Aihe: Digitech metal master vs Boss ml-2 metal core
1
AndyMandy
02.10.2007 18:03:51
Kumpaa suosittelette ja kumman itse valitsisitte näistä pedaaleista?
duc
02.10.2007 18:06:40
En ottaisi kumpaakaan. No mulla onkin Metal Zone.
Henkka370
02.10.2007 18:28:51
Valitsen sinut Metal Zone.

Ite ku kokeilin kaverin metal masteria niin tuntui jotenkin, että siinä on kaksi erilaista saundia ja niitten säätöspedeilyä. Metal corea en ole koskaan kokeillut, mutta kuulemma tosi sirkkeli.
Hannu Karpo on äijä!
koponen
02.10.2007 20:30:17
Metalcore vaatii parin sävelaskeleen pudotuksen ja sitten se onkin loistava. Normivireeseen mielummin metalzone.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Takajeejee
02.10.2007 23:22:15
Ibanez SM7
Could it be a new day?
saastara
02.10.2007 23:37:25 (muokattu 02.10.2007 23:38:13)
Ibanez SM7

Surinaa, sirinää ja murinaa löytyy maailman loppuun saakka.. Oikein kelpo high gain-spedu, vaikka tätä monet tuntuvatkin parjaavan.. Ja säröähän tästä irtoaa ihan käsittämättömän paljon. Siis oikeasti, ihan sairaan paljon.

Toimii pirun kivasti kun ottaa tästä jonkun sirkkelimmän soundin ja sitten toisesta pedaalista hieman muhjumman.. sitten sörkkii vähän eq:ta ja vóila! Jyräsoundi on valmis. Tarjoillaan 4x12-kaapin kera ja maustetaan EMG 85:llä.
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
Takajeejee
02.10.2007 23:47:50
Joo kyllä siitä sirinääkin saa mutta oikeilla säädöillä ja paneutumisella ihan kelpo säröt saa. Siitä vois melkeen poistaa sen "sharp" kytkimen. Ellei tahdo sitä sirinää. Drop C:ssä kun soittelen niin ihan mukavalta kuullostaa. Voisin pistää vaikka klippiä huomenissa jos jaksan.
Could it be a new day?
saastara
02.10.2007 23:50:16
Joo kyllä siitä sirinääkin saa mutta oikeilla säädöillä ja paneutumisella ihan kelpo säröt saa. Siitä vois melkeen poistaa sen "sharp" kytkimen. Ellei tahdo sitä sirinää.

Pointti oli siis oikeasti kehua tuota pedaalia.. :p Itselläkin joskus moinen oli ja oikein tyytyväinen olin.

Ja se Sharp on ihan omiaan Norski-bm-meininkeihin.. Bluntilla Ruottiin ja Sharpilla sitten Vuonojen maahan yhdellä napin kiskaisulla. :)
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
Lord of the strings
03.10.2007 00:21:52
Kannattaa katsastaa myös Digitech Hot Head! Se on lähes sama poljin kun tuo MetalMaster, mutta siinä on särön määrän säädin. Suosittelen lämpimästi.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
SiwamieS
03.10.2007 00:37:47 (muokattu 03.10.2007 02:09:59)
Täältä ääni Smashboxille myös, oivaa jyrinää suoltaa sekä putki- että trankkuvahvistimen edessä. Mut jos noista kahdesta on pakko valita niin sitten tuo Digitech.. Tosin niiltäkin mieluummin yllämainittu Hot head.

E: Tämäpäs oli muuten mun 666. kirjoitus palstalle. Sopivasti vielä ketjuun hevisäröistä.. :P
I wanna see movies of my dreams
AndyMandy
03.10.2007 01:44:28
Lähteekö tosta hot headista sitten myös hyvät metalli säröt? (tyyliin metallica, mokoma, pantera).
brn2sk8
03.10.2007 09:18:01 (muokattu 03.10.2007 09:19:28)
Mulla on molemmat enkä käytä kumpaakaan... Haluukko ostaa multa pois, bossia en myy mut saat sen digitechin jollain parillakympillä pois?

Bossissa on parempi se jalkaytkin, tykkään kun se ei oo semmonen naksnaks vaan hienompi :D Mut mulla on ainakin bossissa kauheesti ongelmia, en saa siitä lakkaan kauheeta taustakohinaa, se on varmaan vähän rikki, mutta digitechillä taustakohina ei oo ongelma, eli... Ja se on aika monipuolinen se digitechi, saa monenlaista säröö ulos jahka vähän kokeilee vaan niitä säätöjä... Mutta sit digitechissä on se että kiertää sen kanssa tosi helposti, joten pidät pedaalin omia volyymeja niin pienellä kun olla ja voi, skitta täysille vaan ja styrkkarista miten haluut, mutta pedun leveli minimiin :)

EDIT: Hot head on kans hyvä vaihtoehto, siitä saa raskaan särön irti kanssa helposti, kannattaa kuunnella niitä ääninäytteitä digitechin omilta sivuilta, ne vastaa tosi hyvin kysymyksiin...
Cry Baby and ask me WHY WHY
H.Corruption
03.10.2007 09:35:01
Lähteekö tosta hot headista sitten myös hyvät metalli säröt? (tyyliin metallica, mokoma, pantera).

Ei lähde Hot Headista. Itseasiassa siitä ei saa kunnon säröä ilman että käyttöjännitettä nostetaan. Laitteen lähtöaste menee helposti tukkoon ja soundi on sitten todelaa perseestä.

Noista otsikossa mainituista Metal Core. Itsellä on moinen ja oon tyytyväinen, joskin vaatii jonkin verran säätämistä sekä spedusta että vahvistimesta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)