Aihe: Emperor
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15 16
KTULU
10.10.2007 16:28:28 (muokattu 10.10.2007 16:28:40)
Kas kun olen törmännyt moneen tervehenkiseen vanhempaankin ihmiseen, jotka vasta aikuis-iän saavuttaneena ovat löytäneet black metallin. Enkä kyllä missään mielessä lähtisi väittämään black metallin olevan epäkehittävää. Elämännuoria kun on yhtä monta, kuin on ihmisiäkin.

Eihän musiikki jossa on näin paljon ideologiaa ja henkistä puolta mukana voi olla epäkehittävää.
jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf
Abgrund
10.10.2007 16:34:05
Ettei jää jälkeen.

Ei ehkä, mutta jälkeen voi näemmä jäädä ;)
Älä ala mulle!
marke-
10.10.2007 16:47:17 (muokattu 10.10.2007 16:55:50)
No okei, muotoillaan vaikka sitten niin, että kyseessä on nihilistinen individualismiin pohjautuva totaalirelativistinen filosofia, joka lainaa aika paljon esmes Nietzscheltä juttuja, samoin kuin jotenkin aika perverssillä tavalla Spinozalaista panteismia.

Juu piti jo alkujaan todeta, että tämä osa tekstistäsi oli silkkaa asiaa.

Viittasin nyt lähinnä tällä siihen, että on jotenkin kummallista tuomita koko bändin tuotanto susipaskaksi jos paljastuukin, ettei kaksi viimeistä levyä olekkaan ihan omaan makuun idelogian tai musiikin kannalta.

Minulle tämä on pelkästään luonnollinen reaktio, kummallista? Kaippa? En sille kuitenkaan mitään voi. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, jälleen kerran.

Niin viittasin. Ne Ihsahnin haastikset mitä olen nähnyt/lukenut jostain In the Nightside Eclipsen ajalta olivat aika naurettavaa kamaa, mutta niissä uusimmissa on minusta aivan täyttä asiaa. Minusta olisi lähinnä naurettavaa, jos hän edelleen olisi tällanen:

http://www.youtube.com/watch?v=8k5P_X5aHps

Kiitoksia linkistä! Enpä ole tuota vielä nähnyt.. videon kommenteissa sai hyvän quoten:

"Even though Ihsahn has grown up now and has a different outlook on life. I cannot help but miss this old Ihsahn and the mystique and atmosphere that surrounded him, perhaps I am just drawn to dark & mysterious characters. I'm happy that Gaahl of Gorgoroth/Trelldom has continued his mystique to this day."

Itse en vaan oikein Gorgorothin jutuista pidä..

Mä voin tuoda vuohet :)

Juu, kunhan se tarkoittaa sitä, että ne syö rehua jne. PRO GOAT, ANTI-HUMAN!

Ai niinkun mielikuvituskavereista ja kirkollisista opeista? Sanoisin, että BMmän pohjimmainen pointti on, että vaan idiootit tekevät niinkuin sanotaan ilman, että kyseenalaistaa sen syitä. Musta se on ihan hyvä periaate läpi elämän.

Tuo on lähinnä nihilismin pohjimmainen pointti, joka kuuluu toki BM:ään osaltaan. Ehdottoman samaa mieltä siis, että minustakaan kysymys ei BM elämänkatsomuksessa kyse enään nykyisellään ole nuoruuden innosta. Se on itseasiassa aika jäsennelty ja logiikkaan, sekä mahdollisimman eheään maailmankuvaan pohjautuva ideologia. Jos nyt elämänsuuntaansa miettiä haluaa..

Itseasiassa on hieman sääli kuinka välinpitämätöntä porukka nykyään on, kun tähän kerran päästiin. Tuhlataan resursseja, juodaan terveys pilalle, pilataan ympäristöä, mäkkärissä kasvatetaan läskiä persettä (teen tätä myös itse, nam) ja ryöstetään muilta minkä ehtii.. missä on minkäänlainen kuri, asioiden miettiminen ennen tekemistä, ja reiluus?

Oikeasti siinä ei ole mitään "aikuista", kun ryyppyillan ja kuuden bigmacin jälkeen peilailee mahaansa ja toteaa "vittu oon kova jätkä.".. on melkoisen nolo fiilis, ja itsekunnioitus aika nollissa. Saati vielä kännipäiten kantanu jonkun yhtä surullisen tytön kotio ja koittaa sekstata mutta ei ota eteen kun on liian kännissä ja tupakka/rasva tukkinu verenkiertoa.. tuota on Suomalainen "aikuisuus", ja minusta siinä on vaan ihmisraunio. Itseä hieman huolestuttaa, että tunnistan itsessä tämän kehitys suunnan piirteet :D

Epäilijöille, kyllä tämä liittyy Emperoriin! Luulette vaan..

