Aihe: Behringer v-amp 2 kokemuksia
1 2
mikaz
29.09.2007 23:46:25
Elikkäs otsikon mukaista laitetta katselin ja haluaisinkin vähän kokemuksia tuosta kapistuksesta. Risuja ja ruusuja kiitos..
bigmasi
30.09.2007 00:33:39
mulla on se ekan sukupolven v-amp ja ihan mukava vehjehän se on. Soundit on ok, efektit on ok jne. Ei ne siis mitään upeita ole, mutta esim kotisoitteluun ihan kelpo peli. En oo vaan hetkeen soitellut niin en ihan tarkkaan osaa arvostella. Jäi kerran kämpille enkä oo muistanu tuoda takasin himaan. Enkä itseasiassa jaksanut selvittää mitä parannuksia tossa kakkosessa on siihen mun purkkiin.

Sen nyt voin kuitenkin sanoa, että muovinen se on. Multa hajos melkein heti yks nappula ja sain väännellä efektin voimakkuutta avaimella tai jollain. Ei siis kestävä!

Sen muistan myöskin, että sitä oli mun mielestä vähän vaikea käyttää. En oikein koskaan tajunnu periaatteita vaikka yritin manuaaliakin lukea. Johtunee paksusta kallosta, mutta uskoisin, että vampin käyttöliittymäkin on osasyyllinen...

Enää en ostais (eli en siis osta), mitään tollasia tuhannen soundin rimputtimia vaan keskityn yhteen efektiin kerralla ja panostan laatuun, mutta jos mun vamppi hajoo totaalisesti niin kyllä se harmittaa. Ihan ok:han se on. (siis siihen kotisoitteluun ja -treenaamiseen) Ja turhaan sen myis poiskaan kun ei siinä sinänsä mitään vikaa ole.

Bändin kanssakin käytin sitä aluksi kun ei ollu vielä vahvistinta, mutta oli se vaan suttusta touhua. Kun rummut ja basso jauhaa niin noi vampin soundit menee puuroksi jonnekin sinne sekaan niin ettei meinaa saada omasta soitosta mitään selvää.

Jos et ole varma mitä haluat niin älä hanki. Jos kuitenkin tiedät haluavasi jonkin monipuolisen ja perus-ok purkin yöpöydälle niin myöhäisillan inspiraatioita varten niin mikä ettei. Käyhän tuo...

eli lopullinen tuomio: Aika heikkolaatuinen, mutta soundeiltaan ihan kelpo peli. Ehdottomasti kuitenkin pelkästään kotisoitteluun.
mikaz
30.09.2007 10:30:21
Ihan kotisoitteluun tuota olinkin ajatellut.
arska
30.09.2007 14:49:21
Kotisoitannassa varsin näpsäkkä peli. Itse suosin vampin kytkemistä midi piuhoilla tietokoneeseen ja näin ollen vampin säätäminen oli paljon helpompaa ja mielekkäämpää. En enää muista mikä se softa oli millä sitä pysty säätämään. Jostain V-ampin sivuilta sen pysty latailemaan. Suosittelen lämpimästi jos tietokoneen äärellä tykkää reenailla ja soitella. Toisinaan siitä pystyy loihtimaan aivan "helmi" soundit. Toki riippuu sekin aika paljon muista laitteista kuten kitarasta, vahvarista, kuullokeista yms, miten ikinä siitä tahtookaan saada ääntäpihalle.

No männä vuosina muutaman keikan olen vampin kanssa heittäny, toimii ihan kivasti mutta ärsyttävä laite alkaa paikan päällä ruuvailemaan ja säätämään.
Elektroniikkaa ja erotiikkaa
Ziggy Bubba
30.09.2007 15:37:54 (muokattu 30.09.2007 15:53:41)

Pääpiirteissään V-Amp 2 varsin tummasoundinen ja jopa tunkkainen peli (olisikohan tähän syynä ilkeä digisirinä joka ilmestyy ulkoisella EQ:lla diskanttia nostettaessa?). Parhaimmillaan raskaammassa rockissa ja metallissa. Efektit nykymittapuulla enintään keskinkertaista tasoa. Puhtaat ja pikkurosot ovat soundeiltaan jotenkin todella elottomia, soittodynamiikkaa hakeville V-Amp on aivan väärä peli.

