Aihe: 2 humpparia ja piezo 1 | |
---|---|
![]() 04.10.2007 14:56:44 | |
Päiväätä. Mulla on työn alla kepukka, johon pitäs lykätä pari Bill Lawrencen L500 -humputinta sekä Schallerin piezolla varustettu T-O-M. Ongelmana ei sinänsä ole noiden kytkentä vaan monipuolisen, mutta silti käyttökelpoisen käyttöliittymän teko. Tarkoituksena olisi siis laittaa paljon soundivaihtoehtoja vähillä kytkimillä. Siis vaiheenkääntöjä, yksittäisiä keloja jne. Kitaraan on siis tarkoitus laittaa nuo yllä mainitut mikit, 1 vol & 1 tone sekä 1 mikkikytkin. Potikat voivat olla push/pull (tai push/push) -toimisia ja mikkikytkimenä kiertokytkin. Tosin noita esim. 6-asentoisia nelinapaisia kiertokytkyttimiä ei vissiin vieläkään saa järkevään hintaan mistään? Jos joku tietää jonninlaisen toimivan ratkaisun, otan sen kiitollisna vastaan. Siementä en tarvitse. Muukin aihetta hipova jutustelu on tervetullutta. Häh? | |
![]() 04.10.2007 16:00:47 | |
Hmm, ite en ole soitinrakentaja mutta kitaroinnin opettajallani tais olla yhdessä vaiheessa ainakin semmonen ibanezin prestigesarjan keppi jossa oli kaks humbuckeria ja piezomikki sit siinä tallassa.. Säätönamikoita oli kyllä useampi kappale ja siinä oli kaks jakkipaikkaa sekä niinkun kaks semmosta valitsinta, en tiedä miten se täysin toimi se säätönupikkojen meri, mutta onnea tohon rakentamiseen, soundi oli mitä mahtavin siinä skitassa joten olet luomassa jotain todella hienoa... jatka samaan malliin Kehtasin kommentoida aiheeseen vaikken tiedä oikeasti mitään soitinrakennuksesta, menkööt tuon muun jutustelun piikkiin :) Cry Baby and ask me WHY WHY | |
![]() 04.10.2007 16:04:12 | |
Kaveri rakensi lespan, johon tuli kolme minibuckeria ja pietso. Siinä on pietsolle oma volumepotikka. Aika Spinal Tap minun silmään. Mutta jos omistaja tykkää, niin mikä ettei. Elektroniikan suhteen en ala neuvomaan, olen niiiin käsi noissa hommissa. Perusvolumestakin unohtui viimeksi kolmannen jalan maadoitus:) Ja ihmetys oli suuri kun volume ei toimi... Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee | |
![]() 04.10.2007 21:15:48 | |
Tosin noita esim. 6-asentoisia nelinapaisia kiertokytkyttimiä ei vissiin vieläkään saa järkevään hintaan mistään? http://www.stewmac.com/shop/Electro … ches_and_knobs/Rotary_Switches.html Tuolla suht edullinen. En tiedä paljonko toi normaali lentopostikuljetusoptio maksaa. Ite tullu aina DHL:ällä tilattua. Ite hommasin projektikitaraan tommosen megaswitchin joka toimii kuten PRS rotary switch. http://www.stewmac.com/shop/Electro … tches_and_knobs/2/Megaswitches.html | |
![]() 08.10.2007 15:34:10 | |
Jep jep. Vaikka tämä ei kiinnostakaan muita kuin mua, niin selvennetään ajatuksia hieman: Eli kitaraan lyödään kolme potikkaa ja mikkikytkin. Mikkikytkimeksi 5-asentoinen 4-napainen vipukytkin, jolla olis tarkoitus ottaa humppareista ne PRS:n mukaiset kombinaatiot pihalle. Humppareille 1 vol ja 1 tone, joista vol on nostopotikka ja puolittaa kaulamikin (eli irrottaa toisen kelan piiristä). Piezolle oma volume, joka on myös nostopotikka, jolla taas valitaan piezo->magneettinen. Piezon kanssa käytetään ulkoista etusta, joten ei pattereita kitaraan. Jos joku havaitsee tuossa yllä kirjoitellussa jotain ristiriitaista tai muuten vain hölmöä, niin korjausehdotuksia otetaan vastaan. Mikäli mun alustava räknäilyni on edes sinne päin oikein, pitäs tosta saada 7 eri kombinaatiota magneettisesti + se piezosoundi. Kyllä nuitten pitäisi yhteen kitaraan riittää... Häh? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)