Aihe: LINE6 toneport ux1
1 2 3 4 5 6
kojones
09.10.2006 22:46:43
UX2 vaikuttais hyvältä kun on linjatasoisellekin signaalille sisääntulo. Vois halutessaan murjoa putkietuastetta sisään ja käyttää pelkkää kaappimallinnusta. Rahaa rahaa.. antakaa mulle rahaa?

Onhan tuo linjatulo UX1:ssäkin. Vahvistinmallinnokset oli pettymys, POD Xt:ssä oli minusta paremmat. Eri kitaroilla sama soundi.
hirvijo
11.10.2006 10:53:50
UX2 vaikuttais hyvältä kun on linjatasoisellekin signaalille sisääntulo. Vois halutessaan murjoa putkietuastetta sisään ja käyttää pelkkää kaappimallinnusta. Rahaa rahaa.. antakaa mulle rahaa?

Mä käytin tuota UX2:ta juurikin noin vielä kun mulla oli ENGL 530 -etunen hallussa. Hyvin pelas. Vahvistinmallinnoksista en ihan tuon englin tasosta soundia oo vielä saanu ruuvattua.

Tuntuu hieman turhilta ne mikkietusten mallinnokset. Onko joku keksinyt niille hyvää käyttöä? Fiksummalta tuntuu ruuvata ne kompurat ja pienet eq:t jälkikäteen plugareilla...
m@tu
13.10.2006 12:47:50
Mä käytin tuota UX2:ta juurikin noin vielä kun mulla oli ENGL 530 -etunen hallussa. Hyvin pelas. Vahvistinmallinnoksista en ihan tuon englin tasosta soundia oo vielä saanu ruuvattua.

Tuntuu hieman turhilta ne mikkietusten mallinnokset. Onko joku keksinyt niille hyvää käyttöä? Fiksummalta tuntuu ruuvata ne kompurat ja pienet eq:t jälkikäteen plugareilla...

Mulla on tuo UX2 kotinauhoitushommissa ilman etusta. Hyvin pelittää pelkän kepakon kans, ja mun mielestä sen RiffWorksin Instantdrummer on ihan hyvä apu perus 4/4 rokkiräimeriffien nauhoituksissa.. Mun mielestä kyllä se 230€ + RiffWorksin aktivointimaksu on ihan siedettävä hinta siitä.
mitä paksummat kielet kitarassa, sitä paksumpi ego
meitu
07.02.2007 22:39:07

Tällaista räpellystä nauhoittelin toneportilla ja Epiphonen G400 Vintagella. Mielestäni mukavat AC/DC-henkiset rokkisoundit löysin.

http://download.yousendit.com/9FE11146732C683E
Ne jotka soittaa ne tietää.
Juunsku
08.02.2007 10:22:40

Itsellä on tuo toneport ux-2.. Läppärillä soittelen ja potku ei riitä!! 2,8Ghz 512Mt muisti 30G kovalevy.. Meinaa viduddaa.. Alkuun toimi moiteetta, siis pelkästään soittelu. Sit eräänä kauniina päivänä asensin sen abletonin liven ja käynnistin gearboxin ja sen yhtä aikaa ja kone meni pimeäks.. Sama on käynyt kerran tuon Rifftrackerin kans ( vai olikos se maker ).. Ei toivoakaan et toimis yhtä aikaa tai saatikka sais nauhoitettua jotain..

Itse löysin loisto soundin ku laitoin putkietunen mallinnoksen, RAT-särön puskemaan ruttua enemmän ja V-75 kaappi.. Jotain muitakin saatoin lisäillä mut pääpiirteittäin nuo :)
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
Joees
08.02.2007 12:59:19
Itsellä on tuo toneport ux-2.. Läppärillä soittelen ja potku ei riitä!! 2,8Ghz 512Mt muisti 30G kovalevy.. Meinaa viduddaa.. Alkuun toimi moiteetta, siis pelkästään soittelu. Sit eräänä kauniina päivänä asensin sen abletonin liven ja käynnistin gearboxin ja sen yhtä aikaa ja kone meni pimeäks.. Sama on käynyt kerran tuon Rifftrackerin kans ( vai olikos se maker ).. Ei toivoakaan et toimis yhtä aikaa tai saatikka sais nauhoitettua jotain..

