lukemieni kommenttien perusteella jotain sysipaskaa pikkutyttöihin vetoavaa ja typeriä hokemia toistavaa perus-suomileffaa, joka pilaa koko Hurriganesin maineen. Kuitenkin olin positiivisesti yllättynyt. Itseasiassa pidin leffasta erittäin paljon. Vaikka Remuun keskityttiinkin liikaa, niin musiikin ja Hurriganesin ystävänä sain lefasta paljon irti. Leffassa oli sellaista oikeanlaista rock-henkisyyttä ja asennetta sekä hyväntuulista äijä-huumoria. Itseäni nauratti erityisesti Remun lausahdus "soita kuin olisit Claptonin, Richardsin ja Kingin äpärälapsi". Tällä hetkellä juuri ko. herrat ovat minulla tehokuuntelussa. Erittäin tyylikkäästi oli muuten toteutettu Remun siirtyminen bändistä toiseen niiden julisteiden avulla. Mielestäni myös se, että näyttelijät soittivat itse, eivätkä vetäneet playbackina oli todella hyvä juttu (vaikka musisointi ei mitään aivan huippuluokkaa ollutkaan, esim. Järvisen soitto oli aika laimeaa). Vaikka panokohtauksia, suomileffojen perusnäyttelijöitä, hokemia ja muuta typerää leffassa oli vähän liikaa, ei se pilannut tunnelmaa. Aion ostaa leffan myös DVD:nä, sen verran siitä pidin. E: Oliko 70-luvulla oikeasti olemassa Camping-makkaraa? Remu nimittäin osti jossain vaiheessa sitä. Jos siihen aikaan todella oli ko. merkkiä olemassa (mitä vahvasti epäilen), niin se oli vain tyhmää product placementtiä. Jos ei ollut, niin se oli erittäin ääliömäinen mainoskikka. Myös lähes koko valkokankaan kokoinen Norther-seinäkirjoitus oli aika paha moka. (Nauroin sitä ääneen ja ihmiset pitivät minua outona, kun eivät ymmärtäneet, miksi nauran...) "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
aikavaikea 10.10.2007 17:54:08 | |
---|
E: Oliko 70-luvulla oikeasti olemassa Camping-makkaraa? "Suomen suosituin grillimakkara on ihastuttanut grillikansaa vuodesta 1967 lähtien." Kenkkuselta, tapansa mukaan, hyviä huomioita. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
Mielestäni myös se, että näyttelijät soittivat itse, eivätkä vetäneet playbackina oli todella hyvä juttu. Minulle jäi sellainen vaikutelma, että osa lavakohtauksista oli kuvattu playbackinä. Esimerkiksi se missä "Cisse" nuolee bassoaan. |
M-Juhana 10.10.2007 20:35:20 | |
---|
Täällä on nyt muutama asiallinen nimim. antanut positiivista palautetta, et varmaan käytän vaimon vapaaliput tuohon leffaan. Jahka se nyt tänne kerkee. Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964. |
eewo 10.10.2007 21:27:54 (muokattu 10.10.2007 21:33:36) | |
---|
Minulle jäi sellainen vaikutelma, että osa lavakohtauksista oli kuvattu playbackinä. Esimerkiksi se missä "Cisse" nuolee bassoaan. Pointtini oli siis se, että näyttelijät olivat kuitenkin itse soittaneet piisit. Eli he eivät heiluneet lavalla oikeiden Hurriganes- levytysten tahdissa, vaan olivat ihan omin pikku kätösin soittaneet kappaleet ensin nauhalle. Ehkä ilmaisin asiani "hieman" epäselvästi ;) E: "Suomen suosituin grillimakkara on ihastuttanut grillikansaa vuodesta 1967 lähtien." Kiitos kun vanhemmat ja viisaammat taas valistavat nuorempia. -nimim. "17 v. pojankloppi" ;D "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
M-Juhana 10.10.2007 21:36:01 | |
---|
Pointtini oli siis se, että näyttelijät olivat kuitenkin itse soittaneet piisit. Eli he eivät heiluneet lavalla oikeiden Hurriganes- levytysten tahdissa, vaan olivat ihan omin pikku kätösin soittaneet kappaleet ensin nauhalle. Ehkä ilmaisin asiani "hieman" epäselvästi ;) E: Kiitos kun vanhemmat ja viisaammat taas valistavat nuorempia. -nimim. "17 v. pojankloppi" ;D Mä ainakin hoksasin sun pointin. Jeps. Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964. |
Lähikauppias 11.10.2007 14:29:52 | |
---|
