Aihe: Fender Mex Standardien erot?
1
karkki
04.10.2007 14:56:59

Katselin T-kaupasta noita varsin houkuttelevan hintaisia Meksikossa väännettyjä Strato Standard Upgradeja. Ihmeellistä on hintahaitari: mustan saa 409 eurolla, kalleimmilla hintaa on 90 euroa enemmän.

Ei ymmärrä. Tai siis ymmärrän, että esimerkiksi joku sunburst voisi olla maalattua kalliimpi, kun siinä joutuu käyttämään nätimpää puuta, mutta kun erilaista maaliakin pintaansa saaneet ovat eri hinnoissa. Vaikea uskoa, että hintaero selittyisi erihintaisilla maaleilla.

Onko niissä muutakin eroa kuin väri? Otelaudan materiaali ei näyttäisi olevan syynä. Näyttipä olevan niinkin, että noiden halvimpien mustien lähetyspainoksi kerrotaan 7 kiloa, muille 8 kiloa.
Tarjoa King Crimson -vinyylejä!
Dirty Hero
04.10.2007 15:35:43 (muokattu 04.10.2007 15:38:38)
Itse ihmettelin samaa... Kaipa se on vaan kysynnän mukaan. Itse ainakaan en ole koskaan halunnut "tylsän" mustaa kitaraa, vaan esimerkiksi punaisen. Olen huomannut värikkäiden kitaroiden olevan lähes poikkeuksetta 30-50€ kallimpia mutta silti sitä aina vaan maksaa sen verran ekstraa saadakseen mieleisensä kitaran...

Niin ja joissain värikkäissäkin kitaroissa on käytetty läinäkyvää petsiä, joten niissäkään ei kai käytetä kovin oksaista puutavaraa.
bfoc
04.10.2007 15:49:05
Jaa-a. Hintapolitiikka on Thomannin vedätystä tai sit kitarat ovat hieman eri vuosilta ja näinollen niissä on eri hankintahinnat. Joka tapauksessa äkkiseltään tsekattuna Fenderin sivujen mukaan ainoat muuttuvat speksit Standard-sarjassa on mikitys, otelaudan matsku, väti ja kätisyys näin äkkiä katsottuna ja ohjehinnastossa kaikki vaihtoehdot näyttivät olevan samanhintaisia paitsi se floikallinen HSS-mikitetty malli.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
FensonGibder
04.10.2007 21:38:13
Öö - eikös Fenderillä sunburstit ole olleet aina kalliimpia kuin yksiväriset. Tämmönen hämärä muistikuva jo jostain 80-luvulta.. Vai missasinko pointin kokonaan?
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
darrell
04.10.2007 21:40:01
Öö - eikös Fenderillä sunburstit ole olleet aina kalliimpia kuin yksiväriset. Tämmönen hämärä muistikuva jo jostain 80-luvulta.. Vai missasinko pointin kokonaan?

Sunburstit on aina olleet hieman kalliimpia. Veikkaan syyksi markkinatalouden ja valmistuskustannuksien yhteisvaikutusta.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
bfoc
04.10.2007 22:41:43

Eipä niiden omassa US hinnastossa ole tehty väreille hintaeroja. Samaa puuta se on burstissakin, tosin pitää vaan kattoa että ei ole kovin rumaa. Sinänsä tuotantokustannuksiin ei luulisi juuri kauheasti vaikuttavan.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
MadMatt
04.10.2007 23:26:27

Mustia on seissyt eniten varastossa ja niistä halutaan nyt eroon...ei sen kummempaa
Nothin' but the blues
jpousi
05.10.2007 08:59:46
Musta ja Arctic White ovat aina olleet niitä Thomannin halpisvärejä Fendereissä.

Fenkun perus-Meksikomallien uudehkot sävyt ovat kyllä aika namuja: esim. Chrome Red ja Electron Blue. Kun ostin oman perus-Teleni, niin pääydin Chrome Rediin, ja onhan se aikamoinen väripilkku. (Vaihdoin tallan perinteiseen kolmipalaiseen malliin heti ja heitin Tele-Thinlinen tallamikin sisään, mutta uudet alkuperisetkin mikit kuulostivat yllättävän hyviltä.)

