kiriminni 02.10.2007 22:46:53 | |
---|
Tuli katsottua.Remu on legenda ja ajanut asioita muusikoiden hyväksi joita nyt pidetään itsestäänselvyyksinä. Minkäs niminen se remun lapsi onkaan? Pitäis vaan kattoo pari kertaa ,että ymmärtää/kuulee remun löpinät. Röyhkeyttä on kyllä remulla ollut todella paljon siihen aikaan. Nykyisin kaikki nuoret on samanlaisia kuin Remu 70-luvulla. Ei se niin huono olo etteikö katsoa kannattaisi. |
Dunga 03.10.2007 20:29:13 (muokattu 03.10.2007 20:32:25) | |
---|
Olihan tuo ihan hyvä leffa, Remun elämänkerraksi roadrunneriin asti. Hurriganesia olisi voitu käsitellä enemmän mutta olisi mennyt varmaan jo dokkarin puolelle. Milonoff veti roolia ihan hyvin, mutta olihan nuo aika siloposkipoitsuja. Tavastian backstagen seinässä lukeneet "Norther" ja "MYGRAIN" repeilyttivät hieman... e. Onkos jollain tietoa käytettiinkö leffassa ihan autenttisiä kitaroita, bassoja ym.? |
Herra Rapu 04.10.2007 10:29:48 | |
---|
Olihan tuo ihan hyvä leffa, Remun elämänkerraksi roadrunneriin asti. Hurriganesia olisi voitu käsitellä enemmän mutta olisi mennyt varmaan jo dokkarin puolelle. Milonoff veti roolia ihan hyvin, mutta olihan nuo aika siloposkipoitsuja. Tavastian backstagen seinässä lukeneet "Norther" ja "MYGRAIN" repeilyttivät hieman... e. Onkos jollain tietoa käytettiinkö leffassa ihan autenttisiä kitaroita, bassoja ym.? Ainakin yks Strato oli Albertin. |
aikavaikea 04.10.2007 10:36:45 | |
---|
Tavastian backstagen seinässä lukeneet "Norther" ja "MYGRAIN" repeilyttivät hieman... Kieltämättä. Samoin kuin ne jo aiemminkin mainitut "Remun" parta ja pulisongit. Ei tuu maskeeraus-Jussia noilla näytöillä, ei. Milonoff veti roolin hienosti joo, eikä tuossa mun mielestä Albertista niin hölmöläistä tehty kuin ennakkokohun perusteella olin kuvitellut. Mukavasti tuossa se vajaa kaksituntinen vierähti. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
savoy dlx 04.10.2007 11:45:56 | |
---|
1 hyvä syy: Arvo Säde yhtyeineen Kolmilammin lavalla 1963... Oikeasti yhtye on iskelmäyhtye Jet-Line. Hieman oma lehmä ojassa...? Salamat sinkoilee, jännitys vallitsee (Erik Lindström) |
--Tomppa-- 04.10.2007 16:23:43 | |
---|
Yks juttu mikä mua jäi häiritsemään tosa leffassa oli se, et siin näytettiin enemmän alastomia miehiä ku alastomia naisia. Pelottavaa. Up to Eleven!! |
LamaAjanElvis 04.10.2007 16:30:34 | |
---|
Yks juttu mikä mua jäi häiritsemään tosa leffassa oli se, et siin näytettiin enemmän alastomia miehiä ku alastomia naisia. Pelottavaa. Jos sillä haluttiin kalastaa kaljamahaisten tosimiesten lisäksi myös tietyn vähemmistön edustajia luukuille. Sormet lähtee soundista.
"I wouldn't fuck Marilyn Quayle with a stolen dick." -George Carlin
"Tuossa heviä ajalta jolloin naisetkin oli vielä naisia, ja miehet naisia" -ötzi |
Bee-äf 04.10.2007 16:37:08 | |
---|
Jos sillä haluttiin kalastaa kaljamahaisten tosimiesten lisäksi myös tietyn vähemmistön edustajia luukuille. En osaa kyllä keksiä Remua epätodennäköisempää homoikonia. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Nimismies 04.10.2007 17:13:01 | |
---|
Noiden markkinointikikkojen takia jätän tämän katsomatta. Yhden miehen hiljainen protesti ei varmaan paljoa rahapussissa paina mutta silti. |
LamaAjanElvis 04.10.2007 17:27:42 (muokattu 04.10.2007 17:28:51) | |
---|
En osaa kyllä keksiä Remua epätodennäköisempää homoikonia. Hyi, mut ai. Noiden markkinointikikkojen takia jätän tämän katsomatta. Laiska ja perseaukinen on minun syyni. Sormet lähtee soundista.
