Aihe: kanavan vaihto probleemi
1
juso
06.10.2007 22:11:54

Peaveyn pikku putkicombosta kyse. Malli Bravo 90 luvun alusta. Eli tässä on 2 kanavaa jonka saa vaihdettua painonapilla etupaneelista. Ulkoiselle kanavanvaihtopedaalille ei oo liitintä joka tuntuu kyllä typerältä koska vahvistimesta löytyy sentäs luuppi ja ulkoinen liitäntä kaikua varten. Voiko tuollaisesta painonapista vaan ryöstää haaran ja panna jakki takapaneeliin vai kuinka homman sais toimiin ulkoisesti?
JuSu
06.10.2007 22:21:35 (muokattu 06.10.2007 22:21:58)
Ulkoiselle kanavanvaihtopedaalille ei oo liitintä joka tuntuu kyllä typerältä koska vahvistimesta löytyy sentäs luuppi ja ulkoinen liitäntä kaikua varten.

Hmmm?

Ainakin Bravon manuaalin mukaan takapaneelissa on liitäntä kaksinappiselle kanavanvaihtimelle. Toisesta nappulasta vaihtuu kanava ja toisesta kaiku päälle/pois.

http://www.peavey.com/media/pdf/manuals/80301262.pdf

Eli siellä on kaksi kaiutinliitäntää, looppi ja sitten jakki kanavanvaihtimelle.

Eroaako sun vehje jotenkin manuaalissa esitetystä?

JuSu

EDIT: Kuolin.
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
juso
06.10.2007 23:08:13

Katsastin ton sun linkin ja ihan tutulta tuo takapaneeli näyttää myös manuaalissa. Mulla on yks marsun switchi sekä GT8 jota oon testannu mutta nämä vaan kytkee kaiun pois/päälle. Jos tuo liitin ohjaa kahta toimintoa eli kanavanvaihto/kaiku niin ilmeisesti jakissa vois vaihtaa näitä piuhojen paikkoja vai onkohan niin? Kaiun käytölle ei oo niinkään tarvista.
JuSu
06.10.2007 23:40:09 (muokattu 06.10.2007 23:40:47)
Katsastin ton sun linkin ja ihan tutulta tuo takapaneeli näyttää myös manuaalissa. Mulla on yks marsun switchi sekä GT8 jota oon testannu mutta nämä vaan kytkee kaiun pois/päälle. Jos tuo liitin ohjaa kahta toimintoa eli kanavanvaihto/kaiku niin ilmeisesti jakissa vois vaihtaa näitä piuhojen paikkoja vai onkohan niin? Kaiun käytölle ei oo niinkään tarvista.

Se on stereojakki, eli siihen on tarkoitettun kaksinappinen kytkin, jossa on stereoplugi. Monopiuhalla vaihtuu vain kaiku. Taisit näin päätellä itsekin.

Piuhojen paikkojen vaihtamisella ei ole merkitystä, sen sijaan tarvitset stereojakin, ja sitten kytket sen niin, että kanava vaihtuu. Eli monojakin runko stereojakin runkoon ja sitten monojakin 'tip' -karva stereojakissa (ilmeisesti) 'ring' -terminaalin.

Huonosti selitetty, anteeksi.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
juso
07.10.2007 10:20:48

Todennäköisesti ymmärsin kyllä. Kuvailemallasi piuhalla pitäis saada kanava vaihtuun myös GT8:lla. Hieno homma jos ei tarvikkaan alkaan nylkeä tuota vahvaria. Kiitti vinkistä ja painellaampa plussia
PS tulostin muuten ton manuaalinkin joten tässähän tuli kaks kärpästä yhdellä iskulla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)