Standardin kaula on moitteeton, nauhanpäät erinomaisesti hiottu. Mukava skitta!
Jopas lähti!
karkki
05.10.2007 09:13:33

Musta ja Arctic White ovat aina olleet niitä Thomannin halpisvärejä Fendereissä.
Fenkun perus-Meksikomallien uudehkot sävyt ovat kyllä aika namuja: esim. Chrome Red ja Electron Blue.

Tuon Electron Bluen perään vähän kuolasin itsekin, mutta pistää kyllä miettimään, kannattaako pelkästä väristä maksaa melkein 50 euroa, jos sen alla on sama tavara. Mustan hinta kun on 409 euroa ja sinisen 455.

46 euroa nyt kuitenkin on aika paljon rahaa, jos prosenteissa lasketaan niin kyseessähän on yli 10 prosentin hinnankorotus värin vaihtuessa. Ei se mustakaan pahalta näytä ja jos kitara tosiaan on aivan sama niin...

Ihmetyttää siinä tapauksessa vain tuo kilon ero lähetysten painoissa, olisiko jokin kämmi Thomannilla?
Tarjoa King Crimson -vinyylejä!
rosberg
05.10.2007 11:19:43
46 euroa nyt kuitenkin on aika paljon rahaa, jos prosenteissa lasketaan niin kyseessähän on yli 10 prosentin hinnankorotus värin vaihtuessa. Ei se mustakaan pahalta näytä ja jos kitara tosiaan on aivan sama niin...
Hahhaha! Mä en ymmärrä tällaista mitenkään. Väri on väri ja 46€ ei ole raha eikä mikään. Sulla ei ehkä ole vielä tarpeeksi pahaa GASia päällä. Unohda nillitys ja renkaiden potkiminen, niin pääset asian ytimeen.
OSTAN VALKOISEN GIBSON EXPLORERIN
Hannu H.
05.10.2007 11:49:36

Volyymeillä nuo hintaerot selittyvät. Mustaa menee eniten ja sitä on helpoin myydä, joten sitä tilataan eniten ja saadaan halvimmalla. Muilla väreillä on rajatumpi ostajakunta jotka saavat sitten maksaa hivenen ekstraa erikoisuudestaan.

Parempi näin, kuin että olisi ibanezin tyyli jossa on sininen, punainen ja 10 mustaa mallia kataloogissa per kitara...
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella
humppahanuristi
05.10.2007 12:46:26

Mutta minulla on loimukantinen cherry sunburst ja se oli silloin aikanaan vielä halvempi kuin musta tai valkoinen. Mistäs se sitten johtui. Vai joku kampanja vaan?
Humpasta rautalankaan...
rosberg
05.10.2007 13:04:54
oliko fotoflame?
OSTAN VALKOISEN GIBSON EXPLORERIN
humppahanuristi
05.10.2007 13:09:26 (muokattu 05.10.2007 13:11:04)

oliko fotoflame?

Eikun, ne fotoflamet sen toisen ketjun mukaan on Japanissa tehtyjä ja tämä minun on meksikolainen. Tällä vuosituhannella ostettukin, ihan uutena.

http://www.iwn.fi/~psavolai/kuvat/fender.jpg
Humpasta rautalankaan...
jpousi
07.10.2007 14:44:22 (muokattu 07.10.2007 14:45:08)
Vielä sana näistä Fender Telecaster Standard (Upgrade) -- Made in Mexico -malleista.

Monet vaihtavat näiden kitaroiden tallan vintage-malliseen. Toisin kuin perus Jenkki-malli Tele Standardeisssa, vaihto onnistuu Meksiko-malleissa kivuttomasta, sillä kaikki reiät sopivat, olipa talla moderni Mex-malli tai aito vintage (kolme tallapalaa).

No minäkin olen aina vaihtanut mielestäni autenttisempaan tallaan. Vaan, noin 10 vuoden harkinnan ja pähkäilyn jälkeen, olen tullut siihen tulokseen , että se Mehiko-talla kuusine järeine tallapaloineen on itse asiassa hemmetin hyvä. Aionkin ainakin yhteen Teleeni vaihtaa alkuperäisen tallan takaisin, jos vain saan sellaisen ostettua. Semmoista kiertokulkua tämä Telecasterointi joskus on!
Jopas lähti!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)