rheinone 04.10.2007 18:48:44 (muokattu 04.10.2007 18:58:06) | |
---|
Björkhagen eli haageni ja valhalla eli valtsu oli kyl tohon aikaan ihan ykkös keikkamestoja (72-73) Missäs toi Valhalla oli? Entisenä espoolaisena kiinnostaa. Lintiksen Kino Luxilla oli kans vähän noitten aikojen jälkeen jonkunlaista live keikkaa joskus, vaan nykyjään on jo tönö purettu. Ai se on purettu. Just äsken kävin kilsan päässä tosta mestasta hakemassa tyttäreni soittotunnilta. Samalla reissulla kävin Mäkkylässä katsomassa isoa monttua, joka on ilmestynyt Valtion Sähköpajan juuri puretun tehdasrakennuksen tilalle. Oisko se ollut 30-luvun arkkitehtuuria? Ei riittävän vintagea kumminkaan. E: 1945 ei oo vintagea arkkitehtuurissa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Televa Vissiin jotain lastenleffaa oon joskus käynyt katsomassa siellä Lintuvaaran Kinossa. Hurriganesit oli kans Maxi Marketilla Lepuskissa jonkunlaisella "tavaratalo keikalla" muistaakseni joskus noihin aikoihin.Pieneen poikaan tekivät aika vaikutuksen, sitä frendien kaa keikan jälkeen täpinöissä intoiltiin. " On ne saatanan kova rokki bändi " Ton tapahtuman meikäläinenkin muistaa. Jostain syystä en päässy paikalle kumminkaan; Ehkä ei ollu tarpeeks ikää. KEIKKAKALENTERI 1977 Ke 09.02._Viherlaakso, Espoo Jumalauta, Viherissä? Missähän ne siellä veti? All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
jyrki_i 04.10.2007 19:14:04 (muokattu 04.10.2007 19:37:38) | |
---|
Ja sama meininki kuin siinä iltatähti-jutussa vuodelta 1973. Vetivät siis keikan playbackinä poseeraten :-) |
jyrki_i 04.10.2007 19:27:46 | |
---|
|
BigPapa 04.10.2007 19:37:32 | |
---|
Vetivät siis keikan playbackinä poseeraten? :-) Heko heko.....noin ulkoasua ja shöwtä tarkoitin... The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
J.Hollström 04.10.2007 19:41:37 | |
---|
Heko heko.....noin ulkoasua ja shöwtä tarkoitin... Muuten oli sama shöy, mut Say Mamassa Cisse ja Albert eivät päässet siitä soolon selkäkohtauksesta omin voimin ylös, vaan roudarit kävi auttamassa ylös. "I can't think of anything more exciting than tone hunting" -John Mayer |
jyrki_i 04.10.2007 19:43:46 | |
---|
Uutta DVD:tä katsellessa ja kuunnellessa tuli taas mieleen, että parhaat keikat taitaa olla aina ne, joista ei ole tallenteita, vaan ainoastaan pelkät hyvät muistot. |
Gardiner 04.10.2007 20:46:12 (muokattu 05.10.2007 06:14:06) | |
---|
Missäs toi Valhalla oli? Entisenä espoolaisena kiinnostaa. Jumalauta, Viherissä? Missähän ne siellä veti? Mua kans kyl vähä uteloittas et missä turkaman liiterissä ne on viherissä ollu. Ei kai ny Lagunas sentään? Valhalla oli kökkelis kans, niinku haageniki. Valtsu oli siel aika lähellä kehä kolmosta, eri puolel rataa kokonaan ku Haageni, joka on siel jokivarressa, on muuten hieno rantapaikka se haageni. Tää Disco Moovi systeemi vai mikä se nyt Kino Luxil olikaan oli jotenki samojen tyyppien pyörittämä kun Björkhagen ja Valhalla. Hurriganesit ja Wigwam mun ymmärtääkseni joskus treenas Kino Luxilla. PS. ( Laguna, eli Studio viisnelonen niinku paikalliset sano) Edit. Tää Valhalla oli ( voi olla vieläkin) semmonen seurojentalo ( ungdomsförening ?), eli bändi keikat oli talvella Valhallassa. Björkhagenin tanssipaviljonki oli taas kesälava, vähän sellanen Ankkarock tyyppinen meininki.Järjestyshäiriöitten ja rähinöitten takia noi kai suljettiin kaikki.En oo vielä tähän ikään mennessä saanu pamppua ja kaasu sumuu silmille muualla ku Kino Luxilla ( mikä lie joukkotappelun alku oli kehkeytymässä.) Sleeppareilta vissiin hajotettiin bussi ja osa PA:sta Haagenissa. PS. Royalsit näin keikalla Haagenissa. Soittivat kovaa. Pesi volyymissä kaiken aiemmin kuulemani. "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Sperm Donor 05.10.2007 19:51:29 | |
---|
Se on ollu sit tää 1972. Mää oon ollu 14v sillon..parii kuukautta vaille 15v. Ja Hurricanes luki vielä sillon rummuissa. Ja sama meininki kuin siinä iltatähti-jutussa vuodelt 1973. Miten musta tuntuu että olen nähnyt ne Hurricanes rummut myynnissä Hyvinkäällä "Sipiläisen" musiikki ja kangas kaupassa. Niin oliko se silloin C:llä? |
rheinone 05.10.2007 20:13:42 (muokattu 05.10.2007 20:16:39) | |
---|
