Lume 04.10.2007 11:18:04 (muokattu 04.10.2007 11:20:24) | |
---|
Basson kielistä täällä ei ole liikaa puhuttu, vaikka niiden kanssa soittaja on kaikkein läheisimmässä kosketuksessa..puhun nyt siis soittamisesta. ( vitsi ) Asia tuli ajankohtaiseksi, kun ostin basson, jonka kielet ovat erityisen rouheapintaiset ja syövät sormenpäätä kuin tuhannet koirat. Hiotut kielet; siinäkö ratkaisu? Kuinka ne soivat? Olen myös kuullut muovipintaisista bassonkielistä..onko niissä ideaa? |
Karlsson 04.10.2007 11:25:01 | |
---|
Basson kielistä täällä ei ole liikaa puhuttu, vaikka niiden kanssa soittaja on kaikkein läheisimmässä kosketuksessa..puhun nyt siis soittamisesta. ( vitsi ) Asia tuli ajankohtaiseksi, kun ostin basson, jonka kielet ovat erityisen rouheapintaiset ja syövät sormenpäätä kuin tuhannet koirat. Hiotut kielet; siinäkö ratkaisu? Kuinka ne soivat? Olen myös kuullut muovipintaisista bassonkielistä..onko niissä ideaa? Voisko tuossa olla kyse kielten metallin laadusta? Valitettavasti en ole tarkemmin tutustunut eri versioihin, mutta joskus tulee vastaan kieliä jotko tosiaan tarraavat tiukemmin sormiin kuin toiset ja ovat karkeammat. Osaisko joku selittää noiden nikkei ja rosterikielten yms. tatsieroa? Jos oikeasti ei vain roundit sovi sulle ja haluat kuitenkin roundien soundia, on GHS:n Brite Flatsit kokeilun arvoiset. Kivat "half woundit" tai "ground woundit", miksi niitä nyt haluaa kutsua. Muovipintaiset lienevät Fenderin nylon-päällysteiset kielet. Ovat kyllä soundin puolesta hauskat, mutta tatsi on pitemmän päälle turhan lörppö. "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
Nieby 04.10.2007 12:02:32 | |
---|
Tai Elixirit.... Hiotut on kyllä pasnaa jos siihen voi luottaa että kerran oon kokeillu.. Eli ei voi. Voi olla ihan ok. Saatana saapuu nurkan takaa.
"Life sucks and then you fucking die." -Ozzy Osbourne
www.hardoxrock.com |
Johannes_t 04.10.2007 12:05:22 | |
---|
Voisko tuossa olla kyse kielten metallin laadusta? Valitettavasti en ole tarkemmin tutustunut eri versioihin, mutta joskus tulee vastaan kieliä jotko tosiaan tarraavat tiukemmin sormiin kuin toiset ja ovat karkeammat. Osaisko joku selittää noiden nikkei ja rosterikielten yms. tatsieroa? Tossahan sen itse jo totesit, toisissa on käytetty karkeampaa/kovempaa terästä, soundi kovempi/kirkkaampi ja tatsi suht miehekäs. |
M.Hanski 04.10.2007 13:49:50 | |
---|
GHS Pressurewound on myös yksi normiroundeista sileämpi vaihtoehto kielisetiksi, jos roundit tuntuvat juustoraastimelta. |
Karlsson 04.10.2007 15:50:02 | |
---|
Tossahan sen itse jo totesit, toisissa on käytetty karkeampaa/kovempaa terästä, soundi kovempi/kirkkaampi ja tatsi suht miehekäs. Tälläsellä basistilla kato toinen pää ei tiedä mitä toisesta tulee. "Friendly shake hands!" -V.I.Lenin |
M.Hanski 04.10.2007 15:51:36 | |
---|
Tälläsellä basistilla kato toinen pää ei tiedä mitä toisesta tulee. Ihminen ei tiedä minne menee ja kusta tulee. |
Ihminen ei tiedä minne menee ja kusta tulee. Kesällä lauletaan, että niin minä tyttöni sinulle laulan kuin omille kullilleni, koskapa niitä nyt sattuu komealla miehellä olemaan monta, juodaan kustakin kupista ja sitten mennään paritellen uimaan. |