Hannex 06.10.2007 22:47:32 | |
---|
Kiitti =)Noh nyt vaan harjottelemaan :P elikkä kunnes osaan vaihtaa Tarpeeks nopeesti..Muutes mit' eroa on Mollilla Ja Duurilla? ;o |
merirosvokissa 07.10.2007 01:43:07 | |
---|
Mollit on semmosia että ne alkaa itkettään, duureja ku veivaa nii pitäs hymyn nousta korviin saakka, tai näin ainakin siwassa puhuttiin. Mutta pitää muistaa semmoinen tärkeä seikka että iloinen musiikki on teeskentelyä. http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal |
Pelsi 07.10.2007 03:03:22 | |
---|
Mollit on semmosia että ne alkaa itkettään, duureja ku veivaa nii pitäs hymyn nousta korviin saakka, tai näin ainakin siwassa puhuttiin. Niin, duuri tosiaan on iloisemman ja molli taas synkemmän kuuloinen. Duuri- ja mollisoinnussa on yksi eri sävel, joka tekee tälläisen fiiliksen. Esimerkiksi D-duuri koostuu sävelistä D, A, D ja F#, kun taas D-molli koostuu sävelistä D, A, D ja F. F#:llä ja F:llä on siis yhden puolisävelaskeleen ero, eli ne löytyvät kitaran otelaudalta viereisiltä nauhoilta. The 11th Hourilla vain uusia biisejä.
| >-)))> |
Post 07.10.2007 11:20:12 | |
---|
Noni, se siitä mun kitaran soitosta vähäksi aikaa. Aamulla heräsin siihen ku ylin kieli räpsähti poikki ilmeisesti ihan ittestään. Ja määhän en tietenkään tiedä miten kielet vaihdetaan, minkä kokoset kielet tuohon tulee jne. Tietenki näin piti tapahtua just ku tajusin koko homman idean. Kannattaa varmaan käydä jossain liikkeessä vaihdattaan kielet. Pitääkö kaikki kielet vaihtaa? Vaikka tekisin sen luultavasti kuitenkin. Ja kuinkahan paljon tämmönen lysti maksaa? |
hullu_ukko 07.10.2007 12:13:42 | |
---|
Kannattaa varmaan käydä jossain liikkeessä vaihdattaan kielet. Pitääkö kaikki kielet vaihtaa? Vaikka tekisin sen luultavasti kuitenkin. Ja kuinkahan paljon tämmönen lysti maksaa? Voi sen itsekin tehdä, mutta käy ihmeessä siellä musiikkiliikkeessä, jos sulla ei ole mitään hajua siitä, kuinka tuo operaatio pitäisi suorittaa.. Samalla voit seurata vierestä kun joku asiansa (toivottavasti) osaava vaihtaa ne kielet. Kaikkia kieliä ei ole pakko vaihtaa, mutta ei siitä haittaakaan ole.. Kielisetti maksanee siinä 5-15€:n pintaan, kielten vaihtamisen hinnasta en osaa sanoa mitään. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
Noni, se siitä mun kitaran soitosta vähäksi aikaa. Aamulla heräsin siihen ku ylin kieli räpsähti poikki ilmeisesti ihan ittestään. Ja määhän en tietenkään tiedä miten kielet vaihdetaan, minkä kokoset kielet tuohon tulee jne. Tietenki näin piti tapahtua just ku tajusin koko homman idean. Kannattaa varmaan käydä jossain liikkeessä vaihdattaan kielet. Pitääkö kaikki kielet vaihtaa? Vaikka tekisin sen luultavasti kuitenkin. Ja kuinkahan paljon tämmönen lysti maksaa? Kitaran kielten vaihtaminen kannattaa opetella alusta alkaen tekemään itse. Se ei ole mitenkään vaikeaa tai aikaa vievää, eikä kallista, sillä normi kielet maksavat n. 5-10€ valmistajasta riippuen. http://guitar.about.com/library/weekly/aachangingstringsa.htm Täältä lötää hyvät ohjeet. E: Slowpoke Up to Eleven!! |
Post 07.10.2007 13:07:45 | |
---|
Tuo mun kitara on elektroakustinen, eli onko elektroakustisessa erilaiset kielet kun akustisessa teräskielisessä? Taidan kyllä mennä ihan suosiolla vaihdattaan liikkeeseen ellei se maksa ihan hirveesti. Ei olis kitarasta mitään jälellä jos meen sitä sorkkimaan. Pitäs vaan aikaa löytää siihenki jostaki. Ohjeet tuohon kielten vaihtamiseen vaikutti kyllä selkeiltä mutta tuo englannin lukeminen ei mun keskittymiskyvyllä onnistu nyt millään. |
papitsu 07.10.2007 13:20:22 | |
---|
Tuo mun kitara on elektroakustinen, eli onko elektroakustisessa erilaiset kielet kun akustisessa teräskielisessä? Ei pitäisi olla. Elektroakustinenhan on siis ihan tavallinen akustinen, jossa on vain jonkinlainen mikrofonisysteemi. Ja kannattaisi kyllä opetella itse vaihtamaan ne kielet, on kovasti hyötyä siitä taidosta. PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
Post 07.10.2007 13:30:11 | |
---|
Yllätyinki miten usein ne on hyvä vaihtaa. :D Muutama kaveri soittaa kitaraa, kumpikaan ei vaan kehtaa opettaa soittamisessa mutta ehkä sitten kielten vaihdossa... Osaako kukaan suositella mitään hyvää kielisettiä? |