Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki II
1 2 3 4 569 70 71 72 73122 123 124 125 126
ralliolli
08.10.2007 10:46:59
Mä olen Manettin kanssa samaa mieltä. Kun meitä paskoja kitaristeja on näinkin paljon, voisi ralliolli tulla skaboihin mukaan, niin varmasti taso nousisi.

Ei varmasti nousisi, minähän olen susipaska kitaristi. En vaan pidä kovin hyvänä asiana tätä blues-voittoisuutta. Ehkä pitäisi avata uusi ketju asiasta.

Enkä pidä teitä huonoina kitaristeina. Pidän teidän tatsista, fraseerauksenne on moitteetonta, ainoastaan nuottivalinnat särähtävät korvaan. Sekin vain siksi, että samoja nuotteja esitellään samalla tavalla jokaiseen taustaan.
BigPapa
08.10.2007 10:51:19

samoja nuotteja esitellään samalla tavalla jokaiseen taustaan.

Mutta eri kohtiin...
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Kefiiri
08.10.2007 10:55:04
Mistäs sitä nyt uusia nuotteja joka skabaan kukaan keksisi. Sen kerran kun joku keksii, syytetään epävireisistä bendeistä.
Manetti
08.10.2007 11:14:39 (muokattu 08.10.2007 13:42:11)
Ei varmasti nousisi, minähän olen susipaska kitaristi. En vaan pidä kovin hyvänä asiana tätä blues-voittoisuutta.

No ei se mitään, sulla on toi pään aukominen kuitenkin aika hyvin hallussa. Miks helvedissä sun pitää ylipäätään kuunnella näitä skaboja jos täällä soitetaan vääriä ääniä, kuuntele vaikka radioa mieluummin.

Tai perusta itse skabat jossa soitetaan vain oikeita ääniä, (en tosin tiedä mitä ne ovat? ehkä jotain itäkhantien perinnemusaa kurkkulaululla?)

Mahtaakohan nuoriso edes tietää sitä tosiaa että monien todella kovien hevi ja tilukitaristien esikuvat johtavat yhteen ja samaan sylttytehtaaseen: Bluesiin.

Se miksi ne on niin kovia kuin ovat, johtuu armottoman harjoittelun lisäksi siitä, että he ovat ennakkoluulottomasti kuunnelleet kaikenlaista musiikkia.

Mä itse olen jo sen ikäinen, että ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta tulla maailman eikä edes Juupajoen parhaaksi tiluttajaksi tai edes kitaristiksi.

Mä olen musiikilliset kannukseni hankkinut aikaa sitten ja jossain ihan muualla kuin täällä m netin sooloskaboissa, istunut 10 vuotta keikkadösässä noin 100000 kilometrin vuosivauhtia, soittanut studiossa ensimmäisen kerran 17 vuotiaana jne... Ja ehkä tärkeimpänä...kuunnellut nöyränä neuvoja ja ohjeita vanhemmilta muusikoilta.

Tsekkasin huvikseni muutaman arvostetun kitaristin esikuvia:

Dimebag Darrel: mm. countryvaikutteet. (country-western songwriter Jerry Abbott)

Satriani ja Malmsteen: mm. Jimi Hendrix, jonka esikuvina olivat muunmuassa bluesäijät B.B. King, Muddy Waters, Albert King, ja T-Bone Walker.

Steve Vai: mm. Jeff Beck, jonka esikuvina olivat mm. bluesäiät Muddy Waters ja Buddy Guy.

John Petrucci: mm. SRV

Zakk Wyldellä olikin jo sitten melko yllättäviä esikuvia ja vaikuttajia, esim. Led Zeppelin, Elton John. Lynyrd Skynyrd, Allman Brothers, Neil Young, Rolling Stones, Beatles.

Led zeppelin kitaristi Jimmy page on maininnut esikuvikseen mm. Elmore Jamesin ja B.B. Kingin.

Että semmosta.
http://www.youtube.com/watch?v=xZ40kVRvcdk&mode=related&search=
blaekie
08.10.2007 12:09:32

Plussat napsahti Manetille 8)
Nii onkii ...
Lärvätsalo
08.10.2007 12:49:42
Vaikken osallistunutkaan, kuuntelin kaikki läpi. Käsittämättömän hyvät tatsit ihmisillä, tulipa taas mieleen että sormista se saundi lähtee...