"I wouldn't fuck Marilyn Quayle with a stolen dick." -George Carlin
"Tuossa heviä ajalta jolloin naisetkin oli vielä naisia, ja miehet naisia" -ötzi |
|
Dunga 04.10.2007 20:20:25 (muokattu 04.10.2007 20:20:56) | |
---|
http://nimismies.livejournal.com/ Tuolla on aiheesta laajempi pohdinta. Mielikuvitustarinoita on ihan hauska lukea. JP Siili ei käsikirjoittanut elokuvaa, ei keksinyt ideaa tehdä Hurriganesista elokuvaa, eikä varsinkaan tuottanut sitä (huolehtinut rahoituksesta). |
riimu 04.10.2007 22:07:35 | |
---|
Oli tuo mielestäni rento ja viihdyttävä rokkileffa. Tosiaan muita jätkiä olis saanut tuoda enemmän esille, mutta kauttaaltaan positiivinen maku jäi suuhun. Enpä mitään tajutonta taide-eeposta tuosta odottanut muutenkaan ja on ihme jos jotkut pulisongit on jengin suurin murhe leffassa. The leaven which animated my existence is gone: the charm which cheered
me in the gloom of night, and aroused me from my morning slumbers, is
forever fled. |
LexaR 04.10.2007 22:07:58 | |
---|
Tavastian backstagen seinässä lukeneet "Norther" ja "MYGRAIN" repeilyttivät hieman Sama täällä, se Norther oli vielä törkeän isolla ja keskellä ruutua. Kaverin kanssa tiputtiin aika urakalla sille, vieressä olevat tytöt eivät oikein ymmärtäneet mikä oli niin hauskaa. Mynd you, møøse bites Kan be pretty nasti... |
aikavaikea 05.10.2007 06:54:36 (muokattu 05.10.2007 06:57:30) | |
---|
on ihme jos jotkut pulisongit on jengin suurin murhe leffassa. Eikös se osoita, että leffa taisi sitten olla aika onnistunut, jos tuo on suurimpia huolenaiheita? Niistä sekaan ujutetuista mainoslauseista vielä sen verran, että jos en olisi niitä tiennyt odottaa, niin tuskin olisin edes huomannut moisia. Eri asia jos joku olisi tokaissut esim. "Lidl on halpa". Eikähän niitä nyt millään muotoa "hoettu", kuten nimismiehen "pohdinnassa" sanotaan. Yhteensä kaksi kertaa minä bongasin mainoslauseen koko leffan aikana, suurempiakin rikoksia elokuvataidetta kohtaan on lie tehty. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
Mika Antero 05.10.2007 08:54:45 | |
---|
Kyllä se Milonoffin parta häiritsi ihan tavattomasti, ei voi mitn. Näytti ihan joltain petelius-kalliala-vintiöt -tason sketsiltä "Juha Mieto helvetistä". Muutenhan tuo elokuva oli odotettua parempi, johtuen osittain siitä, että odotukset olivat täysin nollassa. Oli se ainakin Koivusalon Irwiniä ja Sibbeä parempi. Vuorosanoista en saanut huonokuuloisena mitään selvää. "Remun" sössötystä ei tietysti ymmärrä kukaan muutenkaan, mutta muidenkin vuorosanat olivat pelkkää puuroa. Tekstitys ois kova sana kotimaisissa elokuvissa, koska äänimaisemaa ei näköjään ikinä saada kuntoon. Osasyynä oli varmasti salin kehno äänentoisto, mutta kun sama vika toistuu elokuvasta ja tv-sarjasta toiseen, täysin laitteistoista riippumatta. En myöskään ymmärrä närkästystä Järvisen väitetystä idioottimaisuudesta elokuvassa. Hiljainen, vakava ja tärkeä sivuroolin esittäjä. Tämmöisen kuvan ainakin H. Aaltosen kirja miehestä antaa, samoin näkemäni haastattelut. ...rusahteli särkyessään. |
leka 05.10.2007 21:38:46 | |
---|
Tulin just leffasta. Kaiken maailman läskejä siellä vilahti... Oisitte voinu varoittaa. |
BigPapa 06.10.2007 18:56:32 (muokattu 06.10.2007 19:03:38) | |
---|
