Aihe: Gibsonilta itsestään virittyvä kitara
1
Tilumiässs
04.10.2007 17:19:38
Kahta en vaihda: Neloselta ykköselle ja vauhdista pakille
ballfish
04.10.2007 17:22:43
Voi pojat. Turhaakin turhempi, mutta hieno keksintöhän tuo on. :o
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Fender Stratocaster
04.10.2007 17:23:42
Tuolla hinnalla nyt ostaa vaikka kaksi ihan kelpo keppiä... :D
Orange amplifiers - Voice of the world
spadde
04.10.2007 17:29:50
sanoo mies,kuka soittaa fenderillä. Joojoo vitsi siis..
LamaAjanElvis
04.10.2007 17:32:59
Taitaa olla kolmas topikki tuosta härpättimestä jonkun kuukauden sisään.
Sormet lähtee soundista. "I wouldn't fuck Marilyn Quayle with a stolen dick." -George Carlin "Tuossa heviä ajalta jolloin naisetkin oli vielä naisia, ja miehet naisia" -ötzi
Perza
04.10.2007 19:13:55
Käsittääkseni VANHA!
Eroottinen asia mistä vaimo ei tykkää=KAMARUNKKAUS!!!
FensonGibder
04.10.2007 21:32:09
Miten olis itsestään soittava kitara.

Vois keskittyä oleelliseen..
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
peteihis
04.10.2007 21:39:18 (muokattu 04.10.2007 21:40:26)
Hehe...

Joskus vuonna X -- lienee ollut 80 lukua näin jossain musakaupassa automaattisen virityskoneen. Siinä oli periaatteessa viritysmittari, johon oli kiinnitetty jokin askelmoottorilla toimiva kieputin, jonka piti vääntää kitaraa vireeseen. Sitten sitä konetta kaiketi olis pitänyt aina siirtää seuraavan virittimen päälle, kun edellinen oli hoidettu. Oli sen verran mystisen näköinen vempele, että en usko niitä kovin monta myydyn. :D

Ehkä ton Gibsonin keksinnön nyt voi ottaa sentään vähän vakavamin .. kunhan 30 vuotta on mennyt, niin mistäs tietää vaikka olisi hyvinkin yleisessä käytössä. Yleistyiväthän viritysmittarikin aikoinaan oikein ryminällä. ;)

Ei vaan, mä lähen ny keskittyyn siihen oleelliseen... ei oo töitä huomenna(kaan).
Stradlin
06.10.2007 20:48:44
Vieläpä mainittiin, että Jimi Pagella olisi ollut tuollainen kapistus.

Luinpa jostain vanhasta kitaralehdestä Pagen haastattelua (Taisi olla jostain Coverdale-projektin ajoilta), jossa kertoi tästä uudesta lelustaan ja oli ilmeisen mielissään. Jostain syystä ei sitten kuitenkaan suurempaan suosioon noussut tämä laite.
"Sometimes I park in handicapped spaces, While handicapped people make handicapped faces. I'm an asshole." - Denis Leary
bfoc
06.10.2007 21:13:04
Tyhmä rakkine. Ei voi enää perustella uusia kitarahankintoja sillä että tarvitsee eri vireillä...

Toisaalta toi kyllä mahdollistaisi vireiden vaihdon biisin kesken. Eikös se Zappan paikka ole veilä vapaana.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
koponen
06.10.2007 21:58:31
Olen testannut kyseisen systeemin prototyyppiä ja se on kyllä hämmästyttävän hyvä. Tuon systeemin rakentaja on firma nimeltä Tronical ja koneisto on valmistettu Sveitsissä. Noita saa asennuspaketteina eri kitaramalleihin jos haluaa laittaa jälkikäteen. Hinnat jossain 600-800€, sisältäen kaiken hardwaren mitä kitarassa sattuu olemaan.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Tympee Huttunen
06.10.2007 22:04:47 (muokattu 06.10.2007 22:06:17)
Miten tuo reagoi bendeihin tai paskaan soitantaan? Ainako se alkaa säätämään sitä lähimpään "oikeaan" vireeseen?

Ostan kyllä melkein ennemmin virityspedaalin.
Minä Rakenna itse pedaalisi As drunk as a cuckoo.
hollstro
06.10.2007 22:09:49

Miten tuo reagoi bendeihin tai paskaan soitantaan? Ainako se alkaa säätämään sitä lähimpään "oikeaan" vireeseen?

Se virittää vain kun sitä käsketään. Tronicalin kotisivuilla on mainio video aiheesta.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
bfoc
06.10.2007 22:10:33 (muokattu 06.10.2007 22:10:58)

Ei mitenkään. Se pitää käynnistää erikseen. Muuten oliskin aika mielenkiintoista kun lyöt soinnun niin keppi virittää itse itsensä drop-D:hen. Varsinainen lottokitara...

Ainoo hyöty mikä tossa on verrattuna virittimeen on jos vaihtaa vireestä toiseen usein niin virhemahdollisuudet pienenee. Mut sitä varten mä hommaisin mielummine useemman kitaran.

Edit Hitaampi kuin hollstro.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
koponen
06.10.2007 22:11:38 (muokattu 06.10.2007 22:12:07)

Herranjestas, eihän tuo mikään reaaliaikainen systeemi ole.
EDIT: tosihidas
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
samsonov
06.10.2007 22:41:24
Ostan kyl ekasta palkasta tollasen. Sitte ku oon iso. Ajattelin eka et tossa on jotku tosi isot ja rumat hilavitkuttimet, mut haha, yks nappi.
nakkiFIN
06.10.2007 23:10:47
Kunhan nyt ei rupea sen kummemmin yleistymään. Voisi olla aika turhauttavaa. Ja tällaistakin sanottiin noitten yleistymisestä, että mitähän muutaman kymmenen vuden päästä, kun joku kitaristinassikka löytää vaikkapa sellaisen 90-luvun Telecasterin enonsa ullakolta ja innoissaan haluaa koittaa sitä. Ensimmäinen kysymys varmaan onkin, että "Missä on se nappula josta tämä virittää ittensä?" Apua. :'D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)