Aihe: Ampeg-Klubi
1 2 3 4 531 32 33 34 3596 97 98 99 100
balzary
01.10.2007 12:55:04 (muokattu 01.10.2007 12:56:56)

Kiva kuulla kokemuksia just samanlaisesta yhdistelmästä kuin mihin itse olen päätymässä. Just tuon kaapin 4-ohmisuuden takia ajattelinkin kyseistä kaappia B2R:n kaveriksi ja taidanpa pistää tilaukseen sen. Kiitos kommenteista!

Levytukussa on myynnissä juuri tuollainen setti käytettynä, kysele jos myisivät pelkän kaapin. Koko setillä oli hintaa vajaa 1000 euroa roudauslaatikoineen.
absqua
01.10.2007 13:11:47
Levytukussa on myynnissä juuri tuollainen setti käytettynä, kysele jos myisivät pelkän kaapin. Koko setillä oli hintaa vajaa 1000 euroa roudauslaatikoineen.

Eivät myy pelkkää kaappia vaan pitääp ostaa koko hoito.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
kahira
09.10.2007 21:47:29
Oon hankkimassa SVT-CL vahvaria ja SVT810, mutta epäselväksi on jäänyt, mitä eroa on 810E ja 810AV kaapeissa ja niiden soundeissa?
absqua
09.10.2007 21:54:03
Oon hankkimassa SVT-CL vahvaria ja SVT810, mutta epäselväksi on jäänyt, mitä eroa on 810E ja 810AV kaapeissa ja niiden soundeissa?

Niissä ei ole muuta eroa kuin kaiuttimia suojaavan kankaan väri joka toisessa on musta ja toisessa hopeanharmaa. Hinnassa on eroa myös.
Tana
09.10.2007 22:03:48

Niissä ei ole muuta eroa kuin kaiuttimia suojaavan kankaan väri joka toisessa on musta ja toisessa hopeanharmaa. Hinnassa on eroa myös.

...Ja se, kuinka paljon soundi paranee kankaan värin myötä, riippuu täysin soittajan/kuulijan korvien välistä. ;)
Diiba daaba
seak
11.10.2007 13:47:30
Nonniin, hyvällä tuurilla jo ensi viikolla Saksanmaalta saapuu ovelleni Ampegin SVT-II (vanhempi, ei-pro malli) ja sitten ollaan taas all the way Ampeg -klubin jäseniä.
A veteran of a thousand psychic wars.
absqua
11.10.2007 15:04:44
Nonniin, hyvällä tuurilla jo ensi viikolla Saksanmaalta saapuu ovelleni Ampegin SVT-II (vanhempi, ei-pro malli) ja sitten ollaan taas all the way Ampeg -klubin jäseniä.

Miksi halusit nimenomaan tuon SVT-II:n?
seak
11.10.2007 18:20:58
Miksi halusit nimenomaan tuon SVT-II:n?

Jostain syystä - johtuisiko sitten tuosta vanhojen SVT-nuppien tyylisestä etuasteesta vai mistä - tuossa SVT-II:ssa on ollut omaan makuun "munakkain" soundi kaikista niistä SVT-putkinupeista, joita olen testannut ("Skunkworks" SVT, II, 2PRO ja CL/AV). Old school SVT:sta minulla ei ole muita kokemuksia kuin pikainen testi Magnavox-SVT:llä melko matalalla volyymillä, mutta sen perusteella vaikutti, että tuon SVT-II:n ja tämän 70-lukuisen soundit olivat lähellä toisiaan, enemmän kuin mitä uudempien SVT-nuppien ja 70-lukuisten - tätä en kuitenkaan uskalla lähteä yleistämään kun ei tarkempia kokemuksia itselläni ole, mutta muilta olen myös kuullut samansuuntaisia havaintoja. Olen myös kuullut paljon hyviä käyttökokemuksia tuosta nupista monilta ja niiden perusteella vaikuttaisi olevan todella luotettava vehje kyseessä. Ja tietysti last but not least sain lompakkoa ajatellen todella hyvä diilin tuosta SVT-II:sta.
A veteran of a thousand psychic wars.
irwing
13.10.2007 10:49:00
ampeg v4h vs. v4bh

Jostakin syystä rupesin miettii pitäskö vaihtaa uudehko v4bh tuohon vanhempaan veljeensä v4h:seen?? Kuulin että siinä hieno saundi, vaikka onhan tuo v4bh:ssakin... Onko jengillä tietoo noiden kahden eroista, onko tyhmää siirtyä vanhempaan malliin??
KitaraKingi
18.10.2007 16:02:28
Noniin, voin kai virallisesti klubiin liittyä, kun kotiin rantautui Ampeg SVT-2 Pro ja 410HE.

