Aihe: Tech 21 Trademark 60
1 2 3 4
-Cale
08.10.2007 20:59:52
Olen harkinnut myös kyseisen vahvarin ostoa, mutta tulin pohtineeksi että pitäisikö varmuuden vuoksi hommata 120:nen ajatellen mahd. jammailua muiden soittajien kanssa, vai riittääkö hönkä tuossa 60:sessä rankemmankin rockin parissa? Onko muuten tuo vahvistinosa sama molemmissa, mutta toisessa vaan enemmän tehoa? Ääninäytteitä kun ei ollut 120:sestä erikseen Tech 21:sen sivuilla.
Detox
09.10.2007 22:40:18

Onkos kellään kokemuksia kuinka hyvin toi ottaa vastaan mallintavia vehkeitä? Ilmeisesti efektiluupissa kannattaisi niitä käyttää? Entäs vahvarin buustaaminen säröpedaalilla (ts-9/ds1:nen )? Itselläni tuo on joskus useamman vuoden sitten ollut ja silloin minulle jäi kuva ettei se kovin hyvin ainakaan Korgin ax1500:sen kanssa pelannut, tai sitten en vaan osannut käyttää kunnolla. -Salamanteri-

Itsellä on tuo vahvistin toiminut musaan kuin musaan. Siitä irtoaa puhtaat ja säröt kaikkeen musaan. Joskus käytin Dod FX40B EQta tiukentamaan saundia mutta huomasin että kun vahvarilla soittelee kovempaa ei sitä ekkua tarvinnut lainkaan. Kun ostin Maxon 808:n niin tulipa sitäkin kokeiltua tuon kanssa ja toimihan sekin, todellakin. Ahtojuntta-mättö-osasto lähti helposti.

Ei voi kuin suositella tuota vahvaria!
Mesa 4 Life!
Sälski
09.10.2007 23:21:04

Olen harkinnut myös kyseisen vahvarin ostoa, mutta tulin pohtineeksi että pitäisikö varmuuden vuoksi hommata 120:nen ajatellen mahd. jammailua muiden soittajien kanssa, vai riittääkö hönkä tuossa 60:sessä rankemmankin rockin parissa? Onko muuten tuo vahvistinosa sama molemmissa, mutta toisessa vaan enemmän tehoa? Ääninäytteitä kun ei ollut 120:sestä erikseen Tech 21:sen sivuilla.

Koulun harjoittelu tiloissa on juuri tuollainen, ja sillä irtoaa paremminkin kuin hyvin esim Metallica. Mutta tietty toi 120 on ehkä munakkaampi ratkaisu.
''Why dont you make 10 louder?'' ...These go to eleven...
Ziggy Bubba
09.10.2007 23:26:49

Mutta tietty toi 120 on ehkä munakkaampi ratkaisu.

En tiedä mistä johtuu, mutta mun korvaan tuo 120w vehje ei, syystä tai toisesta, kuulostanut ollenkaan niin hyvälle kuin nuo pienemmät. Entisellä treeniksellä noita oli kaksin kappalein, mutta särösoundia vaivasi ikävästi mutaisuus ja yleinen "tumppuus". Jopa V-Amppi PA:han soundasi reilusti paremmalta. Noita 30-wattisista olen kyllä tykännyt kovastikin - mistä mahtaa ero johtua, kertokoon ken tietää.
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
Detox
09.10.2007 23:59:58

En tiedä mistä johtuu, mutta mun korvaan tuo 120w vehje ei, syystä tai toisesta, kuulostanut ollenkaan niin hyvälle kuin nuo pienemmät. Entisellä treeniksellä noita oli kaksin kappalein, mutta särösoundia vaivasi ikävästi mutaisuus ja yleinen "tumppuus". Jopa V-Amppi PA:han soundasi reilusti paremmalta. Noita 30-wattisista olen kyllä tykännyt kovastikin - mistä mahtaa ero johtua, kertokoon ken tietää.

Mä en ole kokeillut mitään muita kun tuota TM60:stä mutta kyllähän tuohon "tummpuiseen saundiin" vaikuttaa myös oleellisesti soittajan lisäksi kitara sekä mikit (ja jopa jossain määrin kielet).

TM60 on hyvä ja monipuolinen vahvari. Käsittääkseni tuo "isoveli" (TM120, jota ei edes enää valmisteta) ei ole edes sama vahvistin vaan uudenlainen tehokkaampi laite. Kyseessä ei siis ole sama vahvari, jossa on vaan enemmän tehoa. En osaa sen kummemmin kommentoida tuota kun ei ole siitä kokemusta.
Mesa 4 Life!
Spiral
22.05.2008 13:17:23

Tilasinpa itsekin tuon TM-60:sen.
Huomenna pitäisi ilmestyä, ja nyt jännittää.
Rakoni
22.05.2008 13:27:27
mutta ei taida mättö hevi taipua sen kanssa? :)

Kyllä se aika ohuelta kuulostaa mättötavarassa.
Lottohevi on paskimmillaankin parasta
hiivatti
22.05.2008 13:47:25
Tilasinpa itsekin tuon TM-60:sen.
Huomenna pitäisi ilmestyä, ja nyt jännittää.

Taisit ehtiä tuohon Beatmanin poistotarjoukseen?
Spiral
22.05.2008 14:10:56

Taisit ehtiä tuohon Beatmanin poistotarjoukseen?