Kärjistettyä toki, mutta mutta..
Rakkaus
Ragorn
10.10.2007 18:13:09
Minusta olisi lähinnä naurettavaa, jos hän edelleen olisi tällanen:

http://www.youtube.com/watch?v=8k5P_X5aHps

Minä en kyllä löytänyt tuosta mitään naurettavaa.
Onhan tuo vähän kornin näköistä kun kuvataan pääkalloja kynttilän valossa(muista että tuon haastattelun/infopaketin on tehnyt viihdekanava) mutta, nuo mielipiteet oli kyllä ihan ihan 'järkeenkäypiä', esim. "Human life in general, has now value. How can you respect something that's so weak?"
En nyt sano että yhtyisin täysin noihin mielipiteisiin mutta joo.

Ihan mielenkiintoista keskustelua, 'shh' kaikille ketkä yrittää sitä tukahduttaa. :P
(o.o)//
LexaR
10.10.2007 19:14:12 (muokattu 10.10.2007 19:18:51)
Minä en kyllä löytänyt tuosta mitään naurettavaa.

Nojoo, jotenkin tossa sorrutaan aivan liikaa tommoseen "uu mä oon pahis"-meininkiin, joka ei kovinkaan tehokkaasti lisää kenenkään uskottavuutta. Mut ei helvetti toi britti on ärsyttävä, sillä ei ole MITÄÄN ideaa mistä se puhuu.
Mynd you, møøse bites Kan be pretty nasti...
Abgrund
11.10.2007 17:41:12
Mainostetaan nyt vielä tässä ketjussa, kun tarpeeksi läheltä liippaa:

Black Metal huone perustettu. Minulle privaa, niin pääsee jäseneksi.
Älä ala mulle!
Torniojaws
23.11.2007 22:30:23 (muokattu 23.11.2007 22:31:23)

Uutta DVD:tä pukkaa Samothin mukaan:

On other fronts, there are plans for an official Emperor DVD release. Theres a lot of cool material to be reviewed, mixed and edited. There are also things happening on my label, Nocturnal Art, this fall with new releases from Manngard, In Battle and Limbonic Art. Make sure you log into the official Nocturnal Art, Zyklon and Emperor Myspace profiles for updates.

Samalla Zyklon jää tauolle talven ajaksi:

Basically, I dont feel that we as a band have the fire needed to start working on a new album right now. Therefore Zyklon are taking a break. This is a good time for us to do so. We have completed a good run of shows around the world for our latest album; we have completed all our contractual obligations with Candlelight Records (...) Personally, I have a bunch of material written and will keep on working on that over the winter, and basically take it from there. What the future will bring I cannot say at this point. All I know is that were all active musicians and have no intentions what so ever to stop our mission of METAL!!!

Cheers,
Samoth

http://zyklontribe.com/index2.html
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
phf
28.11.2007 15:11:46
Onkos kellään tuota Scattered Ashes (Tab Book +CD) - tabi kirjaa? Onko se ollu kummonen? Ihan muuten vaan kyselen kun saan sen tuossa parin viikon päästä.
But they will return.
Veco
28.11.2007 15:28:37
Onkos kellään tuota Scattered Ashes (Tab Book +CD) - tabi kirjaa? Onko se ollu kummonen? Ihan muuten vaan kyselen kun saan sen tuossa parin viikon päästä.

Mulla on, todella hyvä kirja mut tuosta huomaa et ei ne kappaleet ookkaan niin helppoja kuin miltä kuulostaa. Ja esim. The Loss And... kappaleen toista kitaraa oikeastaan ei edes kuulu levyllä, ainakaan mun mielestä.
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Randomizer
28.11.2007 17:57:52
Mulla on, todella hyvä kirja mut tuosta huomaa et ei ne kappaleet ookkaan niin helppoja kuin miltä kuulostaa. Ja esim. The Loss And... kappaleen toista kitaraa oikeastaan ei edes kuulu levyllä, ainakaan mun mielestä.

Joo saman huomannut itsekin. Liekkö edes soittanut levyllä sitä noin miten kirjassa on merkitty. Jotkut kohdat kuulostavat oudoilta itse soitettuna tai sitten soittaa vaan niin päin persettä. :) Prometheus kappaleet ovat jo melkoista sorminäppäryyttä vaativaa.
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
phf
17.12.2007 19:42:52 (muokattu 17.12.2007 19:48:17)
Uusi black metal dokkari Yuotubessa jossa Ihsahnkin mukana... Olen katsonut 1/4 ja vaikuuttaa ihan mielenkiintoiselta. Siis norjalainen dokkari joka on tullut suomessakin (ilmeisesti) tv:stä. "Pimeyttä, pahuutta, kylmyyttä" on nimi jos joku tunnistaa. Joo Ihsahn itse toteaa: "Jag er satanist", ja kaikkea muuta kivaa :) kattokaa ihmeessä!!
Vaikuttaa kyllä Ihsahn tosi synkältä kaverilta tässä. Ei ole kavereita ja sen sellasta. Tämä on 90-luvun alussa. Eli Ihsahn jotain alle 20?

