Aihe: Hyvä EQ-pedaali?
1
Terry Pantheras
02.10.2007 14:14:46
Vinkkejä hyvälaatuisen EQ-pedaalin ostoon kaivataan. Kommentteja, vertailua? Maxon? Electro Harmonix? MXR? Boss? Muita? Keskiääni-boosteriksi sooloihin lähinnä. Kiitoksia!

Nim. never had one
Siellä nahka palaa, missä voi sulaa. -Martti Servo
Terry Pantheras
03.10.2007 12:00:11
Nostanpa tämän...
Terry Pantheras
03.10.2007 12:41:18
Hyvästä en tiedä, mutta tämä on ainakin halpa ja ajaa mulla hyvin soolojen boostamisen. http://www.thomann.de/fi/behringer_eq700.htm

Aino miinus on toi muovinen kotelo, sen saa varmastikkin maiharilla poljettua paskaksi, mutta mun tennarit se on hyvin kestänyt ;)

No joo, emmie Behkua... :)
oiva tumpeloinen
03.10.2007 12:43:36
Hyvästä en tiedä, mutta tämä on ainakin halpa ja ajaa mulla hyvin soolojen boostamisen. http://www.thomann.de/fi/behringer_eq700.htm

Aino miinus on toi muovinen kotelo, sen saa varmastikkin maiharilla poljettua paskaksi, mutta mun tennarit se on hyvin kestänyt ;)

Mun mielestä tuon purkin huonoin puoli on noiden liukujen tunnottomuus ja löysyys. Niiltä pohjilta ainakin ottaisin Bossin. Twinklen testivuilla taisi olla juttua tuosta ja Bossin GE-7:sta. Jotkut valittavat, että Behringerit kohisee, itse en ole vielä kauheasti ehtinyt kokeilla, joten en sano siihen mitään.
Ziggy Bubba
03.10.2007 13:14:51

Heitetään peliin vielä suosittu Danelectron Fish & Chips EQ, johon itekkin päädyin. Hinta taitaa olla aika samoissa kuin Behringerin peli, mutta ainakin työn jälki on aivan eri tasoa. Kotelo on toki muovia, mutta ite en edes käytä tätä lattialla (vaan vahvarin päällä) niin tuolla ei ole oikeastaan väliä. Tämä ei myöskään väritä soundia liikoja tai kohise ainakaan omaan korvaan. Suosittelen.

http://www.thomann.de/fi/danelectro_dj14_fish_n_chips.htm
I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins! -Bart Simpson
NRider
03.10.2007 14:31:53
Jotkut valittavat, että Behringerit kohisee, itse en ole vielä kauheasti ehtinyt kokeilla, joten en sano siihen mitään.

Minulla on jäänyt tyystin käyttämättä tuo heräteostos-Behringer korvia raastavan kohinan takia, joka ilmenee, vaikka kaikki tasot säätäisi minimiin. Lienee toki subjektiivista, miten pahana kukin tuon kohinan kokee, mutta muuten laatikko on kyllä ihan käyttökelpoinen vermes.
Pikaisesti testattuna Bossin vastaava tuntui kohisevan ihan yhtä lailla.
Zakk
03.10.2007 14:37:24
Mun mielestä tuon purkin huonoin puoli on noiden liukujen tunnottomuus ja löysyys.

Toi on kyllä totta nyt kun itekkin asiaa mietin, viimeksi just tuskailinkin kun ei oikeen tiennyt missä olis "nolla" kohta.
"Where there's a whip there's a way"
SH1THEAD
03.10.2007 15:19:19
Itse en behringerissäni mitään erityistä kohinaa huomannut, joten liekö onnistunut yksilö? Nyttemmin tosin jäänyt käyttämättä, mutta hintasekseen ihan pätevä laitos.
Behringerin laitos on kutakuinkin suora kopio Bossista, joten oma ääneni bossille.
Saatana on herra.
PurpleCandle
03.10.2007 23:14:27
Heitetään peliin vielä suosittu Danelectron Fish & Chips EQTämä ei myöskään väritä soundia liikoja tai kohise ainakaan omaan korvaan.
Tota käytin pari vuotta sitten, mutta just toi soundin värittyminen ja kohina oli liikaa. Kuulokkeet päässä kun soitin. Merkki/laatutuote jos noi seikat häiritsee.
..dancing on the upside-down pentafuck..
duc
03.10.2007 23:16:50
Parissa muussa Danelectron pedaalissa olen huomannut, että värittää pois päältä ollessaan soundia aika paljon. Vaikka muuten toimivatkin moitteetta ja kuulostivat hyvältä.
E.Q
04.10.2007 08:47:52
Äh, en käytä mitään pedaljongeja soundeja pilaamassa, onha siinä skitassa ne potikat.
K100#10
dropD
04.10.2007 09:19:52

Sen kummempaa vertailua en osaa tehdä, mutta mulla ollu kotvan tuo käytössä http://www.thomann.de/fi/mxr_m_109_6bandeq.htm. Soundstoresta ostin ja hintaa oli vähän T-kauppaa enemmän.

Mukavan pienikokoinen ja tukeva purkki. Reilusti säätövaraa. Kyllä se minusta kohisee vähän tuokin päällä ollessaan, mutta mulla onkin yliherkkä korva noille kohinoille. Siksi signaalitiellä ei yleensä ole kuin musta piuha. Ihan tuo asiansa ajaa. Haittapuolena hankala patterin vaihto (neljä ruuvia), mutta virtalähteellä tuostakaan ei tietysti ole kiusaa.
Terry Pantheras
04.10.2007 09:27:08
Sen kummempaa vertailua en osaa tehdä, mutta mulla ollu kotvan tuo käytössä http://www.thomann.de/fi/mxr_m_109_6bandeq.htm. Soundstoresta ostin ja hintaa oli vähän T-kauppaa enemmän.

Mukavan pienikokoinen ja tukeva purkki. Reilusti säätövaraa. Kyllä se minusta kohisee vähän tuokin päällä ollessaan, mutta mulla onkin yliherkkä korva noille kohinoille. Siksi signaalitiellä ei yleensä ole kuin musta piuha. Ihan tuo asiansa ajaa. Haittapuolena hankala patterin vaihto (neljä ruuvia), mutta virtalähteellä tuostakaan ei tietysti ole kiusaa.

Tuo MXR on ehkä kiinnostavin vaihtoehto. Tosiaankin pieni ja tuhti paksi. Mua ei pieni kohina haittaa, koska ei ole tarkoitus sitä pitää päällä koko aikaa, ainoastaan tarvittaessa sooloissa ja pattereista olen luopunut jo aikaa sitten... Löytyy myös tuo Bossin noisegatekin pahimpia suhinoita leikkaamassa.
Terry Pantheras
04.10.2007 09:29:00
Äh, en käytä mitään pedaljongeja soundeja pilaamassa, onha siinä skitassa ne potikat.

Olenkin steppailija.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)