gemisti 01.10.2007 00:09:39 (muokattu 01.10.2007 00:10:25) | |
---|
Auttakkee tyhmää! Löysin philipsin putkiradion. se oli paskana iha tosissaa :( Sisältä paljastui kuitennii läjä putkia, ja yks kappale oli aivan kuin kaikki ECC putket, mutta kyljäeesä luki ECC85. OK. Kertokaa, onko tälläinen kovinkin yleinen? uskaltaako tätä edes koittaa omassa laitteessa? olenko idiootti? olen puhunut. http://www.duncanamps.com/tdsl/show.php?des=ECC85 muuten kai voisi toimiakin, mutta hehku on kytketty 4 -> 5 kun taas ECC83-putkissa hehku on 9 -> 4,5 pinneihin, eli hehku ei vaan hehku.. |
SirElwood 01.10.2007 01:18:51 (muokattu 01.10.2007 01:19:50) | |
---|
Oon antanu itseni ymmärtää että ECC85 ei kyllä oo kitaravahvistimia varten. Radioissa niitä näkee, mutta ECC83, ECC81, 5751 ja ECC82 on yleisimmät etuasteputket ja ne toimii kaikki toistensa tilalla. Näinpä tuo on. Mutta kyllä tuolla putkella audiotaajuuksiakin vahvistaa. Kuinka hyvin, tuskin kovinkaan. Ainakaan kitarakäytössä. muuten kai voisi toimiakin, mutta hehku on kytketty 4 -> 5 kun taas ECC83-putkissa hehku on 9 -> 4,5 pinneihin, eli hehku ei vaan hehku.. Niimmuuten onkin. Katoinpa ite huolimattomasti. |
sihvoh 01.10.2007 20:01:56 (muokattu 01.10.2007 20:12:24) | |
---|
muuten kai voisi toimiakin, mutta hehku on kytketty 4 -> 5 kun taas ECC83-putkissa hehku on 9 -> 4,5 pinneihin, eli hehku ei vaan hehku.. EDIT: TÄYTYY LISÄTÄ, ETTÄ ÄLÄ SITTENKÄÄN KOKEILE JOS ET IHAN VARMASTI TIEDÄ MITÄ TEET. Oma testi oli noilla venäläisillä toimi OK, mutta ensin mittasin ettei tule mitään oikosulkuja tai sisäisiä kytkentöjä. En ole ihan varma ECC85 putkesta!!! Tuo pinni 9 on shield = häiriösuoja putken sisällä ja jos se putki on jotenkin riikki voi käydä laitteelle kehnosti... Jos on pakko päästä kokeilemaan, tarkistaa vaan onko vahvistimen hehkut kytketty rinnan, elikkä 4 ja 5 pinnit kytketty yhteen. Sitten vaan vääntää sen ECC85 putken pinnin 4 tai 5 kiinni pinniin 9 ja kokeilee. Kannattaa sitten katsoa, että pinnit menevät oikeisiin reikiin. Itse hommasin kerran noita Venäläisiä mukamas 12AX7 putkia, mutta niissä on sama ongelma. Tyyppimerkintä 6N2P tai 6N2P-EV. Elikkä jos joku joskus myy näitä ECC83/12AX7 yhteensopivina, niin nehän eivät sitä ole täysin... EDIT: Lisätään vielä, että datalehden mukaan tuo käy myös AF (Audio Frequency) vahvistimena... Vahvistus on 55 (ECC83 = 100) I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Lead_Zeppelin 01.10.2007 21:10:32 | |
---|
TÄYTYY LISÄTÄ, ETTÄ ÄLÄ SITTENKÄÄN KOKEILE JOS ET IHAN VARMASTI TIEDÄ MITÄ TEET. Vastustan eläinkokeita, vielä enemmän että tappaisin/rääkkäisin rakkaan voxini jollaki ikälopulla philipsillä :D njoo antaapi olla. ehjältä se putki kuitennii vaikuttaa. jos jollaki on kiinnostusta nii saa jos maksaa postimaksut. Kiitoksia kuitennii vastauksista. on musiikkia.on parempaa musiikkia ja sitten on led zeppeliniä. |
psalmat 02.10.2007 20:18:41 | |
---|
08. JJ ECC803S 09. JJ ECC83S Parissa paikkaa netissä (en muista missä, mutta jompikumpi putkista oli kyseessä ) olen lukenut että jompikumpi putkista ei sopisi combo-vahvistimiin, onko jutussa mitään perää ja jos ei sovi niin miksi ja kumpi? |
slerbis 02.10.2007 20:29:12 (muokattu 02.10.2007 20:30:26) | |
---|
Parissa paikkaa netissä (en muista missä, mutta jompikumpi putkista oli kyseessä ) olen lukenut että jompikumpi putkista ei sopisi combo-vahvistimiin, onko jutussa mitään perää ja jos ei sovi niin miksi ja kumpi? Mistähän se putki voi tietää, onko se combossa vai nupissa? ;) Kyllä ne molemmat toimii. Eipä ainakaan täällä ole vielä kumpikaan vahvistinta, comboa tahi nuppia, hajoittanut.. edit. ylim. pilkku pois A tergo in bona nates |
SirElwood 02.10.2007 20:35:26 | |
---|
Parissa paikkaa netissä (en muista missä, mutta jompikumpi putkista oli kyseessä ) olen lukenut että jompikumpi putkista ei sopisi combo-vahvistimiin, onko jutussa mitään perää ja jos ei sovi niin miksi ja kumpi? Netissä on kyllä kaikenlaista hassua juttua. Jotain Etuasteputkivertailuakin. Mitä lie nykynuorten hömpötyksiä. =D |
