Aihe: Schecter Diamond Series -kitaroiden valmistusmaa
1
Sensonic
09.10.2007 23:55:02
Kuten jo tuonne vasurikitara -topiciin kirjoittelin, ostin eilen kolme vuotta vanhan Schecter Diamond Series Omen-7 -vasurikitaran.

Nyt sitten kysymys kaikille Schecter -tietäjille: mikä on noiden Diamond Series -kitaroiden valmistusmaa?

Kaikista halvimmat kitarat on tietysti valmistettu Kiinassa, mutta kuinka kauan Schecter on valmistanut noita kitaroitaan Kiinassa? Meinaan sitä, että jos tuo ostamani kitara on vm. 2003-2004, niin onko se jo valmistettu Kiinassa vai jossain muussa maassa, esim. Korea?
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech DSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Detox
10.10.2007 00:08:33 (muokattu 10.10.2007 00:09:08)

Nyt sitten kysymys kaikille Schecter -tietäjille: mikä on noiden Diamond Series -kitaroiden valmistusmaa?

Mun vahva veikkaus olisi Korea. Joku joka asian tietää paremmin korjatkoon.
Itsellä on ollut 2 Schecteriä, molemmat Koreassa valmistettuja.
Mesa 4 Life!
Sensonic
10.10.2007 06:26:31
Mun vahva veikkaus olisi Korea. Joku joka asian tietää paremmin korjatkoon.
Itsellä on ollut 2 Schecteriä, molemmat Koreassa valmistettuja.

Schecterin kotisivuilla sanotaan, että Diamond Seriesin valmistusmaa on Etelä-Korea (http://www.schecterguitars.com/index.asp) ellei sitä ole erikseen toiseksi mainittu, mutta esim. Soundatan hinnastossa kerrotaan, että valmismaa olisi Kiina (http://www.soundata.fi/uploads/File/hinnastot/Schecter.pdf). Ota nyt sitten tuostakin selvää :-o
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech DSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Humanoid
10.10.2007 07:18:31
Tietääkseni kaikki Schecterit valmistetaan Koreassa mutta joillakin liikkeillä on myös Kiinassa valmistettuja malleja myytävänä. Nämä ovat laadultaan hieman heikompia, ja sen vuoksi valmistusmaa on usein ilmoitettu myyntilistoilla, kuten tässä Soundatan tapauksessa.
Sami / Ääniportti
Sensonic
10.10.2007 07:50:48
Tietääkseni kaikki Schecterit valmistetaan Koreassa mutta joillakin liikkeillä on myös Kiinassa valmistettuja malleja myytävänä. Nämä ovat laadultaan hieman heikompia, ja sen vuoksi valmistusmaa on usein ilmoitettu myyntilistoilla, kuten tässä Soundatan tapauksessa.

OK, tietääkö kukaan, koska tuo Schecter on aloittanut kitaroiden valmistuksen Kiinassa? Jos toi mun ostamani vasuri Omen-7 on vm. 2003-2004, niin onkohan se tehty Koreassa vai Kiinassa?
Sensonic
10.10.2007 09:32:44
En nyt ihan tarkkaan muista mutta korkeintaan noista Kiina-mallien ilmestymisestä on vain pari vuotta, joten 2003-2004 on aika varmasti valmistettu Koreassa.

Jättäkää suosiolle ne ping pong -versiot kaupan hyllylle ;)

No sitähän mäkin aloin jo huolestua, että toi skeba on "made in pingpong"...
No toivottavasti näin ei sitten ole.
drlecter
10.10.2007 14:42:49

Mulla on Omen 7 joka on valmistettu kiinassa.
Ei minusta huono kitara ollenkaan.
Olen omistanut C-1 Classicin(korea) ja tällä hetkellä on C-1 Exotic(korea), 6-kielisiä molemmat.

Ihan hyvin Omen 7 ajaa asiansa Exoticin rinnalla. Orkkismikit on vähän nuhaisen kuuloiset.
PLing
10.10.2007 17:51:25
No sitähän mäkin aloin jo huolestua, että toi skeba on "made in pingpong"...
No toivottavasti näin ei sitten ole.

Jos se soi hyvin ja tuntuu hyvältä onko sillä niin merkistystäkään? Vai netistäkö tilaukseen?
Doh, nakki.
Sensonic
10.10.2007 21:11:10
Jos se soi hyvin ja tuntuu hyvältä onko sillä niin merkistystäkään? Vai netistäkö tilaukseen?

Ebaystä ostin eräältä jenkkiläiseltä hemmolta, joka oli ainakin kuvien mukaan pitänyt kitaraa hyvin. Samaan aikaan oli myynnissä vasuri ESP-LTD -seiskakielinen, joka oli tosi ryönäisessä kunnossa (tosin varustettu floikalla ja lukoilla). EST-LTD:n hinta nousi niin korkeaksi ottaen huomioon kitaran kunnon, että päätin satsata tuohon Schecteriin. Se lähti loppuen lopuksi 256 USD:llä. Kun euron vs. taalan kurssi on tällä hetkellä luokkaa 1 euro~1,415 USD, niin kitara lähti aika kohtuuhintaan. Jos katsoo kitaran hintaa Soundatan hinnastosta, niin heillä maksaa jo Kiinassa valmistettu vasuri Omen-7 lähes 500 euroa, ja toi mun ostamani kitara on vielä tehty Koreassa.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
rokiroki
10.10.2007 22:05:37
Ovat kyllä tehneet laadukkaan vaikutelman kaikki nuo tarkastelemani Diamontit.
Koreassa tehtyjä ovat nuo olleet. Olen vakavasti harkinnut.
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)