Alkaa olla aika vanhaa teknologiaa tänä päivänä, en suosittele kun parilla satasella alkaa saada jo Voxin Tonelabia ja Pod XT:tä.
You said a' what now?
Poonus
03.10.2007 09:34:31 (muokattu 03.10.2007 09:35:07)
Pääpiirteissään V-Amp 2 varsin tummasoundinen ja jopa tunkkainen peli.

kannattaa muistaa tuo erillinen eq joka on L1:ssä saa kummasti muokkailtua. Eli B+D pohjaan sieltä
En Osaa Kirjottaa joten kieli poliiSIt hiljaa
Vilhelmus
03.10.2007 09:37:38

Hintaansa nähden V-ampista saa kyllä erittäin paljon hupia, vaikka huippulaite ei kyseessä olekaan.

Hieman offtopikkia: ei keltään ole esim. mennyt V-amp paskaksi ja muuntaja jäänyt nurkkiin pyörimään? Sellaisen voisin halvalla lunastaa, oma on tainnut kadota johonkin.
Spiral
03.10.2007 13:34:48

kannattaa muistaa tuo erillinen eq joka on L1:ssä saa kummasti muokkailtua. Eli B+D pohjaan sieltä

Hmm, tuota en ole huomannutkaan, pitääpä kokeilla. Toimii siis vain L1 tilassa, vai?
Spiral
03.10.2007 13:44:33

Jaahas, pitää taas häpeämättömästi mainostaa omia videoita, mutta täällä soundinäytteitä V-amp2:sta.

Clean:
http://www.youtube.com/watch?v=P7TKmSr7aM8
http://www.youtube.com/watch?v=F8GnOfjBpp8

Roso:
http://www.youtube.com/watch?v=Aq5jsHDp9Mw
http://www.youtube.com/watch?v=egFGMsgIAQw (ääni tulee vasta 0:13, myös basso vedetty V-ampin läpi)

Särö:
http://www.youtube.com/watch?v=9d5CARfdQe4
http://www.youtube.com/watch?v=KnUTk6J4zto (+ delay)
http://www.youtube.com/watch?v=DqUmNSG8ZhM
Poonus
03.10.2007 14:42:27
Hmm, tuota en ole huomannutkaan, pitääpä kokeilla. Toimii siis vain L1 tilassa, vai?

Joo pelkästään siinä toimii saa kummasti lisää siitä irti ihan kayttö kelposia soundejaki. Kannattaa kans 10 kaapilla koittaa toimii parhaiten omasta mielesta
Murgo
03.10.2007 14:52:45 (muokattu 03.10.2007 14:57:45)

Onko kukaan muuten koettanut laittaa tuon eteen erillistä säröpurkkia. Eli miten reagoi? (pitänee tietysti itse kokeilla kunha ehtii, mutta olisis kiva tietää mitä on odotettavissa). Ajattelin että toimisiko jos laittaisi kitara-säröpurkki-V-Amp-PA-vahvari eli ottaisi Vampista pelkästään vahvistin- ja kaappimallinnukset ja säröt erillisetä pedaalista sekä ajaisi koko sopan ulos kiipparikamoista? Kun en tällä hetkellä omista mitään tehokkaampaa kitaravahvaria, niin ajattelin josko tuollainen toimisi treenikämpällä satunnaiseen kitarointiin? Tuo L1-juttu on hyvä tietää, olenkin ihmetellyt miksei EQ tunnu vaikuttavan juuri mitään. Noita Vamppeja kannattaa katsella käytettyinä, omani taisi maksaa jotain 50€ ja on aivan uudenveroinen.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Jurbo
03.10.2007 14:55:16

Olen sellaisen vajaan kaksi vuotta vedellyt kotona kuulokkeiden kanssa Vamp 2:lla, ja olen ihan tyytyväinen laitteeseen, etenkin hintaan nähden. Kuumat metallisäröt ja toisaalta heleät cleanit irtoavat ihan mukavasti, mutta kuten joku mainitsikin, laite ei vastaa soiton dynamiikkaan kovinkaan autenttisen tuntuisesti. Myöskin erilaiset kitarat kuulostavat varsin samankaltaisilta Vamp-mankeloinnin läpi.

