Pluus 03.10.2007 18:01:26 (muokattu 03.10.2007 18:02:28) | |
---|
Itsellä on FP-7 ja olen kyllä rakastunut... Negatiivisina puolina pitää sanoa että EP-soundit eivät ole ihan sellaisia mitä toivoisin (voisikohan niitä säätää paremmiksi?). Piano myös painaa todella paljon, varsinkin kun sen laittaa vielä tuohon puolikovaan laukkuun niin juuri ja juuri jaksaa kantaa yksinään. Grand Piano soundit on oletuksena ehkä vähän tunkkaiset omaan makuuni, mutta niitä voi säätää todella hyvin ja olenkin nyt saanut enchancherilla, ekvalisaattorilla ja GP1-soundin muiden säätöjen avulla (mm. kannen avauskorkeus) mielestäni todella hyvän GP-soundin aikaiseksi. Kosketus on myös älyttömän hyvä... Nyt kun olen tuohon tottunut, on kaikki pianot tuntuneet lähinnä leluilta kokeillessani. Niin ja urkusaundit ja niiden muokattavuus ovat mahtavat! Joku puhui, että mekaanista koskettimien raskautta pystyisi säätämään. Olen kokeillut, mutta en kyllä sellaista asetusta ole mistään löytänyt, eikä suomenkielinen (suppea) ohjekirja siitä mitään mainitse. Onkohan nyt muka niin että sitä pystyy säätämään? Elektronisesti kosketuksen voimakkuutta pystyy kyllä säätelemään. |
Rojekti 04.10.2007 06:29:44 | |
---|
Itsellä on FP-7 ja olen kyllä rakastunut... Kehuit tuota niin hienosti että mullakin alkoi lompakon nyörit raottua. Ehkäpä pieni rahankeruuoperaatio on edessä! Onko sinulla ongelmia ruotsinkielen opiskelussa? :( koetahan kiengue.
http://koti.mbnet.fi/rojekti/kiengue/ |
Korzen 04.10.2007 18:13:12 | |
---|
Jammun P90 on muuten vanha malli..CP33 on seuraaja ja sitä suosittelen minä. |
Jammun P90 on muuten vanha malli..CP33 on seuraaja ja sitä suosittelen minä. Ai, mitä siinä on muka vanhaa? Klassiset soundit?? Se on kyllä ihan sama, mitä musiikkia soittaa, kunhan sen tekee hyvin (Jean Sibelius) |
Jester 04.10.2007 23:51:32 | |
---|
Tuo Yamahan S90ES jäi houkuttamaan aika pahasti, pitäs lähtee koklaamaan. Tuli ostettua tää M-audio prokeys halpishätävehkeeks, ihan kiva ( paitsi pianosaundi) mutta koskettimisto omituinen ja tatsi tosi tahmainen "Hintansa väärti kuitenkin kaltaiselleni harrastajalle". Tietty laiskistuneet sormenikin kostautuu. Muuten ehkä Jammun P140 mutta S90Es "syntsamaisuus" houkuttaa, eli saundeja. Eikun säästämään. |
Mikko T. 07.10.2007 07:40:25 | |
---|
noin 1500 maksimissaan. korkeintaan 2000 Osta sgoes. Virhe: liian älykäs, toimiva ja musikaalinen kommentti. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
Timi 13.10.2007 18:31:56 (muokattu 13.10.2007 18:47:39) | |
---|
Niin, eli mitä pastalaiset suosittelisivat keikkapianoksi, kun vedetään rock/jazz/tanssikeikkoja. Tarkoitan nimenomaan keikkaPIANOA, mutta miksei myös kiippareita. Kyllä moni syntikka on monipuolisempi ja niistä löytyy hyviä pianosoundeja ja voi vaikka laajentaa pianomodulilla.Olen seurannut meittin kiipparistin jutustelua ja kokeiluja uudemmilla tuotteilla ja perinteisiin soundeihin ei juuri ole tullut parannusta eli hyviä ovat olleet.Kosketin tuntumaan on tullut muutoksia jonkin verran eli kait luonnollista pianon tatsia.Lienee maku asia.Mielestäni on aika tärkeää millaisista kamoista ääni tykitetään esille.Meillä koskettimet ajetaan stereona,jotta saadaan täyteläinen,harmooninen ja jopa erittelevä soundi unohtamatta stringejä tai vaikkapa taustakitara soundeja.Plus että kiipparisti soittaa myös bassot!Aikamoinen urakka laulun lisäksi.Eikö ookkin!Eli vanhemmillakin soittimilla saat varmaan haluamasi soundin.Korg.Akai,sun muut.Asiasta kolmanteen,meillä on ikivanha Akai 1000. Edelleen monipuolinen,Tosin se on valjastettu basso ja kitara soundeille.Jotka ovat sämplätty akustisista soittimista.Muun muassa 12 kielinen kitara joka oli Ibanez.Korgin omista bassoista ei löydetty mieleistä. Kylmän viileesti! |