Aihe: Engl Blackmore ja 1x12 kaappi?
1 2
M Hossa
06.10.2007 12:02:48
Kerros- tai rivitalossa melkein millä tahansa putkivahvistimella soittaminen on kompromissi. Varsinkin särösoundi kuullostaa yleensä aika sirinältä. Kotioloissa parhaan särön olen saanut pedaaleilla. Suosittelisin kuitenkin 1X12 kaappia, koska myös kaiuttimet tarvitsevat jonkin verran volaa soidakseen hyvin. Lisäksi pieni kaappi on helpompi siirtää imuroidessa. No ehkä jos puolistäkissä on pyörät niin se on iisimpää.

No jos ihan hiirenhiljaa soitellaan niin eipä se ykskään kaiutin siinä ihmeemmin rupea puhumaan. Screamerin kanssa tosin nätti paketti se nuppi ja 1x12 kaappi.
Noi imurointiasiathan nyt on taas naisten ongelma, ja emmä nyt tiedä kannattaako imurointia silmälläpitäen vahvistin ja kaappivalintoja tehdä... ;D
trih
06.10.2007 12:09:36
Kyllä mä hankkisin rivariin 4x12" ja sen putkinupin. Onhan noita vaimennuskeinojakin. Oleellisin on mun mielestä se että ei ole ylhäällä tai alhaalla häiriintyviä ihmisiä.
Enemmän säröä ja vähemmän middleä.
pekurides
06.10.2007 15:43:02

Kerros- tai rivitalossa melkein millä tahansa putkivahvistimella soittaminen on kompromissi. Varsinkin särösoundi kuullostaa yleensä aika sirinältä. Kotioloissa parhaan särön olen saanut pedaaleilla. Suosittelisin kuitenkin 1X12 kaappia, koska myös kaiuttimet tarvitsevat jonkin verran volaa soidakseen hyvin. Lisäksi pieni kaappi on helpompi siirtää imuroidessa. No ehkä jos puolistäkissä on pyörät niin se on iisimpää.

katoppa mun omakuvaa ja kommentoi jos muijasi on vielä hankala...
kyllä nekin saa koulutettua:)
Tunteella päin vittua.
P-man
10.11.2007 19:06:06
nyt on sitten blackmore hommattu, ja täytyy sanoa että murisee pikkasen erillailla ku valvetronix! saundi on paljon selkeämpi ja aidompi ku noissa mallintavissa. toki se saundi tulis vielä paremmas ku vois volaa nostaa, mutta toimii hyvin myös makkari volumella.
Hipelius
10.11.2007 19:13:02
Lanikasta en tiedä mutta vanhemmat marshallit ja peaveyn 5150 nupit ihan mahdottomia yrittää hiljasella soittaa kun volat nollillakin paikat helisee ja kun hipaset masteria niin koko laitos ns.räjähtää:)

Meidän bändissä toisella on Laney VH100R ja toisella 6505. Ja Laney pitää hemmetisti enemmän mökää. Molemmat liikaa :D
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Tervesin foorumi polisi
Iron Horse
11.11.2007 00:14:23
nyt on sitten blackmore hommattu, ja täytyy sanoa että murisee pikkasen erillailla ku valvetronix! saundi on paljon selkeämpi ja aidompi ku noissa mallintavissa. toki se saundi tulis vielä paremmas ku vois volaa nostaa, mutta toimii hyvin myös makkari volumella.

Jeps. Nyt otat vaan lomaa pari päivää, ja luukutat sitä muiden ollessa töissä. Tai sitten vuokraat autotallin tms., jonne viet sen.
One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie. - D'Addario .011 No Seymour, no tone. Know Semour, know tone
Sotaratsu
11.11.2007 12:18:18
Niin, tai hankit sen keinokuorman sinne väliin. Saat päätteen auki ilman että korvat vuotaa verta. Mikäs kaappi sulla nyt on siinä alla?
Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu?
P-man
11.11.2007 20:25:47
framuksen 2x12 on kaappina.
Pallo-Kala
20.08.2008 15:10:17 (muokattu 21.08.2008 15:04:44)
............
You'r all gay!
Pallo-Kala
21.08.2008 15:04:27
Nyt tuli ostettua torilata tuo Engl blackmore nuppi ja pitäisi saada kaappia.
Mitenköhän tuo framuksen 2x12 v30:llä toimisi? Riittäisikö botne ihan death metalliin asti vai pitäisikö hommata HB:n 4x12 v30:llä. Kaappi pitäisi saada ehdottomasti alle 500e..
You'r all gay!
Antti1
21.08.2008 15:21:16
Kyl botne riittää, ei sitä paljoakaan tarvii bändin seassa.
Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life.
h.e.k.a
21.08.2008 16:29:25
Mitenköhän tuo framuksen 2x12 v30:llä toimisi? Riittäisikö botne ihan death metalliin asti vai pitäisikö hommata HB:n 4x12 v30:llä. Kaappi pitäisi saada ehdottomasti alle 500e..

Kokeilin äskettäin rinnan Framusta (2x12"), Orangea (1x12") ja Bogneria (1x12", se pienempi "cube"-malli), ja itse tykkäsin kyllä eniten tuosta Bognerista. Se lähtisi juuri viidellä sadalla.

En tosin mitään death metal tms. mättöä soita, mutta itse ottaisin Bognerin...
"I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osbourne
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)