Svensson 08.10.2007 19:17:19 | |
---|
Ostin käytettynä Englin 860 räkkinupin mutta on ollut ongelmaa varsinkin päättärin kanssa. Päättäristä on infernaalinen yläpääsirinä. Kokeilin päätettä myös peaveyn etusella ja silti yläpäässä olis outo "sirinä" jollaista ei ollut velocityssani. Ihmetystä aiheutti myös se että kun käytän vain toista päätevahvistimen kanavaa myös toisesta kanavasta kuuluu hiljaisella kitaran ääni mutta naksahtelevaisempana ja paljon hiljaisempana. Totesin tämän siten että minulla oli erillinen etuaste päätevahvistimen vasemmassa kanavassa kytkettyna ja oikean kanavan volume oli rullattu pois. Äänet kuuluivat myös vastaavasti toisella kanavalla. Tuli mieleen että voisiko kyseessä olla ns. mikrofooninen putki, johon olen joskus törmännyt m.nettiä selatessani. Vahvarissa on etuasteessa kaksi ecc83:sta, päätteessä 3 ec883:sta ja kummallakin päättellä omat neljä el84:jää. Tuli myös mieleen että paljonko nuilla päättärin ec83:silla on käytännössä vaikutusta soundin kannalta? "... mikä toi ibanezin sweeping demon on? minkämoisen saundin siittä saa kuullostaako swipit paremmalta????" Eräs M.nettiläinen |
pekurides 08.10.2007 20:04:29 | |
---|
Onko tuo joku uutuustuote kun ei edes ENGlin sivut moista tunne? Että oikein räkkinuppi... eipä sano sekään mitään. Mulla on erikseen etuaste ja pääteaste ja sitten vielä ihan nuppikin mutta ... onko tuo räkkinuppi sitten räkkiin asennettu kitaranuppi... no,Taitaapi olla kyseessä englin etunen ja pääteyhdistelmä. Ne el84 putket hiukan pienempitehoisia kuin muut mutta ei niistäkään mitään ylimääräistä sirinää pitäisi lähteä ja silloin kun ovat loppu niin volat hiipuu hiukan ja muutenkin saundista tulee ponnettomampi kun alapäät katoavat. Kyllä niillä kaikilla ecc83 putkilla on omat tehtävänsä ja vaikuttavat saundiin. Melkein kannattaisi vaihtaa kaikki putket kun ei nuo el84 edes paljoa kustanna niin ei jää ainakaan vaivamaan asia. ps. sirinää luonnehdittu englin ominaisuudeksi... Tunteella päin vittua. |
Svensson 08.10.2007 21:08:39 | |
---|
Jep, eli kyseessä on jo tuotannosta poistettu malli, mm. Necrophagistin Muhammedilla tälläinen ollut käytössä. http://hangoljra.hu/hirdeteskepek/134_20070924101302_2.jpgVastaava vermes tuossa kuvassa alempana. Voipi olla että ne putket pitää hankkia, ainakin etuasteeseen ja päätteen toiseen kanavaan. Mietin vaan että riittääkö pelkkä putkien vaihto sillä mitä oon englin screameria tyypannyt ja soundclippejä engleistä kuullut ei ne vastaa tolta sirinältään mitenkään tätä. Voisiko tuo ongelma liittyä mitenkään mihinkään muuhun kuluvaan tms. osaan? Voisiko olla mahdollista että Bias olisi säädetty ns. päin persettä tai voisiko väärin säädetty bias aiheuttaa ylimääräistä sirinää? -terveisin nimim. putkivahvarinoobi. "... mikä toi ibanezin sweeping demon on? minkämoisen saundin siittä saa kuullostaako swipit paremmalta????" Eräs M.nettiläinen |
Maiden01 08.10.2007 21:34:15 (muokattu 08.10.2007 21:36:31) | |
---|
Luinpa vituroilleen, pahoittelut. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
päätteessä 3 ec883:sta Mä luulen että noist ainakin yksi osallistuu presencen säätämiseen. Kokeilisin vaihdella sen sirinän rauhoittamiseksi. |
pekurides 09.10.2007 01:10:51 (muokattu 09.10.2007 01:13:04) | |
---|
