Löysin tällaisen sivun , joka ainakin minua blues juniorin omistajana kiinnostaa ja uskoisin että muitakin bj:n omistajia, jossa 15 kpl valmiita set uppeja (10 kpl samplet). Toimii esim. suuntaa antavana kun haetaan toimivaa vahvistinsoundia. http://room4blues.tripod.com/jrsettin.htm"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
julio 25.11.2007 18:54:13 | |
---|
kyselenpä tyhymänä, jotta saako blues junioriin lisäkaappia kiinni, kun olen kaiketi mokomaa combovahvistinta hankkimassa? " Tragedy is when I cut my finger. Comedy is when you walk into an open sewer and die. " Mel Brooks |
blues guitar 25.11.2007 19:25:22 | |
---|
Kyllä saa kytkettyä lisäkaapin. Combon oman kaiuttimen tilalle. 8 ohm minimi. ....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
anttipi 25.11.2007 19:44:47 (muokattu 25.11.2007 21:02:57) | |
---|
Huomaan pitäväni Blues Juniorini middle-säädintä koko ajan lähes nollassa. Olen harkinnut tekeväni linkissä esitellyt "Tone Stack", "Twin Stack" ja (yksinkertaisen) "Tone Bias" -modin: http://home.comcast.net/~machrone/bluesjunior.htm ...en tosin omin päin, vaan pitää pyytää sähkömiestä poropeukalon avuksi. Ei tarvis kuin pari konkkaa ja vastus vaihtaa sekä kolvata yksi johdonpätkä middle-potikkaan. Saa nähdä mitä tekee soundille. Noi modaukset osaa varmaan tehdä jokainen, joka kolvia osaa käytellä ja hintaa tulee muutama euro. |
mloyttyn 26.11.2007 20:47:30 | |
---|
lisäkaappi............. Kaiutinliitäntä on toteutettu plugilla (kuten yleistä onneksi on). Silloin voi käyttää erilaisia kaiuttimia, muttei kylläkään kytkeä LISÄkaappia. Joutuuko muut ruuvaamaan trebleä auki soiton edetessä. JOtenkin tullut sellainen fiilis että soundi tummuu. Vai tummuuko korvat?????? |
Stone 26.11.2007 22:01:54 | |
---|
Joutuuko muut ruuvaamaan trebleä auki soiton edetessä. JOtenkin tullut sellainen fiilis että soundi tummuu. Vai tummuuko korvat?????? Meikäläisellä on ainakin treble täpösen täysillä, jottei mene soundi täysin tukkoon (kaulamikki + alakielet=puurosoundi)... samoin myös bass ja middle, mutta olen ollut huomaavinani että niiden säädöillä ei ole paljon vaikutusta lopputulokseen. Tone stack modi voisi olla paikallaan kuten myös artikuloivamman elementin vaihto. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
duc 26.11.2007 22:04:51 | |
---|
lisäkaappi............. Kaiutinliitäntä on toteutettu plugilla (kuten yleistä onneksi on). Silloin voi käyttää erilaisia kaiuttimia, muttei kylläkään kytkeä LISÄkaappia. Joutuuko muut ruuvaamaan trebleä auki soiton edetessä. JOtenkin tullut sellainen fiilis että soundi tummuu. Vai tummuuko korvat?????? Itsekin olen kuulevinani, että soundi pehmenee kun putket lämpenevät kunnolla. Eipä siinä, trebleä vaan lisää. |
jutimone 27.11.2007 18:41:15 | |
---|
Joutuuko muut ruuvaamaan trebleä auki soiton edetessä. JOtenkin tullut sellainen fiilis että soundi tummuu. Vai tummuuko korvat?????? Juu olen myös huomannut tämän ilmiön viimeaikoina. Minusta ilmiö on tullut vasta vähän aikaa sitten Junioriin. Joko pääteputkien vaihdon myötä tai muuten vain ajan myötä. -J- |
Stone 06.01.2008 11:06:49 | |
---|
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
Nazareth 06.01.2008 12:00:54 | |
---|
Itsekin olen kuulevinani, että soundi pehmenee kun putket lämpenevät kunnolla. Eipä siinä, trebleä vaan lisää. Mulla on käyny täysin päinvastainen ilmiö. Treblet häviää kun aikansa soittaa. Man who buys a drowned cat pays for wet pussy. |
Jaakko Hyvärinen 06.01.2008 12:25:51 | |
---|
Mulla on käyny täysin päinvastainen ilmiö. Treblet häviää kun aikansa soittaa. Niin juuri...vahvistimesta vaan trebleä lisää...:D |