Ko. elokuvan massiiviseen puffaukseen ei voi olla törmäämättä, vaikka varsinaisia kohderyhmäviestimiä en seuraakaan. Itse en aio leffateatteriin kuitenkaan sen vuoksi suunnistautua Olen "aikalaiskokenut" Hurriganesit 70-luvulla - Rockn Roll All Night Long ei mitenkään säväyttänyt, mutta Roadrunner kolahti tuolloin reippaasti - ja vieläkin pystyn sitä häpeämättä kuuntelemaan - varmaan on mukana nostalgiaakin, mutta olennaista oli se meinki ja asenne jotka tulivat levystä läpi - ko. levy toi tietyn murroksen siihen astiseen rock-elämään Suomessa!! Ganeskeikat olivat mieleenjääneitä, mutta levyjen suhteen bändin meno on ollut siitä lähtien alamäkeä (ei huippubiisejä, yleinen soundillinen ja musiikillinen valjuus, ei koko nuorison tavoittaneita hetkiä..) Hurriganestarina on esitetty varsin hyvin kirjassa. Miksi elokuvaan - sehän ei edes ole totta, vaan yleisölle syötettävä toivomusmielikuva, mytologiasta kehitetty hollywoodistettua pintaliitotarinaa. Kehitystarina kurjuudesta kuninkaaksi on tietysti kansaan helposti menevä, mutta pelkäämpä, että homma perustuu kolmeen tunnettuun hahmoon ja heidän suosituiksi tekemiin biiseihin (jotka esitetään huonommin), joiden vaiheista elokuva kuitenkin on tehty "dramaturgian ehdoilla" ja kohderyhmäyleisön makuun perustuvan exploitaation maksimoivalla tyylillä. Elokuvantekijät osaavat ammattilaisina kyllä naurattaa, suututtaa ja liikuttaa yleisöä sopivina annoksina - minä en aio siihen vedätykseen lähteä rahastettavaksi. .. jaa, että Remukin kehui? totta kai - jostain hänenkin on vielä rahaa saatava. Vähän on samat fiilikset. Joulukuussa 1972 nähty eka Hurriganes keikka ja siitä etenpäin tuli se bändi olleeks melkoisen seurailun kohteena eräänkin kitaristin ansiosta ja koko meiningin muutenkin. Rock'n'Roll All Night Long oli todella kova ja on vieläkin ja sit ne singlet siinä sen ja Roadrunnerin välissä ja Vielä Crazy Days...mut sit oli vähän taukoo ja vasta Jailbirdin ja varsinkin 10/80:n myötä jytisi taas. Ja tää on vaan osa mun elämää, ei muiden, ok? Tunsitko sä sitten Albert Järvisen? ;-/ The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. |
Sperm Donor 06.10.2007 22:25:53 | |
---|
Vähän on samat fiilikset. Joulukuussa 1972 nähty eka Hurriganes keikka ja siitä etenpäin tuli se bändi olleeks melkoisen seurailun kohteena eräänkin kitaristin ansiosta ja koko meiningin muutenkin. Rock'n'Roll All Night Long oli todella kova ja on vieläkin ja sit ne singlet siinä sen ja Roadrunnerin välissä ja Vielä Crazy Days...mut sit oli vähän taukoo ja vasta Jailbirdin ja varsinkin 10/80:n myötä jytisi taas. Ja tää on vaan osa mun elämää, ei muiden, ok?
;-/ Sama fiilis täälläkin aika pitkälle. Paremmin hommaa ei olisi voinut kiteyttää kuin miten Leikari sen teki. Mutta jos noin niin leffan olisi voinut jättää tekemättä ja laittaa vaikka vanhat dokkarit putkeen, niitä ei kukaan fani olisi jaksanut enää katsoa ja nyky teinejä se ei olisi kiinnostanut pätkääkään. Mä olen sitä mieltä että leffa kannatti tehdä ja se toimii hyvin vaikka me ketkä elimme sen ajan tunnemmekin välillä myötähäpeää. |
Jeepster 06.10.2007 23:05:39 (muokattu 06.10.2007 23:07:07) | |
---|
Mä luulin että Remu _haukkui_ koko käsiksen? Tulin just leffasta. Kaiken maailman läskejä siellä vilahti... Oisitte voinu varoittaa. :D Mä oisin ollut salin ainoo teinityttö ellei sisko ois tullu mukaan (huonoa seuraa, pilas koko illan, eikä ees diggaa ganesia). Kolmas ja viimeinen nainen salissa oli jonkun mukanaan raahattu tyttöystävä. Kun lopputekstit alko, ja the-real-interview, nää rupes vetään takkii ylle, kun muut napitti innoissaan screeniä. Vaikka leffasta sai revittyä kivasti miinuksia, oli se loppujen lopuksi ihan ok. Kannattaa mennä kattomaan vaikka sen takia, että saa jonkun pohjan kritiikilleen. It ain't what you do, it's how you do |