Ei kai ny Lagunas sentään? Laguna, eli Studio viisnelonen niinku paikalliset sano. Ei kai ny sentään. Nykyään se on tiettävästi Jorvin hoitsujen ihan oma lihatiski. Hurja meno kuulemma. PS. Royalsit näin keikalla Haagenissa. Soittivat kovaa. Pesi volyymissä kaiken aiemmin kuulemani. Kas vain. Mulle ensimmäinen liian kovaa tuutattu keikka oli Tavastialla. Paavo "Lähtisitkö?" Maijanen lauteilla. Ääni särkyi; Ei kai sit PA:ssa riittäny puhti. Uskomatonta 80-luvulla, luulis ett jo silloin ois osattu. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
baron 05.10.2007 20:25:35 (muokattu 06.10.2007 02:30:21) | |
---|
Joo, Keimolarock, oliks' se -73? Näköjään se 72 keikkakalenterin mukaan oli jo 72. (Miten tuo muisti alkaa pätkiä:-) Se oli musta kova keikka!! Ja lisäksi eka kerta kun kuulin niitä. Piti lopettaa kaljan lipittely ja mennä stagen viereen katsomaan minkä näköiset tyypit noin kovaa kamaa vetää. Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
Gardiner 05.10.2007 20:36:09 | |
---|
Heh, ei se Royals keikka ollu liian kovaa. Se oli vaan ihan pystyyn kovinta mökää mitä sillon kuuli, ei ollu viel Mötörheadia kuultu. Lagunassa on aina ollu armotonta menoo. :) "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Rämppy 05.10.2007 21:55:11 | |
---|
Mun mielestä Hurriganesin paras livetallenne löytyy Rock'n Roll All Night Longilta. Tuolla levyllä Albertin soitto ja soundi on tänäänkin kuunneltuna aivan maailmanluokkaa. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Gardiner 06.10.2007 08:51:41 | |
---|
Mun mielestä Hurriganesin paras livetallenne löytyy Rock'n Roll All Night Longilta. Tuolla levyllä Albertin soitto ja soundi on tänäänkin kuunneltuna aivan maailmanluokkaa. Olen samaa mieltä. "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
BigPapa 06.10.2007 10:53:48 (muokattu 06.10.2007 16:45:32) | |
---|
Mun mielestä Hurriganesin paras livetallenne löytyy Rock'n Roll All Night Longilta. Tuolla levyllä Albertin soitto ja soundi on tänäänkin kuunneltuna aivan maailmanluokkaa. Niin on....ja sitä maailmanluokan soundia ja vetoa on niillä 1973/74 singleillä. The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
texjazz 06.10.2007 16:33:41 | |
---|
Piti lopettaa kaljan lipittely ja mennä stagen viereen katsomaan minkä näköiset tyypit noin kovaa kamaa vetää. No kyllä se sitten ollut kova :) "Mä tuun heti vihaseks kun mä kuulen jatsia" -Avovaimo |
Makkari 06.10.2007 18:35:19 | |
---|
Mutta mitens se leffa? Onko kukaan vielä nähnyt "Ganes"ia? Media & viihde-palstallakaan ei ollut mitään juttua. I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
papitsu 06.10.2007 18:37:17 (muokattu 06.10.2007 18:37:27) | |
---|
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
No höhö... Oli kai liian kryptinen otsikko tai jotain, kun en huomannut. :) I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
Atomic Cafe 07.10.2007 05:05:54 (muokattu 07.10.2007 07:16:51) | |
---|
"Joo, Keimolarock, oliks' se -73? Näköjään se 72 keikkakalenterin mukaan oli jo 72. (Miten tuo muisti alkaa pätkiä:-)"
Juttu meni suunnilleen näin: Keimolarock järjestettiin vuosina 72 ja 73, Hurriganes esiintyi molemmissa mutta sai levytyssopimuksen Lovelle tuon 72 keikan aikana kun Atte Blom tuli paikan päälle katsomaan miltä se paljon kohuttu bändi näyttää. Festivaalin järjesti tuntematon yhdistys "Helsingin Nuorten puolesta ry," jonka taustajoukoista löytyi sitäkin tunnetumpi Benny Hermansson. Elokuussa 1972 kolmipäiväisille festareille haalittiin ulkomaanelävät pitkälti Turun Ruisrockista joka oli juuri muuttunut yksipäiväiseksi. Kun osa ulkomaanpelleistä näki kakkosnelosesta kasatun esiintymislavan joka oli joka hetki uppoamassa mutaan ja hiekkaan niin sanoivat sopimuksen irti ja lähtivät lentokentälle. Lipun hinta oli 20mk johon sisältyi kaksi ateriaa (hernekeitoa ja hernekeittoa). Vettä satoi kaatamalla kaksipäivää ja koko alue hukkui mutaan, alueelle oli tuotu tuhansia kuutioita hiekkaa ja jälki oli sen mukaista. Leirintäalue oli jossain moottoriradan reunamilla ja yöllä täysin valaisematon alue, sysimustan pimeyden keskellä pyöri vartijoita koirien kanssa ja tunnelma oli juuri sellainen kun Suomalaisella "pilvijuhlalla" tuohon aikaan pitikin olla. |
Atomic Cafe 07.10.2007 07:43:54 (muokattu 07.10.2007 08:17:42) | |
---|
1973 juhlat sujuivat suunniilleen samoissa merkeissä paitsi että ei satanut vettä, esiintyjät haalittiin edelleen Ruisrockista ja mainoslauseeseen: "hyvät camping-alueet ja mainiot muonat".... osattiin jo suhtautua huumorilla. |