Arsenaalista puuttuukin sitten vaan enään kunnon laatikko vahvistimelle ja monien kehujen takia olen sitten päätymässä Transit Casen lootaan. Ainoat asiat tässä vain sitten mietityttää että onko tarpeen hommata tälläinen 6 unitin "kelluva" mallinen laatikko (7mm vaneria ulkokuori, 30mm vaahtomuvia välissä, 7mm sisäkuori) jos siihen sitten ottaisi vielä pyörät takakanteen lisäksi niin pelkälle laatikolle kertyisi painoa 20Kg. Vaiko onko tuommoinen ihan tavallinen loota riittävä ja kuinka tarpeellisia nuo pyörät sitten olisivat? Ainakin kelluvassa mallissa luulisi olevan tarpeen sille kertyvän painon takia.
I know nothing about anything.
absqua
18.10.2007 16:41:07
Noniin, voin kai virallisesti klubiin liittyä, kun kotiin rantautui Ampeg SVT-2 Pro ja 410HE.

Arsenaalista puuttuukin sitten vaan enään kunnon laatikko vahvistimelle ja monien kehujen takia olen sitten päätymässä Transit Casen lootaan. Ainoat asiat tässä vain sitten mietityttää että onko tarpeen hommata tälläinen 6 unitin "kelluva" mallinen laatikko (7mm vaneria ulkokuori, 30mm vaahtomuvia välissä, 7mm sisäkuori) jos siihen sitten ottaisi vielä pyörät takakanteen lisäksi niin pelkälle laatikolle kertyisi painoa 20Kg. Vaiko onko tuommoinen ihan tavallinen loota riittävä ja kuinka tarpeellisia nuo pyörät sitten olisivat? Ainakin kelluvassa mallissa luulisi olevan tarpeen sille kertyvän painon takia.

Tuo nuppi painaa joka tapauksessa niin paljon että pyörät ovat kannattava investointi.
Sinuna valitsisin kelluvan räkin, mikäli tiedossa on yhtään enemmän roudausta.

Treenikämpällä lojumiseen ja satunnaiseen keikkailuun riittää mikä tahansa suojaava laatikko ilman pyöriä.

Onko sinulla muita kaappeja kuin HE? Sehän on 8ohminen ja nuppiin periaatteessa voi suositusten mukaan kytkeä vain 4 tai 2ohmin kuorman.
KitaraKingi
18.10.2007 17:07:22
Tuo nuppi painaa joka tapauksessa niin paljon että pyörät ovat kannattava investointi.
Sinuna valitsisin kelluvan räkin, mikäli tiedossa on yhtään enemmän roudausta.

Treenikämpällä lojumiseen ja satunnaiseen keikkailuun riittää mikä tahansa suojaava laatikko ilman pyöriä.

Onko sinulla muita kaappeja kuin HE? Sehän on 8ohminen ja nuppiin periaatteessa voi suositusten mukaan kytkeä vain 4 tai 2ohmin kuorman.

Niin, nuita pyöriä kyllä jäi kaipaamaan vahvistinta siirtäessä jo sen omalla painolla eikä matkakaan vielä ollut pitkä... Lähinnä vain mietin jos jollain olisi käytännön kokemuksia nuista kelluvista laatikoista. Ovatko lisäpainon (ja hinnan) arvoisia. Pyörät taitaa ainakin olla pakkohankinta, kun laatikon painon kanssa vahvistin ei ilman pyöriä yhden miehen voimilla kauas liiku.

Ei ole enään kaveria 410HE:lle, kun lähetin Gallien Kruegerin uuteen kotiin vahvistinhankintojen jälkeen. Varmistin kuitenkin asian maahantuojalta ja sanoivat että 4Ohmin säädöllä vahvistin kestää hyvin 8Ohmin kaiutinkuorman, vaikka suositus olisikin että vastukset menisivät tasan. Sitten jos kaiutinkuorma menee alle vahvistimen kuorman niin silloin saa käyntisavut pihalle. Tämä siis maahantuojan lausunto.
jars
18.10.2007 17:33:37

Varmistin kuitenkin asian maahantuojalta ja sanoivat että 4Ohmin säädöllä vahvistin kestää hyvin 8Ohmin kaiutinkuorman, vaikka suositus olisikin että vastukset menisivät tasan. Sitten jos kaiutinkuorma menee alle vahvistimen kuorman niin silloin saa käyntisavut pihalle. Tämä siis maahantuojan lausunto.

Itse en kokeilisi putkivahvistimen kestävyyttä tällä metodilla. Muut saa sotia taas kerran tämän asian teorian läpi.
se on jännä.
KitaraKingi
18.10.2007 17:58:50
Itse en kokeilisi putkivahvistimen kestävyyttä tällä metodilla. Muut saa sotia taas kerran tämän asian teorian läpi.

