eaglhart 09.10.2007 12:50:24 | |
---|
I've got a problem, folks! Omistan Tokain Les Paul -kitaran, mutta kuinka tunnistan tarkemmin mikä malli on kyseessä? Olen etsinyt netistä, kahlannut läpi www.tokairegistry.com -sivuston yms. mutta en ole saanut selville muuta kuin että sarjanumeron (9203496) perusteella kitarani on valmistettu vuonna 1992 ja on käsittääkseni Japanissa tehty. Tuolta sivustolta kun puuttuu jostain syystä lähes kaikki tiedot 1990-94 valmistetuista Tokaista, joten sen vuoksi sieltäkään ei apuja löytynyt.. Keppi on musta, bodyn reunoissa kiertää1 leveämpi ja 3 ohuempaa luunväristä raitaa. Metalliosat ovat kullanväriset, mikit koteloidut, 4 säätönupikkaa, suorakaiteen muotoiset helmiäisotelautamerkinnät, toffeenruskea mikinvalintakytkin. Lavassa viritinten välissä helmiäisupotus, mitenkähän sitä kuvailisi.. siinä on tavallaan kaksi kapeaa kolmiota pystyssä ylhäällä, sitten välissä kaksi lähes vaaka-asennossa (hieman vinottain) toisen kärki osoittaa vasemmalle, toisen oikealle, ja sitten alla taas kaksi kapeaa kolmiota, kärjet alaspäin.. Liimakaula. Bodyssa musta pleksi joka tulee kahdella ruuvilla kiinni, sellainen kuin les pauleissa yleensäkin, eli ei ole bodyssa kiinni vaan hieman kohollaan. Pleksissä on 4 kerrosta: musta, valkoinen, musta, valkoinen. Eli se on päältä musta, alta valkoinen ja reunasta raidallinen. Voin lähettää kuvia kitarasta sähköpostilla jos joku arvelee osaavansa tunnistaa tämän kyseisen soittopelin.. |
StJerky 09.10.2007 12:52:46 | |
---|
Laita kuva tänne omaksi kuvaksi, niin ei tarvitse mailailla. |
Ze Kink 09.10.2007 13:04:48 | |
---|
Joku LC-sarjalainen tuo on selvästi, vaikea sanoa enempää noilla tiedoilla. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Jimi 09.10.2007 13:10:32 | |
---|
Joku LC-sarjalainen tuo on selvästi, vaikea sanoa enempää noilla tiedoilla. Miten tuosta tunnisti, että juuri lc miksei ls? www.mikseri.net/blessedbeauty |
fox 09.10.2007 13:14:36 | |
---|
Miten tuosta tunnisti, että juuri lc miksei ls? Lue ylempää, otelautamerkkeinä blokit, ei trapetsoidit.. ;) |
joukov 09.10.2007 13:22:08 | |
---|
Ota mikit pois ja kurkkaa jos koloissa olisi merkintää. Myös mikeistä voi ehkä päätellä jotain mikäli niiden pohjassa on merkintöjä. Linkitä kuvat tänne foorumille. Eikö myyjä osannut kertoa mitä myi vai unohditko kysyä? Hey! Ho! Let's Go |
Lue ylempää, otelautamerkkeinä blokit, ei trapetsoidit.. ;) ..sekä "split diamond" -tyyppinen logo lavassa, multiply -bindaus rungossa, kullanvärinen hardware = custom |
Jimi 09.10.2007 13:36:14 | |
---|
hitto ootte pro! :D www.mikseri.net/blessedbeauty |
p130 09.10.2007 14:05:10 (muokattu 09.10.2007 14:30:18) | |
---|
LC-jotain kuten jo sanottiin. Minultakin löytyy sarjanumeron perusteella vuodelle '92 sijoittuva Love Rock Custom. Mitään mallimerkintöjä tms. siitä ei löydy mistään. Kuitenkin erittäin uskollinen esikuvalleen, esimerkiksi fret-edge binding löytyy poiketen varmaankin 99 prosentista LP-kopioista, myös (suurimmasta) osasta Tokain tuotantoa. fret-edge binding selviää tämän sivun lopusta: http://www.cosmikdebris.co.uk/grecopics.htm edit: kirjoitusvirhe Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
eaglhart 09.10.2007 14:28:21 | |
---|