E: Ja linkki ekaan osaan (josta myös pääse seuraaviin osiin): http://www.youtube.com/watch?v=oLmiH4WcfRU
Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon.
gorgonoidi
17.12.2007 19:45:33

Taasko joku bläkkis dokkari? Näitä tuntus olevan jo aika paljon, vai olenko väärässä?
phf
17.12.2007 19:50:26
Taasko joku bläkkis dokkari? Näitä tuntus olevan jo aika paljon, vai olenko väärässä?

No kato ku tässä Ihsahn paljastaa kaikki hänen satanistiset ajatukset ja kun on vielä tätä black metal aikaa. Parempi entä nämä uudemmat.
Saatanan tonttu, mä sotken sut suohon.
ballfish
17.12.2007 21:30:06
No kato ku tässä Ihsahn paljastaa kaikki hänen satanistiset ajatukset ja kun on vielä tätä black metal aikaa. Parempi entä nämä uudemmat.

Hohhho aikamoista. Siluettina matalla äänellä manailee. Headbanger's journeyssa aurinkolasit päässä keskellä kesäpäivää istuskelemassa rennosti jutellen :DD Nuoruuden uhoa. :D
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Randomizer
12.01.2008 16:08:43
Todella erikoiset nuo kitarat kyllä nuissa Emperorin biiseissä. Ihsahnin ja Samothin riffit eroavat todella paljon toisistaan samoissa biiseissä. Varsinkin Ihsahnin osuudet ovat todella kekseliäitä ja omaperäisiä. Kuunnellessa ei aina välttämättä ajattele (ei erota muun mätön keskeltä), mutta kitaraosuudet ovat todella teknisiä. Esimerkiksi The Loss And Curse of Reverencessä Ihsahnin pätkät ovat paljon vaativampia kuin Samothin vastaavat. Melko hyvässä iskussa pitää olla että pystyy vetämään nuo Ihsahnin pätkät biisin mukana tahdissa virheettömästi. Ja virallisesta tabikirjasta katsellut nuita tabeja.
Lopettaa etenemisen, kun luulee että jää...
J.L
13.01.2008 11:57:55

Todella erikoiset nuo kitarat kyllä nuissa Emperorin biiseissä. Ihsahnin ja Samothin riffit eroavat todella paljon toisistaan samoissa biiseissä.

Muunmuassa tämä on minusta aina ollut yks parhaista piirteistä bändissä ja erottanut sen muista genressään. Helvetin hienoja riffejä.
paranoir
14.01.2008 00:38:47
Todella erikoiset nuo kitarat kyllä nuissa Emperorin biiseissä. Ihsahnin ja Samothin riffit eroavat todella paljon toisistaan samoissa biiseissä. Varsinkin Ihsahnin osuudet ovat todella kekseliäitä ja omaperäisiä. Kuunnellessa ei aina välttämättä ajattele (ei erota muun mätön keskeltä), mutta kitaraosuudet ovat todella teknisiä. Esimerkiksi The Loss And Curse of Reverencessä Ihsahnin pätkät ovat paljon vaativampia kuin Samothin vastaavat. Melko hyvässä iskussa pitää olla että pystyy vetämään nuo Ihsahnin pätkät biisin mukana tahdissa virheettömästi. Ja virallisesta tabikirjasta katsellut nuita tabeja.

Sitä on tullut joskus ihmeteltyä kun se vielä laulaa samalla.. Itsellä kyllä loppuisi motoriikka viimeistään siihen..
Täh?
Ottoko
28.08.2008 23:01:03
Emperor on todella majesteettista musiikkia. Anthems on oikeasti täydellinen levy ja voisin jopa sanoa että maailman paras. Eclipse on myös upea mutta ei yllä IMO Anthemsin tasolle. Prometheuksen 4 ekaa kipaletta on mainioita mutta loppu ei yllä niiden tasolle.
Behold bastard son. I am the evil one.
anssopikasso
29.08.2008 08:33:34
Toisin kuin yleensä, itse diggaan eniten IX:stä.

Tästä huolimatta jokaikinen Emperorin levy löytyy ehdottomasti top 10 -listaltani lukuunottamatta Prometheusta, ei sekään missään nimessä huono levy ole, mutta laskisin sen itse Ihsahnin ekaksi soololevyksi. Tämä Ihsahnin uusin on mielestäni myös erittäin hyvä albumi, mutta nyt harhaillaan jo aiheesta. ;)
"Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan." -Maelstorm @ M.Net
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)