En minä kyllä tiiä mitä sotimista siinä on. Jos kerran setä maahantuojalla niin sanoo, tuskin haluavat ottaa vahvistimien käryämisiä omalle vastuulleen. Ohjekirjastakin löytyi kohta "Always keep speaker impedance at or above the rated load."
jars
18.10.2007 18:12:16

En minä kyllä tiiä mitä sotimista siinä on. Jos kerran setä maahantuojalla niin sanoo, tuskin haluavat ottaa vahvistimien käryämisiä omalle vastuulleen. Ohjekirjastakin löytyi kohta "Always keep speaker impedance at or above the rated load."

Jos näin, niin minkä takia siellä ylipäätään on kytkin 2:lle tai 4:lle ohmille? Mutta enpä minä tästä väittelemään ala, viisaammat ovat minulle kertoneet että älä tee näin. Ehkä se pelittää ihan hyvin.
se on jännä.
KitaraKingi
18.10.2007 18:16:15
Jos näin, niin minkä takia siellä ylipäätään on kytkin 2:lle tai 4:lle ohmille? Mutta enpä minä tästä väittelemään ala, viisaammat ovat minulle kertoneet että älä tee näin. Ehkä se pelittää ihan hyvin.

2x8ohm ämyrit = 4ohmia. 4x8ohm ämyrit = 2ohmia. Eli siksi että siihen voi tarvittaessa kytkeä 2 rantasaunaa tai 4x8ohmin ämyrit.
jars
18.10.2007 18:34:49

2x8ohm ämyrit = 4ohmia. 4x8ohm ämyrit = 2ohmia. Eli siksi että siihen voi tarvittaessa kytkeä 2 rantasaunaa tai 4x8ohmin ämyrit.

Siis nojaten tähän "Always keep speaker impedance at or above the rated load." eikö tuota "2x8ohm ämyrit = 4ohmia" kuormaakin voisi ajella se kytkin 2 ohmin asennossa joten miksi kytkintä lainkaan? Olikohan tarpeeksi epäselvää...
se on jännä.
KitaraKingi
18.10.2007 18:44:38
Siis nojaten tähän "Always keep speaker impedance at or above the rated load." eikö tuota "2x8ohm ämyrit = 4ohmia" kuormaakin voisi ajella se kytkin 2 ohmin asennossa joten miksi kytkintä lainkaan? Olikohan tarpeeksi epäselvää...

Nyt kyllä yrität etsiä jotain vikaa vaikka väkisin... Kuten aikaisemmin mainitsinkin (itseasiassa ensimmäisessä viestissä koskien "Beginning of the grea ohm wars") kaiuttimien vastus voi olla suurempi kuin vahvistimen, mutta suositus on että ne menisivät tasan. Ja käsittääkseni vartiskin silloin kun kaiuttimia alkaa olla isompi määrä ja volumea laitetaan kunnolla kehiin, niin silloin vastukset pitäisi mennä tasan.
okabass
19.10.2007 00:08:45 (muokattu 19.10.2007 01:14:13)
Varmistin kuitenkin asian maahantuojalta ja sanoivat että 4Ohmin säädöllä vahvistin kestää hyvin 8Ohmin kaiutinkuorman, vaikka suositus olisikin että vastukset menisivät tasan. Sitten jos kaiutinkuorma menee alle vahvistimen kuorman niin silloin saa käyntisavut pihalle. Tämä siis maahantuojan lausunto.

MOI

Olkoon vaikka paavin lausunto. ;)

_Transistorikoneessa_ on noin. Putkikoneessa (etenkin SVT-tyyppisissä) asia on päinvastoin. Pienempi kaiutinimpedanssi on vähemmän vahingollinen kuin isompi impedanssi. Siinä putket vain kuluvat nopeammin ja tod. näk. saadaan vähemmän tehoa.

SVT:ssä ajetaan 6550 putkia speksien ylärajoilla. Jos kytketään isompi kaiutinimpedanssi, niin jännite putkien anodeilla nousee. Se on ns. herran hallussa, missä vaiheessa tapahtuu läpilyönti putkissa ja/tai päätemuuntajassa. Jos päätettä vielä säröytetään reilusti (kanttiaalto) tilanne pahenee entisestään. Siinä voi lisäksi syntyä hallitsematonta värähtelyä ja induktiivisiä jännitepiikkejä.

Eli useissa kitarakoneissa (joissa putkia ei ajeta speksien ylärajoilla) voi todennäköisesti käyttää 50% (ehkä jopa 100%) väärää sovitusta. Mutta SVT-tyyppisissä (= isoissa putkikoneissa) ei kannata urheilla käyttämällä väärää kaiutinkuormaa.

http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=125620

http://www.talkbass.com/forum/showpost.php?p=1427962&postcount=11
http://www.talkbass.com/forum/showpost.php?p=1429179&postcount=13

Tuolla viestit 11 ja 13 sisältävät oikeaa tietoa asiasta. Psycho Bass Guy ja Jerrold Tiers
Ceterum censeo moderator esse delendam
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)