Jep, vaikka yön yli mietin.
Ozz86
23.05.2008 19:55:15
Luultavasti tyhmä kysymys, mutta kun ei ole aiemmin efektilenkkien kanssa tekemisissä tarvinnut olla niin kysyn silti.

Eli, hommasin tuommosen TM60:n ja tykkään kovasti. Nurkista löytyy myös Zoomin G2-pedaali, ja mietin että pitäisikö se tyrkätä kitaran ja vahvistimen väliin vai efektilenkkiin? Ja tarvitseeko efektilenkkiin useamman piuhan, eli efektilenkki ulos -> Zoom -> efektilenkki return?
"Helvetti kun tämä on sattunut nimittäin... Tämä mennee nyt ihan munilleen koko touhu!" -Martti Waris, Eläkeläiset
Evilson
23.05.2008 20:49:02
Luultavasti tyhmä kysymys, mutta kun ei ole aiemmin efektilenkkien kanssa tekemisissä tarvinnut olla niin kysyn silti.

Eli, hommasin tuommosen TM60:n ja tykkään kovasti. Nurkista löytyy myös Zoomin G2-pedaali, ja mietin että pitäisikö se tyrkätä kitaran ja vahvistimen väliin vai efektilenkkiin? Ja tarvitseeko efektilenkkiin useamman piuhan, eli efektilenkki ulos -> Zoom -> efektilenkki return?

Luulisin että se sopii efektilenkkiin tai kitaran ja vahvistimen väliin molempiin, kannattaa testata itse kummassa soundaa paremmalta.

Etuastehan tuo ei kuitenkaan ole? Etuasteet laitetaan yleensä pelkästään efektilenkin returniin, näin ainakin käytin V-amp II:sta TM10:n kanssa, ja toimi hyvin.

Niin, ja tarvii kaksi piuhaa jos laitat efektilenkkiin.
Sieni-mänty symbioosi harmoniaa edustaa. Mies ei ole mänty vaikka nainen sientä muistuttaa.
Spiral
23.05.2008 21:54:14

näin ainakin käytin V-amp II:sta TM10:n kanssa, ja toimi hyvin.

Minäkin yritin käyttää Vamppia efektilaitteena, mutta alko hillitön kohina aina kun aktivoi efektilenkin. Mites sulla?

Pari videota.
Mikin kautta:
http://www.youtube.com/watch?v=Y378qHjMBD4

Mikki oikealla, direct out vasemmalla.
En kyllä kauheasti pidä tuosta direct outista.
http://www.youtube.com/watch?v=zBKkNieLq-E
Spiral
24.05.2008 00:31:11

Hieman kevyempiä säröjä:
http://www.youtube.com/watch?v=QVHXwIwkslk
Spiral
25.05.2008 13:17:57

Väänsin tuommoisen pienen biisikokeilun tuolla vahvistimella:
http://www.youtube.com/watch?v=KAUdMPCVg9s

En tiiä mitä ovat youtubeen tehneet, mutta ihmeellisesti heittelee nuo volumet.
Evilson
25.05.2008 14:18:23
Minäkin yritin käyttää Vamppia efektilaitteena, mutta alko hillitön kohina aina kun aktivoi efektilenkin. Mites sulla?

Pari videota.
Mikin kautta:
http://www.youtube.com/watch?v=Y378qHjMBD4

Mikki oikealla, direct out vasemmalla.
En kyllä kauheasti pidä tuosta direct outista.
http://www.youtube.com/watch?v=zBKkNieLq-E

Niin, siis käytin Vamppia etuasteena. Laitoin sen pelkästään Efektilenkin returniin, jolloin se toimii etuasteena, ja käyttää TM10:n päätettä ja kaijutinta. On kokeiltu myös kitaran ja vahvistimen (inputin) välissä jolloin lopputulos oli kyllä aivan kamala :D.
Sieni-mänty symbioosi harmoniaa edustaa. Mies ei ole mänty vaikka nainen sientä muistuttaa.
-Cale
14.08.2008 16:14:06
Kuinka TM60 toimii kotisoittelussa pienillä volilla? Onko master volume toteutettu hyvin ettei puolen millin pyöräytyksellä meteli käy jo sietämättömäksi (muille asukkaille)? Edition Tubea vaivaa tuo ongelma.
Spiral
14.08.2008 17:41:18

Kuinka TM60 toimii kotisoittelussa pienillä volilla?

Tää on yksi tämän vahvistimen parhaista puolista. Toimii kyllä älyttömän hyvin kotivoluumeilla.

Esim. nämä on äänitetty mikillä kerrrostalovolumella:
http://www.youtube.com/watch?v=N-gSDdLhp_c
http://www.youtube.com/watch?v=pYl8b5uSpTg
-Cale
14.08.2008 17:58:24
Hyvinhän se näyttää toimivan, parempaa putkisaundia on kotivolilla vaikea saada. Olen kuullut/lukenut että Techin sivuilla olevat ääninäytteet laitteesta on hieman kyseenalaiset, jotkut kehuvat näytteiden saundeja paremmiksi kuin itse vahvarin. Pitääkö paikkansa vaiko skeptisten panettelua?
Spiral
14.08.2008 18:27:22

Pitääkö paikkansa vaiko skeptisten panettelua?

Tuosta en osaa sanoa kun en tiedä mitä asetuksia ovat käyttäneet, voipi olla tottakin.

Ite oon tuosta kyllä tykännyt, vaikka osto oli hetken mielijohteessa tehty päätös. Yllätävän monipuolista soundia saa aikaiseksi kahdella kanavalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)