Siellä oli niin monta "by the book"-bluessooloa että muutamat härömmät ja ehkei niin teknisesti hyvä soolot erottuivat joukosta. Tuli vaan mieleen tuosta Manetin listasta että nuo kuuluisat kitaristihan eivät ole vain tyytyneet soittamaan samoja juttuja mitä esikuvansa vaan tuoneet mukaan uusia elementtejä, jotka ovat ehkä järkyttäneetkin aikalaisiaan.
Shred my son, shred.
Manetti
08.10.2007 13:22:54 (muokattu 08.10.2007 13:24:09)
Tuli vaan mieleen tuosta Manetin listasta että nuo kuuluisat kitaristihan eivät ole vain tyytyneet soittamaan samoja juttuja mitä esikuvansa vaan tuoneet mukaan uusia elementtejä.

Juu ja ihan hyvä juttuhan se on. Mä kuuntelen mielelläni hyviä kitaristeja genrestä riippumatta ja arvostan esimerkiksi Ambitusta todella paljon. Se kundi on treenannutkin, eikä pelkästään jauhanu paskaa.
http://www.youtube.com/watch?v=xZ40kVRvcdk&mode=related&search=
BigPapa
08.10.2007 14:40:15

Kantsiiks tohon kommentointiin uhrata aikaa noinkin paljon, kun täällä ei voi kuitenkaan mitään vastata niihin.
J.Hollström
08.10.2007 14:46:44
Kantsiiks tohon kommentointiin uhrata aikaa noinkin paljon, kun täällä ei voi kuitenkaan mitään vastata niihin.

Eli sekin meni väärin. Osaankohan minä enää tehdä mitään täällä oikein? Voinen lopettaa nää jutut sitten kokonaan.

Kiitos ja anteeks.
"I can't think of anything more exciting than tone hunting" -John Mayer
-Cale
08.10.2007 14:47:56
Eli sekin meni väärin. Osaankohan minä enää tehdä mitään täällä oikein? Voinen lopettaa nää jutut sitten kokonaan.

Kiitos ja anteeks.

Mukavahan noita oli lukea, saapa edes jotain rakentavaa palautetta.
stratomaster
08.10.2007 15:13:45

Kiitos ja anteeks.

Äläs nyt Juki, ihan hieno homma, että kommentoit kaikki. Ja vielä asiallista, analyyttistä tekstiä.
BigPapa
08.10.2007 15:13:46 (muokattu 08.10.2007 15:15:10)

Kiitos ja anteeks.

Kai se kommentointi on ihan okei, mutta täällä ollaan sit turvat tukossa. Sellainen ero anonyymittömämpään skabaan. Älä nyt kaikesta ittees ota.
Kuha
08.10.2007 15:17:08

Mielestäni kommentointi on homman suola ja sokeri, plussat Jukille.
mos6581
08.10.2007 15:35:16
Plussa jukille. Tää jälkipyykki ei täältä mihinkään katoa, ehtii niitä kommentteja puimaan äänestyksen päätyttyäkin.
BigPapa
08.10.2007 17:30:00

Plussa jukille. Tää jälkipyykki ei täältä mihinkään katoa, ehtii niitä kommentteja puimaan äänestyksen päätyttyäkin.

Joo kyllä mä jätän puimatta, puikoon ne jotka haluaa.
Tilumiässs
08.10.2007 19:31:04
Joo kyllä mä jätän puimatta, puikoon ne jotka haluaa.

Haistan katkeruuden...
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille
BigPapa
08.10.2007 19:33:31

Haistan katkeruuden...

Väärin haistettu, kyllä se on Karhu joka tuoksuu...
Tilumiässs
08.10.2007 19:34:54
Väärin haistettu, kyllä se on Karhu joka tuoksuu...

Ilmoja pidelly.
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille
BigPapa
08.10.2007 19:36:09

Ilmoja pidelly.

Ei oo satanu juur ollenkaan mitä nyt tänään vähän...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)