Jotenkin tuosta kuvasta tulee mieleen etuasteen estetiikan puolesta se e530 etunen (enkä tarkoita sitä ylempää e580 pömpeliä:) ja siinä ainakin sirinää piisasi ihan luonnostaan enemmän kuin tarpeeksi. Itse yhden illan testasin ja kaverilla oli pidemmän aikaa käytössä ja hän oli ruuvannut presencet/treblet melkein nollille asti että pääsi siitä sirinästä eroon. Toinen hommeli voipi olla nuo etusputket, ainakin tung-solin putket ja osittain JJ:t voisivat jeesata jos tuossa nyt kiinni ENGlin leimaamat vanhat röörit . Ainakin elektro-harmonixit tuovat pirusti yläpään kihinää ja vanhetessaan putket menettävät dynamiikkaa ja "saundia" niin silloin tuppaa jäämään enimmäkseen sitä kihinääkin ja munattomuutta jäljelle. Tsekkaa ne putket mitä merkkiä. Melkein pääsääntöisesti uudemmat putket herättävät vaffarin uuteen lentoon. Tunteella päin vittua. |
Svensson 10.10.2007 20:53:02 | |
---|
Tsekkasin noi putket ja näytti siltä että oli vielä alkuperäset sovtekit kiinni. Mietin kuitenki tota että manuaalin mukaan v2 ja v3 putket pitäisi olla 12ax7 selected, ja v1,v4 ja v4 standardit. Pääteputket luonnollisesti mätsätyt. Tuskin toi vahvistin savuja päästää jos heitän joka paikkaan JJ Ecc8s:sät? "... mikä toi ibanezin sweeping demon on? minkämoisen saundin siittä saa kuullostaako swipit paremmalta????" Eräs M.nettiläinen |
Jucciz 10.10.2007 20:56:40 | |
---|
JJ:t ovat keskimääräistä tummempisoundisia putkia, mikä voi olla ENGL:in tapauksessa toivottavaa. Etuasteputkia vaihtamalla et saa mitään rikki, jos vaan heität oikean tyyppistä putkea tilalle, eli just ECC83 tai ECC803. Myös ECC81 tai 5751 voivat olla kokeilemisen arvoisia. Ne käyvät suoraan ECC83:n tilalle. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Vapour 10.10.2007 20:57:02 | |
---|
Tsekkasin noi putket ja näytti siltä että oli vielä alkuperäset sovtekit kiinni. Mietin kuitenki tota että manuaalin mukaan v2 ja v3 putket pitäisi olla 12ax7 selected, ja v1,v4 ja v4 standardit. Pääteputket luonnollisesti mätsätyt. Tuskin toi vahvistin savuja päästää jos heitän joka paikkaan JJ Ecc8s:sät? No, sovtekit on just sitä kihisevää osastoa... JJ:t kait sitten murisee. If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
pekurides 10.10.2007 22:28:52 | |
---|
No, sovtekit on just sitä kihisevää osastoa... JJ:t kait sitten murisee. Näinhän se vähän tuppaa olemaan... JJ:t mielestäni myös aika sivistyneen kuuloiset hiukkasen scuupattuineen keskialueineen mutta hintaluokassaan parasta mitä löytyy. Tung solit ne murisoo! Nuo sovtekit tosiaan ehkä yksiä paskimpia putkia mitä valmistetaan ja jos tosiaan ovat jo useita ja parivuotta lisää vanhoja niin ei ihmekään jos saundaa hiukan surkealta ja todennäköisesti pääteputket vielä kurjemmassa jamassa kun kuluvat nopeammin kuin etuset. Svetalana mulla ainakin toimii parhaiten V1 luukulla ja Tung-solia kun laittaa siihen v2-v3 paikkoihin niin pikkasen saan lisää murinaa ja JJ:t taas käy mihin vaan... (suosittelen myös lämpimästi mullard 12at7 n.o.s ) Pääteputket myös vaikuttaa ihan helvetisti, JJ:ltä löytyy hyviä el84 ja hintakin kohdillaan. ...makuasioitahan nämä , mutta kyllä niillä putkilla saa vaffarin saundia muokattua aika paljonkin. ja sun tilanteessa kaikki putken vaihdot pelkkää parannusta luulen:) Tunteella päin vittua. |
mungiisi 11.10.2007 15:15:11 | |
---|
Minkäshintainen tuo E860 on? Ja mistä päin tuon metsästit? Ebaysta? Stupid Flanders... |
Svensson 11.10.2007 17:02:53 | |
---|
Minkäshintainen tuo E860 on? Ja mistä päin tuon metsästit? Ebaysta? 600 eurollahan tuo lähti saksan ebaysta. Oli tarkoitus englin päättäri ostaa mutta toi lähti niin halvalla että oli pakko huutaa :------D Noista hinnosta oon sen verta selvillä että harmony-centralin foorumilla noita ostoilmotuksia on joskus 1.5 tonnin pintaan ollut. "... mikä toi ibanezin sweeping demon on? minkämoisen saundin siittä saa kuullostaako swipit paremmalta????" Eräs M.nettiläinen |