Itse löysin loisto soundin ku laitoin putkietunen mallinnoksen, RAT-särön puskemaan ruttua enemmän ja V-75 kaappi.. Jotain muitakin saatoin lisäillä mut pääpiirteittäin nuo :)

Johtunee tuosta muistista varmaan.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Lancelot
08.02.2007 15:11:31

Mulla oli aluks läppäri jos 1.8ghz 512Mt 60G. Ableton päällä kone yski aika voimakkaasti. Kokeilin nauhottelua cool edit pro2:lla ja hyvin jakso pyörittää. Halusin kuitenki laittaa toiset 512Mt koneeseen kiinni ja asensin Cubasen. Hyvin on toiminut.
waltari
10.02.2007 21:14:35
Mä olen ihan sekaisin näistä eri softista ja porteista. Meinaan ostaa TonePortin, ja nyt ihmettelen sitten että jäänkö paitsi jotain erinomaista softaa? Ton mukana tulee

* GearBox
* Ableton Live

Sitten siihen saa lisäksi

* Riffworks 99.99$ (Instadrummer ja RiffCaster)
* Guitarport Online (nettipalvelu)
* Gearbox Plugin (pro-softille)
* Model Packs 49.99-99.99$ (Power, Metal, Collector Classics, FX Junkie, Bass Expansion)

Eikös tässä tullut about kaikki softat lueteltua, mitä LINE6 myy?
There is nothing more pathetic than an aging hipster.
hellsinki
03.10.2007 20:40:10

mites ku oon aiokonut ostaa tollasen niin paljo se vaatii koneelta potkua et pitääks olla joku tehokas kone vai riittääks tällanen vähän huonompikin
Tietysti Pauligin
03.10.2007 20:47:35
vai riittääks tällanen vähän huonompikin

Mikähän tämä "tällainen vähän huonompi" on?
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
hellsinki
03.10.2007 20:51:16

no tllänen ihan tavallinen noin 5 vuotta vanha xp on asennettu jälkeen päin muuta en tiedä enkä ymmärrä tietokoneista
mailbag
03.10.2007 22:44:00 (muokattu 03.10.2007 22:44:20)
tuskimpa muistin määrä on ongelma, itselläni kun gearbox vie täydessä toiminnassa noin 20mb muistia, prosessoriakaan ei kauheasti rasita, äänittäessä marginaalisesti enemmän
sihvoh
03.10.2007 22:44:12
no tllänen ihan tavallinen noin 5 vuotta vanha xp on asennettu jälkeen päin muuta en tiedä enkä ymmärrä tietokoneista

Tossa on vaatimukset kohdassa: "GearBox 3.1 Release Notes, System Requirements and Known Issues"

http://line6.com/support/knowledgebase/toneporthelp/
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
hellsinki
04.10.2007 17:04:25 (muokattu 04.10.2007 17:04:51)

Selvä pitää käydä jostain ostamassa. Onko noissa ux1 ja ux2 paljon eroo. Ja mistä noit lisä paketteja saa ostettua.
Tietysti Pauligin
04.10.2007 17:08:00
Jos nyt en aivan väärin muista niin pelkkä xp vaatii 512Mb muistia toimiakseen kunnolla, joten heittämällä väitän että toimii.

Off-topiccia mutta:
Vanhassa koneessa oli 256mb ja XP Pro toimi oikein hyvin, ja niin pitää toimiakin.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
capa
04.10.2007 23:05:22
Kertokaas joku viisas ihminen että mitä tolla toneportilla voi tehdä mitä uusimmalla podilla ei?

Siis kun podissa on bassot, mikit, akustiset, shäkikset ja saa USB kans koneeseen ja voi äänittää?

Eikös se siis tee kaiken saman kuin Toneport, mutta mallinnuksia on paljon enemmän ja sitä voi käyttää hyödyksi sitte keikoillakin jne. jos livemallin on vaikka hommannu.

Eli miksi ostaisin Toneportin enkä Podia? uusin toneport pyörii hinnoissakin sen Pod x3 tasolla ellei kalliimpikin...
Klem
04.10.2007 23:54:59
Vittu mitä paskaa, mulla ei toimi tää paska laite. Sanokaa joku miten saan äänet kuulumaan vittu. En kuule kajareista mitään. Sain vasta toneport ux ykösen ja jess heti näin. Aina tätä paskaa näiden juttujen kanssa...
SH1THEAD
05.10.2007 00:32:37
Vittu mitä paskaa, mulla ei toimi tää paska laite. Sanokaa joku miten saan äänet kuulumaan vittu. En kuule kajareista mitään. Sain vasta toneport ux ykösen ja jess heti näin. Aina tätä paskaa näiden juttujen kanssa...

Mulla ei oo toiminut missään vaiheessa millään muulla asetuksella, kuin kaiuttimet kuulokeulostulossa.
Saatana on herra.
Klem
05.10.2007 13:56:35
Siis pitää ostaa erikseen nyt joku 50 - 100e kuuloke joka pistetään tohon line 6 vempaimeen kiinni? Hehe ymmärsinkö oikein? No höh eikö muka voi koneen kauttaa kuulla mitään? Miten ihmeessä voin sitten nauhoittaa musiikkia jos koneeltakaan ei kuulu mitään. Miksi ne ei varoita näitä juttuja, tai sitten varoittaa, mutta niin perhanan monimutkaisesti. Neuvokaa joku... Vittu näitä laitteita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)