milcoin 09.10.2007 08:57:08 (muokattu 09.10.2007 23:08:28) | |
---|
Nirvanan Nevermind on äänitetty Neven 8028 tiskillä jossa on 1073 etuset. Nirvanan In Utero on äänitetty Neven 8068 tiskillä jossa 31102 etuset. Suomalaisen Fun-yhtyeen Albinin kanssa tekemä sessio on mitä luultavammin äänitetty ja miksattu Neotek tiskillä. Disco Ensemblen First Aid Kit:in uusintavedokset (Ilbertin ja Gunnerfeldtin tekemät) on mitä luultavammin äänitetty API:lla. RHCP:n Californication on vissiin äänitetty Neven 1081:llä. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Daunt 09.10.2007 10:03:23 | |
---|
Absoluuttisen Nollapisteen uusin on miksattu modatulla MS Audiotronilla :) |
varakeef 09.10.2007 21:52:37 | |
---|
Queensr˙chen Empire ja Promised Land on miksattu Quad Eightin tiskillä, samoin kuin Star Warsin soundtrack. Stratovariuksen ja Nightwishin levyt ovat miksattu SSL:llä. Michael Jacksonin Thriller on miksattu Harrisonilla. Siis ainoa mitä voisi edes harkita on Harrison. Edelliset näyttävät väittävän äänitteen progeheviksi. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Mikael 09.10.2007 22:24:32 | |
---|
Siis ainoa mitä voisi edes harkita on Harrison. Edelliset näyttävät väittävän äänitteen progeheviksi. Markus Nordenstrengin Songs From Red Hill on äänitetty Harrisonilla ja miksattu SSL:llä. Inhimillisyys on hyve. |
virtalahde 09.10.2007 23:13:40 | |
---|
Quad 8 on niin tiukkaa kamaa että ei mitään rajaa. Parempaa kuin API & Neve. Yhdessä. Jaakko Viitalähde >>
http://www.virtalahde.com |
Mikael 10.10.2007 00:00:59 | |
---|
Quad 8 on niin tiukkaa kamaa että ei mitään rajaa. Parempaa kuin API & Neve. Yhdessä. Paljonhan maksais jos rakentaisit mulle 16 kanavaisen Quad8-tisikin? EQ vois kyl olla Neveä... Inhimillisyys on hyve. |
Esp 10.10.2007 08:17:11 | |
---|
Paljonhan maksais jos rakentaisit mulle 16 kanavaisen Quad8-tisikin? EQ vois kyl olla Neveä... Ja bussikompura SSL:n :P Nyt kun studiolla on ollut tuollainen Q8-klooni etunen vuoden verran, niin kyllä voi sanoa, että sellainen tiski itsellenikin kelpaisi. Toisaalta huono :P musiikkimakuni ei liene ole Quad8:n syytä. SSL:stä olisi tietenkin voinut esimerkkinä sanoa noin miljoona muutakin artistia... Täh?!? |
virtalahde 10.10.2007 09:06:42 | |
---|
Paljonhan maksais jos rakentaisit mulle 16 kanavaisen Quad8-tisikin? EQ vois kyl olla Neveä... 20,000€
*heinäsirkkain siritystä* Jaakko Viitalähde >>
http://www.virtalahde.com |
Queensr˙chen Empire ja Promised Land on miksattu Quad Eightin tiskillä, samoin kuin Star Warsin soundtrack. Stratovariuksen ja Nightwishin levyt ovat miksattu SSL:llä. Michael Jacksonin Thriller on miksattu Harrisonilla. Siinä noita nyt alkuun, joku muu voi täydentää hyvät esimerkit Nevestä ja APIsta. Tietääkseni myös Paula Koivuniemen kun kuuntelen Tomppaa on miksattu Harrisonilla. |
milcoin 10.10.2007 09:49:25 | |
---|
Paljonhan maksais jos rakentaisit mulle 16 kanavaisen Quad8-tisikin? EQ vois kyl olla Neveä... Ja Phonicin etuset ja Behkun summaus. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
Mikko/DE 10.10.2007 11:14:35 (muokattu 10.10.2007 11:15:06) | |
---|
Joo Disco Ensemblen levyjä on tehty SSL 4040E / G:llä Uudelleen änityksiä FAKille Gröndahl studiossa jollain vehkeellä(vielä keskeneräinen prototyyppi) ; kattokaa gurummat: www.gunnerfeldt.comJa just oltiin kikkailemassa NEVE V3:lla demomielessä ja ihan ookoo sekin oli. Paha noista on soittajan sanoa mitään sen spessumpaa :) |