psalmat 02.10.2007 22:55:02 (muokattu 02.10.2007 22:56:30) | |
---|
e: ei mitään. |
Lead_Zeppelin 03.10.2007 21:29:02 | |
---|
JJ EEC803s Rakenteesta johtuen putki voi tulla vaikeissa olosuhteissa herkemmin mikrofoniseksi kuin monety muut ECC83/12AX7 putket. Siispä Classic 30 yms vahvistimiin en suosittele näitä putkia, muutoin suosittelen ehdottomasti kokeilemaan! noin siellä uraltonella sanotaan. on musiikkia.on parempaa musiikkia ja sitten on led zeppeliniä. |
Lead_Zeppelin 09.10.2007 21:21:55 | |
---|
Kertokaahan mulle vähän mesan 12ax7:sta. Ilmeisesti uudelleen leimattu..vai.. hngh. sori en tiiä mitään, sikspä kysyn :) on musiikkia.on parempaa musiikkia ja sitten on led zeppeliniä. |
Kertokaahan mulle vähän mesan 12ax7:sta. Ilmeisesti uudelleen leimattu..vai.. hngh. sori en tiiä mitään, sikspä kysyn :) Mesat on uudelleen leimattuja Kiinan ja Venäjän putkia. Halvemmalla pääsee, kun ostaa muun merkkisiä. |
Lead_Zeppelin 31.12.2007 18:36:04 (muokattu 31.12.2007 19:52:49) | |
---|
Sairaaseen mieleeni on porautunut että on saatava telefunkenin etuset. noh vähän vaikeampi juttu sitten olikin etsiä niitä, mutta eräs hieno mies suositteli minulle "RFT":n putkia etuseen. joo no omiin korviini ei ole vielä kantautunut hyvää saati huonoa kyseisestä merkistä. Voisiko joku pitää kädestä kiinni ja kertoa? :> ja päätteeseen Sovtekin EL84M. Hyvää uutta vuotta vaan kaikille! on musiikkia.on parempaa musiikkia ja sitten on led zeppeliniä. |
sihvoh 01.01.2008 20:30:27 (muokattu 04.01.2008 02:24:43) | |
---|
...eräs hieno mies suositteli minulle "RFT":n putkia etuseen. joo no omiin korviini ei ole vielä kantautunut hyvää saati huonoa kyseisestä merkistä. Voisiko joku pitää kädestä kiinni ja kertoa? No mulla on aika montaa merkkiä ECC83 / 12AX7 putkia ja myös RFT merkkisinä. Nuo ovat siis DDR tuotantoa ja kyseinen tehdas teki putkia myös muilla ja niitä voi ostaa myös esimerkiksi Siemens, Brimar ja Telefunken merkkisinä. On hyvä putki esimerkiksi Marshallin etuseksi. Mullard on se alkuperäinen Marshall putki, mutta jossain vaiheessa käytettiin käsittääkseni myös Tungsram merkkisiä Unkarissa tehtyjä halvempia, mutta erittäin hyviä putkia. Hyviä merkkejä satunnaisessa järjestyksessä: (omasta mielestäni) Mullard, Telefunken, Philips, Siemens, Tungsram, Mazda, RFT, VALVO, RCA, GE, RT + muut mainitsemattomat Halvallahan RFT ei tänä päivänä NOS (New Old Stock) kunnossa lähde, mutta sanotaan että noin. 30 EUR + postikulut n. 10 EUR voi esim. eBayn kautta saada. Kaikkia noita on tullut kokeiltua ja omat suosikit on sitten: - Mazda, Philips, Tungsram ja RFT Netissähän on meikäläisen "havaintojen" lisäksi kyllä erilaisia testejäkin, joista voit vilkaista vaikkapa seuraavaa: http://www.watfordvalves.com/reports.asp I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars... |
Lead_Zeppelin 01.01.2008 22:14:38 | |
---|
Kiitos!!! tämä oli tarpeeseen :) on musiikkia.on parempaa musiikkia ja sitten on led zeppeliniä. |
juzzz 26.02.2008 18:34:19 | |
---|
Kaivelin mun JCM-900:sen putket esille ja etuasteesta löytyi marshallin leimoilla varustettuja putkia. Onko noista mitään tietoa mitä ovat? Niin, yhden putken kohdalla oli tussilla piirretty D-kirjain. Mitään hajua tuon tarkoituksesta? Kiitti jo etukäteen:) |
Shredator 21.01.2021 09:35:04 | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
mopar 21.01.2021 20:07:04 | |
---|
Shredator: Hyvä vertailu Pete Thornilta. Kuuletteko erot: https://youtu.be/HEC2Zvz-0G8 Kyllähän noissa eroja kuului, mutta nämä Peten marsussa ja miten sitte homma toimii omassa vahvistimessa niin se on eri juttu. Eli jos nuo pienet erot kiinnostaa niin kai ne on ite kokeiltava siinä omassa koneessa. Mutta ihan mielenkiintoinen video kyllä. I'm so broke I can't pay attention |