Minulle jäi sellainen vaikutelma, että osa lavakohtauksista oli kuvattu playbackinä. Esimerkiksi se missä "Cisse" nuolee bassoaan. Totta hemmetissä kaikki lavakohtaukset oli kuvattu -niinkuin kaikissa leffoissa vastaavat jutut aina- oli kuvattu playbackina. Niitä sahataan kymmeniä kertoja, useista eri kuvakulmista. Eipä niitä livenä oikein pysty toteuttamaan, leffan teko kun aika lailla eri juttu kuin jonkun konserttitaltioinnin tekeminen. Mutta kuten sanottu, musiikki oli kuitenkin näyttelijöiden esittämää. Vaihtelevalla menestyksellä. |
jannu 11.10.2007 23:34:12 (muokattu 11.10.2007 23:34:34) | |
---|
Totta hemmetissä kaikki lavakohtaukset oli kuvattu -niinkuin kaikissa leffoissa vastaavat jutut aina- oli kuvattu playbackina. Niitä sahataan kymmeniä kertoja, useista eri kuvakulmista. Eipä niitä livenä oikein pysty toteuttamaan, leffan teko kun aika lailla eri juttu kuin jonkun konserttitaltioinnin tekeminen. Mutta kuten sanottu, musiikki oli kuitenkin näyttelijöiden esittämää. Vaihtelevalla menestyksellä. Itse asiassa ainakin niitä Tavastia -74 -kohtauksien biisejä vedettiin narulle paikan päällä livenä. jotain muuta persoonallista |
Lähikauppias 12.10.2007 09:03:27 (muokattu 12.10.2007 09:04:14) | |
---|
Itse asiassa ainakin niitä Tavastia -74 -kohtauksien biisejä vedettiin narulle paikan päällä livenä. Ihan tosi? No jopas. Mutta silti oletan että iso osa kuvista tehtiin näiden päälle playbackina tai klikin kanssa tms. ja kuvattiin ekstramatskua yms.? Tai että ei niitä kai sentään tehty vain yhteen kertaan /biisi monikamerameiningillä? |
RocknRoll 12.10.2007 15:45:40 | |
---|
Asiasta moottorisahaan: Mitään leffaa ei ole muuten mainostettu ikinä niin paljoa kuin Ganesia. |
aikavaikea 12.10.2007 19:04:53 | |
---|
Asiasta moottorisahaan: Mitään leffaa ei ole muuten mainostettu ikinä niin paljoa kuin Ganesia. Höpsis! Helposti tulee mieleen Pahat pojat muutaman vuoden takaa. Sitä mainostusta ei päässyt pakoon missään! Tosin sen elokuvan näkemiseltä olen onnistunut välttymään. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
Mika Antero 12.10.2007 19:09:03 | |
---|
Sitä mainostusta ei päässyt pakoon missään! Pitikö tästäkin vielä muistuttaa...! Haaveet kaatuu. Voi v... ...rusahteli särkyessään. |
aikavaikea 12.10.2007 19:14:18 | |
---|
Pitikö tästäkin vielä muistuttaa...! Haaveet kaatuu. Voi v... Mä vaan haluun pilata sun päivät ja illat. Sori nyvvaan tää offtopikki. :-D I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
jannu 12.10.2007 19:30:37 (muokattu 12.10.2007 19:32:40) | |
---|
Ihan tosi? No jopas. Mutta silti oletan että iso osa kuvista tehtiin näiden päälle playbackina tai klikin kanssa tms. ja kuvattiin ekstramatskua yms.? Tai että ei niitä kai sentään tehty vain yhteen kertaan /biisi monikamerameiningillä? Ei niitä kertaotolla vedetty tosiaankaan. :) Jos muistan oikein, niin biisejä/kohtauksia jankattiin ympäri moniraidalle jotain 3-5:n ehjän oton verran ja kasattiin niistä. Ittehän olin siellä ihan normi-extrana mutta meitin opettaja oli äänituotannon puolella duunissa siellä, joten saatiin koko ajan ensikäden väliaikatietoa. jotain muuta persoonallista |
author 12.10.2007 20:30:51 | |
---|
Höpsis! Helposti tulee mieleen Pahat pojat muutaman vuoden takaa. Sitä mainostusta ei päässyt pakoon missään! Tosin sen elokuvan näkemiseltä olen onnistunut välttymään. Hehe. Ensimmäinen asia mikä tulee Pahat pojat -leffan mainoksista mieleen on jostain kumman syystä Expert. It's Gripped! Sorted! |
Mika Antero 12.10.2007 20:37:35 | |
---|
Jos Ganesista tulee osalle porukasta ensimmäiseksi mieleen Camping ja jotkut mainoslauseet ja Pahoista pojista Expert, niin kertooko se enemmän elokuvasta vai elokuvan katsojasta...? Meinaan eihän niitä mainoslauseita tunnista, jos ei aktiivisesti seuraa mainoksia. Ensimmäistä kertaa minä kuulen sanan Expert Pahoista pojista puhuttaessa. Minulle tulee Pahoista pojista ensimmäiseksi mieleen Jore Marjaranta ja Uuno Turhapuro. Se on jopa epäilyttävämpää kuin Expert tai Camping. ...rusahteli särkyessään. |