milcoin 10.10.2007 11:28:09 | |
---|
Joo Disco Ensemblen levyjä on tehty SSL 4040E / G:llä Uudelleen änityksiä FAKille Gröndahl studiossa jollain vehkeellä(vielä keskeneräinen prototyyppi) ; kattokaa gurummat:www.gunnerfeldt.com Ja just oltiin kikkailemassa NEVE V3:lla demomielessä ja ihan ookoo sekin oli. Paha noista on soittajan sanoa mitään sen spessumpaa :) Kyl toi gröndalin tiski on joku modulaari-API. On ollu jo monta vuotta siellä. En vaan löytäny enää kamaluetteloa netistä et vois kattoo framen mallin/moduulit. Pelle Gunnerfeldt on muuten ollu mun monen vuoden aikainen viiksi-idoli mut nyt näin jonkun kuvan missä sillä ei ollu enää. Olen pettynyt. "Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla" |
rok 10.10.2007 14:06:33 | |
---|
Kiitosta kaikille esimerkkejä heittäneille. Kyllä noilla jo hyvin alkuun pääsee, eri asia kuuleeko mun puukorvat mitään merkittäviä eroja :) Ja onhan siinä soittaja-valmis levy välillä tietysti miljoona muuta muuttujaa tiskin lisäksi. Mielenkiintoinen aihe anyway. "Markalla saa markan tavaran" |
koopop 10.10.2007 14:12:11 | |
---|
Kiitosta kaikille esimerkkejä heittäneille. Kyllä noilla jo hyvin alkuun pääsee, eri asia kuuleeko mun puukorvat mitään merkittäviä eroja :) Ja onhan siinä soittaja-valmis levy välillä tietysti miljoona muuta muuttujaa tiskin lisäksi. Mielenkiintoinen aihe anyway. 90-luvulla taidettiin tehdä suhteessa eniten levyjä Mackie 8-bus / ADAT -yhdistelmällä. Muistan myös lukeneeni jostain että top-10 Billboard rockhiteistä suurin osa oli äänitetty ja/tai miksattu SSL:n 4000 -sarjalaisella, mikä on ollut omiaan luomaan rocksaundia 80-luvulta lähtien. |
ejhfi 10.10.2007 14:33:13 | |
---|
90-luvulla taidettiin tehdä suhteessa eniten levyjä Mackie 8-bus / ADAT -yhdistelmällä. Eikä paskempi yhdistelmä ole edelleenkään :) En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
FastEddie 10.10.2007 14:45:42 | |
---|
Muistan myös lukeneeni jostain että top-10 Billboard rockhiteistä suurin osa oli äänitetty ja/tai miksattu SSL:n 4000 -sarjalaisella, mikä on ollut omiaan luomaan rocksaundia 80-luvulta lähtien. Minä muistan, että lukema olisi 80% luokkaa. No SSL, no hit! I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all. |
Esp 10.10.2007 17:28:29 | |
---|
Kyl toi gröndalin tiski on joku modulaari-API. On ollu jo monta vuotta siellä. En vaan löytäny enää kamaluetteloa netistä et vois kattoo framen mallin/moduulit. Pelle Gunnerfeldt on muuten ollu mun monen vuoden aikainen viiksi-idoli mut nyt näin jonkun kuvan missä sillä ei ollu enää. Olen pettynyt. Kuvasta päätellen näyttäisi olevan Legacy, ja sinänsä mielenkiintoista, että kuvan perusteella tiskissä ei ole ainakaan noita normaaleja 200-sarjan etusia mitä niissä yleensä on. Täh?!? |
Reddie 10.10.2007 19:07:48 | |
---|
Lexiconihan väittää jotenkuten, et jos kuuntelet mitään plattaa 80-90luvulta missä on kaikua, niin se on Lexiconi.. ;) |
Locrian 10.10.2007 19:10:10 | |
---|
Lexiconihan väittää jotenkuten, et jos kuuntelet mitään plattaa 80-90luvulta missä on kaikua, niin se on Lexiconi.. ;) Saattaa sieltä ihan vähän jotain Yamahaakin löytyä... ? Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. Ostetaan Liquid Mix jos joku nyt haluaa luopua. |
Esp 10.10.2007 20:12:35 | |
---|
Saattaa sieltä ihan vähän jotain Yamahaakin löytyä... ? Tai EMT:tä, tai AMS:ää... Täh?!? |