Ota mikit pois ja kurkkaa jos koloissa olisi merkintää. Myös mikeistä voi ehkä päätellä jotain mikäli niiden pohjassa on merkintöjä. Linkitä kuvat tänne foorumille. Eikö myyjä osannut kertoa mitä myi vai unohditko kysyä? Pitääpä tehdä tuo tarkistus mikkien alta. Laitan vaikka omaksi kuvaksi kuvan kun saan otettua. Tuo kitara on ollu mulla vuosia ja alunperin se on ostettu mun bändille, jossa soitin itse bassoa. Sitten bändin hajotessa lunastin sen itselleni, eikä ole tarkempaa tietoa mallista. Nyt kiinnostais tietää... Fret-edge binding tuosta todella myös löytyy. |
eaglhart 09.10.2007 16:32:14 | |
---|
Ei ollu mikkien alla mitään infoa. Yritän saada sen kuvan tänne... |
Illu 09.10.2007 20:55:26 | |
---|
Ei ollu mikkien alla mitään infoa. Yritän saada sen kuvan tänne... Ei noissa uudemmissa enää mitään mikkein alla ole. Ps. Kuva ois kiva. Virhe! Tyhjänpäiväinen tai liian lyhyt kirjoitus! |
eaglhart 13.10.2007 12:03:20 | |
---|
Nonnih! Nyt on omissa kuvissani 3 kuvaa Tokaista, joten käykäähän salapoliisit työhön niin saadaan tämän kepin tarkempi malli kenties selvitettyä! |
_Petri_ 13.10.2007 15:04:00 | |
---|
Ei noissa uudemmissa enää mitään mikkein alla ole. On muuten. Ainakin omassa LS-75Q:ssani vuosimallia 1998 on mallimerkintä kaulamikin alla. |
Explorer 13.10.2007 15:16:51 | |
---|
On muuten. Ainakin omassa LS-75Q:ssani vuosimallia 1998 on mallimerkintä kaulamikin alla. Kai se riippuu siitä miten määritellään "uudempi". Mulla oli vm.2005 LC jossa ei merkintää ollut. |
_Petri_ 13.10.2007 16:54:25 | |
---|
Kai se riippuu siitä miten määritellään "uudempi". Mulla oli vm.2005 LC jossa ei merkintää ollut. Juuh, mutta aloittajan kepakko on vuosimallia 1992. |
tuomittu 13.10.2007 21:16:35 (muokattu 13.10.2007 21:16:44) | |
---|
Kai se riippuu siitä miten määritellään "uudempi". Mulla oli vm.2005 LC jossa ei merkintää ollut. Hmm, itsellä on vm. 2004, mahtaakohan siellä olla. En oo kurkannut. Mutta jos herra Lev-Nesher harmistuu mallimerkinnän puutteesta, niin otan kitaran ilomielin vastaan. Ilmaiseksi toki. Höhö. I broke my G-string while fingering a minor. |
Illu 13.10.2007 21:39:55 | |
---|
On muuten. Ainakin omassa LS-75Q:ssani vuosimallia 1998 on mallimerkintä kaulamikin alla. Katos vaan, eli ilmeisesti joissain sitten kuitenkin on. Ota näistä japanialaisista nyt sitten selvää... Kai se riippuu siitä miten määritellään "uudempi". Mulla oli vm.2005 LC jossa ei merkintää ollut. Juuh, mutta aloittajan kepakko on vuosimallia 1992. Ja allekirjoittaneella -85, jossa siinäkään ei ole mitään merkintöjä mikkien alla. Virhe! Tyhjänpäiväinen tai liian lyhyt kirjoitus! |
eaglhart 13.10.2007 22:17:44 | |
---|
Hmm, itsellä on vm. 2004, mahtaakohan siellä olla. En oo kurkannut. Mutta jos herra Lev-Nesher harmistuu mallimerkinnän puutteesta, niin otan kitaran ilomielin vastaan. Ilmaiseksi toki. Höhö. No eipä tuo ihan ilmaiseksi lähde, sopivalla hinnalla saattaa lähteäkin. Onkos sitä muuten tullut hebreaa opiskeltua kun noin sujuvasti taittui tuon avatarin sisältämä teksti suomeksi? |
tuomittu 13.10.2007 23:22:31 | |
---|
No eipä tuo ihan ilmaiseksi lähde Kirottua! Onkos sitä muuten tullut hebreaa opiskeltua kun noin sujuvasti taittui tuon avatarin sisältämä teksti suomeksi? Jeespoks, alkeet on (joten kuten) hallussa. Tuo toinen sana piti kyllä luntata sanakirjasta... I broke my G-string while fingering a minor. |