Sen verran hyvä laite kyseessä kuitenkin on, että nautin soitosta sen kanssa (yleensä laitan levyä tulemaan taustalle ja jammailen mukana kuulokkeet päässä). Äänitykseen soundi ei minulle kelpaa satunnaistapauksia lukuunottamatta, mutta biisien kitararaitojen demoamiseen kyllä. Joskus olen muutaman keikankin soittanut Vampin ja putkicombon kera, mutta Vampin soundissa on sellaista levotonta digitaalista diskanttikaaosta, joka ei oikein ole edukseen liveoloissa(kaan).

Yhteenvetona sanoisin, että hintansa väärtti on, ja suosittelen kotitreeni/demoilukäyttöön.
Suosikkilintuni lentävät kovaa ja korkealla.
Krice
03.10.2007 15:18:03

Live-tilassa ei ole kaappimalli päällä, vaan sen sijaan on EQ-säädöt. Eli se tila mitä kannattaa käyttää jos tunkee Vampin vahvistimen eteen.
Poonus
03.10.2007 22:06:26 (muokattu 03.10.2007 22:08:49)
Live-tilassa ei ole kaappimalli päällä, vaan sen sijaan on EQ-säädöt. Eli se tila mitä kannattaa käyttää jos tunkee Vampin vahvistimen eteen.

Koita käyttää sitä vamppia .... Sori ei pahalla L1:ssä on kaapit päällä ei pä muuta ollukkaan eli ihan stereoihin menee tai pa:n ;) Siskon Synttärit eli ihan sekavaa tekstiä elkää välittäkö

Edit
Krice
03.10.2007 22:40:09 (muokattu 03.10.2007 22:40:21)

Koita käyttää sitä vamppia .... Sori ei pahalla L1:ssä on kaapit päällä

Tosiaan onkin. L2-tila on se mitä tarkoitin.
PurpleCandle
03.10.2007 23:00:40
Onko kukaan muuten koettanut laittaa tuon eteen erillistä säröpurkkia. Eli miten reagoi? (pitänee tietysti itse kokeilla kunha ehtii, mutta olisis kiva tietää mitä on odotettavissa). Ajattelin että toimisiko jos laittaisi kitara-säröpurkki-V-Amp-PA-vahvari

..tunmoista surinaa ainaki bossin metalzonella. Digivehje, johtuu kai siitä.
..dancing on the upside-down pentafuck..
Sensonic
04.10.2007 11:00:07
Hieman offtopikkia: ei keltään ole esim. mennyt V-amp paskaksi ja muuntaja jäänyt nurkkiin pyörimään? Sellaisen voisin halvalla lunastaa, oma on tainnut kadota johonkin.

Eikös tuollainen muuntaja kannata ostaa esim. Clas Ohlsonilta, josta sen saa huomattavasti halvemmalla. Kun ostaa muuntajan, joka on stabiloitu, johon on saatavilla useampia "päitä" ja jonka jännitettä voi muuttaa, niin se on paras valinta, koska sitä voi käyttää muuhunkin tarkoitukseen kuin efektilaitteen sähkönsyöttöön. Ennen ostoa täytyy toki tarkistaa, että uuden muuntajan ulostuloarvot (jännite & virta) "matchaavat" alkuperäisen muuntajan kanssa.

Itse kyselin Pocket PODia ostaessani muuntajaa kyseiselle pelille. Olishan sille saanut oikein "Line 6" -merkkisen muuntajan, mutta hinta oli muistaakseni joku 15-17 euroa. Clas Ohlsonilta sain em. peliin sopivan stabiloidun muuntajan 6-7 eurolla.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech DSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Vilhelmus
04.10.2007 11:11:51

Totta muuten. Jotenkin vain se jäi mieleen vähän normaalista poikkeavana möhkäleenä enkä tullut edes ajatelleeksi. Tänks, täytyy käydä hakemassa vastaava sitten jostain.
charvette
04.10.2007 11:36:03
Tuo virtalähde ei sitten taida olla tavanomainen valtakunnanverkko->9V tasavirtaa tms. Vaan lienee vaihtovirta-> vaihtovirraksi tyyppinen poweri. Näin ainakin X V-Ampissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)