ruukki 02.10.2007 13:31:33 | |
---|
Onko kellään kokemusta Behingerin halppis EQ:sta kun pukkaa vähän hurisemaan häiritsevästi, ennestään efektilenkiin kytkettynä olen pitänyt digitechin delayta ja bossin tremoloa ja styrkan ja kitaran välissä säröä, kaikki samasta muuntajasta eikä mitään pörinää ole konsaan kuulunut. EQ oli ensimmäinen koskaan hankkimani, onko niillä yleensäkkin tapana hurista, vai viskaanko moisen purkin menemään ja hankin esim bossin vastaavan? syksyn jatkoja ja kiitos |
duc 02.10.2007 13:34:50 (muokattu 02.10.2007 13:35:29) | |
---|
Itsellä oli tuollainen samanlainen, ja siitä lähti myös kohinaa, vaikka vain laikkasi taajuuksia eikä nostanut mitään. Sanovat kyllä että Bossin pedaalitkin kohisisivat, mutta en ole testannut itse... |
Lilli 02.10.2007 13:42:18 | |
---|
Itsellä oli tuollainen samanlainen, ja siitä lähti myös kohinaa, vaikka vain laikkasi taajuuksia eikä nostanut mitään. Sanovat kyllä että Bossin pedaalitkin kohisisivat, mutta en ole testannut itse... Tuollaisen eq:n ostin tässä joskus ja alumiiniteipillä vuorasin kotelon sisältä. Kyllä hurina pieneni jopa siedettävälle tasolle. Mutta kai tilanteesta ja muista linjan pedaaleista riippuen...? "Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimoni juhannuspäivänä 2000 |
JoeHans 03.10.2007 11:41:50 | |
---|
Itselläni meni suoraan paperipainoksi, kun ei sitä suhinaa ja kohinaa jaksanut kuunnella. Vaikka kaikki namiskat 0-tasolla ja kitaravolumet kiinni, niin älytön suhina heti, kun löi pedaalista virran päälle. Myös se heikko muovikotelo tuntui poimivan ääniä helposti, esim. sormella jos siihen kylkeen napautti, niin ne kuulu vahvaristakin. Trying is the first step towards failure. |
Zakk 03.10.2007 12:42:05 | |
---|
Mä en oo huomannut tota kohinaa omassa eq:ssani? Tosin mulla ei muita pedaaleja kiinni ole ja toi on efekti lenkissä. "Where there's a whip there's a way" |
Äh, juuri kirjoitin tuohon toiseen ketjuun samaa asiaa, mutta: Kyllähän se kohisee. Ja pikaisen testauksen perusteella tuntui Bossin vastaava kohisevan ihan/lähes yhtä lailla. |
P-Nut 03.10.2007 14:53:52 | |
---|
Juu kyllähän tuon Behringerin EQ kohisee. Eilen testailin taas vaihteeksi Valvetronix AD120VT vahvarin kanssa ja kohina pisti korvaan pahasti. Varsinkin jos mukana oli vähänkään enemmän reverbiä ja delaytä niin Behkun EQ kohisi aivan liikaa vaikka taajuuksia ei pahemmin ollut säätänytkään perus flat-asennosta. Welcome to jazz club...Grrrrreat |
samorvoja 04.10.2007 10:22:08 | |
---|
Itselläni on bossin eq ja huomasin sen hurisevan jos sen laittaa kitaran ja vahvistimen väliin. Kitaran ja vahvistimen välissä minulla ei ollut eq:n lisäksi muuta kun viritin. Kokeilin sitä pienen testauksen jälkeen myös efektilooppiin ja hurina loppui kun seinään. Tiedä sitten mikä siinä on... "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer Simpson - |
duc 04.10.2007 10:29:22 | |
---|
Itselläni on bossin eq ja huomasin sen hurisevan jos sen laittaa kitaran ja vahvistimen väliin. Kitaran ja vahvistimen välissä minulla ei ollut eq:n lisäksi muuta kun viritin. Kokeilin sitä pienen testauksen jälkeen myös efektilooppiin ja hurina loppui kun seinään. Tiedä sitten mikä siinä on... No helppo olis kuvitella ettei se kohina kuulu enää etuasteen vahvistaman signaalin seassa, kun taas vahvistimen edessä etuaste vahvistaa myös tämän kohinan. |
Feggy 04.10.2007 10:38:52 | |
---|
Kohiseehan se, mutta käytän sitä vain soolojen buustaamiseen eikä se silloin niin häiritse. |