Aihe: Lapsuusajan "omituiset" biisimuistot kuultava jälleen
1 2 3
Cimble
07.09.2007 11:06:30 (muokattu 07.09.2007 11:11:58)
Kaikillahan on varmasti lapsuusajaltaan hämäriä muistikuvia artisteista ja biiseistä, jotka tulevat jostain syystä mieleen vaikkapa 20 vuoden jälkeen siitä kun niitä muistaa viimeksi kuulleensa. Sitten aattelee, että oispa perverssiä kuulla nyt aikuisiällä niitä juttuja ja arvioida noin niinkuin musiikkia harrastavana. Itse muistan paljon omituisia biisejä ja artisteja jostain 70- ja 80-luvuilta.

Esim tekisi mieli kuulla joskus muistaakseni semmoista bändiä, kuin Paajanen & Claudia Cardinale. Sen joitakin biisejä taisin kuulla porukoiden Finnhits-kaseteilta tai vastaavilta kokoelmilta joskus 80-luvun alummalla puoliskolla. Lisäks sedän autossa oli koko kasetillinen tuota ja istuin yks kesä monesti siinä autossa kuunnellen "Paajasta". Siinä oli niin outoja biisejä lapsen korvaan, että ne jäi mieleen. Biiseissä laulettiin jotain "mä tapoin pienen omenan ja sain pehmustetun huoneen ja oman hoitajan", "toi kundi meikkaa", "hai tyttöjä syö" sekä jostain ahistavasta bemarionnettomuudesta. En parane ikinä jos en saa kuulla vielä noita traumoja aiheuttavia biisejä uudestaan aukaistakseni niistä johtuvat neuroosini... heh ;)

edit: Niin muistaako joku Paajasesta mitään, että mikä se oikein oli ja minne se meni...
Vain fiilis määrää, vaikka tosin pitää nyt helvetti osata soittaakin. Mutta fiiliksellä tietysti!
Kozelek
07.09.2007 11:28:52
Tavallaan vähän oma lehmäkin ojassa, kun faija ollut aikoinaan mukana tuotantopuolella. Mutta, asiaan liittyen, tämmönen löytyi googlettamalla.

http://blog.myspace.com/index.cfm?f … blog.ListAll&friendID=188167994
Sertzo S
07.09.2007 11:44:23 (muokattu 07.09.2007 11:45:06)
Mulla tule mieleeni Martti ja Marjatta Pokelan "Noidat kulkee Tiibetin vuoristotiellä" -laulu.
Jäänyt vain jotenkin kummallisena ja osin peloittavanakin mieleeni.
Torniojaws
07.09.2007 11:55:07

Pääkköset on jäänyt mieleen tuolta ala-asteen ajoilta.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
JoKo
07.09.2007 12:34:24 (muokattu 07.09.2007 12:37:07)
"toi kundi meikkaa"

Tästä on myös bändi nimeltä Organ tehnyt version. 80-luvun Suomi-"elektroa".
Blue Moon
07.09.2007 12:35:33 (muokattu 07.09.2007 12:44:07)

Täähän on Organin biisi. 80-luvun Suomi-"elektroa". Poko on uudelleenjulkaissut Organ kokoelman nimeltä Nekrofiilis, levyllä on bändin koko tuotanto.

Se on Paajasen piisi aluperin, Organ teki coverin.

Ja Organin edustamaa tyylisuuntaa kutsuttiin silloin "futu" 'ksi tai "futurismiksi". :-)
Mika Antero
07.09.2007 12:38:16 (muokattu 07.09.2007 12:39:58)
Se on Paajasen piisi aluperin, Organ teki coverin.

Ot: Muuttuiko Argon Organiksi Saarelan tultua mukaan kuvioihin vai päinvastoin Organ Argoniksi?

EDIT: KVG, eli A:sta tuli O.
...rusahteli särkyessään.
Twist
08.09.2007 12:24:47
en muista millään mikä biisi se oli.. mutta siinä laulettiin jottai että
"poliisi pamputtaa..." jotain tuollaista. oli aika kätsä biisi mutta ei ole oikein muistikuvaa sanoituksista.
poliisi pamputtaa.... tosissaan en muista mikä biisi oli kyseessä -_-
Oops, I twisted again...
uruttaja
08.09.2007 12:27:56
en muista millään mikä biisi se oli.. mutta siinä laulettiin jottai että
"poliisi pamputtaa..." jotain tuollaista. oli aika kätsä biisi mutta ei ole oikein muistikuvaa sanoituksista.
poliisi pamputtaa.... tosissaan en muista mikä biisi oli kyseessä -_-

Poliisi ajaa sinisellä autolla uaa, sinisellä autolla.
Poliisi pamputtaa kumisella pampulla uaa, kumisella pampulla.

Eppu Normaalin varhaistuotantoa.
ballfish
08.09.2007 12:29:13
Poliisi ajaa sinisellä autolla uaa, sinisellä autolla.
Poliisi pamputtaa kumisella pampulla uaa, kumisella pampulla.

Eppu Normaalin varhaistuotantoa.

Oli muuten eka osuma kun laittoi Googleen "poliisi pamputtaa"...
=)
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Twist
08.09.2007 12:30:56
Oli muuten eka osuma kun laittoi Googleen "poliisi pamputtaa"...
=)

niin no en tietenkinkään itse ajatellut tehdä näin -_- :D
hyvä minä
MUTTA KIITÄN! *kumartaa*
Oops, I twisted again...
ganesha
08.09.2007 13:51:32
Matti pellonpään lastenlaulut pitäis hankkia
viina. hanuri. ja naiset.
L4t3
08.09.2007 14:40:09 (muokattu 08.09.2007 14:40:45)
Miljoonasateet, Eppu Normaalit sunmuut J. Karjalaiset muistan jo pimeältä keskiajalta, kun olin n. 3-4 vuotias. Muutamia biisejä myös muistan, mitkä myöhemmin ovat paljastuneet Hank Williamsin, Willie Nelsonin + muiden kantrilegendojen kappaleiksi.
Rocket Records
03.10.2007 15:18:21 (muokattu 03.10.2007 15:19:21)

Biiseissä laulettiin jotain "mä tapoin pienen omenan ja sain pehmustetun huoneen ja oman hoitajan", "toi kundi meikkaa", "hai tyttöjä syö" sekä jostain ahistavasta bemarionnettomuudesta. En parane ikinä jos en saa kuulla vielä noita traumoja aiheuttavia biisejä uudestaan aukaistakseni niistä johtuvat neuroosini... heh ;)

24. lokakuuta ilmestyy tupla-cd, jolta löytyy kaikki nuo biisit ja kansibookletista tarinat biisien synnystä: http://www.pop-lehti.fi/foorumi/viewtopic.php?t=576

Niin ikään lokakuussa ilmestyy uudempaa Paajanen-tuotantoa ep-levynä. Nimibiisi kuultavissa mm. Paajasen MySpacesta: http://www.myspace.com/maunopaajanen
Planetist
03.10.2007 15:21:06
Ot: Muuttuiko Argon Organiksi Saarelan tultua mukaan kuvioihin vai päinvastoin Organ Argoniksi?

EDIT: KVG, eli A:sta tuli O.

"messiin me otimme tuon eppujen dorkan, nyt argon-orkan nimi on organ"
Ehkä.
StJerky
03.10.2007 15:27:44
Wigwam: Luulosairas

"Kuolemme pian kaikki yhdessä
ja kaikki yhtä aikaa"

Pekka Streng: Sisältäni portin löysin
KTR
03.10.2007 15:37:28
Joku suomalainen kasaribiisi, jossa joku nainen laulaa jotain "tuulee *jotain jotain* tuulee". On häirinnyt jo varmaan kymmenen vuoden verran, kun en tiedä mikä on kyseessä.
Minazki
03.10.2007 16:23:45
Niin no olen vieläkin lapsi oikeastaan, mutta tuo Noitalinna Huraa! - Pikkuveli biisi on hyvin mielessä kun isoveli sitä minulle soitteli.
Enya
03.10.2007 18:56:31
Hehhee.. oli tämä Minttu ja Ville -piisi. Pistin sitten viimeiset pennini jukeboxiin aikomuksena kuunnella tämä kyseinen kipale, taisin olla peräti seitsemän tai kahdeksan vanha. Joskus kasarin alkua. En kuitenkaan tajunnut, että haluamani kappaleen numeron vieressä oli Kirkan piisin "Leijat" numero myös - ja se tuli sitten vahingossa - no kaikkihan kulmapubissa tiesivät, että Minttua ja Villeä minä sinne tulin kuuntelemaan (koko kulmakunnan kakarat sitä kävivät baarissa kuuntelemassa, taitaa olla vieläkin Turun Jäkärlässä tämä kuppila pystyssä..).

No, ilmeeni oli varmasti näkemisen arvoinen kun Minttua ja Villeä ei tullut, mutta kun nolotti sitten niin kamalasti se oma moka, niin piti siinä istua ne tuskaiset minuutit ja olla kuuntelevinaan sitä Kirkaa. Että harmitti. Eikä ollut enempää rahaakaan. Olen toipunut tapauksesta jotenkuten. En siltikään pysty Leijoja nieleskelemättä kuuntelemaan =)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)